Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 39650 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2022, 21:49:16 »
Of al de rest zette meer in op de mol als die 1 van hun 3 is.

Denk dat het in seizoen 15 was dat Eveline naar eigen zeggen veel inzette op de mol maar toch afviel in aflevering 2

Klopt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #41 Gepost op: 21-01-2022, 22:39:48 »
Als Laetitia, Fresia, Sahil een groene vrijstelling hebben en Thomas één joker, zullen zij er waarschijnlijk niet uit gaan morgen. Het is de vraag wat de joker van Thomas waard is! Wie dan wel? Arno, Everon, Kim -Lian of Hila?

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #42 Gepost op: 21-01-2022, 23:31:01 »
Als Laetitia, Fresia, Sahil een groene vrijstelling hebben en Thomas één joker, zullen zij er waarschijnlijk niet uit gaan morgen. Het is de vraag wat de joker van Thomas waard is! Wie dan wel? Arno, Everon, Kim -Lian of Hila?
Het ligt er ook aan wie van de drie morgen zijn GV zal inzetten. Mocht Fresia dat niet doen, dan zal ze mogelijk voor het eerst haar scherm te zien krijgen, net als Thomas. Wordt dus weer spannend.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2022, 14:51:18 »
Ik mag hopen dat er toch wel een man langer overblijft, alleen maar vrouwen vind ik ook niet leuk. Mijn gok zijn dan dat dat Everon en/of Sahil zouden kunnen zijn.
Ik denk dat ze een mannelijke mol gekozen hebben, om niet het risico te lopen weer alleen met vrouwen over te blijven.  :)
Arno wordt weinig verdacht, ik geloof daar niets van, volgens mij zitten Thomas, Hila en Kim-Lian al een tijd op hem. Sahil misschien ook.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 14:56:45 door Run »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2022, 19:02:00 »
Het ligt er ook aan wie van de drie morgen zijn GV zal inzetten. Mocht Fresia dat niet doen, dan zal ze mogelijk voor het eerst haar scherm te zien krijgen, net als Thomas. Wordt dus weer spannend.
Juist! Ben benieuwd of mijn aanname klopt.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2022, 22:04:40 »
Test aflevering 4:

Arno: Fresia (zegt all-in te zijn gegaan)

Everon: Thomas, Kim-Lian
zet 1 joker in

Fresia: niemand (vult 'Fresia' in bij het duo met de Luid Sprekers opdracht, dit is Everon)
zet 1 joker in

Hila: Fresia, Sahil

Kim-Lian: Sahil, Everon

Laetitia: niemand (vult 'man' in op de vraag of de mol man/vrouw is)

Sahil: Thomas, Kim-Lian, Arno

Thomas: Sahil, Kim-Lian, Arno
zet 2 jokers in
------------------------------------

Fresia, Sahil en Laetitia hebben hun groene vrijstelling nog
Fresia & Sahil hebben ook nog 1 joker
Everon heeft nog 1 joker

Ik krijg langzaam het vermoeden dat er weer wat gerotzooid wordt met de verdenkingen, of in elk geval met de testvragen die in beeld komen. Fresia die ook daadwerkelijk 'Fresia' antwoordt bij het duo tijdens de Luid Sprekers opdracht, terwijl ze een duo met Everon vormde en zij hem vertrouwt? ???
Heb ook hele sterke twijfels bij Arno. Kan me haast niet voorstellen dat hij echt op Fresia is gesneuveld, dat insinueert de montage alleen. Hij zegt niet dat hij haar daadwerkelijk verdenkt, alleen dat ze niet te vertrouwen is.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2022, 22:08:03 »
Arno zegt dat Fresia niet te vertrouwen is, i.v.m. een joker. Die zou ze kunnen stelen als kandidaat, zo begreep ik dat. Absoluut niet dat hij all-in op Fresia is gegaan. Volgens mij vulde hij ook bij testvraag 1 "man" in.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2022, 23:18:12 »
Precies, Arno zei niets over Fresia als Mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2022, 23:26:32 »
Maar Kim-Lian is geen man, Heinz
vulde hij ook bij testvraag 1 "man" in.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #49 Gepost op: 22-01-2022, 23:27:24 »
Dat heb ik gemist dan. Ik ga nog eens terugkijken.

Edit: Arno vult alleen vraag 11 in, over wat de Mol in het kistje "ondersteboven" deed. (Twee jokers)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 23:30:18 door Heinz »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2022, 23:36:08 »
Nee ik heb me vergist, testvraag 1 zat bij iemand anders. Niet bij Arno!

Arno kreeg testvraag 11. De vraag was: "Wat deed de mol in het kistje 'ondersteboven' tijdens de opdracht 'hoog spel spelen'" Hij vulde "twee jokers" in.

Lastige vraag, hij kan het antwoord goed of fout hebben ingevuld. Dat zegt dus niets over op wie hij all-in zat.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #51 Gepost op: 22-01-2022, 23:37:21 »
Laat maar, dat was Laetitia ::rofl::. Ik zit net wel Sahil te beluisteren en die zet in de test ook in op Arno. Daar speelt duidelijk wat tussen die twee. Net zoals Everon wat tegen Thomas heeft. Dus ik denk dat Arno alles op Sahil heeft ingevuld. Zijn biecht gaat ook over Sahil en die vreemde entrez-deux over die jokers, het lijkt wel alsof het gedeelte waarin hij hem als mol benoemt eruit is geknipt. In het hele seizoen komt nergens naar voren dat hij Kim-Lian verdenkt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #52 Gepost op: 22-01-2022, 23:42:13 »
Ik denk dat ze een mannelijke mol gekozen hebben, om niet het risico te lopen weer alleen met vrouwen over te blijven.  :)
Arno wordt weinig verdacht, ik geloof daar niets van, volgens mij zitten Thomas, Hila en Kim-Lian al een tijd op hem. Sahil misschien ook.

Arno was niet verdacht en nu blijkt ook waarom. Ik heb Arno ook geen seconde verdacht overigens. ER is maar één man die ik ervan verdenk de mol te kunnen zijn en dat is Everon. Als die er ook uit vliegt weet ik zeker dat de mol een vrouw is.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #53 Gepost op: 22-01-2022, 23:55:37 »
Laat maar, dat was Laetitia ::rofl::. Ik zit net wel Sahil te beluisteren en die zet in de test ook in op Arno. Daar speelt duidelijk wat tussen die twee. Net zoals Everon wat tegen Thomas heeft. Dus ik denk dat Arno alles op Sahil heeft ingevuld. Zijn biecht gaat ook over Sahil en die vreemde entrez-deux over die jokers, het lijkt wel alsof het gedeelte waarin hij hem als mol benoemt eruit is geknipt. In het hele seizoen komt nergens naar voren dat hij Kim-Lian verdenkt.

Klopt inderdaad wel. Arno vond Kim immers maar een "kwibus". Klinkt niet alsof hij haar serieus nam als mogelijke Mol.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #54 Gepost op: 23-01-2022, 00:57:11 »
Arno zei dat zijn Mol in het duo zat dat geld had verdiend met de luid sprekers opdracht. Dat moet dus wel Sahil zijn aangezien hij Kim-Lian nooit heeft verdacht en Sahil wel noemde in test 1.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #55 Gepost op: 23-01-2022, 01:26:47 »
Fresia: niemand (vult 'Fresia' in bij het duo met de Luid Sprekers opdracht, dit is Everon)
zet 1 joker in

Fresia, Sahil en Laetitia hebben hun groene vrijstelling nog
Fresia & Sahil hebben ook nog 1 joker

Fresia gaf aan Everon te verdenken tijdens de keuze voor de kistjes (opdr 4.1). Ook wilde ze haar vrijstelling houden om haar scherm te kunnen zien. Zal ze haar vrijstelling hebben willen houden om haar switch van Sahil naar Everon te kunnen controleren? We krijgen alleen haar test-antwoord te zien :o

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #56 Gepost op: 23-01-2022, 08:20:57 »
Arno zei dat zijn Mol in het duo zat dat geld had verdiend met de luid sprekers opdracht. Dat moet dus wel Sahil zijn aangezien hij Kim-Lian nooit heeft verdacht en Sahil wel noemde in test 1.
In 'Niet de Mol' lijkt Arno Sahil juist te vertrouwen. Hij noemt de laseropdracht waarin ze elkaar rugdekking gaven en geld binnenbrachten, vakbondje waarin hij wist dat alles goed zou komen ('geen centje pijn'). En bij hoog spel spelen dacht hij dat Sahil zou inschatten dat hij ondersteboven zou gaan. Dat ging alleen even mis.
En als hij all-in op Sahil is gegaan, had hij bij vraag 11 "niets" moeten invullen. Hij stond nota bene met Sahil en opende zelf dat kistje, dus dan was zijn antwoord (twee jokers) een black-out. Kan natuurlijk, in het jubileumseizoen werd ook een per ongeluk goed beantwoorde vraag getoond (was dat niet door Ron?). Maar toen was die vraag veel verwarrender.

Ik heb dus niet het gevoel dat Sahil zijn Mol was, maar ook niet dat het daarom automatisch Kim was. Die opmerking dat de Mol geld verdiend had kwam vroeg in de aflevering, bij de eerste opdracht. Hij klinkt overtuigd, maar het zou best kunnen dat hij ervan teruggekomen is. Vorige week zat Arno nog op Welmoed, dus dan is het weer even zoeken.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #57 Gepost op: 23-01-2022, 08:32:38 »
Edit: Arno vult alleen vraag 11 in, over wat de Mol in het kistje "ondersteboven" deed. (Twee jokers)

Dit is al de derde keer dat we iemand tijdens de test vraag 11 zien invullen:

Aflevering 1: Niemand.
Aflevering 2: Fresia
Aflevering 3: Welmoed
Aflevering 4: Arno

Hoeft niks te betekenen, maar wellicht toch nog iets i.h.k.v. 11-22.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #58 Gepost op: 23-01-2022, 14:19:44 »
Het kan in theorie nog dat Arno de vraag las als "kreeg" i.p.v. "deed". Vergis je niet, je moet zo snel mogelijk invullen.
Desalniettemin, zou KL de mol zijn, zou hij deze vraag goed hebben. Maar dat zegt natuurlijk niks, als je verder heel fout zit en anderen zetten nog jokers in.

In een interview op NU.nl dat ik zojuist las, beaamt hij dat hij eerst op Glen en Welmoed zat en vorige keer op Welmoed, waarmee hij goed dacht te zitten. Hij had deze keer na afloop van de test al het gevoel dat hij het helemaal verknald had. All-in gaan op iemand is leuk, maar je moet ook wel heel veel van die persoon weten dan. En als je die niet eerder verdacht  hebt heb je het ook niet goed bijgehouden wellicht.

Het zou Sahil kunnen zijn waar hij op invult. In "Niet de mol" en dit interview op Nu.nl spreekt hij wel van vriendschap en vertrouwen, maar dat is logisch als je op de foute zat. Dat Sahil de jokers bij hem liet "in vertrouwen" en dat hele gedoe met Butch Cassidy and the Sundance kid kan hij als een act van een mol hebben gezien. Bij vakbondje kon hij hem vertrouwen daardoor, maar juist in zo'n situatie kun je niemand beter vertrouwen dan de mol. Die heeft er geen baat bij je op dat moment te naaien. De jokers zijn trouwens nooit bij Sahil terug gekomen zo zegt hij. Hij heeft ze aan Rik gegeven met de mededeling dat ze van Sahil waren, maar dat heeft Rik blijkbaar naast zich neergelegd. Leuk weetje misschien  :)
(en dat hij daar spijt van heeft nu en ze liever had meegenomen  :()
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 14:22:54 door tureluurs »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #59 Gepost op: 23-01-2022, 16:31:18 »
beaamt hij dat hij eerst op Glen en Welmoed zat en vorige keer op Welmoed, waarmee hij goed dacht te zitten
Juist, en uit de eerste biecht weten we ook dat hij Sahil verdacht. Waarom gaat hij ineens vol op 1 kandidaat, niet meer spreiden? Dat kan maar 1 uitleg hebben: zijn andere verdachten zijn al uit het spel, dus dan 'moet' de laatste verdachte wel de mol zijn. Vandaar die zekerheid.

Kijk, als je een totale ommezwaai maakt en Kim-Lian opeens verdenkt, dan ga je toch niet 100% op haar inzetten en je jokers in de tas houden? Kim-Lian deed ook niet bijzonder vreemde dingen opeens daar in aflevering 3.

Het kan dus alleen maar zijn dat hij toegeleefd heeft naar dit moment. Een optelsom van 3 afleveringen waarbij hij de anderen over wie gespreid heeft kon uitsluiten. Dan maar met bravoure alles op de laatst overgblevene, Sahil. Met de redenatie: dan kan je namelijk je jokers houden. En als je de gesprekjes tussendoor zo hoort dan wordt Sahil wel giga verdacht door alle kandidaten, de spotlights staan op hem. Buiten kijf. Dus in Arno zijn hoofd zat hij compleet goed.

Er zit totaal geen logica in 'ineens Kim-Lian als mol nemen en tunnelen', in tijdsbestek van 1 aflevering. Er zijn ook maar weinig contactmomenten Arno-Kim-Lian geweest, met Sahil juist heel veel.

Wel een beetje vreemd dat hij al uitsluitsel geeft over de jokers. Het lijkt wel dat hij Sahil ook ontmoet heeft in het afvallershotel, en dat het daarom al een afgedane zaak was. Sahil en hij bespraken alles al. Maar voor de kijker was het dat nog niet.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)