Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 31455 keer)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #120 Gepost op: 25-01-2022, 00:13:52 »
In de bovenste foto zie je bij het linkeroog net onder het roze een grijze driehoek. Die ontbreekt op de andere foto.

Vreemd idd, dacht eerst dat het aan mijn lagen in Photoshop lag, maar staat ook op de orginele afbeelding (komt uit instapost mollenstreken)

Offline molia

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #121 Gepost op: 25-01-2022, 00:42:55 »
Stel dat... het briefje dat KL achterover drukt (met medeweten van Hila...) het briefje met aanwijzing uit het eerste troeven/aftroeven spel is (let ook op die link tussen deze twee spellen!). Is het dan aannemelijk dat er op dat briefje een hint staat die naar iemand anders dan KL als mol wijst?

Om mijn eigen vraag van gisteren te beantwoorden: wie weet heeft KL wel een verdenking tegen Hila en is KL zo'n oplettende kandidaat die ook ziet dat er voor het eerst weer 250,- briefjes zijn (of dat er iets op haar briefje lijkt te staan?). Dan zou het kunnen dat ze het briefje achter houdt om het nader te bestuderen in plaats van het in 'veilige handen' te geven bij penningmeester Hila. In dat scenario spreekt mol Hila zich vervolgens niet uit omdat ze niet extra de aandacht op dat briefje wil richten. Mijn KL tunnel kraakt een beetje sinds ik dit bedacht.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2022, 23:37:33 door molia »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #122 Gepost op: 25-01-2022, 22:58:05 »

Edit: ooooh! Nu ik het woord bladgoud zo uitschrijf…
Blad —> Televizier
Goud —> gouden Televisier.
Kim Lian presenteerde in 2013 het Gouden Televizierring gala. Met destijds de winst voor WIDM. Dat maakt de cirkel mooi rond.
 :o

Ik houd het op een stukje bladgoud. ::trots::

Meanwhile…zagen we in opdracht huis(ont)houden een goud blaadje in de kerstboom, een gouden dienblaadje met limonade, een appel en peer met een gouden blaadje.

Ik blijf toch echt rekening houden met bladgoud op het geld….
Down the gold rabbit hole!  ::helderziend::

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #123 Gepost op: 29-01-2022, 16:45:09 »
Op het 250 biljet staat volgens mij een Arlecchino masker (de gekleurde ruitjes).

Het masker van Arlecchino verwijst naar de bijnaam “Klein Duiveltje’ met zijn narrige aard. Het kostuum met de kenmerkende puntige ruitpatronen is een verwijzing naar zijn scherpzinnige maar bedrieglijke karakter en zijn acrobatische gegoochel met de waarheid.

Klinkt Mols  :D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molgeld
« Reactie #124 Gepost op: 29-01-2022, 17:36:21 »
Mooi gevonden! Dit sluit wel aan bij de gedachte die we hier al eerder hadden.

Citaat uit de website: https://www.maskerwinkelvenetie.nl/nl/wit-commedia-dell-arte-masker-arlecchino.html

Citaat
Het witte papier-maché masker kan gebruikt worden zoals het is maar vormt ook een uitstekende basis om er je eigen Arlecchino masker van te maken. Het verdraagt alle soorten verf en materialen en het witte masker heeft twee sterke draagbandjes zodat je je eigen creatie goed kunt dragen.
Is het wel een masker, of is het gewoon kneitergoede schmink en plaksels op het gezicht van de Mol?  ::)

Dit is wel een optie ::ok:: neus en mond zien er anders uit dan bij de andere maskers.

Is het briefje van 250 euro helemaal niet meer teruggekomen in het spel?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #125 Gepost op: 29-01-2022, 17:52:36 »
Hoe Laetitia dit biljet aan Hila overhandigt, is ook wel opvallend.



Ze dekt (toevallig?) met een vinger de ogen van het masker af, en wijst ze er met een andere vinger naar. Op dat moment klinkt in de biecht het woord 'ik', nog eens benadrukt door een korte stilte. Als het zo elke aflevering gaat ben ik... meer dan tevreden.

Zal wel gewoon de sierlijke manier van doen van Laetitia zijn. Maar omdat wij die ogen op het molgeld misschien niet goed kunnen gaan zien, zou de Mol ook op andere manieren daarnaar kunnen hinten.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #126 Gepost op: 29-01-2022, 18:52:54 »
Om mijn eigen vraag van gisteren te beantwoorden: wie weet heeft KL wel een verdenking tegen Hila en is KL zo'n oplettende kandidaat die ook ziet dat er voor het eerst weer 250,- briefjes zijn (of dat er iets op haar briefje lijkt te staan?). Dan zou het kunnen dat ze het briefje achter houdt om het nader te bestuderen in plaats van het in 'veilige handen' te geven bij penningmeester Hila. In dat scenario spreekt mol Hila zich vervolgens niet uit omdat ze niet extra de aandacht op dat briefje wil richten. Mijn KL tunnel kraakt een beetje sinds ik dit bedacht.

Of is het gewoon zo dat Kim en Hila samen hebben afgesproken het briefje eerst samen nader te bestuderen? Ze zitten samen op een kamer..

Offline molia

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #127 Gepost op: 29-01-2022, 19:02:54 »
Of is het gewoon zo dat Kim en Hila samen hebben afgesproken het briefje eerst samen nader te bestuderen? Ze zitten samen op een kamer..

Onnodig. Hila kan als penningmeester volgens mij nachtenlang naar de briefjes staren, maar ook anderen verhinderen dat te doen.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #128 Gepost op: 29-01-2022, 19:04:29 »
Hoe Laetitia dit biljet aan Hila overhandigt, is ook wel opvallend.



Ze dekt (toevallig?) met een vinger de ogen van het masker af, en wijst ze er met een andere vinger naar. Op dat moment klinkt in de biecht het woord 'ik', nog eens benadrukt door een korte stilte. Als het zo elke aflevering gaat ben ik... meer dan tevreden.

Zal wel gewoon de sierlijke manier van doen van Laetitia zijn. Maar omdat wij die ogen op het molgeld misschien niet goed kunnen gaan zien, zou de Mol ook op andere manieren daarnaar kunnen hinten.

Ik heb nooit zo geloofd dat de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
de mol is. Ik twijfel zelfs of het echt haar ogen wel zijn haha.
Nu ik dit zo zie moest ik ineens denken aan de mogelijkheid dat het masker een hint voor de kijkers thuis is dat we op het geld moeten letten. Want inmiddels weten we dat er op het geld maskers staan. Daar zitten ook ogen van andere kandidaten achter, lijkt me.

Rik bevestigde al in aflevering 1 dat er een hint op het geld te vinden is met zijn: jullie hadden goud in handen. Al kan dat natuurlijk ook eenmalig zijn geweest, want als die hint er altijd op zou staan was het echt niet erg geweest dat ze het geld die ene keer moesten inleveren. Want er kwam wel weer een volgende keer.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat dan de hint op dat geld moet zijn, als er meerdere maskers/ogen op staan. Mogelijk de combinatie van de ogen met iets anders op dat geld. We weten ook niet of het altijd dezelfde ogen achter hetzelfde masker/op hetzelfde biljet (waarde) staan. Maar voor mij verklaart dit ineens de maskerhint.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 19:19:52 door Heinz »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Molgeld
« Reactie #129 Gepost op: 30-01-2022, 14:31:40 »
Ik heb op een blog over Albanië een foto gevonden met op de achtergrond maskers die nog enigszins lijken op het missende masker. Links van de jurk te zien. Dit is een winkel in Shkodër. Wellicht een aanknopingspunt?



Bron

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #130 Gepost op: 30-01-2022, 21:30:28 »
Op het 250 biljet staat volgens mij een Arlecchino masker (de gekleurde ruitjes).

Het masker van Arlecchino verwijst naar de bijnaam “Klein Duiveltje’ met zijn narrige aard. Het kostuum met de kenmerkende puntige ruitpatronen is een verwijzing naar zijn scherpzinnige maar bedrieglijke karakter en zijn acrobatische gegoochel met de waarheid.

Klinkt Mols  :D
Zou dan moeten slaan op Sahil?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #131 Gepost op: 31-01-2022, 19:05:45 »
Gadoesja, hoeft niet. Bedoel daar meer mee dat het 250 biljet ons misschien naar de mol zal leiden.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #132 Gepost op: 8-02-2022, 12:46:06 »
Vooropgesteld: de foto van het 250 biljet heb ik nog steeds niet gevonden...
Maar wel deze Etsy listing van het atelier SanMarco596 uit Venetië die er heel erg op lijkt.



Wat kunnen we hiermee?
Nou ja... alleen speculeren...

Het is best mogelijk dat dit masker uniek gemaakt is, of gekocht is voor WIDM. Ook de andere maskers die we zien op het gemaskerd bal kunnen prima van deze shop komen.
Anderzijds is het ook mogelijk dat het masker ooit gekocht is bij dit atelier in Venetië en gewoon net als de andere maskers ergens op een stockfoto terecht is gekomen.

De zwarte vlek die we zien op het 250 masker is trouwens de bekende Rialto Brug in Venetië, net als hierboven te zien. 
« Laatst bewerkt op: 8-02-2022, 12:50:04 door annebeestje »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld
« Reactie #133 Gepost op: 10-02-2022, 15:25:32 »
We kijken nu al maanden naar ogen achter het masker, maar wat staat er niet op het biljet?
De kin. Geen enkel biljet bevat een kin.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #134 Gepost op: 10-02-2022, 15:48:47 »
Dan is de kin dus geen aanwijzing aangezien de aanwijzing wél op het molgeld stond

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molgeld
« Reactie #135 Gepost op: 10-02-2022, 16:42:25 »
Het is gewoon kinnesinne dat de kandidaten biljetten achterover konden drukken en wij het met matige schermafdrukken moeten doen. 

 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #136 Gepost op: 10-02-2022, 18:33:05 »
Nog een klein dingetje dat me opviel: het vertrouwde serienummer 280310048588 heb ik rechtsonder kunnen ontdekken op het paarse briefje.
Het punt is alleen dat het lijkt alsof het niet consequent op elk briefje staat. Op een rood mingled briefje stond het niet op die plek…  ???

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #137 Gepost op: 11-02-2022, 22:43:54 »
Vraag me af wanneer we dat mingeld nu eens te zien krijgen. Is toch nog niet langsgekomen in het spel?

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #138 Gepost op: 11-02-2022, 22:49:49 »
Hoe diep zit t maskerverhaal?
Albanie heeft links met Venetie en in Shkoder waar afl 1 zich afspeelde staat een Venetian mask factory.
Wellicht was dat gewoon een tof thema zonder get specifiek aan iemand te linken?
Venetie heeft een link met opera’s dus kan naar L linken.
Maar ook musicals of tv maken er gebruik van. Zoals KL/ T bijv..

Denk dat de hints op enkele biljetten staan.
Dan is achterover drukken door mol of kandidaat nog een goeie truc en in moeten leveren een verlies.

Offline molia

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #139 Gepost op: 13-02-2022, 00:04:30 »
Hmmm. Het lijkt alsof er iets extra's op het briefje staat dat Kim Lian vasthoudt. Is het geel of goud? Of het was een gewoon een stofje uit de bodem van het kistje ;-)

edit: Ook te zien bij Hila.




Woah! Ik sprong echt op van de bank toen ik het gat zag :) Niet het scherpste screenshotje ooit, maar het lijkt me aannemelijk dat toch de hele hint eruit geknipt is:


Blijft de vraag: wat is het en naar wie verwijst deze hint? Naar KL of naar KL's mol Everon?
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 01:05:23 door molia »