Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 32018 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #220 Gepost op: 5-03-2022, 18:17:26 »
Ik kom amper in dit topic eigenlijk.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #221 Gepost op: 5-03-2022, 18:28:16 »
Het is toch meerdere malen ter sprake gekomen hier (of in het maskerhint topic, dat begon op een gegeven moment een beetje door elkaar te lopen) dat er ogen achter de maskers op het geld stonden? Er zijn alleen nooit duidelijke beelden geweest waarmee een goede vergelijking met bijvoorbeeld de kandidatenfoto's mogelijk was.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #222 Gepost op: 5-03-2022, 18:30:49 »
Ja precies.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat iedereen er vanuit ging dat dat de kandidaten zijn .. leek me al meteen logisch omdat in veel seizoenen de kandidaten op t geld staan

Ik vond het daarom niet echt vermeldingswaardig en was me totaal niet bewust van dat er hier in dit topic n speurtocht naar was  ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molgeld
« Reactie #223 Gepost op: 5-03-2022, 18:35:17 »
Nou, gezien de vermeende maskerhint is het niet bepaald een onbenullig detail dat nu bewezen is dat de ogen van andere kandidaten ook achter maskers te zien zijn. Vrijwel zeker is er sprake van de ogen van 10 kandidaten achter maskers. En dan mis je er dus eentje, diens ogen zijn nergens achter een masker afgebeeld. Diens ogen zie je immers pas bij de ontmaskering!

Kortom: we weten door wiens namen we een dikke vette streep kunnen halen.    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #224 Gepost op: 5-03-2022, 18:46:01 »
Nou, gezien de vermeende maskerhint is het niet bepaald een onbenullig detail dat nu bewezen is dat de ogen van andere kandidaten ook achter maskers te zien zijn.
"Bewezen" is het niet aangezien de beelden beelden van de biljetten nooit uitsluitsel hebben kunnen geven. Het blijft dus bij een vermoeden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #225 Gepost op: 5-03-2022, 18:48:05 »
Ik ga ervan uit dat t de ogen van de kandidaten zijn

En ik ga ervan uit dat dit totaal niet de maskerhint verklaart. Maar goed dit is in dat topic al lang besproken.. maanden geleden al en ook toen vond ik dat geen goede verklaring

We gaan t zien straks

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molgeld
« Reactie #226 Gepost op: 5-03-2022, 18:56:59 »
"Bewezen" is het niet aangezien de beelden beelden van de biljetten nooit uitsluitsel hebben kunnen geven. Het blijft dus bij een vermoeden.

Oké, bewezen dan niet. Maar wel zeer waarschijnlijk. Enfin, we gaan het zien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #227 Gepost op: 5-03-2022, 21:33:21 »
Oké, bewezen dan niet. Maar wel zeer waarschijnlijk. Enfin, we gaan het zien.
Bij deze bewezen.  ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #228 Gepost op: 5-03-2022, 21:48:39 »
Wat ik ook in de maskerhint topic schreef:

Hoe was het voor de kandidaten in de eerste opdracht mogelijk om met dat geld de mol te achterhalen?
Ze hadden niet alle briefjes, dus konden niet de ogen van alle kandidaten zien.
Ze hadden geen minbriefjes, ze konden dus niet zien dat er 1 persoon op al het mingeld stond.

Het was dus voor de kandidaten na de eerste opdracht geen eens te achterhalen? Het goud in handen hebben van Rik klopt dus geen eens?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #229 Gepost op: 5-03-2022, 21:51:10 »
Het idee was goed, de optie ogen achter alle maskers was al als waarschijnlijk geacht. De mogelijkheid dat de mol achter de maskers met mingeld ging ook wel rond.

Echter alleen nooit de kans gekregen omdat de biljetten niet goed genoeg in beeld waren.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #230 Gepost op: 5-03-2022, 22:03:00 »
Wat ik ook in de maskerhint topic schreef:

Hoe was het voor de kandidaten in de eerste opdracht mogelijk om met dat geld de mol te achterhalen?
Ze hadden niet alle briefjes, dus konden niet de ogen van alle kandidaten zien.
Ze hadden geen minbriefjes, ze konden dus niet zien dat er 1 persoon op al het mingeld stond.

Het was dus voor de kandidaten na de eerste opdracht geen eens te achterhalen? Het goud in handen hebben van Rik klopt dus geen eens?

Blijkbaar TROEVEN > (T)EVERON

Ik vind hem niet zo sterk. Waar blijft de T?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #231 Gepost op: 5-03-2022, 22:04:11 »
Tweeëntwintig

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #232 Gepost op: 5-03-2022, 22:04:59 »
Blijkbaar TROEVEN > (T)EVERON

Ik vind hem niet zo sterk. Waar blijft de T?

Dit was sterker geweest als er aftroeven had gestaan, zoals al eens was geopperd. Af t roeven, dus Everon.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #233 Gepost op: 5-03-2022, 22:05:40 »
Blijkbaar TROEVEN > (T)EVERON

Ik vind hem niet zo sterk. Waar blijft de T?
Die spoelt Everon door de plee.  ;D

Eens, ik vind het ook niet zo'n sterke hint.

In het Everon-topic kwam "(Af)troeven" voorbij: De "T" van het woord troeven AF waardoor een anagram van Everon overblijft.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molgeld
« Reactie #234 Gepost op: 5-03-2022, 22:06:44 »
Ja, dat bleek dus toch een hint te zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #235 Gepost op: 5-03-2022, 22:34:04 »
Wanneer de biljetten voldoende in beeld zouden zijn gedurende het seizoen en er dus idd ogen achter gezien zouden kunnen worden, had dat de fout van maskerhint nog goed kunnen maken.

Als je er zo'n hint instopt, geef ons dan ook de mogelijkheid om er iets mee te doen. En echt niet alle briefjes in afl 1.

Anders beter helemaal geen hints. Nu wijst by far de grootste hint doordat die maar half naar voren komt naar een verkeerde mol.

Een mooie vond ik het geld bij Klaas, dit gaf voor de echte puzzelaars wel uitsluitsel maar pas later in het seizoen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molgeld
« Reactie #236 Gepost op: 5-03-2022, 22:36:03 »
Wat mij betreft ontkracht het de hint in de verste verte niet. Ik weet al vanaf het begin dat alle kandidatenogen op t geld staan.
Het heeft niks te maken met de promo oog in oog met de mol en Kims ogen

Voor bijna niemand meteen duidelijk.  ::rofl:: Goed gezien! Het klopt ook gewoon!  ::bravo::
Uiteindelijk niet een hele duidelijke aanwijzing, wat Enermol ook zegt. Super dat dit zo is uitgezocht.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #237 Gepost op: 5-03-2022, 22:39:36 »
Ik wou dat ik dat zelf als debunk van de maskerhint had gezien  ::rofl::

Ze hebben dus gewoon random t mooiste plaatje gepakt.. ik vind t best ernstig maar moet er ook erg om lachen tegelijkertijd

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #238 Gepost op: 5-03-2022, 22:53:23 »
Wat ze hadden moeten doen, was om voor ons kijkers de biljetten met de ogen van de afvallers heel duidelijk in beeld te brengen. Dan hadden ze meteen hun eugen maskerhint-fiasco vermeden, plus dan wisten we ook daadwerkelijk dat daar een hint in zat. Vervolgens hoefden ze er alleen maar zeker van te zijn dat er geen enkel ander biljet duidelijk genoeg in beeld kwam (eventueel eenmalig nog een keer een biljet met de ogen van de afvaller van de volgende aflevering, om de echt puzzelaars nog een klein beetje tegemoet te komen).

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #239 Gepost op: 6-03-2022, 00:49:36 »
In het Everon-topic kwam "(Af)troeven" voorbij: De "T" van het woord troeven AF waardoor een anagram van Everon overblijft.

Ik denk dat dit ook de volledige uitleg is van de hint en dat Everon m zelf niet helemaal duidelijk uitlegt.