Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 31991 keer)

Offline blairwaldorf

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #100 Gepost op: 23-01-2022, 14:36:30 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 14:51:00 door Heinz »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Molgeld
« Reactie #101 Gepost op: 23-01-2022, 14:42:14 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Daar wordt de kandidatenfoto gebruikt die ergens in aflevering 1 gemaakt is ín Albanië. Het lijkt me stug dat deze gebruikt wordt op briefgeld, want dat zal toch wel op voorhand al gedrukt zijn?
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 14:51:34 door Heinz »

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Molgeld
« Reactie #102 Gepost op: 23-01-2022, 15:14:11 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 15:16:03 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #103 Gepost op: 23-01-2022, 15:53:47 »
Hmmm. Het lijkt alsof er iets extra's op het briefje staat dat Kim Lian vasthoudt. Is het geel of goud? Of het was een gewoon een stofje uit de bodem van het kistje ;-)

edit: Ook te zien bij Hila.

« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 16:13:26 door annebeestje »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #104 Gepost op: 23-01-2022, 16:12:21 »
Bergkristal?

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #105 Gepost op: 23-01-2022, 16:19:03 »
Oh jee Tureluurs, een snelle zoekactie levert wel "de gouden driehoek". De Gouden Driehoek is een combinatie edelstenen die bestaat uit Amethist, Bergkristal en Rozenkwarts. Nou ja.. voer voor het (nutteloze) hints topic, lijkt me!


Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #107 Gepost op: 24-01-2022, 09:30:14 »
mingeld (-50, -100, -250 euro): https://www.gettyimages.nl/detail/foto/on-the-way-to-albania-royalty-free-beeld/477043745

Zo te zien staat op het mingeld geen Albanees tafereel als achtergrond: volgens de beschrijving is de foto genomen in de Ropojanavallei in Montenegro. Die locatie ligt weliswaar vlak bij Albanië, maar een andere fotokeuze was misschien beter geweest  :-X

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #108 Gepost op: 24-01-2022, 10:06:39 »
Ha Dennis! Thnx voor het aannmaken van dit topic. Ik ben bezig met het namaken van het molgeld van dit jaar én ben gewoon zoals altijd ontzettend benieuwd waar ze alle stockfoto's vandaan hebben. Ik ben dus inmiddels al een stukje, maar mis er nog een paar, die ik echt onmogelijk krijg gevonden momenteel. Wellicht hebben jullie een betere search engine of beter inzicht dan dat ik heb ;).

Nog nodig ;
Stockfoto briefje van € 500,-.
Stockfoto briefje van € 100,-.
Stockfoto briefje van € 250,-.

Wie helpt me uit de brand <3
En wat denken jullie dat we in de briefjes echt terug kunnen gaan vinden?

Alle stockfoto's inmiddels gevonden kan je aan de slag. Ik was zelf ook al bezig geweest met het briefje van 1000

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld
« Reactie #109 Gepost op: 24-01-2022, 12:22:28 »
Hmmm. Het lijkt alsof er iets extra's op het briefje staat dat Kim Lian vasthoudt. Is het geel of goud? Of het was een gewoon een stofje uit de bodem van het kistje ;-)

edit: Ook te zien bij Hila.


Terwijl Kim het briefje boven haar hoofd houdt zie je dit. Monnikskap? Hoge hoed? Jonkvrouw?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2022, 12:24:28 door foxhunter »

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #110 Gepost op: 24-01-2022, 12:27:06 »
pff... Ja het zwarte deel lijkt een schaduw? Ik dacht aan een bladgoud vlaggetje dat erop geplakt is?

Edit: ooooh! Nu ik het woord bladgoud zo uitschrijf…
Blad —> Televizier
Goud —> gouden Televisier.
Kim Lian presenteerde in 2013 het Gouden Televizierring gala. Met destijds de winst voor WIDM. Dat maakt de cirkel mooi rond.
 :o

Edit 2: Ook in de handen van Rik na opdracht 1 zie ik iets gouds glimmen op een breifje van 250 eur. Op een ander plek op het briefje, zo lijkt het.

Ik houd het op een stukje bladgoud. ::trots::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2022, 14:06:27 door annebeestje »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #111 Gepost op: 24-01-2022, 15:03:07 »
Zo te zien staat op het mingeld geen Albanees tafereel als achtergrond: volgens de beschrijving is de foto genomen in de Ropojanavallei in Montenegro. Die locatie ligt weliswaar vlak bij Albanië, maar een andere fotokeuze was misschien beter geweest  :-X
Zo moeilijk waren die foto's niet te vinden. Ik heb me in het hoofd van de makers verplaatst en gezocht op "Albanië" in gettyimages, omdat daar ook de maskers vandaan kwamen. Deze foto staat er ook tussen ook al is deze blijkbaar niet in Albanië gemaakt.   ::rofl::

Terwijl Kim het briefje boven haar hoofd houdt zie je dit. Monnikskap? Hoge hoed? Jonkvrouw?
Is het niet gewoon een gaatje/scheur in het briefje waar een stukje witte(?) achterkant omgevouwen doorheen steekt?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld
« Reactie #112 Gepost op: 24-01-2022, 15:32:59 »
Is het niet gewoon een gaatje/scheur in het briefje waar een stukje witte(?) achterkant omgevouwen doorheen steekt?
Nee, geen gaatje,  je ziet het op het briefje dat Kim krijgt en op het briefje dat Hila krijgt. En altijd wel iets van schaduw, alsof het een laag op het papier is. Bijv. bladgoud. Maar misschien zijn er nog andere verklaringen. Meer pixels krijgen we in ieder geval niet.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #113 Gepost op: 24-01-2022, 16:16:56 »
Misschien is het zo'n plakkertje om te voorkomen dat een windvlaag het briefje optilt als het kistje opengaat.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld
« Reactie #115 Gepost op: 24-01-2022, 16:52:22 »
Misschien is het zo'n plakkertje om te voorkomen dat een windvlaag het briefje optilt als het kistje opengaat.
Ja dat zou best kunnen, bij Hila zat dit aan de onderkant van het briefje. Je zag het pas toen Hila het papiergeld omdraaide.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #116 Gepost op: 24-01-2022, 20:23:57 »
https://photos.app.goo.gl/58mqdr2Z6ucyKvdFA

Ruzie met het invoegen van een afbeelding, hopelijk werkt dit zo.

Zijn er 2 versies in omloop van het 250 biljet? Er zit namelijk een verschil net boven het linkeroog in de biljetten die ik hier voorbij heb zien komen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #117 Gepost op: 24-01-2022, 20:48:36 »
Er zit namelijk een verschil net boven het linkeroog in de biljetten die ik hier voorbij heb zien komen.
Ik moet zeggen dat ik het verschil niet zie. Ik denk dat wat details wegvallen door de lage resolutie van het onderste briefje.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #118 Gepost op: 24-01-2022, 21:08:37 »
Ik moet zeggen dat ik het verschil niet zie. Ik denk dat wat details wegvallen door de lage resolutie van het onderste briefje.
In de bovenste foto zie je bij het linkeroog net onder het roze een grijze driehoek. Die ontbreekt op de andere foto.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #119 Gepost op: 24-01-2022, 21:19:11 »
In de bovenste foto zie je bij het linkeroog net onder het roze een grijze driehoek. Die ontbreekt op de andere foto.
Dat was me wel opgevallen, maar ik had het toegeschreven aan lichtinval/schaduw of iets dergelijks, maar dat lijkt niet de verklaring te zijn als je naar de foto van al die biljetten kijkt. Ik kan het grijze vlakje ook niet plaatsen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)