Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden  (gelezen 10320 keer)

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #60 Gepost op: 24-01-2022, 18:41:06 »
Dat is wel vreemd, maar we weten het productieproces niet. Het zou kunnen dat de 'dit is er verwisseld' shots eerder gemaakt zijn (hoewel ik dat wel een gedoe zou vinden) en dat in dat kwartiertje "uit je hoofd leren" de productie vergeten is die wijziging door te voeren.
Als de productie een wijziging is vergeten door te voeren zouden er maar vier verschillen zijn. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat er dan maar €1900 te verdienen zou zijn.

Ik denk dat elk duo twee verschillende kamers moest beschrijven.

Het beeldje van de Eiffeltoren dat Hila op het allerlaatst beschrijft, staat in een andere kast dan je eerder kon zien.
Ik denk dat Thomas en Hila slechts één kamer hadden om te omschrijven. Niet alleen zijn er in die kamer zeker vier verschillen en vijf als de schilderijen een verschil zouden moeten zijn, maar ook heeft Hila het er duidelijk over dat zij nog hun hele kamer moeten omschrijven, niet kamers. De kast waar de Eifeltoren oorspronkelijk staat is in dezelfde kamer als alle andere spullen. Bij het beschrijven is duidelijk dezelfde tafel te zien. Vanuit het meest gebruikte camerastandpunt in die kamer staat die kast echter achter/naast de camera en is daardoor niet zichtbaar.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #61 Gepost op: 24-01-2022, 18:49:36 »
Ik denk dat Thomas en Hila slechts één kamer hadden om te omschrijven.
Vreemd dat dat niet bij alle duo's hetzelfde was... Want in elk geval de duo's Fresia/Sahil en Kim/Laetitia kregen twee kamers om te beschrijven.

Als Mol zou ik dan liever een huis met twee kamers krijgen. Dan kon je als je partner bezig was alvast even naar de andere kamer gaan om iets te verplaatsen o.i.d.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #62 Gepost op: 24-01-2022, 20:02:34 »
Als de opnames eind augustus begin september waren moeten we de kertboom misschien als hint beschouwen.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #63 Gepost op: 24-01-2022, 20:21:24 »
Bij het terugkijken van de opdracht heb ik de volgende conclusies:
De verschillen die ik heb kunnen terugvinden die niet genoemd zijn (ik koppel kandidaten aan de kamer waar ze als tweede zijn):

Fresia en Sahil:
De tv rechts naast de bank ontbreekt.
De schilderijen boven de bank hangen anders.

Hila en Thomas:
Het dekbed op het bed ontbreekt.

Verder zijn er nog de volgende onzekere gevallen:
Everon en Arno:
Schilderijen aan de muur zijn omgewisseld

Fresia en Sahil:
In de kamer met de drie houten stoelen is de deur rechts van het raam open -> dicht.

Kim-Lian en Laetitia
Tellen de verwisseling van de foto's en het religieuze afbeelding als één of als twee verschillen

Ik heb dus minstens die van de verschillen niet kunnen ontdekken. De kamer met de houten stoelen zien we bij Fresia en Sahil bij het zoeken maar zeer beperkt. De kamer met de paarse banken bij Kim-Lian en Laetitia zien we bij het zoeken compleet niet. De hoek van de kamer tegenover de deur in de kamer van Everon en Arno zien we zowel bij het beschrijven als bij het zoeken naar verschillen amper. De hoek met de twee groene banken bij Thomas en Hila wordt niet in beeld gebracht bij het zoeken.

Wat verder opviel:
Bij Arno en Everon in de kamer moeten er twee banken zijn, de beige bank die in beeld komt en de "rode" bank met kussentjes. We krijgen de "rode" bank niet te zien en we kunnen dus ook niet controleren of rood een goede omschrijving is van de bank.
Het antwoord wat we Laetitia en Kim-Lian horen geven is dat het fotolijstje met het knappe stel rechts naast de spiegel moest. Het fotolijstje met het knappe stel (dat nu aan de wand me religieuze spullen hangt) moet rechts naast de spiegel. Het antwoord wat wij in de uitzending is dus wel goed, maar wordt fout gerekend, waarschijnlijk omdat een deel van het antwoord wat wij niet horen het antwoord fout maakt. Het antwoord klinkt ook raar omdat de eerste helft door Laetitia en het tweede deel door Kim-Lian wordt gezegd.

Edit: Ik heb overigens de losse opdrachtfilm op de site hiervoor teruggekeken, het kan zijn dat buiten de schilderijen -> kestboom verandering er nog meer kleine verschillen tussen de twee zitten.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2022, 20:24:14 door squirleon »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #64 Gepost op: 24-01-2022, 21:20:19 »
Het antwoord wat we Laetitia en Kim-Lian horen geven is dat het fotolijstje met het knappe stel rechts naast de spiegel moest. Het fotolijstje met het knappe stel (dat nu aan de wand me religieuze spullen hangt) moet rechts naast de spiegel. Het antwoord wat wij in de uitzending is dus wel goed, maar wordt fout gerekend, waarschijnlijk omdat een deel van het antwoord wat wij niet horen het antwoord fout maakt. Het antwoord klinkt ook raar omdat de eerste helft door Laetitia en het tweede deel door Kim-Lian wordt gezegd.
Mee eens dat dit antwoord goed is. Helemaal nu we ervan uit kunnen gaan dat op die plaats het religieuze beeldje is komen te hangen.

Ik begin me af te vragen waarom er rondom dit verschil zo zwaar ge-edit is. Is dat omdat de Mol erbij betrokken is, en moet die in de luwte worden gehouden? Of worden hier met wat extra knip- en plakwerk twee (of drie) kandidaten verdacht gemaakt, die in een leuk valletje van de productie zijn getuind. (Die twee vergelijkbare fotolijsten bedoel ik).
Ik denk toch het eerste, maar het tweede valt niet uit te sluiten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #65 Gepost op: 24-01-2022, 21:26:12 »
Mee eens dat dit antwoord goed is.
Het antwoord was fout omdat zowel links als rechts een foto met mooie mensen hing.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #66 Gepost op: 24-01-2022, 21:34:31 »
Akkoord dat dat het idee was. En dat het daarom wel afgekeurd zal zijn. Maar wat we horen is:

Laetitia: Het fotolijstje met het knappe stel...
(met een knikje nog naar Fresia, die het zo had beschreven)
Kim: ...die moest rechts naast de spiegel'.

En dat is gewoon goed, zoals squirleon terecht opmerkt.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #67 Gepost op: 24-01-2022, 23:05:25 »
Ik denk dat de schilderijen wissel niet voor de kandidaten was, maar om ons naar de kerstboom te hinten. Die kerstboom wijst dan naar het tv-programma 5 Days of Christmas van Kim-Lian. Die 5 wollen kerstmannetjes zijn een mooi detail.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #68 Gepost op: 24-01-2022, 23:15:54 »
Mee eens dat dit antwoord goed is. Helemaal nu we ervan uit kunnen gaan dat op die plaats het religieuze beeldje is komen te hangen.

Ik begin me af te vragen waarom er rondom dit verschil zo zwaar ge-edit is. Is dat omdat de Mol erbij betrokken is, en moet die in de luwte worden gehouden? Of worden hier met wat extra knip- en plakwerk twee (of drie) kandidaten verdacht gemaakt, die in een leuk valletje van de productie zijn getuind. (Die twee vergelijkbare fotolijsten bedoel ik).
Ik denk toch het eerste, maar het tweede valt niet uit te sluiten.

Er is rondom de 5 verschillen van de duo's Fresia/Sahil en Kim-Lian/Laetitia inderdaad zwaar geëdit. Van deze duo's weten wij maar 3 verschillen terwijl we van de andere duo's meer verschillen hebben gezien.

Vreemd ook dat er aan weerszijden van de bank een tv toestel op de grond stond waarvan er één weggehaald is. Daar kun je ook verwarring mee creëren. Nog vreemder dat Kim-Lian bij de test als hint één van de verschillen noemt nl.het schilderij met de witte rozen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #69 Gepost op: 24-01-2022, 23:59:50 »
Ik denk dat de schilderijen wissel niet voor de kandidaten was, maar om ons naar de kerstboom te hinten. Die kerstboom wijst dan naar het tv-programma 5 Days of Christmas van Kim-Lian. Die 5 wollen kerstmannetjes zijn een mooi detail.
Misschien zijn die kerstmannetjes ook wel de kerst-omaatjes van de woordenlijst van Kim-Lian in de opdracht Luid Sprekers.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #70 Gepost op: 26-01-2022, 00:07:51 »
Overigens is de losse opdracht op de site nu weer in lijn met de aflevering. Dus gewoon de kerstboom in plaats van de schilderijen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #71 Gepost op: 26-01-2022, 02:24:01 »
Misschien zijn die kerstmannetjes ook wel de kerst-omaatjes van de woordenlijst van Kim-Lian in de opdracht Luid Sprekers.
En blijkbaar wist deze man al dat Kim-Lian gek is op rood water  ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #72 Gepost op: 26-01-2022, 09:24:24 »
Ik denk dat de verwisseling 1 verschil is, en als de de helft ervan noemt, het goed wordt gerekend. Als de verwisseling een verplaatsing was, (eiffetorentje bij Everon) was 'mist in de kast' ook goed gerekend. Dat maakt het fragment voor mij niet opvallend mols.
Voor een mol moeilijk te mollen in deze opdracht, met een getuige -mits oplettend- naast je, denk ik. Dan is zo'n productiedingetje van wel een wissel tonen in de online versie van de opdracht, die op tv geen wissel was -schilderijen- vreemder, maar van deze opdracht was denk ik te weinig beeldmateriaal geschoten om alles van alle kamers te laten zien, en duidelijke molacties zijn uiteraard weggelaten.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #73 Gepost op: 26-01-2022, 14:46:28 »
Klopt, we hebben te weinig gezien maar er zal voldoende beeld geschoten zijn. We hebben niet alle verschillen gezien.

Er waren in alle kamers objecten verdwenen of verplaatst maar zoals ik al eerder noemde vond ik het opvallend dat er aan weerszijden van de spiegel bij Sahil/Fresia een foto hing met twee volwassenen en drie kinderen en in de kamer van Kim-Lian/laetitia aan weerszijden van de bank 2 tv toestellen. Een mol met voorkennis kan hier gemakkelijk verwarring mee zaaien.

Ook opvallend was dat Kim-Lian begon met de portofoon en de korte muur bij de ingang beschreef ( twee lijsten). Ze sloeg hierbij het tv toestel en de gouden sleutel over. Bij het volgende shot had Laetitia de portofoon, zij beschreef de bank met kussens, tv toestel, vaas met pauweveren. Bij het laatste shot in die kamer zien we Laetitia de hoek  omschrijven die Kim-Lian al eerder gedaan had. Zij zegt hierbij: "Aan je linkerkant staat ook een televisie, daar ligt een gouden sleutel",  en ging vervolgens naar rechts, noemde twee grote stoelen en drie schilderijen, het geluid sterft weg, we horen geen details over de schilderijen. Überhaupt weinig details in de edit bij dit duo.


Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #74 Gepost op: 27-01-2022, 17:55:56 »
Bij Arno en Everon komen de bewoners versnaperingen brengen, deze worden op een tafeltje voor het bed geplaatst. Als Hila en Thomas er later rondlopen komen deze weer in beeld. Bij Hila en Thomas zien we geen bewoners langskomen, als Arno en Everon later in dat huis zijn staan er wel versnaperingen op tafel. Deze lijken wel erg veel op wat ze eerder aangeboden kregen.

Nu rest ons de vraag, zijn er buiten beeld nog bewoners bij Hila en Thomas langs geweest met exact de zelfde versnaperingen als bij Arno en Everon, of is dit één van de verschillen?

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #75 Gepost op: 27-01-2022, 18:11:05 »
Bij Arno en Everon komen de bewoners versnaperingen brengen, deze worden op een tafeltje voor het bed geplaatst. Als Hila en Thomas er later rondlopen komen deze weer in beeld. Bij Hila en Thomas zien we geen bewoners langskomen, als Arno en Everon later in dat huis zijn staan er wel versnaperingen op tafel. Deze lijken wel erg veel op wat ze eerder aangeboden kregen.

Nu rest ons de vraag, zijn er buiten beeld nog bewoners bij Hila en Thomas langs geweest met exact de zelfde versnaperingen als bij Arno en Everon, of is dit één van de verschillen?

Zaten Arno & Everon en Hila & Thomas niet gewoon in hetzelfde huis?

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #76 Gepost op: 27-01-2022, 18:26:44 »
Ik kan het me haast niet voorstellen. In het huis van Hila en Thomas ziet alles er een stuk moderner uit. Ook lijken alle accessoires er met de meetlat te zijn geplaatst. Dat is in het huis van Arno en Everon totaal anders.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #77 Gepost op: 27-01-2022, 19:06:44 »
Ik kan het me haast niet voorstellen. In het huis van Hila en Thomas ziet alles er een stuk moderner uit. Ook lijken alle accessoires er met de meetlat te zijn geplaatst. Dat is in het huis van Arno en Everon totaal anders.

In de extra beelden zitten de vier wel met de twee bewoners nog te borrelen.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #78 Gepost op: 27-01-2022, 20:05:25 »
Ik had de extra beeldn nog niert gezien. Het lijkt erop dat het in het zelfde huis of twee huizen door het zelfde stel geregeld.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #79 Gepost op: 28-01-2022, 12:38:29 »
In de extra beelden zitten de vier wel met de twee bewoners nog te borrelen.

De bewoners van het huis van Hila&Thomas willen duidelijk niet in beeld of zijn gewoon niet thuis. Logisch dat ze dan met z'n vieren bij Mevrouw Maria en Meneer Nicholas gaan zitten borrelen.