Auteur Topic: [Aflevering 4] - Stemmen  (gelezen 8396 keer)

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #20 Gepost op: 22-01-2022, 22:18:04 »
Saaie aflevering. Geen enkele keer gelachen. ik weet dat WIDM geen comedy serie is, maar toch zijn er seizoenen geweest met hilarische scenes en kandidaten. Dit jaar niet en dat mis ik het meest.


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #21 Gepost op: 22-01-2022, 22:18:23 »
Die emoties van Everon beginnen nu zo sfeerbepalend te worden buiten het spel om, (arme Thomas!) dat ik me absoluut niet kan voorstellen dat widm zo'n mol wil hebben. Definitief afgeschreven.

Ik hoop het vooral, vind hem geen leuke speler en ook geen fijne toevoeging aan de groep.

Fresia en Sahil waren vandaag wel enorm aan het rotzooien trouwens. Kim Lian lijkt bijna alles goed te doen. Wel erg veel als dit allemaal compensatie zou zijn.

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #22 Gepost op: 22-01-2022, 22:21:07 »
Hoezo vind je dat? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik zag vooral heel moeilijk molbare opdrachten omdat ze zo plat (en daar bedoel ik "niet gelaagd" mee) waren. Natuurlijk zijn er altijd manieren om te mollen/manipuleren, maar je maakt het de Mol zo wel erg moeilijk.

De odprachten hadden zeker iets spannender in elkaar kunnen zitten, maar dat is helaas de laatste tijd al een soort van gegeven. In ieder geval lijkt het me dat er wel meer te speuren en te analyseren valt. Maar echt met feiten onderbouwen waarom ik deze aflevering spannender vond dan de vorige, nee, dat is meer een gevoel. k heb in ieder geval wel een paar verdachte dingen gezien (van meerdere 'mollen', ook uit onverwachte hoek), het seizoen begint voor mij nu pas echt.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 22:24:04 door tumtum22 »

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #23 Gepost op: 22-01-2022, 22:24:05 »
Met de exit van, meestgekozen van NL, Arno gaat er in ieder geval geen 5.000 EU in de pot. Nederland had het verkeerd bij de livestream.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2022, 22:24:18 »


Wordt er nou zoveel met troeven gestrooid dat de kandidaten de waarde ervan niet meer in weten te schatten?

Ze kunnen t programma beter ‘Wie is de troefloze’ noemen idd. Is n moeilijkere zoektocht

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2022, 22:24:44 »
Het meest opzienbarende van de aflevering vond ik dat er (zonder dat de zwarte vrijstelling in het spel was) vrijstellingen achter werden gehouden! ::oink::

Wordt er nou zoveel met troeven gestrooid dat de kandidaten de waarde ervan niet meer in weten te schatten?
Die waarde wordt natuurlijk wel steeds groter naarmate het spel vordert. Minder kandidaten waarvan er ook steeds meer op dezelfde mol zitten (en het dus om het aantal vragen en snelheid kan gaan).

Maar dan moet je natuurlijk wel deze aflevering op eigen kracht overleven. Ik zou zeggen dat als je besluit om een vrijstelling niet in te zetten, dat je dan een vermoeden hebt dat iemand zonder vrijstelling finaal op de verkeerde mol zit. Risicovol, dat wel.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2022, 22:24:49 »
Saaie aflevering. Geen enkele keer gelachen. ik weet dat WIDM geen comedy serie is, maar toch zijn er seizoenen geweest met hilarische scenes en kandidaten. Dit jaar niet en dat mis ik het meest.


Dat het geen sterke aflevering was beaam ik, maar deed Thomas die op de kop "We are the world" zong terwijl hij langzaam naar beneden daalde je niet een beetje grinniken? ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #27 Gepost op: 22-01-2022, 22:25:07 »
Ik vond de opmerking van Rik tegen Hila over het penningmeesterschap nogal opvallend. De tweede keer dat hij er echt de aandacht op vestigt.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #28 Gepost op: 22-01-2022, 22:25:46 »
Het meest opzienbarende van de aflevering vond ik dat er (zonder dat de zwarte vrijstelling in het spel was) vrijstellingen achter werden gehouden! ::oink::

Wordt er nou zoveel met troeven gestrooid dat de kandidaten de waarde ervan niet meer in weten te schatten?

Dat begon ik mij ook af te vragen. Dikke kans dat een kandidaat naar huis mag met een vrijstelling op zak.  ::rofl::

Wat mij betreft mag er wel weer een zwarte vrijstelling komen: teveel jokers en troeven uitgedeeld naar mijn smaak.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #29 Gepost op: 22-01-2022, 22:26:10 »
Ik vond de opmerking van Rik tegen Hila over het penningmeesterschap nogal opvallend. De tweede keer dat hij er echt de aandacht op vestigt.
Het leek me een poging tot een beetje "stoken" in de groep.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #30 Gepost op: 22-01-2022, 22:35:58 »
Het enige positieve van de aflevering was de vooruitblik naar aflevering 5, dat ziet er goed uit! De opdrachten waren vreselijk saai en ongelaagd, jammer!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #31 Gepost op: 22-01-2022, 22:38:00 »
Wat die telefoon betreft. Die is nu overgegaan van Welmoed naar Fresia. Die telefoon raakt kwijt, maar ik kon niet achterhalen of die weer boven water komt.

Wat ik me afvraag: het kan natuurlijk dat er van het groepje waarin zich die telfoon bevindt, niemand meer over is. Ik zou weleens willen weten wat dan gebeurt. Of het wellicht betekent dat er 2 exits komen, ik noem maar wat.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #32 Gepost op: 22-01-2022, 22:55:51 »
Op zich mooi een tribute naar Zuid-Afrika en ook hier het dillema. Mollocatie op en top. Maar niet echt gelaagd nee. De vijf verschillen tja: leuk voor de lokale bevolking. Ik vond de Vlaamse variant toch interessanter. En die woorden over en weer scanderen voelde in de categorie ballonnen lekprikken op het strand.

Makkelijk te mollen als je een waslijst aan woorden hebt. Dat lukt zelfs een groep met enkel kandidaten meer dan prima.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #33 Gepost op: 22-01-2022, 22:57:39 »
De groep neemt veel voor lief van elkaar. Er wordt niet geopperd om zakken leeg te halen om de verdwenen biljetten boven water te krijgen. Vreemd ook de verzoeningspoging van Everon en Thomas. Er wordt elkaar te veel gegund. Mag best wat harder gespeeld worden. Hoop dat er volgende week meer onderlinge strijd komt.
Ben ervan overtuigd dat er weer een zwarte vrijstelling aan komt die al de andere troeven waardeloos maakt. Het wordt ook tijd voor een echte mollenstreek a la Jan.

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #34 Gepost op: 22-01-2022, 23:03:48 »
Was het toeval dat fresia net even apart van de groep was met everon toen de tekefoon ging ? Of wordt een van beiden dat hij zou gaan. En wilde diegene het bondje nog eens extra benadrukken voor opdracht 2 ..
Bv werd everon door fresia gewenkt te komen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #35 Gepost op: 22-01-2022, 23:07:11 »
Ze wachten toch altijd keurig netjes met bellen tot er een camera en microfoon bij is  ;)

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2022, 23:12:45 »
Dat het geen sterke aflevering was beaam ik, maar deed Thomas die op de kop "We are the world" zong terwijl hij langzaam naar beneden daalde je niet een beetje grinniken? ::rofl::

heb wel gegrinnikt/gelachen toen ik moltalk keek.  ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2022, 23:35:33 »


Volgende week ziet er een stuk veelbelovender uit. ::jaja::

Luchtfietsen........dus tóch weer de Efteling.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #38 Gepost op: 23-01-2022, 00:06:27 »
Eerste opdracht vond ik zwak. Ik denk dat de productie de uitwerking ook minder vond, omdat het zo kort in beeld gebracht is.

De tweede opdracht vond ik heerlijk! Mooi psychologisch spelletje tussen de persoon boven en beneden (zeker met de verdeling van geld én jokers)  ::bravo::

Derde opdracht vond ik origineel bedacht en was qua sfeer ook helemaal top!  ::ok::

Ondanks een zwak begin, ben ik toch heel tevreden met de aflevering  ::bravo::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #39 Gepost op: 23-01-2022, 00:30:16 »
Ik heb het de afgelopen jaren wel vaker gezegd, maar wil het toch weer even kwijt:

Het programma Wie is de Mol blijft genieten. De casting van de kandidaten is altijd spot-on, de locaties altijd schitterend en origineel, de beelden en muziek subliem, en de biechten tussendoor houden mij als kijker altijd wel geboeid.

Maar het spel kan ik inmiddels totaal niet serieus meer nemen.

En ik heb allang geaccepteerd dat de makers nou eenmaal de keuze hebben gemaakt om hier de focus niet meer op te leggen, maar dit seizoen lijkt het spel ze helemáál niets meer te boeien. Niets gaat meer op een eerlijke manier. Everon en Fresia die even uit de groep worden gehaald en prompt gaat daar de Rik-o-phone. Kandidaten weten van gekkigheid niet meer wat ze met alle items aan moeten, het is dit seizoen één grote pepernotenfestijn. Elke aflevering zit er wel weer een opdracht bij die zo in elkaar zit dat er maar één uitkomst mogelijk is, en vaak ook nog een opdracht waarvan ik me serieus afvraag of die van te voren wel goed getest is.

Het programma zal nog jarenlang entertaining genoeg blijven om te kijken, maar het spel zelf is volledig om zeep geholpen.

Dus ik hoop niet dat de makers dit jaar weer gaan roepen dat ze het allemaal doen voor ons, de molloten. Want dat is helaas niet zo.
Sky might be falling but remember you can fly