Auteur Topic: [Aflevering 4] - Stemmen  (gelezen 8271 keer)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #40 Gepost op: 23-01-2022, 00:32:49 »
Thomas geeft joker aan Laetitia
Sahil geeft joker aan Arno en laat Arno ook zijn tweede joker bewaren
Fresia zet vrijstelling niet in
Laetitia zet vrijstelling niet in
Sahil zet vrijstelling niet in
Arno zet jokers niet in
etc...

Ik vind het toch wel een opmerkelijke groep.
Ik ben benieuwd hoeveel troeven er dit seizoen mee naar huis worden genomen.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #41 Gepost op: 23-01-2022, 00:36:12 »
Thomas geeft joker aan Laetitia
Sahil geeft joker aan Arno en laat Arno ook zijn tweede joker bewaren
Fresia zet vrijstelling niet in
Laetitia zet vrijstelling niet in
Sahil zet vrijstelling niet in
Arno zet jokers niet in
etc...

Ik vind het toch wel een opmerkelijke groep.
Ik ben benieuwd hoeveel troeven er dit seizoen mee naar huis worden genomen.

Ik snap wel waarom Sahil zijn ene joker aan Arno geeft eigenlijk. Dat hij zijn tweede ook bij Arno laat bivakkeren, is ronduit dom. Moest wel lachen toen hij het vertelde. Die is hij nu kwijt toch?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #42 Gepost op: 23-01-2022, 00:42:19 »
Ik vond de opdrachten gewoon erg ondermaats.. de laatste was nog de leukste, maar wederom zo chaotisch in beeld gebracht. Ze konden dat toch veel leuker inkleden.

Ik had deze comment letterlijk zelf zo kunnen schrijven, bij de uitleg van de derde dacht ik hé tof daar kunnen we iets mee. Maar de uitvoering was helaas niet erg geslaagd.

Meest opvallend was dat Kim Lian haar 250 niet inlevert, terwijl hila weet dat ze die heeft. Als Kim Lian de mol is en dit als mol doet , waarom zo duidelijk en laat ze dus hila mee profiteren van kennis die anderen niet hebben.  Als Kim Lian nepmolt is dat om reactie bij hila te polsen , als hila dan kandidaat was had ik wel meer reactie verwacht
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 00:48:17 door Tarbozan »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #43 Gepost op: 23-01-2022, 01:11:17 »
Heeft iemand een overzicht welke jokers en vrijstellingen iedereen nog heeft?  ::tandpastasmiley::




Thomas geeft joker aan Laetitia
Sahil geeft joker aan Arno en laat Arno ook zijn tweede joker bewaren
Fresia zet vrijstelling niet in
Laetitia zet vrijstelling niet in
Sahil zet vrijstelling niet in
Arno zet jokers niet in
etc...

Ik vind het toch wel een opmerkelijke groep.
Ik ben benieuwd hoeveel troeven er dit seizoen mee naar huis worden genomen.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #44 Gepost op: 23-01-2022, 02:15:42 »
Zwakke aflevering  ::niet-ok::
Al jaren kom ik graag op dit forum: om een beetje mee te liften met de soms geniale speurzin die hier ten toon wordt gespreid.  Ik vind Wie is de Mol namelijk een heerlijk programma, en wil natuurlijk net als iedereen graag het antwoord op die jaarlijkse vraag ontdekken! Maar ik ben niet zo’n goede speurder, dus heb zelf weinig inbreng. Ik lees liever wat de echte molloten allemaal ontdekken en analyseren (en hulde daarvoor!). Helaas moet ik me tegenwoordig eerst door een steeds grotere portie kritiek en geklaag heen worstelen, voordat er echt iets zinnigs over de mol te lezen valt. Waarvan dit citaat maar 1 voorbeeld is. OK, misschien zijn niet alle afleveringen en spellen even goed. Maar is het echt relevant wat iedereen daarvan vindt? Ik zou het erg fijn vinden als iedereen zich hier weer zou beperken tot de kern: het speuren naar de mol. Overigens lijkt het me helemaal geen gek idee om de slimste molloten zelf eens een keer het programma te laten samenstellen, dat zou vast (nog) boeiende(r) TV opleveren. Ik zou zeggen: stel het eens voor aan de productie. Wie weet...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #45 Gepost op: 23-01-2022, 02:37:53 »
Ik zelf vond het zeker ook niet een van de sterkste afleveringen, maar vond dit wel echt een van de betere afleveringen voor ons als moloten om uit te kunnen pluizen. Vaak bleek in het verleden al dat de meest monotone afleveringen vaak voor de beste resultaten zorgde.

Daarnaast voelde deze aflevering als een soort shift in toon en manier waarop het spel gespeeld wordt, het spel lijkt nu pas echt een beetje ingezonken te zijn. Dit kan misschien wel eens veranderen in een slow burn. De mol komt vaker pas rond deze tijd echt goed in z'n rol dus misschien nu ook wel?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #46 Gepost op: 23-01-2022, 09:35:24 »
Terug een normale wie is de mol-aflevering met leuke opdrachten. Toch een twist, iets met gokken en iets met locals. Ik was blij. Veel beter dan ballen gooien of ballonnen prikken als je het mij vraagt.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #47 Gepost op: 23-01-2022, 14:15:13 »
Al jaren kom ik graag op dit forum: om een beetje mee te liften met de soms geniale speurzin die hier ten toon wordt gespreid.  Ik vind Wie is de Mol namelijk een heerlijk programma, en wil natuurlijk net als iedereen graag het antwoord op die jaarlijkse vraag ontdekken! Maar ik ben niet zo’n goede speurder, dus heb zelf weinig inbreng. Ik lees liever wat de echte molloten allemaal ontdekken en analyseren (en hulde daarvoor!). Helaas moet ik me tegenwoordig eerst door een steeds grotere portie kritiek en geklaag heen worstelen, voordat er echt iets zinnigs over de mol te lezen valt. Waarvan dit citaat maar 1 voorbeeld is. OK, misschien zijn niet alle afleveringen en spellen even goed. Maar is het echt relevant wat iedereen daarvan vindt? Ik zou het erg fijn vinden als iedereen zich hier weer zou beperken tot de kern: het speuren naar de mol. Overigens lijkt het me helemaal geen gek idee om de slimste molloten zelf eens een keer het programma te laten samenstellen, dat zou vast (nog) boeiende(r) TV opleveren. Ik zou zeggen: stel het eens voor aan de productie. Wie weet...

Sorry hoor Jumper! Het is niet mijn bedoeling om negatief te doen, ik vond de 3 vorige afleveringen ook een stuk beter!

Maar een forum is er nog altijd om je mening over een programma te uiten.
Ik denk dat het speuren naar de mol gewoon iets minder makkelijk is dan jaren geleden aangezien de opdrachten zich minder lenen tot echt speurwerk. Je merkt gewoon dat de echte speurders (Ik denk maar aan Hulpmol en Rat) die de opdrachten volledig analyseerden en hieruit nuttige informatie konden halen, nu veel minder aanwezig zijn. Ik kan ze geen ongelijk geven ook, want de helft van de opdrachten hebben de mol en de kandidaat hetzelfde doel: troeven pakken. In de andere opdrachten is de opdracht zodanig weinig gelaagd dat je bijna niet meer kan mollen of je moet het obvious doen of je moet het doen zonder dat de productie hiervan iets kan in beeld tonen.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #48 Gepost op: 23-01-2022, 15:38:41 »
Wou hier even zeggen dat ik het een ge-wel-di-ge aflevering vond, lees ik hier al die negatieve reacties. Met je hoofd naar beneden laten afzakken in een 60 meter hoge toren, misschien is het een trend maar ik had het nog nooit gezien. En blijkbaar niet zo eng als het eruitziet, ik wil het ook!
Terwijl ik keek dacht ik, na zoveel seizoenen nog steeds genietend van elk beeld, petje af voor de makers.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #49 Gepost op: 23-01-2022, 16:31:20 »

Meest opvallend was dat Kim Lian haar 250 niet inlevert, terwijl hila weet dat ze die heeft. Als Kim Lian de mol is en dit als mol doet , waarom zo duidelijk en laat ze dus hila mee profiteren van kennis die anderen niet hebben.  Als Kim Lian nepmolt is dat om reactie bij hila te polsen , als hila dan kandidaat was had ik wel meer reactie verwacht

Kim-Lian en Hila zijn roommates. Hila zei al eens dat ze alles met elkaar delen. Een bondje dus, zonder dat wij daar veel van gezien hebben nog.
Stel je voor dat je als mol dit voorstelt om "reacties te peilen". Op zoek willen gaan naar wie reageert kandidaats en wie reageert mols. Is dat niet een ultieme afleiding van jezelf? Want alle focus gaat naar "de anderen".

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #50 Gepost op: 23-01-2022, 17:17:20 »
Kim-Lian en Hila zijn roommates. Hila zei al eens dat ze alles met elkaar delen. Een bondje dus, zonder dat wij daar veel van gezien hebben nog.
Stel je voor dat je als mol dit voorstelt om "reacties te peilen". Op zoek willen gaan naar wie reageert kandidaats en wie reageert mols. Is dat niet een ultieme afleiding van jezelf? Want alle focus gaat naar "de anderen".
Of als kandidaat om je roommate te testen.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #51 Gepost op: 23-01-2022, 17:20:26 »
Ik kan mij niet vinden in de negatieve kritiek over deze aflevering.
Wel heb ik een tip voor de makers. Laat ons a.u.b. bij een opdracht als huis(ont)houden de verschillen zien zodat we niet alle beeldfragmenten hoeven te vergelijken om deze te ontdekken.
Dat kan heel makkelijk door (zoals) nu bij het goed raden even die verschillen te tonen in 2 shots en bij het fout raden / niet genoeg verschillen opnoemen, de verschillen te laten zien die er wel waren. Kleine moeite, groot plezier.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #52 Gepost op: 23-01-2022, 17:22:04 »
Kim-Lian en Hila zijn roommates. Hila zei al eens dat ze alles met elkaar delen. Een bondje dus, zonder dat wij daar veel van gezien hebben nog.
Stel je voor dat je als mol dit voorstelt om "reacties te peilen". Op zoek willen gaan naar wie reageert kandidaats en wie reageert mols. Is dat niet een ultieme afleiding van jezelf? Want alle focus gaat naar "de anderen".
Maar nadat de 'reacties gepeild' zijn, zal Hila toch op een gegeven moment wel willen dat dat geld terug in de pot gaat... Dat is dan uitstel van executie. Ik zou niet weten hoe mol Kim het voor elkaar moet spelen dat geld definitief uit de pot te houden, zonder de argwaan van Hila te wekken.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #53 Gepost op: 23-01-2022, 17:26:54 »
Maar nadat de 'reacties gepeild' zijn, zal Hila toch op een gegeven moment wel willen dat dat geld terug in de pot gaat... Dat is dan uitstel van executie. Ik zou niet weten hoe mol Kim het voor elkaar moet spelen dat geld definitief uit de pot te houden, zonder de argwaan van Hila te wekken.
Precies. Als mol lastig om geld uit de pot te houden op deze manier. Ze zou beloofd kunnen hebben het voor de finale in de pot te stoppen, maar Kim kan afvallen met het geld in haar zak, dus ik zou willen dat het voor de test en executie weer in de pot zit (misschien gaan we dit nog zien op extra beelden of in de volgende aflevering). Om het definitief eruit te houden zal Hila moeten afvallen, maar daar heeft Kim-Lian als mol niet direct invloed op.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #54 Gepost op: 23-01-2022, 17:29:40 »
Inderdaad. En er was een levensgroot risico dat (al dan niet met fouilleren) het duidelijk zou worden dat Kim-Lian het geld achterhield. Het zou al met al een hele rare molactie zijn.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #55 Gepost op: 23-01-2022, 17:44:18 »
Stel, Kim Lian is de mol. Dan snap ik totaal niet waarom de montage de biecht van Kim Lian van het achterhouden van €250 in de aflevering heeft gezet. Ze hadden al een rode-sap-zuipende Kim Lian en een (waarschijnlijk terechte) beschuldiging van Fresia van het achterhouden van €100.

 De enige reden die ik kan bedenken is dat we in de finale twee in-your-face (nep-)mollen (Kim Lian en Sahil) krijgen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #56 Gepost op: 23-01-2022, 20:26:58 »
in dat geval is Everon de mol...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #57 Gepost op: 23-01-2022, 23:28:26 »
De groep neemt veel voor lief van elkaar. Er wordt niet geopperd om zakken leeg te halen om de verdwenen biljetten boven water te krijgen. Vreemd ook de verzoeningspoging van Everon en Thomas. Er wordt elkaar te veel gegund. Mag best wat harder gespeeld worden. Hoop dat er volgende week meer onderlinge strijd komt.
Ben ervan overtuigd dat er weer een zwarte vrijstelling aan komt die al de andere troeven waardeloos maakt. Het wordt ook tijd voor een echte mollenstreek a la Jan.
Bovenstaande opmerkingen golden uitsluitend voor de groep zelf.
Hier thuis vonden wij de aflevering erg geslaagd. En we moeten wel bedenken dat het een schier onmogelijke opgaaf voor de productie is om steeds weer nieuwe opdrachten te verzinnen die alle kijkers boeiend en het kijken waard vinden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #58 Gepost op: 24-01-2022, 00:11:23 »
Stel, Kim Lian is de mol. Dan snap ik totaal niet waarom de montage de biecht van Kim Lian van het achterhouden van €250 in de aflevering heeft gezet. Ze hadden al een rode-sap-zuipende Kim Lian en een (waarschijnlijk terechte) beschuldiging van Fresia van het achterhouden van €100.

 De enige reden die ik kan bedenken is dat we in de finale twee in-your-face (nep-)mollen (Kim Lian en Sahil) krijgen.
De kijkers konden al duidelijk zien dat de 250 euro verdiend was, dus die biecht niet laten zien zou het juist veel verdachter maken toch? Nu lijkt het meer op Kim-Lian die als kandidaat de reactie van de groep uit test om te kijken wie hier hard op reageert.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #59 Gepost op: 24-01-2022, 10:51:19 »
De kijkers konden al duidelijk zien dat de 250 euro verdiend was, dus die biecht niet laten zien zou het juist veel verdachter maken toch? Nu lijkt het meer op Kim-Lian die als kandidaat de reactie van de groep uit test om te kijken wie hier hard op reageert.
Maar dan had ik er toch voor gekozen om dat ook zo te zeggen. Nu was het "het geld brandt in mijn zak", maar helemaal niets over de reden om het niet in te leveren.