Auteur Topic: [Aflevering 4] - Stemmen  (gelezen 8273 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #60 Gepost op: 24-01-2022, 10:57:41 »
Maar dan had ik er toch voor gekozen om dat ook zo te zeggen. Nu was het "het geld brandt in mijn zak", maar helemaal niets over de reden om het niet in te leveren.

Jawel, de reden was om te kijken hoe de groep zou reageren. KL: "Voor mij was dan meteen duidelijk: OK, Fresia, jij bent het niet, in mijn ogen."

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #61 Gepost op: 24-01-2022, 11:27:47 »
Leuk seizoen met veelal goede kandidaten en prachtige omgeving
Kijk WIDM vanaf begin, maar begint steeds meer een amusementsshow te worden met mooie plaatjes, leuke mensen e.d. Het onderdeel Mol herkennen is vrijwel, verdwenen, is ook bijna niet meer te doen.

De kandidaten vinden het soms leuk om Mol te spelen om zichzelf zo te profileren (kijken genoeg mensen...) en de echte Mol moet ongelooflijk op zijn tellen passen vanwege internet. Dus straks zien we de mollenstreken terug en die zijn zover gezocht, daar kom je eigenlijk niet meer achter. 

Offline kpt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #62 Gepost op: 24-01-2022, 11:50:02 »
Ik weet niet in welk topic dit zou moeten dus dan maar hier. Ik vind dat de focus van de opdrachten van dit jaar (en ook wel vaker in afgelopen jaren) het nogal weinig mogelijkheden geeft om goed te mollen, door een focus op een 'keuze' tussen troeven of geld, en opdrachten die gedoemd zijn om te mislukken.

De opdrachten van dit seizoen:
Aflevering 1, (Af)troeven: Focus op troeven, dit geld wordt natuurlijk altijd uitgegeven.
Aflevering 1, Avondklok: Iedereen bij elkaar maakt het erg lastig om hier iets uit te voeren.
Aflevering 1, Ontmaskerd?: Dit is een beetje een uitzonderlijke opdracht, moeilijk te plaatsen, maar draait uiteindelijk wel weer om de vrijstelling.
Aflevering 2, Binnen en buiten bereik: Gedoemd om te mislukken.
Aflevering 2, Prikactie: Weinig invloed hierop, meer geluk.
Aflevering 2, ver gelijken: Hier kan nog wel goed gemold worden.
Aflevering 3, Net of net niet: Weinig invloed hierop, meer geluk.
Aflevering 3, Waar rook is, is vuur: Hier kan nog wel goed gemold worden.
Aflevering 3, Vakbondje: Focus op troeven, dit geld wordt natuurlijk altijd uitgegeven en het is een wonder dat hier iets verdiend wordt.
Aflevering 4, Luid Sprekers: Gedoemd om te mislukken.
Aflevering 4, Hoog spel spelen: Focus op troeven.
Aflevering 4, Huis(ont)houden: Hier kan nog wel goed gemold worden.

Blijven voor mij drie a vier opdrachten over in vier afleveringen waar naar mijn idee echt wat gemold kan worden. Vind ik persoonlijk toch wat jammer.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #63 Gepost op: 24-01-2022, 12:09:48 »
Leuk seizoen met veelal goede kandidaten en prachtige omgeving
Kijk WIDM vanaf begin, maar begint steeds meer een amusementsshow te worden met mooie plaatjes, leuke mensen e.d. Het onderdeel Mol herkennen is vrijwel, verdwenen, is ook bijna niet meer te doen.

De kandidaten vinden het soms leuk om Mol te spelen om zichzelf zo te profileren (kijken genoeg mensen...) en de echte Mol moet ongelooflijk op zijn tellen passen vanwege internet. Dus straks zien we de mollenstreken terug en die zijn zover gezocht, daar kom je eigenlijk niet meer achter.
Mee eens, maar tóch speelt iemand toneel, er blijft altijd genoeg over om te puzzelen. Iemand heeft die loeimoeilijke taak op zich genomen. Dat alleen al vind ik fascinerend.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #64 Gepost op: 24-01-2022, 12:22:12 »
Wat mij (ook) erg opviel was Thomas die zei: “Let Op Mijn Woorden”, als laatst in die biecht.

W (letter 23) MOL.
Laten we jabberen.

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #65 Gepost op: 24-01-2022, 12:30:18 »
Mee eens, maar tóch speelt iemand toneel, er blijft altijd genoeg over om te puzzelen. Iemand heeft die loeimoeilijke taak op zich genomen. Dat alleen al vind ik fascinerend.
Klopt groot respect voor de Mol, zeker omdat men thuis ook meekijkt.
Maar betrap mee erop dat ik niet meer mee puzzel en alleen maar kijken naar mooie plaatsjes en leuke mensen. Ze laten toch niets meer zien of horen,, allemaal weggeknipt, anders is de Mol zo ontmaskerd door TV kijkend Nederland in combi met internet.

Gewoon kijken blijft trouwens ook leuk hoor!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #66 Gepost op: 24-01-2022, 12:51:43 »
Het is gewoon tot heden een goed seizoen! Misschien qua molzoeken niet de allerbeste week, maar het waren 3 leuke opdrachten die thuis perfect te volgen waren! Vooral bij opdracht 3 heb ik genoten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #67 Gepost op: 24-01-2022, 15:28:05 »
Ik zou niet weten waarom het relevant zou zijn, maar er zit een gekke audio dub in de introtekst van Rik. Hij zegt (zie screenshot) dat ze vorige week "een paar honderd" euro hebben verdiend, maar die "een paar" is er later overheen gezet. Is er in aflevering 3 geld niet in de pot gegaan die wel verdiend is?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #68 Gepost op: 24-01-2022, 16:44:25 »
Ik weet niet in welk topic dit zou moeten dus dan maar hier. Ik vind dat de focus van de opdrachten van dit jaar (en ook wel vaker in afgelopen jaren) het nogal weinig mogelijkheden geeft om goed te mollen, door een focus op een 'keuze' tussen troeven of geld, en opdrachten die gedoemd zijn om te mislukken.

De opdrachten van dit seizoen:
Aflevering 1, (Af)troeven: Focus op troeven, dit geld wordt natuurlijk altijd uitgegeven.
Aflevering 1, Avondklok: Iedereen bij elkaar maakt het erg lastig om hier iets uit te voeren.
Aflevering 1, Ontmaskerd?: Dit is een beetje een uitzonderlijke opdracht, moeilijk te plaatsen, maar draait uiteindelijk wel weer om de vrijstelling.
Aflevering 2, Binnen en buiten bereik: Gedoemd om te mislukken.
Aflevering 2, Prikactie: Weinig invloed hierop, meer geluk.
Aflevering 2, ver gelijken: Hier kan nog wel goed gemold worden.
Aflevering 3, Net of net niet: Weinig invloed hierop, meer geluk.
Aflevering 3, Waar rook is, is vuur: Hier kan nog wel goed gemold worden.
Aflevering 3, Vakbondje: Focus op troeven, dit geld wordt natuurlijk altijd uitgegeven en het is een wonder dat hier iets verdiend wordt.
Aflevering 4, Luid Sprekers: Gedoemd om te mislukken.
Aflevering 4, Hoog spel spelen: Focus op troeven.
Aflevering 4, Huis(ont)houden: Hier kan nog wel goed gemold worden.

Blijven voor mij drie a vier opdrachten over in vier afleveringen waar naar mijn idee echt wat gemold kan worden. Vind ik persoonlijk toch wat jammer.

Als je het alleen beperkt tot de opdrachten wel. Kan me Hugo nog herinneren die gewoon een rugzak van een kandidaat in het ravijn gooide.  ::)
En er is veel te manipuleren buiten de opdrachten om denk ik
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #69 Gepost op: 27-01-2022, 14:39:31 »
Ik was het gesprekje tussen Everon en Fresia nog eens terug aan het kijken, met koptelefoon. Daar gebeurt iets geks. Vlak voordat de telefoon overgaat, hoor je een toeter (peppep) waardoor Fresia naar de cameraman kijkt en gelijk reageert, Everon kletst dan nog door. Het lijkt alsof Fresia hier een seintje krijgt omdat ze de telefoon niet hoort.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #70 Gepost op: 27-01-2022, 14:42:07 »
Ja de “toeterhint” is all over youtube

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #71 Gepost op: 27-01-2022, 14:50:55 »
O echt? Ik zit dus duidelijk nooit op youtube haha.


Edit: heb even gespeurd op youtube maar het zal wel aan mijn algoritme liggen: ik kom het niet tegen. In ieder geval is de 'toeterhint' (ik vind het overigens geen hint maar een gek moment) op dit forum nog nergens genoemd dus noemenswaardig.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2022, 15:21:29 door molLin »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #72 Gepost op: 27-01-2022, 15:28:19 »
Is dat niet het signaal van de telefoon dat ze gebeld wordt? Het riedeltje dat we horen als ze de telefoon oppakt lijkt me nogal zacht staan en dus niet te horen als de telefoon in de tas zat. (Kan er dan later in gemonteerd zijn.)

Maar hoe het ook zit, ik zie er niets mols of onmols in.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #73 Gepost op: 27-01-2022, 15:40:39 »
Is dat niet het signaal van de telefoon dat ze gebeld wordt? Het riedeltje dat we horen als ze de telefoon oppakt lijkt me nogal zacht staan en dus niet te horen als de telefoon in de tas zat. (Kan er dan later in gemonteerd zijn.)

Maar hoe het ook zit, ik zie er niets mols of onmols in.

Ik zie er om niets Mols in eigenlijk.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #74 Gepost op: 27-01-2022, 15:41:38 »
Oa hier https://youtu.be/fusRbooIRdk

Maar ik zag m eerst via n ander filmpje van n bekender iemand. Vergeten wie

Is zeker wel opvallend

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #75 Gepost op: 27-01-2022, 17:45:40 »
Lijkt er meer op dat de cameraman (of ander crewlid achter de camera) zegt dat de telefoon gaat, want haar reactie is richting de camera en niet de straat. Omdat ze niet willen laten horen dat er een crewlid iets zegt hebben ze er een toeter overheen geplaatst in de edit, want er werd toch al getoeterd.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #76 Gepost op: 27-01-2022, 17:48:56 »
Dat is zeker een plausibele verklaring  ::ok::

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #77 Gepost op: 27-01-2022, 23:28:19 »
Dankje voor de link FS ! Breaking MOLnieuws  ::rofl::
Wat Goovi zegt lijkt mij ook de juiste verklaring.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 4] - Stemmen
« Reactie #78 Gepost op: 28-01-2022, 01:02:36 »
Net al bij de kandidatenpagina van Arno gepost, maar ik doe hem hier nog een keer.
Dat Arno er niet op Fresia uit gegaan is, geloof ik niet. Hij verdenkt haar niet. Hij vertrouwt haar niet, maar dat is iets anders. Door het antwoord in de test dat we zien moeten we gaan geloven dat hij er op Fresia uit gegaan is, maar wie zegt dat hij het antwoord wist op de vraag? Zijn antwoord geef took aan dat hij er niet op Sahil is uitgegaan. Immers dan had hij een ander antwoord gegeven. Na afloop zien we alleen dat Laetitia en Hila het geld laten zien. De derde persoon die geld heeft, is niet bekend. Voor een kandidaat is het veiligste antwoord bij de testvraag dan ook 2 jokers in het kistje ondersteboven. Als we dat combineren met zijn stelling dat de mol in het duo Kim Lian - Sahil zit bij luidsprekers zou het zomaar kunnen zijn dat hij all in is gegaan op Kim Lian. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik denk wel dat het een scenario is, dat we in ons achterhoofd moeten houden.

Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.