Auteur Topic: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet  (gelezen 16282 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #20 Gepost op: 5-02-2022, 21:59:00 »
Ook in de eerste groep is niet gemold: wat moet die tweede groep met nóg eens 3 kistjes? De eerste 7 kregen ze al niet allemaal opgevist!

Niet helemaal waar dit. Als ze nu kistjes opvisten, was het mogelijk dat ze het niet konden openmaken, omdat ze de juiste code niet hadden. Dus het was wel degelijk handig om niet alle pijlen met codes te leveren als molzijnde.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #21 Gepost op: 5-02-2022, 21:59:26 »
Ze hadden dan dat kistje dat ze opgevist hadden en niet open kregen ook open kunnen maken.

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #22 Gepost op: 5-02-2022, 21:59:51 »
De eerste groep besloot wel erg snel om niet naar de vierde sleutel te zoeken. Hadden niet 2 personen alvast pijlen kunnen gaan schieten en de derde nog even verzoeken naar de laatste sleutel?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #23 Gepost op: 5-02-2022, 22:01:46 »
Op de muur bij Everon stond z/2 (=13 = m ) maar geloof zelf niet in widm muurschilderingen op een Albanees monument.


Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #24 Gepost op: 5-02-2022, 22:03:14 »
Kim-Lian kreeg een kistje niet open dat bij het controleren in bijzijn van Thomas alsnog open ging.

Laetitia en Thomas erg goed bezig. Ik had het idee dat Laetitia wellicht wat mollen aan het testen was. Ze leek een keer (richting het einde) iets terug te stoppen in een gat.
Everon en Fresia een beetje als een kip zonder kop.
Sahil... tjsa.  ::)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #25 Gepost op: 5-02-2022, 22:05:24 »
De eerste groep besloot wel erg snel om niet naar de vierde sleutel te zoeken. Hadden niet 2 personen alvast pijlen kunnen gaan schieten en de derde nog even verzoeken naar de laatste sleutel?

Ja helaas werd niet duidelijk of men met z'n alleen door moest naar de bogen, of mocht opsplitsen. Ook niet of men na of tijdens het boogschieten nog terug mocht om te zoeken. Maar ik ga er van uit dat dat allemaal niet mocht.

Ik weet niet goed of ik het verdacht vind van Fresia om na 3 sleutels de groep door te sturen, i.p.v. nog tijd te besteden aan de 4de sleutel. Het is eigenlijk zowel mols als onmols uit te leggen, met 44 minuten op de klok.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 22:17:54 door daniwidm »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #26 Gepost op: 5-02-2022, 22:06:51 »
Fresia erg verdacht, geen sleutel vinden en dan met nog drie kwartier te gaan al zeggen dat 3 sleutels wel genoeg is. Dat scheelt meteen 1050 euro.

Laetitia vind wel erg snel 2 sleutels, onmols.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #27 Gepost op: 5-02-2022, 22:07:49 »
 
Niet helemaal waar dit. Als ze nu kistjes opvisten, was het mogelijk dat ze het niet konden openmaken, omdat ze de juiste code niet hadden. Dus het was wel degelijk handig om niet alle pijlen met codes te leveren als molzijnde.

Volledig eens met deze beredenering , je verspeelt al drie pijlen en daardoor maak je de slagingskans voor groep 2 kleiner omdat niet voor elk kistje de juiste code aanwezig is .


Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #28 Gepost op: 5-02-2022, 22:10:35 »
Ik dacht ook een mooie molaktie van Kim Lian om als eerste terug te gaan zodat ze geld kon weggooien. Maar dat heeft ze niet gedaan, zij is dus geen mol


Het jammere is dat ze dit dus niet gedaan lijkt te hebben: 4x350=1400 (en 10x350=3500), dus ieder kistje had waarschijnlijk €350, zoals Tarbozan al zegt.

Ook in de eerste groep is niet gemold: wat moet die tweede groep met nóg eens 3 kistjes? De eerste 7 kregen ze al niet allemaal opgevist!

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #29 Gepost op: 5-02-2022, 22:11:43 »
Aangezien er slechts één kistje binnen de tijd bij de boot is die niet is open gemaakt was had doorzoeken voor sleutel 4 maximaal €350 opgeleverd. Langer doorzoeken had ook (een hoop) geld kunnen kosten dus ik denk dat het best verstandig was om te stoppen met zoeken op het moment dat er gestopt werd. Voor de kandidaten was niet in te schatten hoe moeilijk de tweede helft van de opdracht zou zijn en daarom vind ik het enigszins opvallend dat geen van de drie voor langer doorzoeken was, maar ik weet niet of je daar echt iets mee kunt.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #30 Gepost op: 5-02-2022, 22:12:02 »
  • Everon: vindt de 1ste dolk (redelijk snel zo lijkt)  +  vindt de 3de sleutel
  • Fresia: vindt de 2de dolk (redelijk snel zo lijkt)
  • Laetitia: vindt de 1ste en 2de sleutel
Lastig hier een mol uit te halen.
Als mol Fresia met opzet langs de 4de sleutel is gelopen, waarom dan de dolk vinden?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #31 Gepost op: 5-02-2022, 22:15:48 »
  • Everon: vindt de 1ste dolk (redelijk snel zo lijkt)  +  vindt de 3de sleutel
  • Fresia: vindt de 2de dolk (redelijk snel zo lijkt)
  • Laetitia: vindt de 1ste en 2de sleutel
Lastig hier een mol uit te halen.
Als mol Fresia met opzet langs de 4de sleutel is gelopen, waarom dan de dolk vinden?
Omdat lang naar sleutels zoeken en met 3 sleutels stoppen effectiever is. Ze hadden al meerdere minuten naar die dolken gezocht, dan kan je wel kandidaats overkomen door de 2e dolk te vinden. Ze moet wel in haar fanatieke kandidaatrol blijven.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #32 Gepost op: 5-02-2022, 22:17:14 »
Aangezien er slechts één kistje binnen de tijd bij de boot is die niet is open gemaakt was had doorzoeken voor sleutel 4 maximaal €350 opgeleverd. Langer doorzoeken had ook (een hoop) geld kunnen kosten dus ik denk dat het best verstandig was om te stoppen met zoeken op het moment dat er gestopt werd. Voor de kandidaten was niet in te schatten hoe moeilijk de tweede helft van de opdracht zou zijn en daarom vind ik het enigszins opvallend dat geen van de drie voor langer doorzoeken was, maar ik weet niet of je daar echt iets mee kunt.
Dit is achteraf filosoferen. Op moment van de beslissing weten ze niet hoeveel kistjes er wel of niet opgehaald worden. Feit is dat door niet de vierde kist te openen er zeker 3 pijlen niet geschoten kunnen worden en van de Maximaal 3500 er al zeker 1050 niet verdiend kunnen worden .

  • Everon: vindt de 1ste dolk (redelijk snel zo lijkt)  +  vindt de 3de sleutel
  • Fresia: vindt de 2de dolk (redelijk snel zo lijkt)
  • Laetitia: vindt de 1ste en 2de sleutel
Lastig hier een mol uit te halen.
Als mol Fresia met opzet langs de 4de sleutel is gelopen, waarom dan de dolk vinden?

Hm de opdracht moet gestart worden, je kan als mol wel zeggen ik moet niks doen dat de kans om de opdracht te laten slagen groter maakt, maar ik denk dat dat gedrag veel te hard zou opvallen.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 22:18:55 door Tarbozan »

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #33 Gepost op: 5-02-2022, 22:21:57 »
  • Everon: vindt de 1ste dolk (redelijk snel zo lijkt)  +  vindt de 3de sleutel
  • Fresia: vindt de 2de dolk (redelijk snel zo lijkt)
  • Laetitia: vindt de 1ste en 2de sleutel
Lastig hier een mol uit te halen.
Als mol Fresia met opzet langs de 4de sleutel is gelopen, waarom dan de dolk vinden?

Everon vindt de sleutel wel als laetitia vlak achter hem staat dacht ik te zien.

Laetitia deed het erg goed. De andere 2 redelijk. Maar ook in de grot gebeurde weinig.

5 kistjes vissen en dan 4 open en al het geld is er nog. Het ging mis bij het vissen (5 nog niet opgevist) maar ik kan me niet voorstellen dat het Thomas is. En Kim deed dus niks fout.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #34 Gepost op: 5-02-2022, 22:22:20 »
Omdat lang naar sleutels zoeken en met 3 sleutels stoppen effectiever is. Ze hadden al meerdere minuten naar die dolken gezocht, dan kan je wel kandidaats overkomen door de 2e dolk te vinden. Ze moet wel in haar fanatieke kandidaatrol blijven.
Hm de opdracht moet gestart worden, je kan als mol wel zeggen ik moet niks doen dat de kans om de opdracht te laten slagen groter maakt, maar ik denk dat dat gedrag veel te hard zou opvallen.

Nee joh! De tijd liep al tijdens het zoeken van de dolken!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #35 Gepost op: 5-02-2022, 22:22:53 »
Everon's dolkvindmoment vond er wel eentje in de serie opdracht op gang brengen. "Oh zo ziet ie eruit", Fresia wist toen naar wat ze moest zoeken...

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #36 Gepost op: 5-02-2022, 22:23:16 »
Fresia erg verdacht, geen sleutel vinden en dan met nog drie kwartier te gaan al zeggen dat 3 sleutels wel genoeg is. Dat scheelt meteen 1050 euro.

Laetitia vind wel erg snel 2 sleutels, onmols.
Nog beter zou zijn: 1 sleutel in je zak stoppen en verder zoeken=minder tijd om de kistjes boven te halen. Ik vind het net onmols dat ze dat voorstelt.
Ze hadden ook niet veel te zeggen over de verdeling, Sahil had al beslist dat hij bij zijn 2 verdachten zou blijven en dat zij voor geld gingen zorgen. Ik had liever gezien dat de discussie met de hele groep zou doorgaan, maar bon.
In elk geval is 1 sleutel minder (en net 1 met 3 pijlen) wel mols. Dat kunnen ze alle 3 zijn geweest.
Onmols van Kim om met 2 kistjes al weg te varen en de andere 2 achter te laten. Ze zouden zomaar eens alle kistjes kunnen bemachtigen. Thomas vind ik het minst verdacht hier, neemt een kistje over van Sahil en komt er ook nog op tijd mee bij Kim.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #37 Gepost op: 5-02-2022, 22:25:07 »
Ik vind het stukje tussen dolken vinden en sleutels zoeken interessant waar ze de delen van het fort verdelen. Volgens mij zeggen ze dit:

Fresia:  Eef jij doet het midden. (tegen Leatitia): Jij gaat rechts ...  Ik ga links
Everon: Ik ga (naar) midden - ik ga middenkant doen.
Laetitia: ik ga rechts.

Als Fresia voorkennis had zou ze bijvoorbeeld kunnen weten in welk deel ze slecht of niet gezien zou kunnen worden. En weten waar er meerdere sleutels liggen en sleutels met 3 pijlen etc. 

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #38 Gepost op: 5-02-2022, 22:26:37 »
Als kandidaat zou ik eetst aan die stokkken van de badmeesters trekken zodat ze in het water vallen.
En daarna rustig kistjes vissen...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #39 Gepost op: 5-02-2022, 22:27:27 »
 ::rofl::