Auteur Topic: [Aflevering 6] Golfbeweging  (gelezen 8949 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #60 Gepost op: 8-02-2022, 17:17:47 »
Ik kan helaas geen bewegend beeld plaatsen, maar als Rik de groep verteld dat er 5 mensen gaan jet skiën dan zie je fresia met haar armen op en neer zwaaien (kort moment). Ik zie dit als dé golfbeweging (39.29 op YT).
OP 50 procent snelheid gedaan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #61 Gepost op: 8-02-2022, 17:19:08 »
Ze doet een Everontje ✌🏻✌🏻

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #62 Gepost op: 8-02-2022, 18:24:53 »
OP 50 procent snelheid gedaan.

Ah super, dank voor de moeite! Of we het echt onder een golfbeweging kunnen scharen weet ik niet  ::hypocriet::

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #63 Gepost op: 8-02-2022, 18:28:53 »
Ah super, dank voor de moeite! Of we het echt onder een golfbeweging kunnen scharen weet ik niet  ::hypocriet::

Denk het niet. Ze maakt twee schaarbewegingen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #64 Gepost op: 9-02-2022, 10:43:05 »
Nog een mooie verklaring voor de titel van aflevering 6.
Iedereen heeft wel gezien dat bij de executie die laptop stond te "golfbewegen" in de wind.
De reflectie van de achterkant ging op en neer en maakte golfbewegingen.
Ook bij Laetitia's vrijstelling zie je even de golfbewegingen.
Golfbewegingen bij alle kandidaten, behalve bij Fresia.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2022, 10:47:25 door foxhunter »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #65 Gepost op: 9-02-2022, 11:06:04 »
Nog een mooie verklaring voor de titel van aflevering 6.
Iedereen heeft wel gezien dat bij de executie die laptop stond te "golfbewegen" in de wind.
De reflectie van de achterkant ging op en neer en maakte golfbewegingen.
Ook bij Laetitia's vrijstelling zie je even de golfbewegingen.
Golfbewegingen bij alle kandidaten, behalve bij Fresia.

Hoort dit niet in het topic (vergezochte) hints. Nee, sorry, hier kan ik niets mee. Het lijkt erop alsof molloten meer zoeken naar hints dan zoeken naar de mol en dat zoeken is nog steeds makkelijker dan op hints afgaan.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #66 Gepost op: 9-02-2022, 11:28:32 »
Hoort dit niet in het topic (vergezochte) hints. Nee, sorry, hier kan ik niets mee. Het lijkt erop alsof molloten meer zoeken naar hints dan zoeken naar de mol en dat zoeken is nog steeds makkelijker dan op hints afgaan.
Titels van afleveringen wijzen vaak naar de mol.
Toen ik de afleveringstitel van deze aflevering naar Everon verklaarde heb ik je niet gehoord en nu verwijs je het mijns inziens wel heel fel naar de prullenbak omdat het niet in je Everon straatje past.
Maar ik kijk uit naar je lange opsomming met punten waarom Everon de mol is, misschien kan je me overtuigen.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #67 Gepost op: 9-02-2022, 11:50:26 »
Titels van afleveringen wijzen vaak naar de mol.
Toen ik de afleveringstitel van deze aflevering naar Everon verklaarde heb ik je niet gehoord en nu verwijs je het mijns inziens wel heel fel naar de prullenbak omdat het niet in je Everon straatje past.
Maar ik kijk uit naar je lange opsomming met punten waarom Everon de mol is, misschien kan je me overtuigen.

Ik reageer ook op vergezochte hints naar Everon (zijn shirt bijvoorbeeld, ik weet zeker dat dat geen hint is). Ik word gewoon moe naar vergezochte hints op wie ze dan ook mogen slaan, want dit zijn in de regel nooit hints en het lijken er gewoon elk jaar meer te worden. Misschien dat het daardoor verkeerd overkwam.
Ik zie ook niet dat dat dit jaar opeens anders zou zijn.
En het lijstje van de vreemde zaken (zonder molacties overigens) heb ik gewoon in zijn topic geplaatst, maar kennelijk heb je daar nog niet gekeken.

Maar ik dacht ook dat de hints over de afleveringstitel beter in een ander topic passen dan in deze, waar het over de aflevering gaat en over de aflevering kan ik wel genoeg zeggen.

Leuk om te zien dat ze één lange opdracht hebben gedaan in twee delen hebben gedaan. Al deed het me wel denken aan vorig jaar aflevering 3 waarin opdracht 2 en 3 eigenlijk ook één opdracht waren, al was die echt in tweeën geknipt. Toch hou ik wel van die dynamiek met zulke opdrachten. Dit mogen ze wat mij betreft elk seizoen wel een keer (of twee) doen. De tweede opdracht vond ik wel wat minder. Rommelig en voor ons puzzelaars lastig uit te vogelen wat er werkelijk gebeurd is of juist niet gebeurd. Ze maken het ons niet makkelijk op deze manier.
Vooruitblik voor zaterdag is wel weer veelbelovend of beter gezegd dat wordt lachen met al die schapen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #68 Gepost op: 9-02-2022, 11:55:19 »
En het lijstje van de vreemde zaken (zonder molacties overigens) heb ik gewoon in zijn topic geplaatst, maar kennelijk heb je daar nog niet gekeken.
Daar heb ik gekeken, ik lees alles, en ik weet niet wat ik er mee moet. Dus je hebt nog wat huiswerk liggen.
Ondertussen vind ik de verklaring van de afleveringstitel door de golfbewegende laptop een van de beste die er tot nu toe zijn gevonden.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #69 Gepost op: 9-02-2022, 12:10:08 »
Daar heb ik gekeken, ik lees alles, en ik weet niet wat ik er mee moet. Dus je hebt nog wat huiswerk liggen.
Ondertussen vind ik de verklaring van de afleveringstitel door de golfbewegende laptop een van de beste die er tot nu toe zijn gevonden.

Dat vind jij en ik hoef geen huiswerk te doen (dat lijstje is niet het enige). Dat jij niets met dat lijstje kunt, is ook oké. Maar ik blijf erbij dat een laptop die door de wind beweegt niets te maken heeft met een golfbeweging. Dat is gewoon mijn mening.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #70 Gepost op: 9-02-2022, 12:24:43 »
Woordenboek 1: Golfbeweging:
1) Deining 2) Fluctuatie 3) Golflijn 4) Golfslag 5) Golving 6) Ondulatie 7) Schommeling 8) Undulatie

Woordenboek 2: golfbeweging
heen en weer gaande beweging; schommeling met kleine verschillen
Synoniemen: schommeling, fluctuatie

Een golfbeweging is "Een schommeling met kleine verschillen" . Dat is precies wat de laptop wel doet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #71 Gepost op: 9-02-2022, 12:55:12 »
Dit is meer iets voor het topic [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen. Als je het daarin plaatst wordt het ook makkelijker in het theorieënoverzicht opgenomen. :)

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #72 Gepost op: 9-02-2022, 20:42:51 »
1.1    € -            
1.2    € 1.500,00    Pot    € 1.500,00
1.3    € -            
2.1    € 310,00       Pot    € 1.810,00
2.2    € 800,00       Pot    € 2.610,00
2.3    € 800,00       Pot    € 3.410,00
3.1    € -            
3.2    € 740,00       Pot    € 4.150,00
3.3    € -         Pot    € 4.150,00
4.1    € 150,00       Pot    € 4.300,00
4.2    € 500,00       Pot   -
4.3    € 1.100,00    Pot    € 5.900,00
5.1    € 750,00       Pot    € 6.650,00
5.2    € 800,00       Pot    € 7.450,00
5.3    € 2.000,00    Pot    € 9.450,00
6.1    € 1.400,00    Pot    € 10.750,00
6.2    € 1.310,00    Pot    € 12.060,00

Als je dan kijkt zie je dat de ontbrekende € 100 van Sahil en de € 250 van Kim niet in de pot verwerkt zijn. Kijk maar naar de eindstand van aflevering 5, dat is € 9.450.
Bij opdracht 6.1 wordt € 1.400 verdiend, de pot zou dan moeten komen op € 9.450 + € 1.400 = € 10.850, maar de stand die we zien is € 10.750. Dat is echt € 100 te weinig.

Mooi overzicht! Zoals ik het zie is er dus in afl. 6 ergens €100 verdwenen, geen idee door wie. Vreemd dat hier niks over werd gezegd in de uitzending, maar hopelijk wordt het in de finale aflevering wel duidelijk wat er is gebeurd.
Fabienne

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #73 Gepost op: 10-02-2022, 15:34:21 »
Ik ga ervan uit dat we zaterdag wel een correctie krijgen. Zo niet dan lijkt er inderdaad €100 weg te zijn.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #74 Gepost op: 10-02-2022, 15:44:00 »
Misschien dan toch een molse penningmeester?  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #75 Gepost op: 10-02-2022, 16:55:39 »
Als reactie op 'zoeken naar hints'.

Ik stoor  me wel een beetje aan ieder die blijkbaar  lid is van de "hints- ballotagecommissie". Ik neem aan dat iedereen hints mag verzinnen/herkennen als onderdeel van de lol van dit programma en dit forum.
Het nutteloze hints topic is de plek voor hints die 'van tevoren' nutteloos en grappig bedoeld zijn en niet achteraf daarheen 'verbannen' kunnen worden.
Dat vind ik een eerlijk gezegd een beetje respectloos. Als molacties wilt bespreken zonder hints (die toch een wezenlijk onderdeel vormen van het programma) dan kun je wellicht een eigen topic starten als ' wie is de mol zonder hints'.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #76 Gepost op: 10-02-2022, 18:43:19 »
Als molacties wilt bespreken zonder hints (die toch een wezenlijk onderdeel vormen van het programma) dan kun je wellicht een eigen topic starten als ' wie is de mol zonder hints'.

Sterker nog: dat topic openen we elk jaar, kijk maar op de laatste pagina.

Inderdaad mag iedereen het zo gek maken als ie wil met hints. Graag dus in het Hints-topic waar ik hierboven ook al naar verwees. ::ok::

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #77 Gepost op: 11-02-2022, 00:38:17 »
Hij heeft in 2013 zwemles gehad dus die waterangst lijkt me een béétje overdreven:

In het pierenbadje
Everon heeft geen zwemles gehad tussen de kindjes in het pierenbadje, hij heeft privéles genomen. Inmiddels weet de acteur zich prima te redden in het water.
https://www.televizier.nl/sterren/everon-jackson-hooi-leert-zwemmen-voor-expeditie

Klopt, maar in de afleveringen bleek dat zwembad en open water verschillende dingen waren, hij was alleszins geen geld in de open water opdrachten ( en werd daarom ook beschouwd als zwakste van het kamp)
klaar voor de strijd