Auteur Topic: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers  (gelezen 16315 keer)

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #160 Gepost op: 3-03-2022, 13:38:39 »
Precies, dit! Fresia was ook de eerste die aanstuurde op bridge agent:

Fresia: Ja misschien zijn dit gewoon de letters en moeten we er iets anders mee maken, dus B, r, i, d…
Everon: Ja, ik voel toch iets met bird.
Kim: Maar dit zou ook spion kunnen zijn, we hebben de sp en de i.
Ze zijn echter niet van alle foto’s zeker.
Dan pakken ze de foto’s waarvan ze zeker zijn. Ze hebben ent, d, rd.
Kim: ent, agent.
Fresia: bridge agent.
Kim: bridge agent, oké.
Everon: dit is m.
Fresia checkt nog een keer: ja, allemaal? Bridge agent?
Ze pakken de envelop.
Fresia: klasse jongens!

En ik denk dan.. Kim of Everon probeerden beiden nog verder te puzzelen met bird of spion. Als 1 van hun de mol zou zijn dan hadden ze i.v.m. dat mingeld toch direct mee kunnen gaan met die “b, r, i, d..” van Fresia? Tenzij birdwatcher of spion nog meer mingeld zou hebben opgeleverd natuurlijk. Maar als dat zo was, dan zouden ze wel meer hun best hebben gedaan daarvoor te gaan, toch? Ze leken uiteindelijk alsnog zonder discussie voor bridge-agent te kiezen.

Ik heb juist niet het idee dat Everon heel erg probeerde verder te puzzelen. Fresia zegt inderdaad b-r-i-d, en Everon probeert dit meteen in te koppen als bird watcher en dat vind ik niet onlogisch met die 4 letters. Als even later bridge agent wordt geopperd stemt hij daar ook meteen mee in. Er vanuit gaande dat het goede antwoord bodyguard was vind ik dit niet onmols.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #161 Gepost op: 3-03-2022, 17:12:37 »
Wat ik ook een typische molactie vind als Fresia de mol is; dat zij het goede (eigenlijk verkeerde) adres (route) in haar hoofd heeft en dat de andere finalisten denken van oh het zou wel kloppen. Behalve Kim-Lian twijfelde. Wie zegt dat ze niet tegen de jongen een andere adres heeft opgenoemd van iemand met mingeld. Mijn zus vond bij deze aflevering Fresia veel op Yvon Jaspers lijken in de laatste aflevering voor de ontknoping van seizoen 5
Ik denk dat in deze situatie het ook aan de mol is om er voor te zorgen dat de kandidaten bij een kloppend adres komen, goed of fout (liever dat). Een beeld van verdwaalde kandidaten in een stad waar ze niemand kunnen aanspreken omdat ze de taal niet machtig zijn, lijkt mij geen tv. Niet uit te sluiten is dat degene die de weg uitlegt in het complot zit. De mol zal ongetwijfeld de looproute naar de adressen weten, zonder te vragen.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #162 Gepost op: 3-03-2022, 17:17:02 »
Ik denk dat in deze situatie het ook aan de mol is om er voor te zorgen dat de kandidaten bij een kloppend adres komen, goed of fout (liever dat). Een beeld van verdwaalde kandidaten in een stad waar ze niemand kunnen aanspreken omdat ze de taal niet machtig zijn, lijkt mij geen tv. Niet uit te sluiten is dat degene die de weg uitlegt in het complot zit. De mol zal ongetwijfeld de looproute naar de adressen weten, zonder te vragen.
Ik begreep al dat niet klopt wat ik zei maar bedankt 😉

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #163 Gepost op: 3-03-2022, 22:32:31 »
Rik zegt: "Zaterdag is de ontknoping, dat wil zeggen, zodra we de kandidaten en de mol weer gevonden hebben. Molloten, kunnen jullie helpen, ze zijn voor het laatst gezien bij de opdracht binnenskamers."
Ik boycot Rusland & Russische producten!