Auteur Topic: [Algemeen] Wie is de mol 2023  (gelezen 129196 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #780 Gepost op: 1-12-2022, 21:14:59 »
Fotootje?

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #781 Gepost op: 1-12-2022, 23:09:42 »
Ok, misschien heel stom. Maar in het kader van KISS, (Keep It Stupid Simple) Staat er in het molboekje een mollogo rechtsboven bij de groepsfoto. De namen staan ook boven de kandidaten. Van boven naar beneden leest het dan:

De Mol
Froukje de Both
Dus is Froukje het niet... zou echt heel stom zijn...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #782 Gepost op: 2-12-2022, 01:45:19 »
Oké...  ::) waarom?  ???
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #783 Gepost op: 2-12-2022, 09:24:09 »
Fotootje?

Is te zien in de laatste video van youtuber Gido Verheijen. Vanaf 4:31

In de Molboekjes van S20, 21 en 22 (eerdere heb ik niet) stond het logo ook rechtsboven, maar nog meer naar rechts. En was er meer ruimte naast de 1e persoon aan de rechterkant. Kon je het aan niemand linken.

Goed opgemerkt van DRenziboy dus.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2022, 09:29:21 door Amethyst »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #784 Gepost op: 2-12-2022, 10:41:35 »
Die ijsblokken in het molboekje. In het vorige seizoen waar 'nog geen mol was' was er ook een opdracht met ijsblokken. Die moesten ze door een rivier in Jordanië meenemen en pas op het einde stukslaan, nadat daar een tweede ijsblok was gevonden en kapotgeslagen. In het ijsblok dat ze mee moesten dragen zat geld. De mol deed daar zijn best, want was al behoorlijk verdacht bij meerdere kandidaten.

Na rubber Ducky (badeend) nog meer verwijzingen naar hackers in het molboekje.
The great white shark is een bijnaam voor ransomware.
Dropping elephant is spionage software met name in Azië gebruikt
De leeuw. De lion brewery (biertje?) in Australië lag stil door een cyber attack. En een artikel over lion and gazelles, waarbij de gazellen beschermd moeten worden tegen de in groepen jagende leeuwen.
HackerGiraffe hackte onder andere printers.
Vier keer cybercrime met dieren. Toeval natuurlijk.

Of the big five: https://vindictbedrijf.nl/vijf-it-security-bedreigingen/
Malware, Phishing naar wachtwoorden, Ongepatchte software, Hackers via social media en als laatste Advanced Persistent Threat (APT).

« Laatst bewerkt op: 2-12-2022, 12:02:00 door foxhunter »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #785 Gepost op: 2-12-2022, 13:56:53 »
Ik vond het wel heel leuk dat je in die voorstelfilmpjes ook de stem van een redacteur hoorde. Dat geeft toch een Vlaamse vibe.  :D (Suske en Wiske en de Vlaamse Vibe)
Het is te hopen dat het niveau van de opdrachten dit seizoen ook wat meer in de buurt komt van de Vlaamse mol  ;D

Offline Lilianm

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #786 Gepost op: 2-12-2022, 14:42:10 »
De kleuren op de achtergrond van de foto's van de kandidaten zijn dezelfde kleuren als in de officiele kleurencirkel en de vlag van Zuid-Afrika.
Zou het iets betekenen?!?!  ::oink::


Offline Lilianm

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #787 Gepost op: 2-12-2022, 14:43:47 »
Sorry voor de grote screenshots  ;)

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #788 Gepost op: 2-12-2022, 15:17:33 »
ehm, je wilt zeggen dat ze kleuren hebben gebruikt die daadwerkelijk bestaan?

Volgens mij zijn de foto's gemaakt in de wijk Bo Kaap in Kaapstad. Deze huizen hebben nou eenmaal alle kleuren van de regenboog (of kleurcirkel).

En vlag van Zuid-Afrika bevat gewoon de mens-erger-je-niet kleuren (primaire kleuren + groen), de typische basiskleuren zeg maar. Die kan je overal in terug vinden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lilianm

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #789 Gepost op: 2-12-2022, 15:27:34 »
ehm, je wilt zeggen dat ze kleuren hebben gebruikt die daadwerkelijk bestaan?

Volgens mij zijn de foto's gemaakt in de wijk Bo Kaap in Kaapstad. Deze huizen hebben nou eenmaal alle kleuren van de regenboog (of kleurcirkel).

En vlag van Zuid-Afrika bevat gewoon de mens-erger-je-niet kleuren (primaire kleuren + groen), de typische basiskleuren zeg maar. Die kan je overal in terug vinden.



Ik bedoel de kleuren op de achtergrond van de foto's van de kandidaten die op de avrotros staan. Komen heel erg overeen met de kleuren op de kleurencirkel. Mix van de primaire kleuren van de vlag.

https://wieisdemol.avrotros.nl/kandidaten/
« Laatst bewerkt op: 2-12-2022, 15:30:40 door Lilianm »

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #790 Gepost op: 2-12-2022, 15:38:11 »
Dat snap ik, maar dat is hoe kleuren werken. De kandidatenfoto's zijn gemaakt in Bo Kaap, waar de huizen de kleuren hebben gekregen van allerlei kleuren. Veelal Primaire, Secundaire en Tertiaire kleuren. En dat is precies waar de kleurencirkel uit bestaat.
Als je huizen mooie kleuren geeft, kom je hier al snel op uit.

Overigens vind ik de kleuren van Soy, Jurre, Daniël en Annick niet echt overeenkomen met de kleuren uit de cirkel.


Wat ik wilde zeggen: ik zou niet zoeken naar een hint waarom deze kleuren zijn gekozen. Al kunnen ze natuurlijk altijd een hint erin stoppen die wijst naar de kleur van de mol.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #791 Gepost op: 2-12-2022, 16:39:05 »
Wat is de officiële kleurencirkel? Er zijn heel veel verschillende kleurencirkels (continu en discontinu) en met een verschillend aantal kleuren (zeker bij de discontinue varianten). Meer een officiële versie ken ik niet en ik zou ook niet weten wie een bepaalde kleurencirkel tot officieel zou kunnen bestempelen.

Verhaal van Brtdm lijkt me duidelijk, de foto's zijn gemaakt tegen verschillende achtergronden van een bepaalde kleur. Meer niet.

Offline Lilianm

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #792 Gepost op: 2-12-2022, 17:15:19 »
Sorry dat ik een hint probeer te vinden  ::schaam::

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #793 Gepost op: 2-12-2022, 19:21:14 »
Even een kleine waarschuwing: mocht iemand binnenkort het Molboekje via de site van AVROTROS willen aanschaffen, dan kan het zijn dat je er twee tot drie weken op moet wachten ...   ::)  ::rits:: Ik ben maar uitgeweken naar de plaatselijke boekhandel.

In het Molboekje vielen me twee dingen op. Ik gebruik spoilertags. Er wordt niets verraden over het spelverloop, hoor, maar sommigen hebben het Molboekje nog niet gelezen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #794 Gepost op: 2-12-2022, 20:14:13 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #795 Gepost op: 2-12-2022, 22:27:20 »
Sorry dat ik een hint probeer te vinden  ::schaam::
Dat is nou net de bedoeling hier, dus no worries.....

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #796 Gepost op: 3-12-2022, 15:09:54 »
Nooit een issue om theorieën te delen idd. Gewoon blijven doen.

Even een kleine waarschuwing: mocht iemand binnenkort het Molboekje via de site van AVROTROS willen aanschaffen, dan kan het zijn dat je er twee tot drie weken op moet wachten ...   ::)  ::rits:: Ik ben maar uitgeweken naar de plaatselijke boekhandel.

In het Molboekje vielen me twee dingen op. Ik gebruik spoilertags. Er wordt niets verraden over het spelverloop, hoor, maar sommigen hebben het Molboekje nog niet gelezen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Lijkt mij ook niet meteen. Ik heb Soy niet meer op m'n schot-voor-de-boeg-lijstje staan. Weidde in het Molboekje nogal uit over hoe en waarom ie een goede Mol zou zijn. Kon ik veel info uit halen.

Ik vond het wel heel leuk dat je in die voorstelfilmpjes ook de stem van een redacteur hoorde. Dat geeft toch een Vlaamse vibe.  :D (Suske en Wiske en de Vlaamse Vibe)

Ik mis de gewone voorstelfilmpjes eigenlijk wel. Leuk altijd om iets te zien van de Mol als die al gekozen is.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #797 Gepost op: 5-12-2022, 11:33:26 »
Sorry dat ik een hint probeer te vinden  ::schaam::
O, zo is het niet bedoeld hoor, ga je vooral niet verontschuldigen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #798 Gepost op: 5-12-2022, 11:50:40 »
Er was net een korte nieuwe promo te zien. Everon kijkt naar de mollictatie van Froukje.

Om de promo te zien: https://www.npostart.nl/live/npo-1
Zet de tijdbalk op 11:49:38
« Laatst bewerkt op: 5-12-2022, 11:52:25 door MollenvangR »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #799 Gepost op: 5-12-2022, 12:29:01 »
Zou Everon de nieuwe mol kiezen? ::vergroot::