Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 91305 keer)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1000 Gepost op: 6-03-2023, 21:38:59 »
Dat hij de eerste 10 vragen allemaal op een ander dan Jurre zou hebben ingezet is een enorme aanname. En zelfs dan zijn er in het tweede gedeelte van de test nog 5 vragen over die geen toekomstvragen zijn. Aangezien Ranomi op geen enkele manier doet blijken Jurre te verdenken zou dat al genoeg moeten zijn. Natuurlijk kun je scenario's bedenken waarin Jurre alsnog de mol is maar de simpelste verklaring is dat hij het gewoon niet is. Occam's razor.

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1001 Gepost op: 6-03-2023, 22:09:51 »
Ik houd het toch maar bij Jurre. Hopelijk worden we dan maar verrast door goede molacties van hem die we nog niet gezien hebben. ;D

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1002 Gepost op: 6-03-2023, 22:16:04 »
Dat hij de eerste 10 vragen allemaal op een ander dan Jurre zou hebben ingezet is een enorme aanname. En zelfs dan zijn er in het tweede gedeelte van de test nog 5 vragen over die geen toekomstvragen zijn. Aangezien Ranomi op geen enkele manier doet blijken Jurre te verdenken zou dat al genoeg moeten zijn. Natuurlijk kun je scenario's bedenken waarin Jurre alsnog de mol is maar de simpelste verklaring is dat hij het gewoon niet is. Occam's razor.

 ::jaja::

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1003 Gepost op: 6-03-2023, 23:03:43 »
Dat Soy grotendeels op Jurre zit is ook een aanname....

Ik hoop overigens dat de beelden van de testvragen in de toekomst deze keer wel kloppen. ( Ranomi vult een vraag over zichzelf in) Afgelopen week ontdekte ik dat de vragen over de toekomst in 2011 die we destijds in aflevering 9 zagen niet juist waren.......in aflevering 10 bleek dat Art en Soundos een ander antwoord hadden gegeven...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1004 Gepost op: 6-03-2023, 23:14:46 »
Zie ook mijn post hieronder.

Ik heb net de test met vragen over de toekomst en de opdracht daaropvolgend van seizoen 11 teruggekeken.
Leuk om  terug te zien, net zoals de ontknoping. De verbazing van Pepijn. ::rofl::
Het spel werd hier echt gespeeld (geen informatie delen) en uiteindelijk werd de mol buitenspel gezet bij alle drie de vragen.

Er zijn overeenkomsten met nu:
-vier kandidaten naar de laatste aflevering
-De mol heeft de finalevrijstelling.

Maar ook verschillen:
Alle kandidaten verdenken de mol
Na de 20 testvragen komen er 3 extra vragen over de toekomstige opdracht.

Wat opviel was dat  de aangeklikte antwoorden op de testvragen niet klopten met wat de kandidaten werkelijk hadden ingevuld, dat bleek tijdens de opdracht zelf in de volgende aflevering. Waarschijnlijk kunnen we nu ook niets met de antwoorden die we in beeld hebben gezien behalve natuurlijk dat wat Soy zelf vertelde nl. dat hij had ingevuld dat de mol geen levens meer had.

De drie extra vragen voor de zekerheid in spoilertags:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hoe de mol buiten spel gezet werd:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1005 Gepost op: 7-03-2023, 03:32:13 »
Overigens hebben volgens mij alle kandidaten veel geluk gehad als ik kijk naar de verdenkingen. Zowel Daniel als Jurre werden niet verdacht. ;D
Behalve dan door Froukje en Sarah;

afl. 1

Sarah --> Ranomi, Froukje, Daniël en Sander
Froukje --> Haar 2e verdachte is Daniël. Geknipt alsof Annick haar #1 is. Vult vraag in op Daan

In de tweede aflevering zei Froukje duidelijk Jurre toen ze eruit vloog. Maar omdat beide afvallers al op Daniel zaten is het aannemelijker dat Daniel echt niet de mol is en Jurre een edit afleiding. Het enige gekke dingetje dat in de wieiswie zat.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1006 Gepost op: 7-03-2023, 08:58:01 »
Jurre.
Helaas nul spanning …

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1007 Gepost op: 7-03-2023, 12:30:44 »
Behalve dan door Froukje en Sarah;

In de tweede aflevering zei Froukje duidelijk Jurre toen ze eruit vloog. Maar omdat beide afvallers al op Daniel zaten is het aannemelijker dat Daniel echt niet de mol is en Jurre een edit afleiding. Het enige gekke dingetje dat in de wieiswie zat.

Natuurlijk iets waar ze als het kan handig in knippen;

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1008 Gepost op: 7-03-2023, 18:19:18 »
Nou dan is de edit dan toch IETS gelukt dit jaar  ::rofl::. Ik zat met jou nog wel even op Anke maar maakte het al een geitenpaadje halverwege.

Ik heb geen enkele twijfel over de mol dat het natuuuuuurlijk leuk zou zijn als Jurre het toch niet is maar ik kan eigenlijk niet eens een wensmol halen uit de anderen dus het gratificeert niet eens.

Dus ik blijf erbij: goede mol, onverdacht met grote bedragen uit de pot. Maar de edit was waardeloos. Hier hadden ze veel meer uit kunnen halen.

Ik denk dat ze gedacht hebben om er behoudens die "Froukje zat toch op Jurre" verder geen twists in te bouwen en het spel zijn werking te laten doen. Maar dat was veel te weinig. Hadden ze nu maar gewoon laten zien dat ECHT niemand op Jurre zat behalve Daniel. Dat was veel sterker geweest, en dan was Jurre echt tot zijn recht gekomen, want die verdient het.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1009 Gepost op: 7-03-2023, 19:22:29 »
Nou dan is de edit dan toch IETS gelukt dit jaar  ::rofl::. Ik zat met jou nog wel even op Anke maar maakte het al een geitenpaadje halverwege.


Wij geven nu eenmaal niet graag een tunnel op, zeker als het letterlijk en figuurlijk een mooie is ;), maar hadden inderdaad Jurre als realistische optie al vrij snel in het vizier. Great minds tunnel alike ;D

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1010 Gepost op: 8-03-2023, 08:17:44 »
Ik was even in de war door de molafspraak (9.3), maar ga toch voor de 3e keer op rij voor Daniël.


Dat hij de eerste 10 vragen allemaal op een ander dan Jurre zou hebben ingezet is een enorme aanname. En zelfs dan zijn er in het tweede gedeelte van de test nog 5 vragen over die geen toekomstvragen zijn. Aangezien Ranomi op geen enkele manier doet blijken Jurre te verdenken zou dat al genoeg moeten zijn. Natuurlijk kun je scenario's bedenken waarin Jurre alsnog de mol is maar de simpelste verklaring is dat hij het gewoon niet is. Occam's razor.

Daarnaast vertelde Ranomi in verschillende media over haar mensenkennis en dat ze goed is in spelletjes spelen. En dat ze zich niet blindstaarde op een onderbuikgevoel, maar ook op de feiten bleef letten.

Zeg je dat als je de laatste test op een kandidaat hebt ingevuld?

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1011 Gepost op: 8-03-2023, 08:59:03 »
Jurre.
Helaas nul spanning …
En?
Liever een non-mol die niets saboteert?
Ik blijf erbij dat ik liever al vanaf aflevering 1 weet wie het is als deze maar zoveel mogelijk alles saboteert dan iemand die gewoon onder de radar blijft en zeer passief is.
Ideaal is natuurlijk een mol die en niet opvalt voor ons als kijker, toch veel saboteert en waarvan de anderen nog eens niet weten wie het is maar dat is een uitzondering ...

Bovendien zien wij het vanop afstand en met alle extra's en dat hadden de kandidaten niet en dan is uiteindelijk enkel Daniël die Jurre niet vertrouwt ... goed gedaan zeg ik dan  ::ok::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1012 Gepost op: 8-03-2023, 11:39:29 »
Ik weiger te geloven dat Ranomi het is. Haalt veel te veel binnen. En het is een aanname dat ze op Soy zat... voor mij is dat haar tactiek om iedereen om de tuin te leiden...

En Daniel? Nee. Molt te opzichtig (zoals met dat paragliden) en dat is voor mij nog steeds de reden dat zowel Froukje als Sander er uit zijn gevlogen... die zijn in zijn opzichtig mollen-val getrapt...

Dussss.... Jurre....   ???

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1013 Gepost op: 8-03-2023, 12:51:01 »


En Daniel? Nee. Molt te opzichtig (zoals met dat paragliden) en dat is voor mij nog steeds de reden dat zowel Froukje als Sander er uit zijn gevlogen... die zijn in zijn opzichtig mollen-val getrapt...


Sander zei vlak voor zijn exit dat Daniël toch echt niet de mol kon zijn.  ::vergroot::

Ben het wel eens dat Ranomi het niet meer kan zijn.  Meerdere mensen zijn er volgens mij uitgevlogen, omdat ze dachten dat zij de mol moest zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Jelleke

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1014 Gepost op: 8-03-2023, 12:56:51 »
Ik was even in de war door de molafspraak (9.3), maar ga toch voor de 3e keer op rij voor Daniël.


Daarnaast vertelde Ranomi in verschillende media over haar mensenkennis en dat ze goed is in spelletjes spelen. En dat ze zich niet blindstaarde op een onderbuikgevoel, maar ook op de feiten bleef letten.

Zeg je dat als je de laatste test op een kandidaat hebt ingevuld?

Ik snap wat je bedoeld, maar het lijkt er toch op dat ze, iig grootendeels, op Soy zat tot de finale.  Dus dan lijkt het met die mensenkennis wel mee te vallen.(niet onaardig bedoeld!) Ze had wellicht ook mazzel.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1015 Gepost op: 8-03-2023, 16:36:49 »
Ik weiger te geloven dat Ranomi het is. Haalt veel te veel binnen. En het is een aanname dat ze op Soy zat... voor mij is dat haar tactiek om iedereen om de tuin te leiden...

En Daniel? Nee. Molt te opzichtig (zoals met dat paragliden) en dat is voor mij nog steeds de reden dat zowel Froukje als Sander er uit zijn gevlogen... die zijn in zijn opzichtig mollen-val getrapt...

Dussss.... Jurre....   ???
Haha, dit vind ik heel grappig. Jurre moet de mol wel zijn, omdat Daniël te opzichtig molt?! 😂

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1016 Gepost op: 8-03-2023, 16:47:45 »
Ik weiger te geloven dat Ranomi het is. Haalt veel te veel binnen. En het is een aanname dat ze op Soy zat... voor mij is dat haar tactiek om iedereen om de tuin te leiden...

En Daniel? Nee. Molt te opzichtig (zoals met dat paragliden) en dat is voor mij nog steeds de reden dat zowel Froukje als Sander er uit zijn gevlogen... die zijn in zijn opzichtig mollen-val getrapt...

Dussss.... Jurre....   ???
Sander weet ik niet, we hebben alleen een biecht waarin hij zegt Daniël te vertrouwen, maar ik weet dat die niet altijd correct zijn.
Maar Froukje is er uitgegaan op Nabil, zie "Niet de mol" na afvallen Nabil.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1017 Gepost op: 9-03-2023, 15:43:19 »
Het is gewoon Jurre. Alle objectiviteit wijst ernaar. De geest van het programma wijst ernaar. Daniël en Ranomi valt echt niet uit te leggen. Alle respect voor wie die tunnels blijft verdedigen met hart en ziel, maar jullie weten ook ergens toch dat het Jurre gewoon  ;D

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1018 Gepost op: 9-03-2023, 15:51:22 »
Het is gewoon Jurre. Alle objectiviteit wijst ernaar. De geest van het programma wijst ernaar. Daniël en Ranomi valt echt niet uit te leggen. Alle respect voor wie die tunnels blijft verdedigen met hart en ziel, maar jullie weten ook ergens toch dat het Jurre gewoon  ;D
Haha ja dat had ik vorig jaar, want toen zei ik Everon kan het niet zijn, maar echt de laatste 2 á 3 afleveringen wist ik ook wel dat hij het moest zijn. Ook al had ik nog hoop bij Fresia toen, want Kim-Lian had ik al afgestreept in aflevering 1, omdat ik haar super goed ken dat haar hele doen en laten gewoon als kandidaat overkwam, net zoals nu met Soy dit jaar.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2023, 15:55:34 door Mol1991 »

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1019 Gepost op: 9-03-2023, 16:34:40 »
Haha ja dat had ik vorig jaar, want toen zei ik Everon kan het niet zijn, maar echt de laatste 2 á 3 afleveringen wist ik ook wel dat hij het moest zijn. Ook al had ik nog hoop bij Fresia toen, want Kim-Lian had ik al afgestreept in aflevering 1, omdat ik haar super goed ken dat haar hele doen en laten gewoon als kandidaat overkwam, net zoals nu met Soy dit jaar.

Ja herkenbaar verhaal vorig jaar, maar dan juist wel bij Kim-Lian. Ik wilde gewoon niet dat de maskerhint nep was en hoopte op een ‘anders dan anders’ mol.

Alleen met hoe ze verdacht gemaakt werd (haar modderbad niet chronologisch plaatsten) en ook allerlei andere zaken, wist ik eigenlijk wel dat ze het niet kon zijn, maar het tunnelde best fijn  ;)

Dit jaar heb ik lang hetzelfde gehad (eerst Sander, daarna kort Daniël), maar ga ik sinds een paar afleveringen wel voor ‘iets is wat het lijkt’, Jurre dus