Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 91260 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 30-11-2022, 14:40:32 »
Bij een onvoorbereide mol ben ik eens gaan kijken naar wie is nou een echte mensenmens, gewend om continue tussen de mensen te zijn. Dan steekt er eentje bovenuit die al heel wat gedaan heeft in zijn leven. En nog beroemd is ook (maar niet zo zeer in Nederland). Chief ouwe Dibbes, Four Freedom Award en wat hij allemaal wel niet gedaan heeft. Ik dacht joh die heeft het veel te druk met andere dingen om ook nog de mol te zijn, maar hij is vol energie en stoomt van het ene in het andere avontuur. Hij moest o.a. drie vrouwen die hem als burgermeester in Afrika waren toegewezen afkopen met met een geit, een fles whisky en een zak rijst. Interviewde ook Johan Cruijff. Sander heeft in ieder geval genoeg capaciteiten en de drive voor een onvoorbereide mol. Jon van Eerd is ook zo energiek met allerlei rollen en theatervoorstellingen. En allebei 49 in hun seizoen.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #21 Gepost op: 30-11-2022, 14:53:36 »
Mijn schot voor de boeg is Anke  ::jaja::

Gevolgd door Daniël, Froukje, Ranomi

Sarah lijkt me heel leuk. Het lijkt me leuk als een jonge vrouw eens de mol is, dat gebeurt nooit. Eén keer, seizoen 4, 2003.

Ik zie in Annick geen mol, die zou ik afschrijven. Geen Renée 2.0

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #22 Gepost op: 1-12-2022, 16:15:24 »
Anke.

Super erg op gevoel.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #23 Gepost op: 2-12-2022, 13:28:46 »
Goed gezien  ::vergroot::  Daarnaast zie je van alle kandidaten het minst van z'n bovenlichaam.

Daniël kruipt een beetje weg achter Sarah. Had meer naar Jurre kunnen gaan staan. Dat zie je niet bij de anderen op de achterste rij.

Maar ik weet toch niet of dit iets is.

Ja. precies. Maar inmiddels heeft hij de meeste stemmen. Dus ik vermoed dat de mol dan toch stiekem iemand anders is (al laat ik mijn stem wel staan  ;D).

Ik zie Ranomi er ook wel voor aan dat ze een hele stiekeme mol kan zijn. Zou dan ook mooi zijn dat een ex-topsporter voor de verandering de mol is.  :) En een sporter is gewend aan veel druk; dus eigenlijk een logische keuze.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #24 Gepost op: 3-12-2022, 10:43:28 »
Ik heb op Annick gestemd. Het wordt tijd dat de Mol eens cabaretier is en geen acteur of presentator.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #25 Gepost op: 3-12-2022, 11:52:01 »
Rob is zanger.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #26 Gepost op: 3-12-2022, 12:36:50 »
Annick is daarnaast ook gewoon actrice. Toneel, film en tv ...ook drama.

Heb net een gastrol van haar in Flikken Maastricht gekeken. Deed ze goed.

Vind haar beter passen in het rijtje BN'er Mollen dan Margriet, die toen nog niet zo veel ervaring had als presentator.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2022, 21:50:13 door Amethyst »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #27 Gepost op: 4-12-2022, 14:27:07 »
Bij een onvoorbereide mol ben ik eens gaan kijken naar wie is nou een echte mensenmens, gewend om continue tussen de mensen te zijn. Dan steekt er eentje bovenuit die al heel wat gedaan heeft in zijn leven. En nog beroemd is ook (maar niet zo zeer in Nederland). Chief ouwe Dibbes, Four Freedom Award en wat hij allemaal wel niet gedaan heeft. Ik dacht joh die heeft het veel te druk met andere dingen om ook nog de mol te zijn, maar hij is vol energie en stoomt van het ene in het andere avontuur. Hij moest o.a. drie vrouwen die hem als burgermeester in Afrika waren toegewezen afkopen met met een geit, een fles whisky en een zak rijst. Interviewde ook Johan Cruijff. Sander heeft in ieder geval genoeg capaciteiten en de drive voor een onvoorbereide mol. Jon van Eerd is ook zo energiek met allerlei rollen en theatervoorstellingen. En allebei 49 in hun seizoen.
Jurre past ook wel in dat profiel. Denk maar aan Je zal het naar hebben. Sander en Jurre staan voor nu hoog op mijn lijst.

Daniël vond ik vooral heel nerveus overkomen in zijn molicitatie (zijn handen). Ook door de verwijzingen naar zijn it achtergrond, staat ie voorlopig een beetje onderaan mijn lijstje. Annick ook onderaan, omdat ze haar leeftijd wil inzetten als mol (2e Renee).

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #28 Gepost op: 4-12-2022, 19:22:42 »
Mijn schot voor de boeg is Anke  ::jaja::

Gevolgd door Daniël, Froukje, Ranomi

Sarah lijkt me heel leuk. Het lijkt me leuk als een jonge vrouw eens de mol is, dat gebeurt nooit. Eén keer, seizoen 4, 2003.

Ik zie in Annick geen mol, die zou ik afschrijven. Geen Renée 2.0

Ik weet natuurlijk niet wat jouw definitie van 'jong' is, maar Yvon Jaspers en Kim Pieters waren echt geen oude besjes. Ook in de Vlaamse reeksen is de jongste vrouw van de groep al eens de mol geweest.

Van mij mag iedereen de mol zijn, maar dan wel op basis van hun molkwaliteiten en vooral niet vanwege dit soort identiteitsoverwegingen. Dat is eigenlijk mijn enige kritiek op de Belgen; daar is naar mijn smaak net iets te vaak de oudste, jongste, andersgeaardste of beroepsmatig vertrouwenwekkendste kandidaat de Mol.
Woosie down?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #29 Gepost op: 4-12-2022, 19:46:35 »
Ik weet natuurlijk niet wat jouw definitie van 'jong' is, maar Yvon Jaspers en Kim Pieters waren echt geen oude besjes. Ook in de Vlaamse reeksen is de jongste vrouw van de groep al eens de mol geweest.
Spoiler: Alle NL en BE-mollen (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 4-12-2022, 19:50:41 door Pac »
...óf niet!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #30 Gepost op: 4-12-2022, 20:18:46 »
Spoiler: Alle NL en BE-mollen (klik om te tonen/verbergen)

Dank voor die statistieken, Pac! Dat het daarmee 'een terecht punt' is zou ik echter niet durven beweren, zoals we met het opstellen van verlanglijstjes over geslacht/geaardheid/afkomst/beroep van de Mol sowieso voorzichtig moeten zijn. Toen in de eerste seizoenen bijvoorbeeld een homoseksuele man resp. zwarte vrouw De Mol bleek, klonk de - toen nog gewoon weggehoonde - klacht dat WIDM minderheden zou marginaliseren. (Dat "argument" zou je ook kunnen omdraaien, maar soit). We hebben hier ook al eens een (m.i. vrij ontluisterende) discussie gehad over een vermeend tekort aan diversiteit bij WIDM. Een op zichzelf ongetwijfeld onschuldig bedoelde uitspraak als 'Ik hoop dat zus en zo de mol is, want [profiel X] is nog nooit de mol geweest' is maar al te gauw de eerste schrede op een glibberig pad.
« Laatst bewerkt op: 4-12-2022, 20:24:56 door Michmol »
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #31 Gepost op: 5-12-2022, 09:11:44 »
Toen in de eerste seizoenen bijvoorbeeld een homoseksuele man resp. zwarte vrouw De Mol bleek, klonk de - toen nog gewoon weggehoonde - klacht dat WIDM minderheden zou marginaliseren. (Dat "argument" zou je ook kunnen omdraaien, maar soit).

Dat was één artikeltje/columnpje van meer dan 20 jaar geleden en jij blijft het elk jaar aandragen. ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #32 Gepost op: 5-12-2022, 13:05:56 »
kunnen nav de statistiek stellen dat de mol -sowieso- een 30+'er is?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #33 Gepost op: 5-12-2022, 13:36:50 »
kunnen nav de statistiek stellen dat de mol -sowieso- een 30+'er is?
80% kans zou ik het zeker geven ::jaja::
...óf niet!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #34 Gepost op: 5-12-2022, 15:40:17 »
Ik bedoelde het ook meer in de zin van dat een twintiger eens de mol is, dat lijkt me leuk, omdat in bijv. België de twintigers het ook erg leuk deden. En ik vind het namelijk extra vet als een twintiger (of tiener, maar die zijn er nooit) alle oudere deelnemers, met meer levenservaring, in de maling neemt. Daarom noemde ik Sarah. Ik bedoelde het dus niet vanuit statistieke redenen ;)

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #35 Gepost op: 6-12-2022, 20:46:05 »
Jurre. Maar dan alleen omdat iemand uit de LGBTI community statistisch significant meer kans maakt om de mol te zijn (in de NL versie).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #36 Gepost op: 11-12-2022, 14:21:30 »
We krijgen precies die informatie (en beïnvloeding) die de makers van WIDM kwijt willen. Zoals hierboven en in een ander topic al is genoemd, is er geknipt en geplakt in de filmpjes van de mollicitaties.

Als je op details let kun je dat zien. Alle mollicitaties beginnen met een tafel met water (voor de dames een flesje, voor de heren een glas) een pen en een blad met mollogo. Alleen bij Soy en Sander liggen er ook andere attributen. Toeval of niet maar Sander en Soy krijgen (buiten beeld) ook als enigen de vraag: Belangrijkste vraag eerst: “Wil je de mol zijn? Bij de rest horen we alleen :”Wil je de mol zijn?”

Als deze vraag als eerste gesteld is, is het raar dat de flesjes en de glazen bij de meesten behoorlijk leeg (of leger) zijn als we de kandidaten in beeld het antwoord zien geven, ook bij Soy. Ze zijn net zo leeg als aan het eind van het gesprek de procedure wordt uitgelegd. Bij Froukje zien we weinig verschil. Bij Sander is het lastig te zien, het begint al met een halfvol glas.

Heel opvallend dat bij de tussenshots de flesjes/glazen een stuk voller zijn. ( behalve bij Sander, daar is het glas leeg, zo lijkt het) Uiteraard kan er water bijgeschonken zijn of kunnen er nieuwe flesjes op tafel gezet zijn maar het lijkt erop dat de antwoorden die in de tussenshots gegeven worden uit een eerder deel van de mollicitaties komen. Dat kunnen heel goed antwoorden zijn op vragen als:

Kun je goed liegen?
Hoe functioneer je in een groep?
Vertrouwen mensen jou?
Hoe zou je het spel spelen? Als kandidaat? Als mol?
Ben je stressbestendig?
Etc.

Het knipwerk is goed te zien bij Soy. Zie hoe de spullen liggen  op zijn tafel ( in combinatie met het glas water) in de verschillende shots.  De indruk die ik nu van  Soy heb is dat er zolang hij in het spel zit twijfel zal zijn of hij kandidaat is of mol.  Zowel tijdens het spel bij de kandidaten als bij de kijkers thuis. Zo wordt hij m.i. wel neergezet bij de mollicitatie en in het molboekje.  Misschien zit hij lang in het spel en wordt de twijfel nu al gevoed.


« Laatst bewerkt op: 11-12-2022, 14:23:38 door Marimol »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #37 Gepost op: 11-12-2022, 16:42:04 »
Jaaa ... heerlijk speurwerk  ;D
Eigenlijk kun je er dus van uitgaan dat de 1e vraag was, "wil je de mol zijn?" en dat aan het eind van het gesprek de belprocedure is uitgelegd. En alles wat er in het gesprek aan bod is geweest hebben ze kunnen gebruiken om de antwoord op de 1e vraag te kleuren. Goed bedacht, dank.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #38 Gepost op: 11-12-2022, 21:38:00 »
Dat idee had ik ook al, Marimol. Lijkt me niet dat Soy een clowneske Sahil- of Renaissance Ron-edit meekrijgt, met ditto hinderlijke muziekjes.

Ik had hem al als finalist. En idd nu al twijfel over z'n rol.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #39 Gepost op: 12-12-2022, 12:16:27 »
Het valt me trouwens op dat de kandidaten best zomers gekleed zijn. Waarom waren de mollicitaties pas zo laat? Die moeten haast wel in mei zijn geweest.

Een paar weekjes na The Passion dan...

Nou ja, de opnames waren ook veel later dan normaal. In het begin van de zomer, tijdens de schoolvakantie van Regio Midden, dacht ik. Meer kans op spoilers, zou je denken.

De West-Kaap trekt veel NLse toeristen. Is toch gek.

Hadden ze al een Mol op het oog en had die eind mei / begin juni een te drukke agenda? Nee, zal wel niet. Wat zou het dan kunnen zijn dat ze ruim een maand later vertrokken dan voor de pandemie gebruikelijk was ...iemand een idee?