Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 91292 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #60 Gepost op: 6-01-2023, 09:54:41 »
Was blijkbaar toch echt. Voor veel Mollen is dit 'erover', lijkt mij. Jeroen zie ik het nog niet doen. Daarom geloofde ik eerst niet in een op dat moment onvoorbereide Mol.

Waarom geloof je door die uitspraak in het artikel dat het wel echt is en eerst niet? Natuurlijk zullen de makers (altijd blijven) doen alsof de Mol echt onvoorbereid is en door dat telefoontje gekozen wordt, maar of dat de waarheid is? Een pokerface houden moet de Mol sowieso in die situatie. Onvoorbereid of niet.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #61 Gepost op: 6-01-2023, 10:55:26 »
Waarom geloof je door die uitspraak in het artikel dat het wel echt is en eerst niet? Natuurlijk zullen de makers (altijd blijven) doen alsof de Mol echt onvoorbereid is en door dat telefoontje gekozen wordt, maar of dat de waarheid is? Een pokerface houden moet de Mol sowieso in die situatie. Onvoorbereid of niet.

Eerst niet omdat ik ze vorig jaar alleen al op 3 leugentjes denk te hebben betrapt. Dat de tapijtverkopers het allemaal tof vonden (later glashard ontkend door Everon (alsof dat nodig was)), dat de fans bepaalden of de kandidaten van S23 bekend zouden worden gemaakt of niet (Molboekjes lagen een paar dagen later in de winkels). En natuurlijk dat Momo volgens hen opnames had voor een ander programma toen die tijdens de opnameperiode van WIDM in een hotelletje in Kaapstad op een link in een phishingmail klikte.

Waarom nu wel: je hebt gelijk hoor ...is een gevoel, geen argument. Ik denk dat ze niet onnodig liegen. Ze hadden al gezegd dat de Mol  pas op dat moment zou worden geïnformeerd. Rik (of iemand in z'n naam) die dat dan nog eens bevestigt, van: 'we vonden het echt heel spannend, hoor' ...is dat nodig? Het gros van de kijkers denkt sowieso dat het echt is.

Het klopt dat je als Mol hoe dan ook een pokerface moet houden, maar ging me om de schrikreactie die ik dan bij een Mol met een minder steady persoonlijkheid verwacht.

Geen antwoord op je vraag, maar er is een voordeel voor de makers, bedenk ik me net. Als de Mol het nog niet wist, kun je die in de edit kandidaats framen. Je laat een crewlid (of, nou ja, 'Everon') eerst een aantal kandidaten opbellen.

Heb je shots waar de onwetende Mol kandidaten onderzoekend aankijkt. In die promo zie je zo'n shot van Sander.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2023, 11:07:49 door Amethyst »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #62 Gepost op: 6-01-2023, 11:05:18 »
Dus negen kandidaten reageren omdat ze niet voorbereid zijn en de mol zou voorbereid zijn en moeten acteren of zoiets?
Wil er bij niet in. De mol is onvoorbereid net zoals de kandidaten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #63 Gepost op: 6-01-2023, 11:11:49 »
@Amethyst: Als ze bij WIDM dit keer wat transparanter zijn over hoe de procedure van het telefoontje verlopen is (zoals ze bij De Mol zijn, ook die keer met de onvoorbereide Mol) dan zal ik het wel geloven trouwens. Nu heb ik mijn twijfels. Geen probleem hoor, het is televisie. En die andere drie leugentjes die jij hierboven noemt vind ik ook maar logisch. (Het eerste was wel raar want we konden allemaal zien dat niet iedere tapijtverkoper erg blij was. Het tweede is gewoon een leuke actie om WIDM onder de aandacht te brengen. Bij het derde voorbeeld ligt de fout wat mij betreft bij de molloot in kwestie die te ver doorsloeg in het willen achterhalen van info.)

Terug on-topic: mijn schot-voor-de-boeg-Mol is Sarah omdat je haar misschien niet snel verdenkt.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #64 Gepost op: 6-01-2023, 11:26:03 »
Ik ga mee met de argumenten van @Amethyst en verander mijn schot voor de boeg mol in Sander.

Ook omdat zijn mollicitatie en voorstelvideo heel goed die van een mol kunnen zijn. Hij gaat goed opletten en zet zichzelf neer als allemansvriend die mensen kunnen vertrouwen.

En dan de opmerking in het molboekje dat hij zich erg verheugt op de opdrachten, ook al is dat voor meerdere uitleg vatbaar.

We gaan het zien morgen!
« Laatst bewerkt op: 6-01-2023, 12:12:26 door Delightz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #65 Gepost op: 6-01-2023, 12:07:05 »
Terug on-topic: mijn schot-voor-de-boeg-Mol is Sarah omdat je haar misschien niet snel verdenkt.
Hihi dit was EXACT mijn argument om voor Emanuelle te gaan afgelopen zomer maar ik was binnen een minuut van haar af toen de echte beelden kwamen  ::rofl::

Wat betreft het argument "de mol wist het natuurlijk al voorafgaand het telefoontje"... de molloten die dat denken, denken zeker ook nog steeds dat Jon het allemaal al wist. Toevallig heb ik uit zijn seizoen gisteren mijn avatar vernieuwd ;D

Ik ben echt wel van de conspiracies maar ik denk ook dat het leven vaak verbazingwekkend simpel in elkaar steekt, en zo ook Wie is de Mol. Het is wat het is. De mol is straks vers van de pers en wordt waarschijnlijk dan net zo'n slechte mol als ik Jon altijd heb gevonden (zie mijn lijstje mollen-aller-tijden, waar Jon door de meeste molloten ook laag wordt gezet).

Ik ga mijn verwachtingen dus laag inzetten. Dat heb ik mezelf verleden jaar voorgenomen en is altijd goed om te doen. Zo heb ik de meeste mollen gevangen. De Wensmol is het praktisch nooit. Jan was een uitzondering. Maar ik ga voor een type Jon.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #66 Gepost op: 6-01-2023, 12:19:59 »
De mol is straks vers van de pers en wordt waarschijnlijk dan net zo'n slechte mol als ik Jon altijd heb gevonden (zie mijn lijstje mollen-aller-tijden, waar Jon door de meeste molloten ook laag wordt gezet).
Wellicht heeft de mol na dit telefoontje voorbereidingstijd gehad voordat de opnames begonnen.

Edit: zie de post van Pac die meldt dat het telefoontje twee weken voor vertrek is opgenomen.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2023, 12:23:12 door Delightz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #67 Gepost op: 6-01-2023, 12:36:50 »
Van boven naar beneden op de foto: Moltelefoon - Groepsfoto - Executie1?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #68 Gepost op: 6-01-2023, 13:44:47 »
Ik ben uiteindelijk toch voor Sander gegaan. Dit gaf voor mij de doorslag:

Sander in de TrosKompas of TV krant: "Ik heb mannen met kalasjnikovs achter me aangehad in Oost-Congo. Je denkt toch niet dat ik van een rol als de mol wakker lig?"

Sander staat ook op mijn lijstje als potentiële mol. Gebaseerd op datgene wat we tot nog toe van hem gezien hebben. Ik zou het leuk vinden als hij de mol is. Echter bovenstaande quote uit het Volkskrantartikel vind ik een minpunt. Zou een mol op voorhand een dergelijke uitspraak doen? Het kan omgekeerde psychologie zijn maar voorlopig zakt hij hierdoor op mijn lijstje.

Voorlopig probeer ik aflevering 1 onbevangen te kijken. Ik heb de app weer verwijderd van mijn telefoon. Hoef mij dus niet druk te maken op wie ik mijn punten inzet.  ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #69 Gepost op: 6-01-2023, 16:36:58 »
@Heinz - helder. Dan is het fifty-fifty voor mij voor welke optie ze hebben gekozen. Ik denk dat de optie met voorkennis beter past bij de meeste oud-Mollen. Aan de andere kant verwacht ik een meer solide Mol dan bijvoorbeeld Everon. Lastig, lastig.

@Marimol  ;)

Peace of mind is er voor mij de komende maanden sowieso niet bij.

M'n andere hoofdverdachte, queen of monotone Annick, zegt ook iets 'wat een Mol nooit zou doen'. 'De finale *smirk* ...daar kijk ik ook naar uit' kan echt niet als Mol. Maar ik zou er ook wel weer om kunnen lachen ...zo'n Mol die overal lak aan heeft.

Nog een dag om te switchen ;D
« Laatst bewerkt op: 6-01-2023, 16:56:57 door Amethyst »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #70 Gepost op: 6-01-2023, 17:38:32 »
Sander staat ook op mijn lijstje als potentiële mol. Gebaseerd op datgene wat we tot nog toe van hem gezien hebben. Ik zou het leuk vinden als hij de mol is. Echter bovenstaande quote uit het Volkskrantartikel vind ik een minpunt. Zou een mol op voorhand een dergelijke uitspraak doen? Het kan omgekeerde psychologie zijn maar voorlopig zakt hij hierdoor op mijn lijstje.
In dit artikel kan flink zijn geknipt. Misschien werd hem gevraagd of hij de rol van mol zou aankunnen. Dan is het antwoord dat hij voor hetere vuren heeft gestaan niet per se verdacht.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #71 Gepost op: 6-01-2023, 18:32:02 »
In dit artikel kan flink zijn geknipt. Misschien werd hem gevraagd of hij de rol van mol zou aankunnen. Dan is het antwoord dat hij voor hetere vuren heeft gestaan niet per se verdacht.

Hieronder het volledige stukje tekst, met context. Ik kan er niet veel mee... was meer om aan te tonen dat Sander volgens mij de meest stressbestendige persoon is die erbij is. Kan me zo voorstellen dat dat na de afgelopen seizoenen (NL & BE) iets was waar ze extra aandacht aan hebben besteed. Everon had het ook heel zwaar.


In jullie 'mollicitatie' gaven jullie beiden aan graag de mol te zijn. Waarom?

Sander: "Het leek me leuk, omdat niemand het verwacht van zo'n amicale, ouwe man. En ik kan de druk aan, dat zei ik ook tegen de makers. Ik heb mannen met kalasjnikovs achter me aan gehad in Oost-Congo. Je denkt toch niet dat ik van een rol als de mol wakker lig?"

Soy: "Het is een geweldige rol, dat wil iedereen toch? Wanneer krijg je de kans om zoveel te liegen? Dat is een feest."

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #72 Gepost op: 6-01-2023, 19:02:56 »
Veel dank hiervoor. Dit toont wat mij betreft aan dat die laatste zin totaal niet verdacht is.

Ik ben benieuwd of iemand ook de gehele tekst heeft van de quote van Sander uit de Vara gids die @MartinJ noemde.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2023, 19:05:58 door Delightz »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #73 Gepost op: 6-01-2023, 19:15:42 »
Veel dank hiervoor. Dit toont wat mij betreft aan dat die laatste zin totaal niet verdacht is.

Ik ben benieuwd of iemand ook de gehele tekst heeft van de quote van Sander uit de Vara gids die @MartinJ noemde.

Aankomst in Kaapstad. En dan?


Al mijn voelsprieten werden onmiddellijk actief. Je staat meteen aan. Echt letten op de kleinste dingen en zo. Mensen blijven er ook de hele tijd over lullen, zelfs bij het eten 's avonds. Je zit echt in die spelbubbel. Je kijkt hoe iemand reageert, hoe fanatiek iemand is, of juist helemaal niet. Mensen halen mollenstreken uit, ik misschien ook wel. Op een gegeven moment zaten we in een busje en zei ik: 'We hebben één mol en een heleboel mensen die die mol hadden willen zijn.

Ja, zo was het wel. Er is altijd wel iemand met het spel bezig, je wordt er continu ingezogen. Op een gegeven moment hadden we een uitdrukking bedacht. Als er werd gezegd 'Zonnebloem!', dan zouden we even niet praten over Wie is de Mol?. Dat was onze code voor 'nou effe niet'. Maar binnen een halve dag werkte dat al niet meer. Vanaf het begin heb je meteen het gevoel: er zit hier een te liegen, maar wie is het? Of ben je het zelf?

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #74 Gepost op: 6-01-2023, 19:47:43 »
Nogmaals dank!
Dat Sander het liegen en de mollenstreken ook op zichzelf betrekt zou je apart kunnen vinden, mocht hij de mol zijn, maar het kan ook een slimme manier zijn om jezelf als een van de kandidaten neer te zetten.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #75 Gepost op: 6-01-2023, 21:37:27 »
Mijn schot voor de boeg blijft toch nog even Jurre. In de video geeft hij aan het van de doe-spellen te moeten hebben en dat hij niet goed is in andere spellen. Maar ik heb hem toch ook in bijvoorbeeld 10 voor taal lekker bezig gezien met rebussen en woordspelingen. En hij zal vanwege 'Je zal het maar hebben' wel geleerd hebben zijn gezicht in de plooi te kunnen houden (mocht hij dat voor die tijd nog niet hebben gekund). Handig voor het moment dat de mol bekend gemaakt wordt (ik ga er voor nu nog gewoon vanuit dat die het echt niet wist).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #76 Gepost op: 6-01-2023, 21:54:22 »
Hieronder het volledige stukje tekst, met context. Ik kan er niet veel mee... was meer om aan te tonen dat Sander volgens mij de meest stressbestendige persoon is die erbij is. Kan me zo voorstellen dat dat na de afgelopen seizoenen (NL & BE) iets was waar ze extra aandacht aan hebben besteed. Everon had het ook heel zwaar.


In jullie 'mollicitatie' gaven jullie beiden aan graag de mol te zijn. Waarom?

Sander: "Het leek me leuk, omdat niemand het verwacht van zo'n amicale, ouwe man. En ik kan de druk aan, dat zei ik ook tegen de makers. Ik heb mannen met kalasjnikovs achter me aan gehad in Oost-Congo. Je denkt toch niet dat ik van een rol als de mol wakker lig?"


Kijk, het is altijd beter de volledige tekst te lezen. Toch vind ik de laatste zin onnodig voor een mol. De tekst uit het artikel uit de varagids idem dito. Hij doet zich kandidaats voor maar maakt zich vervolgens weer verdacht.

Ik schrijf nog niemand af maar Sander als mol zie ik toch minder.

Opvallend bij de landelijke verdenkingen in de app: De percentages veranderen niet sinds het begin terwijl er toch meer ingevuld zou moeten zijn zo vlak voor de start van het programma. De  kandidaten die het meest verdacht worden komen overeen met de kandidaten die in de video's en promo de meest verdachte edit kregen. Voorgaande jaren bleek dat daar de mol niet bijzat, die bungelde in het begin onderaan de lijst.....

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #77 Gepost op: 6-01-2023, 22:33:56 »
Graag gedaan, @Delightz

Ik snap de argumenten tegen Sander. In het geval van de VARAgids vind ik ze zelfs overtuigend. Was ook mijn eerste indruk: dit is een kandidaat. Het was trouwens een interview van Arno Kantelberg.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #78 Gepost op: 7-01-2023, 12:12:05 »
Ik snap de argumenten tegen Sander. In het geval van de VARAgids vind ik ze zelfs overtuigend. Was ook mijn eerste indruk: dit is een kandidaat.
Daarin zou je gelijk kunnen hebben. Ik heb alle mollicitaties en voorstelvideo's nog maar eens bekeken en kom tot de conclusie dat er niemand bijzit waarvan ik meteen molvibes krijg. Alleen Froukje slaagt erin om rustig en duidelijk te formuleren waarom zij de mol wil zijn. Met haar ervaring als actrice, presentator en coach sluit ik haar nog niet uit. De andere kandidaten komen in hun mollicitatie ofwel niet goed uit hun woorden, missen een goede motivatie of zijn zenuwachtig. Aangezien hier niemand nog iets weet lijkt het mij dat hier niet geacteerd wordt. Ranomi zou het ook nog kunnen zijn, al mis ik ook bij haar de motivatie.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2023, 12:14:24 door Delightz »

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #79 Gepost op: 7-01-2023, 13:23:17 »
Mijn schot-voor-de-boeg-mol is gek genoeg Froukje...  ::bravo::

Baseer ik eigenlijk alleen maar op het feit dat zij zowel actrice als presentatrice is/was. Wat bijna een voorwaarde is voor een Mol...