Auteur Topic: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)  (gelezen 27154 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #80 Gepost op: 31-12-2022, 18:36:20 »
Opvallend feitje. Iedereen begint de voorstelvideo's met 'Ik ben', maar Nabil begint met 'Mijn naam is'. Had Nabil een tekst voorbereid?
Gezien de door de zon verkleurde huid - al dan niet met ingebakken zonnebril - van sommige deelnemers die allemaal een soortgelijke roodheid in het gezicht hebben, lijkt me dit op locatie opgenomen te zijn.
De ingebakken paranoia komt misschien nog van pas? Geen vertrouwen als er met vertrouwen wel geld te verdienen is?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #81 Gepost op: 31-12-2022, 18:54:14 »
Terug naar de telefoon met twee extra keuzes.  Is het niet bizar dat we een telefoon zien met een draaischijf ?  Ik herinner me 1 persoon die heel duidelijk spreekt over de waarheid verDRAAIEN?  zijn er meer die zoiets zeggen

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #82 Gepost op: 31-12-2022, 21:36:18 »
In de voorstelvideos geen verdraaien te vinden, niet letterlijk. Misschien in de mollicitaties?
De telefoon heeft twee extra toetsen:
Sterretje/Asterisk
Hekje/Hashtag
Slash/Schuine streep
R(edial)
Met en beetje fantasie maak je er Sarah van, maar past niet precies.

Analoog in het digitale tijdperk, iemand zonder mobiel? Juist in landen met een slechte infrastructuur is mobiel bellen sneller geadopteerd, omdat de infrastructuur veel goedkoper is en makkelijker te realiseren. Ik zie geen connectie tussen analoog en Afrika.
En analoog of digitaal, allebei hackbaar/af te tappen.

Die telefoon ziet er denk ik gewoon leuker uit voor de show.


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #83 Gepost op: 1-01-2023, 15:45:21 »
De kleuren blauw en rood op de vlag (filmpje over locatie zuid Afrika) staan verkeerd om tov de echte vlag.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #84 Gepost op: 1-01-2023, 18:55:29 »
Opvallend feitje. Iedereen begint de voorstelvideo's met 'Ik ben', maar Nabil begint met 'Mijn naam is'. Had Nabil een tekst voorbereid?
Gezien de door de zon verkleurde huid - al dan niet met ingebakken zonnebril - van sommige deelnemers die allemaal een soortgelijke roodheid in het gezicht hebben, lijkt me dit op locatie opgenomen te zijn.
De ingebakken paranoia komt misschien nog van pas? Geen vertrouwen als er met vertrouwen wel geld te verdienen is?
Van alle voorstelvideo's vind ik die van Nabil het meest verdacht. Hij neemt zich voor niemand te gaan vertrouwen.

"Ik ga er niet intrappen, want ik ga me echt een sukkel voelen als ik gewoon bevriend ben, super bevriend ben met de Mol. En het dan niet heb zien aankomen. En het kan haast ook niet, want ik ben vrij paranoia opgevoed. Dus ik zie gevaar en zie dingen van mijlenver aankomen. Dus als ik er in 'Wie is de Mol?' achterkom dat ik dat uiteindelijk helemaal niet ben, ga ik wel teleurgesteld naar huis."

Bedoelt hij met "als ik dat uiteindelijk niet ben"? dat hij het niet heeft zien aankomen? Ik vertrouw hem niet helemaal ;)

Wat ook opvalt is dat de titels van video's van de meeste kandidaten met "Ik" beginnen, behalve die van Nabil en Soy. Die van Nabil had bijvoorbeeld heel goed kunnen zijn "Ik zie gevaar van mijlenver aankomen". Van de quotes op het beginscherm van de video's wijken die van Sander en Sarah af, die als enige niet met "Ik" beginnen.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2023, 19:04:35 door Delightz »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #85 Gepost op: 1-01-2023, 19:26:21 »
Van alle voorstelvideo's vind ik die van Nabil het meest verdacht. Hij neemt zich voor niemand te gaan vertrouwen.

"Ik ga er niet intrappen, want ik ga me echt een sukkel voelen als ik gewoon bevriend ben, super bevriend ben met de Mol. En het dan niet heb zien aankomen. En het kan haast ook niet, want ik ben vrij paranoia opgevoed. Dus ik zie gevaar en zie dingen van mijlenver aankomen. Dus als ik er in 'Wie is de Mol?' achterkom dat ik dat uiteindelijk helemaal niet ben, ga ik wel teleurgesteld naar huis."

Bedoelt hij met "als ik dat uiteindelijk niet ben"? dat hij het niet heeft zien aankomen? Ik vertrouw hem niet helemaal ;)

Ja en in bredere zin dat z'n zelfbeeld dan niet klopt, iemand die situaties en mogelijk gevaar goed kan inschatten. En dus niet zomaar iemand gaat vertrouwen. Dat vanaf kleins heeft meegekregen.

Ik ben het met jullie eens dat Nabil verdachte vibes afgeeft.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2023, 22:25:43 door Amethyst »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #86 Gepost op: 1-01-2023, 19:52:16 »
Nu we er zo over nadenken is de strategie van Nabil fout. Als je mensen niet vertrouwd, dan hou je ze op een afstand. Dan moet je wel een enorme radar hebben om verdachte dingen te zien. Zo bezien gaat zijn paranoia alleen maar tegenwerken, want je mist informatie omdat je niemand vertrouwd.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #87 Gepost op: 1-01-2023, 20:57:38 »
De kleuren blauw en rood op de vlag (filmpje over locatie zuid Afrika) staan verkeerd om tov de echte vlag.

Vlaggen zijn doorzichtig en als je ze van de achterkant bekijkt zijn de kleuren gespiegeld. Goed opgemerkt maar ik denk niet dat dit ergens naar hint.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #88 Gepost op: 1-01-2023, 21:23:10 »
Vlaggen zijn doorzichtig en als je ze van de achterkant bekijkt zijn de kleuren gespiegeld. Goed opgemerkt maar ik denk niet dat dit ergens naar hint.

Thanks, als ik de vlag een kwartslag draai dan staan de kleuren wel goed. Indd geen hint dus.

Toevoeging: nee dat klopt ook niet want als ik een kwart slag draai dan klopt het middenstuk niet meer.
Als ik via de achterkant ‘erdoorheen’ kijk dan staat blauw nog steeds links..
Tja.. ik twijfel toch.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2023, 21:25:42 door Rozz75 »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #89 Gepost op: 1-01-2023, 21:36:23 »
Nu we er zo over nadenken is de strategie van Nabil fout. Als je mensen niet vertrouwd, dan hou je ze op een afstand. Dan moet je wel een enorme radar hebben om verdachte dingen te zien. Zo bezien gaat zijn paranoia alleen maar tegenwerken, want je mist informatie omdat je niemand vertrouwd.

Ja eens, het zou een vreemde mol strategie zijn, de mol wil dat mensen hem vertrouwen maar je krijgt alleen vertrouwen als je het ook geeft. Al kan het ook een leuke mol strategie zijn, ‘de kandidaten zien hem als fanatieke kandidaat die wil winnen en daarom niemand echt in vertrouwen neemt’. Hij kan ze dan makkelijker op afstand houden, ideaal voor een mol wellicht. Al zou ik dan niet weten hoe hij anderen kan sturen. Tja.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #90 Gepost op: 1-01-2023, 22:19:05 »
Wat een leuke filmpjes dit jaar.
 
Eerste gevoel:
Froukje te afwachtend, voor mij anti-mol.
Daniel wil teveel de controle, ook anti-mol. Had ook een beetje een Elly Lust gevoel bij hem.
Ranomi niet de mol, maar gaat wel mols gedrag vertonen ter afleiding straks.

Het valt mij nu pas op dat Daniël in z'n 2e filmpje nogal vanuit z'n comfortzone zit te redeneren. De voorbeelden waar ie mee komt zijn nogal gezocht. Als kandidaat lijkt me dat niet nodig om die houvast te zoeken. Want die vibes krijg ik nu ...hij zoekt houvast. Om z'n verhaal aannemelijk te maken?

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #91 Gepost op: 1-01-2023, 23:56:03 »
Het valt mij nu pas op dat Daniël in z'n 2e filmpje nogal vanuit z'n comfortzone zit te redeneren. De voorbeelden waar ie mee komt zijn nogal gezocht. Als kandidaat lijkt me dat niet nodig om die houvast te zoeken. Want die vibes krijg ik nu ...hij zoekt houvast. Om z'n verhaal aannemelijk te maken?
Tijdens de molicitatie zat hij de hele tijd met zijn handen te fröbelen, zo'n nerveus trekje. Daarom verwacht ik niet dat ze hem als mol gekozen hebben. Bungelt voor nu in ieder geval onderaan mijn lijstje. Zelf vind ik zijn manier van communiceren op de een of andere manier wel bij hem passen eigenlijk (maar smaken verschillen  ::))

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #92 Gepost op: 2-01-2023, 01:33:04 »
Tijdens de molicitatie zat hij de hele tijd met zijn handen te fröbelen, zo'n nerveus trekje. Daarom verwacht ik niet dat ze hem als mol gekozen hebben. Bungelt voor nu in ieder geval onderaan mijn lijstje. Zelf vind ik zijn manier van communiceren op de een of andere manier wel bij hem passen eigenlijk (maar smaken verschillen  ::))

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik probeer Ranomi minder te verdenken door voor de rest iedereen tegen het licht te houden, maar het lukt nog niet echt. Het was een proefballonnetje, maar snap dat het misschien als kritiek overkwam. Was niet zo bedoeld.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #93 Gepost op: 2-01-2023, 08:05:11 »
Thanks, als ik de vlag een kwartslag draai dan staan de kleuren wel goed. Indd geen hint dus.

Toevoeging: nee dat klopt ook niet want als ik een kwart slag draai dan klopt het middenstuk niet meer.
Als ik via de achterkant ‘erdoorheen’ kijk dan staat blauw nog steeds links..
Tja.. ik twijfel toch.

Demonstratie:

"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #94 Gepost op: 2-01-2023, 09:30:41 »
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik probeer Ranomi minder te verdenken door voor de rest iedereen tegen het licht te houden, maar het lukt nog niet echt. Het was een proefballonnetje, maar snap dat het misschien als kritiek overkwam. Was niet zo bedoeld.
Kwam niet als kritiek over hoor  ::tandpastasmiley::
Grappig, dat gevoel heb ik bij Ranomi dus totaal niet (ik heb dat bij Jurre). Maar wij zjn nog niet begonnen , dus ik wacht af. Zoek behalve een gevoel dat bij de filmjes krijg er verder niet te veel achter .

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #95 Gepost op: 2-01-2023, 11:54:15 »
Kwam niet als kritiek over hoor  ::tandpastasmiley::
Grappig, dat gevoel heb ik bij Ranomi dus totaal niet (ik heb dat bij Jurre). Maar wij zjn nog niet begonnen , dus ik wacht af. Zoek behalve een gevoel dat bij de filmjes krijg er verder niet te veel achter .

Lastig voor mij om er niet teveel achter te zoeken. Ik heb het geprobeerd hoor  ::rofl::

Het is vooral het mogelijke geklooi van de productie waarom ik Ranomi verdenk (en Soy en - tot gister - Daniël al weken helemaal niet). Ik vind het te leuk om dat soort vage theorietjes te bedenken.

Ik vond Daniëls mollicitatie in 2e instantie ook niet zo goed. Ik let ook vooral op lichaamstaal. Daarom heb ik Nabil lang nauwelijks verdacht.

Ik zie wel wat afwijkend gedrag in de 2e filmpjes van Nabil, Sarah en Annick. Sarah is qua mimiek wel heel erg aan het overtuigen in haar 2e filmpje, maar dat doen sommige mensen sowieso veel. Ik ken haar verder niet echt. Eigenlijk kende ik alleen Soy. De rest wel van naam, maar goed.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2023, 12:40:38 door Amethyst »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #96 Gepost op: 2-01-2023, 12:32:48 »
Het valt me op dat er in elk introductiefilmpje een flits zit van een opdracht/locatie.

Erg leuk, DRenziboy, thanks! Zo te zien is er een abseilopdracht. Ben benieuwd of Annick, die naar eigen zeggen geen durfal is, daaraan heeft meegedaan, als ze dan nog in het spel zit  :)


Voor de aardigheid heb ik eens gekeken naar de voorstelvideo’s van de afgelopen paar Mollen, vanaf seizoen 17. Het viel me toen op dat een paar termen in hun video’s vaker voorkomen wanneer het gaat over hun strategie als kandidaat (Jeroen Kijk in de Vegte en Rob Dekay zijn hierin overigens de vreemde eenden in de bijt).

•   Vier oud-Mollen willen goed opletten in het spel, namelijk Jan Versteegh, Merel Westrik, Renée Fokker en Everon Jackson Hooi. Bij het begin van seizoen 23 geven Sander en Anke hetzelfde aan; Anke meldt het zelfs twee keer.
•   Een ander strategiepunt voor oud-Mollen is observeren. Yvonne Coldeweijer zegt dat Thomas Cammaert goed aan het observeren is en Renée noemt dit punt zelf in haar introductievideo. Merel en Everon melden dat ze goed om zich heen willen kijken. Bij het aankomende seizoen geven Soy en Sander in hun voorstelvideo aan dat ze willen observeren. Enigszins in het verlengde hiervan wordt aangegeven dat een eerdere Mol de kat uit de boom kijkt (Thomas) of een beetje afwachtend is (Everon). Bij aanvang van seizoen 23 zegt Froukje dat ze eerst de kat uit de boom kijkt; Nabil doet dit naar eigen zeggen ook, maar aan de andere kant is hij juist heel erg aanwezig.
•   Drie voormalige Mollen geven aan dat ze hun intuïtie willen volgen: Jan, Renée en Everon. Annick stelt in haar video dat ze een heel goede intuïtie heeft bij mensen.

Ik denk niet dat bijvoorbeeld Annick nu opeens meer kans heeft de Mol te zijn omdat ze haar intuïtie aanhaalt. Het lijkt er wel op dat sommige recente Mollen in hun voorstelvideo deels in algemeenheden praten over hun zogenaamde strategie als kandidaat: goed opletten, goed observeren en/of je intuïtie volgen. Misschien ligt bij hen de focus zo op hun Molschap dat ze zich vooraf minder goed hebben afgevraagd welke uitgekiende strategie een kandidaat kan uitstippelen. In die zin vind ik Jurre en Sarah minder goed passen in het zojuist geschetste beeld. Zij zijn namelijk heel specifiek in hun kandidatenstrategie. Jurre wil beste vrienden worden met iedereen en hun ‘informatiekots’ in zijn rugzak verzamelen, terwijl Sarah één echt bondje en neppe bondjes wil aangaan. Rob Dekay was echter ook vrij specifiek in zijn strategie (mensen goed leren kennen en zo tunnelvisie voorkomen), dus het is niet altijd zo dat Mollen in algemene bewoordingen hun kandidatenstrategie uit de doeken doen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #97 Gepost op: 2-01-2023, 13:44:55 »
Mooie analyse, Molzkovicz. Voor mij wordt Annick nu wel verdachter. Ik probeer Ranomi al een paar dagen te lozen als m'n schot-voor-de-boeg-you-know-who. Ik ga niet weer voor de meest kandidaatse kandidaat natuurlijk. Nee, ik sla een jaartje over. Dit helpt wel ...maar eerst de leader maar eens afwachten. Ik hoop dat ze die nog droppen voor zaterdagavond ::)

Het was Annicks voorstelvideo waar ik meteen op aansloeg als mogelijk deels geacteerd. Joligmolletje merkte toen op dat Annick in haar 2e filmpje veel enthousiaster en expressiever was dan in haar 1e. Ze beweerde niet dat dat mols was, maar opvallend vind ik het wel.

Edit: maar er wordt teveel de nadruk op gelegd dat ze de finale wel zal halen. Lijkt me onmols. Annicks mollicitatie was ook niet vlekkeloos. Nou ja, we hebben nog een paar daagjes  ::rofl::

Rob was inderdaad een uitzondering. Een m.i. ondergewaardeerde, sfeerbepalende Mol die echt de kandidaat aan het uithangen was.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2023, 15:48:57 door Amethyst »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #98 Gepost op: 2-01-2023, 16:19:24 »
Demonstratie:



Wauw wat goed, thanks!! Had het niet gezien zo haha.
Geen hint dus ;-)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #99 Gepost op: 2-01-2023, 16:27:14 »



Voor de aardigheid heb ik eens gekeken naar de voorstelvideo’s van de afgelopen paar Mollen, vanaf seizoen 17. Het viel me toen op dat een paar termen in hun video’s vaker voorkomen wanneer het gaat over hun strategie als kandidaat (Jeroen Kijk in de Vegte en Rob Dekay zijn hierin overigens de vreemde eenden in de bijt).

•   Vier oud-Mollen willen goed opletten in het spel, namelijk Jan Versteegh, Merel Westrik, Renée Fokker en Everon Jackson Hooi. Bij het begin van seizoen 23 geven Sander en Anke hetzelfde aan; Anke meldt het zelfs twee keer.
•   Een ander strategiepunt voor oud-Mollen is observeren. Yvonne Coldeweijer zegt dat Thomas Cammaert goed aan het observeren is en Renée noemt dit punt zelf in haar introductievideo. Merel en Everon melden dat ze goed om zich heen willen kijken. Bij het aankomende seizoen geven Soy en Sander in hun voorstelvideo aan dat ze willen observeren. Enigszins in het verlengde hiervan wordt aangegeven dat een eerdere Mol de kat uit de boom kijkt (Thomas) of een beetje afwachtend is (Everon). Bij aanvang van seizoen 23 zegt Froukje dat ze eerst de kat uit de boom kijkt; Nabil doet dit naar eigen zeggen ook, maar aan de andere kant is hij juist heel erg aanwezig.
•   Drie voormalige Mollen geven aan dat ze hun intuïtie willen volgen: Jan, Renée en Everon. Annick stelt in haar video dat ze een heel goede intuïtie heeft bij mensen.

Ik denk niet dat bijvoorbeeld Annick nu opeens meer kans heeft de Mol te zijn omdat ze haar intuïtie aanhaalt. Het lijkt er wel op dat sommige recente Mollen in hun voorstelvideo deels in algemeenheden praten over hun zogenaamde strategie als kandidaat: goed opletten, goed observeren en/of je intuïtie volgen. Misschien ligt bij hen de focus zo op hun Molschap dat ze zich vooraf minder goed hebben afgevraagd welke uitgekiende strategie een kandidaat kan uitstippelen. In die zin vind ik Jurre en Sarah minder goed passen in het zojuist geschetste beeld. Zij zijn namelijk heel specifiek in hun kandidatenstrategie. Jurre wil beste vrienden worden met iedereen en hun ‘informatiekots’ in zijn rugzak verzamelen, terwijl Sarah één echt bondje en neppe bondjes wil aangaan. Rob Dekay was echter ook vrij specifiek in zijn strategie (mensen goed leren kennen en zo tunnelvisie voorkomen), dus het is niet altijd zo dat Mollen in algemene bewoordingen hun kandidatenstrategie uit de doeken doen.
[/quote]

Interessant, thanks voor het uitzoeken. Ik ga nog een keer terug kijken met deze info in m’n achterhoofd.