Auteur Topic: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)  (gelezen 26563 keer)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #20 Gepost op: 30-11-2022, 12:08:26 »
Het is goed denkbaar dat de telefoon-twist is opgenomen in Nederland toch? Aan de locatie te zien wel. Anders hadden ze wel een andere setting gekozen. De opnames zijn denk ik na de klaarstoomcursus van de mol begonnen, er kan best een week tussen gezeten hebben, of misschien wel twee. De kandidaten kennen elkaar dan wel al voor dat ze beginnen met het echte spel maar dat maakt niets uit, dat was vroeger standaard zo. In 2015/2016 hebben ze dat veranderd.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #21 Gepost op: 30-11-2022, 12:15:04 »
Ik kan me herinneren dat in 2016 ze ook wisten wie de kandidaten waren. Klaas had toen zo'n mapje mee met informatie over de andere kandidaten.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #22 Gepost op: 30-11-2022, 12:43:53 »
Ik wil niet negatief doen, maar vind die korte promo helemaal niet spannend eigenlijk. (...) het raakt me nog niet.

WIDM is over het algemeen slecht in het maken van promo's. Al sinds het begin knippen en plakken ze wat willekeurige stukjes van de aflevering achter elkaar. Je kan er bijna een bingo van maken met quotes als: 'toen brak de chaos uit', 'het spel is begonnen', 'welkom in wie is de mol', 'game on', 'huh, dat is verdacht', etc. etc., haha. Typisch Nederlands, het gaat bij alle programma's van de NPO zo.

Het zegt niet zo veel over de aflevering. In 2018 kregen we voor de eerste aflevering een promo van afl. 4 met 'je maakt kans op een vrijstelling voor de finale'. Was ook niet zo pakkend. Maar de eerste aflevering was tegen die verwachtingen in echt a-mee-zing.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #23 Gepost op: 30-11-2022, 13:15:45 »
@JP1999 - ja, is ook zo. De trailer van het R-seizoen vond ik trouwens wel goed.



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #24 Gepost op: 30-11-2022, 13:18:45 »
@JP1999 - ja, is ook zo. De trailer van het R-seizoen vond ik trouwens wel goed.

Die was goed ja. En na 14 seconden in de promo had de molloot met het handschrift van Jeroen het al kunnen weten. ;D

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #25 Gepost op: 30-11-2022, 13:30:13 »
Die was goed ja. En na 14 seconden in de promo had de molloot met het handschrift van Jeroen het al kunnen weten. ;D

Je kon het niet laten  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #26 Gepost op: 30-11-2022, 13:36:08 »
Haha, mijn stokpaardje waarom de maskerhint echt een hint moest zijn.

Dit jaar doe ik niet meer aan hints. :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #27 Gepost op: 1-12-2022, 17:05:22 »
Staat daar niet een "r" tevéél in je bericht?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #28 Gepost op: 1-12-2022, 18:31:53 »
Ik doe alsof ze niet bestaan. Lekker molacties speuren. ::vergroot::

Die ouderwetse moltelefoon in de eerste teaser, wat zou die op de veiling op gaan leveren?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #29 Gepost op: 1-12-2022, 18:34:19 »
Als die online wordt gehouden: 600 euro. Een live-veiling gaat lang niet zo ver, denk ik.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #30 Gepost op: 5-12-2022, 13:42:26 »
Het is goed denkbaar dat de telefoon-twist is opgenomen in Nederland toch? Aan de locatie te zien wel. Anders hadden ze wel een andere setting gekozen. De opnames zijn denk ik na de klaarstoomcursus van de mol begonnen, er kan best een week tussen gezeten hebben, of misschien wel twee. De kandidaten kennen elkaar dan wel al voor dat ze beginnen met het echte spel maar dat maakt niets uit, dat was vroeger standaard zo. In 2015/2016 hebben ze dat veranderd.

De kiesschijftelefoon doet niet PTT-achtig aan, met die twee extra keuzes na de 0, ik heb gecheckt en in Zuid Afrika kenden ze wel zo'n telefoon. Ik vermoed dat dit al in ZA is opgenomen, op dag 1 denk ik dan.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #31 Gepost op: 5-12-2022, 13:53:06 »

Ook maar even hier:

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #32 Gepost op: 5-12-2022, 16:18:04 »
Ik vermoed dat dit al in ZA is opgenomen, op dag 1 denk ik dan.

Dat zou tof zijn! En dan hoop ik dat aflevering 1 in het teken staat van het kiezen van de Mol en dat vanaf aflevering 2 kandidaten gaan afvallen. Dan kan je het weer doen zonder afvallerloze aflevering.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #33 Gepost op: 5-12-2022, 16:24:53 »
Dat zou tof zijn! En dan hoop ik dat aflevering 1 in het teken staat van het kiezen van de Mol en dat vanaf aflevering 2 kandidaten gaan afvallen. Dan kan je het weer doen zonder afvallerloze aflevering.
Dat zou ook kunnen verklaren wat Rik zegt: we gaan het anders doen en dat is al te merken in aflevering 1. Zou een mooie oplossing zijn als heel aflevering 1 daarvan in het teken zou staan.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #34 Gepost op: 5-12-2022, 16:25:55 »
Zou wat mij betreft niet heel tof zijn, een onvoorbereide mol. Ik denk dat de voorbereiding van een mol het seizoen (afl. 10) veel sterker maakt dan een shock-moment in aflevering 1, in de zin van, 'je krijgt het nu te horen'. Die shock zijn we allemaal nu ook wel overheen right, ze hebben het al weggegeven in de trailer.

Ik schat de kans heel groot dat dit gewoon één à twee weken voor de opnames is opgenomen in NL. Vandaar ook de locatie (een loods, lekker geheim). Het is ook gek om naar ZA te vliegen, waar je eindeloos keuze hebt in mooie velden, gebouwen en straten, en dan een loods kiest als seizoensaftrap  :P

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #35 Gepost op: 5-12-2022, 16:27:00 »
Volgens de Trust Nobody podcast was dit fragment enkele weken voorafgaand aan vertrek al opgenomen. Hoe ze dit wisten weet ik overigens niet, maar ze klonken behoorlijk zeker.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #36 Gepost op: 5-12-2022, 16:57:29 »
Volgens de Trust Nobody podcast was dit fragment enkele weken voorafgaand aan vertrek al opgenomen. Hoe ze dit wisten weet ik overigens niet, maar ze klonken behoorlijk zeker.

Als dit niet in scène is gezet vind ik het nog best wel krap eigenlijk. Lijkt me dat je als Mol liever een paar maanden de tijd hebt om je voor te kunnen bereiden.

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #37 Gepost op: 5-12-2022, 17:12:50 »
Zou Everon de nieuwe mol kiezen? ::vergroot::

Goed punt! In beide teasers heeft Everon trouwens de ene keer een stoppelbaardje en op een ander moment is ie weer geschoren. Het lijkt er ook op dat hij een grijs overhemd aanheeft bij het stoppelbaardje en een roestbruin overhemd wanneer hij zich heeft geschoren, maar dat kleurverschil kan gezichtsbedrog zijn vanwege een bepaalde lichtinval. Het blijft gissen naar de achterliggende reden van Everons verschillende uiterlijk: een retake of is er meer aan de hand?

De teasers zijn overigens al snel ingestart, vind ik. De eerste aflevering is pas over bijna vijf weken. Er is in elk geval voldoende tijd om van meer kandidaten een teaser zoals die van Froukje te krijgen. Afwachten maar.

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #38 Gepost op: 5-12-2022, 17:50:46 »
De kiesschijftelefoon doet niet PTT-achtig aan, met die twee extra keuzes na de 0, ik heb gecheckt en in Zuid Afrika kenden ze wel zo'n telefoon. Ik vermoed dat dit al in ZA is opgenomen, op dag 1 denk ik dan.

Goed gevonden. In Nederland nog niet eerder een draaischijf telefoon gezien met twee tekentjes. Ik vind op de Interwebs wel telefoons met een # en een * (wist niet eens dat die bestonden 😳) maar deze tekens lijken zelfs anders.

@Trustnobody: hoe komen jullie zo zeker van jullie zaak dat het weken tevoren is opgenomen?


Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #39 Gepost op: 5-12-2022, 18:12:21 »
« Laatst bewerkt op: 5-12-2022, 18:22:34 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?