Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 63159 keer)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #580 Gepost op: 12-03-2023, 07:43:49 »
Ontzettend genoten van Jurre ! Goed gedaan, alleen Daniël die hem verdacht ::bravo::
Ma how, zeg!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #581 Gepost op: 12-03-2023, 10:09:23 »
Drie Acht redenen waarom Jurre niet de mol is:
1) We horen Jurre vals zingen, maar dat was de stem van een andere zanger.
2) Froukje noemde Jurre als hoofdverdachte in aflevering twee en ging naar huis.
3) Jurre versprak zich amateuristisch bij de uitslag met min 200 in de staalfabriek.
4) Jurre wilde wel wisselen met Nabil bij luisterend oor of dans en zang.
5) maakte in goed overleg fotos bij de props
6) wil doorgaan met de buggy opdracht terwijl ze worden teruggeroepen en de meerderheid vertrekt om het bord aan te tikken
7) verdient samen met Annick het meeste geld in de bibliotheek.
‘8) vindt de gym waar een kistje staat en noemt het sleutelwoord schip.

Zo blij dat ik niet naar jou geluisterd heb 🤣🤣

Leuk om alles even terug te lezen!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #582 Gepost op: 12-03-2023, 10:47:24 »
Rick zei letterlijk dat er niet mee gesjoemeld is dat hij de foto’s zelf gemaakt had en eerlijk gewonnen had. Ik ga zonder twijfel voor de optie dat als hij dit expliciet zegt het waar is. Maar ja ik word nog wel eens van naïviteit beticht :)

Misschien heeft hij wel langer over een thema kunnen nadenken. Ook dat is een erg groot voordeel.

Wel complimenten voor de uitvoering natuurlijk.

Edit, zie nu dat hij het thema ter plekke heeft verzonnen. Dubbele complimenten dus.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2023, 11:17:03 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #583 Gepost op: 12-03-2023, 11:13:11 »
Jurre heeft ook buiten de opdrachten en off-camera de groep op bepaalde momenten erg goed gemanipuleerd 2 voorbeelden:
- Blijven zeiken over dat de koorleider hem eruit had gepikt en bood zijn na de opdracht, waardoor Sander dacht dit is hem niet (bron: video Max van de Telegraaf)

- Mijn verdenking bleef tot aflevering 3, toen ik bij hem op z'n kamer kwam terwijl hij zijn partner aan het bellen was. Hij sprak écht over het spel als kandidaat. Ik vond 'm heel verdacht, maar dáár dacht ik: hij is het tóch niet. Dat was ijzersterk gespeeld van hem." (bron interview met Daniël RTL nieuws).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #584 Gepost op: 12-03-2023, 12:41:53 »
Jurre was mijn Mol vanaf het moment dat Sander naar huis moest. Het kon gewoon niet meer anders en daarom was ik soms verbaasd te lezen welke kronkels er werden bedacht om toch Anke, Soy of Ranomi tot Mol te verklaren.

Na Klaas nu weer een in Veenendaal opgegroeide Mol. Daar zijn we hier best een beetje trots op.   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #585 Gepost op: 12-03-2023, 13:48:50 »
Jurre was mijn mol vanaf het moment dat hij zo snel uit die kist is gekomen, wat dus ook een molactie bleek te zijn. Dat was ook heel makkelijk vanwege de exponentiele bedragen die per kist te verdienen waren.
Ik snap niet waarom andere kandidaten dit niet oppikten.
Lekker brutaal van Jurre om zijn eigen kleding te omschrijven bij Marly. En Ranomi, die dit dan niet door heeft. En dat er geen enkele beschrijving van Jurre komt, maar alles van Anke. Dan faal je als kandidaat ernstig in mijn ogen. En dat was nog maar één dingetje. Gelukkig hadden we een kandidaat als Daniel erbij die wel zijn oren en ogen gebruikte.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #586 Gepost op: 12-03-2023, 13:52:50 »
Hij gaf zelf aan niet die kist uit te willen, maar toen Sarah zo goed bleek te zijn in de puzzels z’n tactiek moest aanpassen.

De opdracht dus zeker gemold door hem, maar het snel uit de kist komen was op zichzelf in dit geval geen mollenactie.

Eerste opdrachten blijken inderdaad wel vaker indicatief (met als schoolvoorbeeld het Kiev-momentje), maar er 100% op varen blijkt ook niet mogelijk (want Sarah was niet de mol en wel degene die snel die kist uitkwam)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #587 Gepost op: 12-03-2023, 17:15:59 »
De mol heeft hier twee opties en Jurre benoemt die ook.
a) blijven zitten en zorgen dat ook andere duo's blijven zitten
b) snel ontsnappen waardoor en andere duo's niet alle informatie kunnen krijgen om te ontsnappen.
Dat hij als eerste voor a) wou gaan maakt b) niet minder een (doorzichtige) molactie.
Ik vermoed dat de vragen, die we slechts beperkt zagen, zodanig waren dat de mol ervoor kon zorgen dat minimaal nog één ander duo de kist niet zou kunnen verlaten. liefst twee.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #588 Gepost op: 13-03-2023, 13:31:37 »
Uit de Stentor (AD)
Jurre had 2 telefoons mee. Eén die hij rustig kon laten slingeren en één die hij diep in zijn bagage had verstopt en alleen 's nachts op de wc werd aangezet. Als zijn kamergenoot in WIDM sliep appte hij met zijn verloofde en samen namen ze de opdrachten van de volgende dag door. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #589 Gepost op: 13-03-2023, 13:35:25 »
Leuk om te weten!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #590 Gepost op: 13-03-2023, 13:41:25 »
Wat een supermol, durf, lef, elke opdracht maar weer mollen.

Bij de koffertjes in een kleine steek laten vallen, maar verder gewoonweg nagenoeg perfect gemold. Nergens een onnodig hoog bedrag verdiend. Door niemand buiten Daniël verdacht. Alleen maar complimenten. Na een zeer matige (Rob) en twee gewoon barslechte mollen (Everon en Renée) echt een verademing. Samen met het sterke seizoen op vlak van opdrachten is het programma echt terug gelanceerd. Heb al superveel zin in volgend seizoen ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ;D ::tandpastasmiley::

Hij komt zeker in mijn top 5 nlmollen allertijden.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #591 Gepost op: 13-03-2023, 14:27:17 »
Jurre was aanvankelijk slechts één van mijn verdachten (ik verdacht Sander het meest) maar toen Sander afviel dacht ik dat het Jurre wel moest zijn. Al twijfelde ik nog aan Nabil maar toen ook hij afviel was het voor mij duidelijk.
Daniël en Ranomi had ik snel afgeschreven als mol, de eerste wegens teveel onmolse acties, de tweede wegens te weinig actief in de opdrachten.
Jurre was een mol die in-your-face-molde met vele en gedurfde molacties (te vergelijken met Kees, Jan en Rob) en dat waardeer ik. Merkwaardig dat alleen Daniël op hem zat.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #592 Gepost op: 14-03-2023, 20:21:25 »
Dit was mijn 1e reactie in het Jurre-topic. Ik vond hem heel verdacht, maar (in tegenstelling tot veel anderen hier  ::ok::) deed ik daar niks mee.  ::rofl::

En eigenlijk heb ik nog steeds hetzelfde bij Jurre: ik vind hem nog steeds erg verdacht, hij doet alles wat een mol zou moeten doen, komt daar ook goed mee weg voor de andere kandidaten en hij weet veel geld weg te spelen. En nog steeds (voor de kijker dan): vrij duidelijk allemaal.


Ik denk te weten hoe Patrick Martens zich moest voelen tijdens zijn deelname aan de mol.
Ja, Jurre deed heel verdacht, maar ik besloot daar (ondanks wat ik bij hem zag + alle aanwijzingen en tips hier) niks mee te doen.  ::rofl::
Ik heb veel waardering voor de strategie van Jurre: gewoon blijven mollen!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)