Auteur Topic: [Funstuff] WIDM-Quiz!  (gelezen 26165 keer)

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #320 Gepost op: 17-02-2023, 01:45:05 »
8 is de exit van Thomas in s22
15 is Sanne na de exit van haar buddy Jeroen in s17
17 is Viktor (en anders Marlijn ;D) als ze een plan maken om de jokers van de kamer van Evelien en Carolina te pakken
18 is s20 als blijkt dat de finale met 4 is. Ik denk Buddy die dit zegt
27 is volgens mij s15, Arts finale praatje over Margiet

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #321 Gepost op: 17-02-2023, 04:02:16 »
hmm maximaal vijf? Dan doe ik deze duiten in het zakje:

[ J ] 3. Wie gaat er mee sjoelen? - Arjen in seizoen 10, afl. 6 nadat hij vier jokers heeft gewonnen, waarvan eentje verhandeld met Frits, niets ingezet bij de test en toch door (en toch fout).

[ E ] 5. Hij is alleen naar de wc geweest? Meer niet? - Wie het exact vraagt weet ik niet (Yvon?) maar ik denk dat dit afl. 3 van seizoen 5 is waarbij Jim kwijt is en dat wordt verdacht gevonden.

[ F ] 23. Je kunt ze verkopen, je kunt ze weggeven, je kunt ze inkopen als iemand zo gek is ze je te gunnen. - seizoen 6, Karel, bij de introductie van jokers.

[ H ] 36. Ik moet eerlijk zeggen: ook deze opdracht is een beetje langs me heen gegaan. - seizoen 8, Patrick, tijdens de reünie. Gaat denk ik over de bommenopdracht?

[ J ] 40. Zou die dan toch gelijk hebben, die Karel van de Graaf? - seizoen 10, volgens mij Erik. Karel had Frits aangewezen als Mol in aflevering 3.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #322 Gepost op: 17-02-2023, 09:02:22 »
37 is Cècile, eerste aflevering 2016

Bij de meeste rinkelt er ergens een belletje, maar de antwoorden komen nog niet bovendrijven. Ik zal er vandaag nog eens verder over nadenken tussen de bedrijven door

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #323 Gepost op: 17-02-2023, 09:44:50 »
Nog een paar die ik weet hahaa

29 komt uit de 2e junior serie, volgens mij zei Jenny dit, Davey en Harmen hadden ze gestolen ;D
30 is dat Sahil die met een vrijstelling naar huis ging?
33 Horace in het jubileumseizoen als er een bondje gesmeed wordt bij het ontbijt, uit mn hoofd tussen Ron en Tygo

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #324 Gepost op: 17-02-2023, 11:27:32 »

33 Horace in het jubileumseizoen als er een bondje gesmeed wordt bij het ontbijt, uit mn hoofd tussen Ron en Tygo

O ja  ::ok::, maar was dat dan niet Jeroen?

1 weet ik niet zeker, maar ik zie zo voor me dat Olcay dat zegt. Die een handje meehielp om iedereen op haar mol Ruben te krijgen.  ;D

16. Is dat misschien Thomas na de opdracht Vakbondje? Seizoen 22.

En 36 Patrick lijkt mij ook te kloppen.  ::ok:: Extra bijzonder vind ik ook dat hij de mol, zonder het echt te beseffen, een hak heeft gezet bij die bommenopdracht en natuurlijk zijn uitspraak: "Dat vond ik heel verdacht, maar je doet er niks mee."

En 37 moet wel over de topito's gaan; ik kan me het seizoen niet echt herinneren. Gelukkig Nijntjelief wel.  :D
« Laatst bewerkt op: 17-02-2023, 11:38:00 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #325 Gepost op: 17-02-2023, 11:38:57 »
8 is de exit van Thomas in s22
15 is Sanne na de exit van haar buddy Jeroen in s17
17 is Viktor (en anders Marlijn ;D) als ze een plan maken om de jokers van de kamer van Evelien en Carolina te pakken
18 is s20 als blijkt dat de finale met 4 is. Ik denk Buddy die dit zegt
27 is volgens mij s15, Arts finale praatje over Margiet
Allemaal goed ::bravo::
[ J ] 3. Wie gaat er mee sjoelen? - Arjen in seizoen 10, afl. 6 nadat hij vier jokers heeft gewonnen, waarvan eentje verhandeld met Frits, niets ingezet bij de test en toch door (en toch fout).
::jaja::
[ E ] 5. Hij is alleen naar de wc geweest? Meer niet? - Wie het exact vraagt weet ik niet (Yvon?) maar ik denk dat dit afl. 3 van seizoen 5 is waarbij Jim kwijt is en dat wordt verdacht gevonden.
Het was Sander de Heer over Jim maar ik reken hem goed ::ok::
[ F ] 23. Je kunt ze verkopen, je kunt ze weggeven, je kunt ze inkopen als iemand zo gek is ze je te gunnen. - seizoen 6, Karel, bij de introductie van jokers.
::jaja::
[ H ] 36. Ik moet eerlijk zeggen: ook deze opdracht is een beetje langs me heen gegaan. - seizoen 8, Patrick, tijdens de reünie. Gaat denk ik over de bommenopdracht?
Het ging over de zandloper-opdracht, maar ik reken hem goed ::ok::
[ J ] 40. Zou die dan toch gelijk hebben, die Karel van de Graaf? - seizoen 10, volgens mij Erik. Karel had Frits aangewezen als Mol in aflevering 3.
Je zit in de juiste richting. Het was na het vertrek van Erik, aan het eind van aflevering 8. Frits zei het zelf om nog een beetje te stoken ::hypocriet::
37 is Cècile, eerste aflevering 2016
::jaja::
29 komt uit de 2e junior serie, volgens mij zei Jenny dit, Davey en Harmen hadden ze gestolen ;D
30 is dat Sahil die met een vrijstelling naar huis ging?
33 Horace in het jubileumseizoen als er een bondje gesmeed wordt bij het ontbijt, uit mn hoofd tussen Ron en Tygo
Inderdaad ::jaja:: Het was inderdaad Horace.

Jullie komen al een heel eind met elkaar ::ok::
[ ] 1. De dommeriken kunnen natuurlijk niet aan hun lot worden overgelaten.
[ ] 2. Als dan een groen scherm verschijnt, bam! Dan is gewoon de buit in aflevering 1 al binnen!
[J] 3. Wie gaat er mee sjoelen?
[ ] 4. Je moet nooit 100% iemand wel of niet vertrouwen denk ik hier. Misschien één iemand van wie je echt denkt: daar heb ik echt een goed gevoel bij.
[E] 5. Hij is alleen naar de wc geweest? Meer niet?
[L] 6. Alle moeite voor niks. Bedankt.
[K] 7. Wel jammer dat jullie het niet gezien hebben.
[V] 8. Jullie mogen drie seconden lang sip kijken terwijl ik wegloop.
[A] 9. Ze wisten niet veel. Eigenlijk wisten ze helemaal niets.
[ ] 10. En een lege pot hè? Dat geeft ook rust.
[ ] 11. Liegen is inmiddels een eitje voor je, maar daar kan je natuurlijk ook weer over liegen.
[ ] 12. Ik wou gewoon goed slapen. Ik had zoiets: het wordt heel koud en heel nat en hoe meer we hebben hoe liever.
[Z] 13. Ik heb me nog even afzijdig gehouden, ik heb het woord ook nog even niet willen zeggen…
[ ] 14. Als je er met iemand over praat, geldt dit aanbod niet meer. Begrijp je dat?
[Q] 15. Ik ga even zeggen dat ik het jammer vind dat het niet één van jullie is, die naar huis ging.
[ ] 16. Nee, het is oké. Interesting turn of events.
[O] 17. Je zegt dat je naar de wc moet, je gaat naar de receptie en je vraagt aan de receptie: ik ben mijn sleutel vergeten in de kamer, heeft u een reservesleutel?
[T] 18. Zei die nou finaletest?
[  ] 19. Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat je al drie keer probeert te saboteren daarin.
[S] 20. Misschien moet je dat rekenen in je bedrijf toch effe aan iemand anders overlaten.
[G] 21. Zit niet aan je neus!
[  ] 22. Ik dacht: oh god, als ze me maar niet zien. Maar het was aardedonker, je zag geen hand voor ogen.
[F] 23. Je kunt ze verkopen, je kunt ze weggeven, je kunt ze inkopen als iemand zo gek is ze je te gunnen.
[E] 24. Ik heb gister het woord Mol met ketjap in de rijst geschreven.
[  ] 25. Heel gek. En toch ook heel erg logisch. Want jij bent de Mol. Heel goed gedaan man!
[M] 26. Ik denk dat ik voor het eerst in mijn Mollencarrière ga spreiden.
[O] 27. Met je haast aristocratische dictie ging je de opdrachten en je medekandidaten te lijf.
[  ] 28. Kijk die kop! Je krijgt het Spaans benauwd!
[Y] 29. Er waren nog drie jokers in het spel en die hadden zij allemaal gestolen.
[V] 30. Ik wilde het gewoon zo spannend mogelijk voor mezelf houden. En ik heb het leukste souvenir ooit hè?
[  ] 31. Dit is niet de PTT, dit is Wie is de Mol?!
[  ] 32. Ik wil niet die loser zijn die naar huis gaat met de vrijstelling.
[Z] 33. Ik zit hier al drie uur. Ik heb alles gehoord.
[  ] 34. Ik heb geen idee, waar gingen die heen?
[  ] 35. Als Mol wil ik natuurlijk wel een beetje aandacht krijgen.
[H] 36. Ik moet eerlijk zeggen: ook deze opdracht is een beetje langs me heen gegaan.
[P] 37. Mojito, pepito, nou ja, die Moldriehoek.
[R] 38. Ik weet dan, als ik op enter druk, dat ik een scherm zie.
[  ] 39. Zullen we inkie pinkie doen? En dan allebei een naam zeggen.
[  ] 40. Zou die dan toch gelijk hebben, die Karel van de Graaf?
[S] 41. Jongens, als ik dit haal wil ik morgen een cupcake.

De slimmeriken kunnen al een beetje gaan puzzelen, maar houd je nog even in ;D Als je een woord denkt te herkennen kun je eerst 'een klinker kopen' als het je helpt een nieuwe letter te raden.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2023, 12:39:37 door Pac »
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #326 Gepost op: 17-02-2023, 12:17:49 »
::jaja::Inderdaad ::jaja:: Het was inderdaad Horace.


Nou, dat gaat dan weer geweldig met mijn geheugen.  ::rofl::
Goed gevonden Lotje00!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #327 Gepost op: 17-02-2023, 14:12:47 »
[ ] 4. Je moet nooit 100% iemand wel of niet vertrouwen denk ik hier. Misschien één iemand van wie je echt denkt: daar heb ik echt een goed gevoel bij.

Die ligt nog vers in het geheugen! Daniël tegen Soy; S23 E3.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #328 Gepost op: 17-02-2023, 14:28:11 »
Oeh! Ik weet het antwoord!  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Ik stuur je een berichtje  ::trots::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #329 Gepost op: 17-02-2023, 15:14:52 »
2 is dennis storm in seizoen 9 waarbij hij zogezegd een andere naam dan zichzelf invult.

Volgens mij is het begin "Bij welk van deze quotes... " en eindigt het op "prijs"

Ja nu weet ik het antwoord ook...
« Laatst bewerkt op: 17-02-2023, 15:26:37 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #330 Gepost op: 17-02-2023, 15:55:53 »
[  ] 31. Dit is niet de PTT, dit is Wie is de Mol?!

Dit citaat is uit seizoen 15. In een meer staken toen allerlei plaatsnaamborden net boven het water uit.

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #331 Gepost op: 17-02-2023, 19:02:26 »
[ B ] 1. De dommeriken kunnen natuurlijk niet aan hun lot worden overgelaten.
Is denk ik Angela in seizoen 2, tijdens de vooral door Dan en Yvonne hilarische opdracht met de slimmeriken, dommeriken en de handigerds.

[ I ] 2. Als dan een groen scherm verschijnt, bam! Dan is gewoon de buit in aflevering 1 al binnen!
Dit is Dennis  Storm die een andere naam wil intypen wanneer de Secret Mole Society via een computer/scherm laat weten of je de mol bent of niet.

[ N ] 32. Ik wil niet die loser zijn die naar huis gaat met de vrijstelling.
Dat  is Freek zijn in seizoen 14 (aflevering 5, als hij net een vrijstelling heeft maar er ook dreiging is van een zwarte vrijstelling, en dus twijfelt of hij hem moet bewaren voor een volgende aflevering, met het risico deze aflevering naar huis te gaan met een vrijstelling)

[ C ] 35. Als Mol wil ik natuurlijk wel een beetje aandacht krijgen.
Zeker weten George, in een biecht in de reünie-aflevering. Gaat denk ik over de fietsopdracht waar ie de 'held is mol'-strategie demonstreert.
(Of is het met de koffertjes en de stier?)

[ J ] 39. Zullen we inkie pinkie doen? En dan allebei een naam zeggen.
'Inkie pinkie Paula', tijdens het speeddaten bij het kampvuur in aflevering 4 tussen Dennis en Froukje over van wie ze denken dat diegene eruit vliegt.

Hoe dan ook, ik denk dat ik de zin weet. Mag ik die al noemen?


Het antwoord op
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

« Laatst bewerkt op: 17-02-2023, 19:29:22 door tumtum22 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #332 Gepost op: 18-02-2023, 13:12:06 »
Ook in mijn inbox zie ik al een paar een goed antwoord voorbij komen. Ik vul in:

[B] 1. De dommeriken kunnen natuurlijk niet aan hun lot worden overgelaten.
[I] 2. Als dan een groen scherm verschijnt, bam! Dan is gewoon de buit in aflevering 1 al binnen!
[J] 3. Wie gaat er mee sjoelen?
[W] 4. Je moet nooit 100% iemand wel of niet vertrouwen denk ik hier. Misschien één iemand van wie je echt denkt: daar heb ik echt een goed gevoel bij.
[E] 5. Hij is alleen naar de wc geweest? Meer niet?
[L] 6. Alle moeite voor niks. Bedankt.
[K] 7. Wel jammer dat jullie het niet gezien hebben.
[V] 8. Jullie mogen drie seconden lang sip kijken terwijl ik wegloop.
[A] 9. Ze wisten niet veel. Eigenlijk wisten ze helemaal niets.
[ ] 10. En een lege pot hè? Dat geeft ook rust.
[ ] 11. Liegen is inmiddels een eitje voor je, maar daar kan je natuurlijk ook weer over liegen.
[ ] 12. Ik wou gewoon goed slapen. Ik had zoiets: het wordt heel koud en heel nat en hoe meer we hebben hoe liever.
[Z] 13. Ik heb me nog even afzijdig gehouden, ik heb het woord ook nog even niet willen zeggen…
[ ] 14. Als je er met iemand over praat, geldt dit aanbod niet meer. Begrijp je dat?
[Q] 15. Ik ga even zeggen dat ik het jammer vind dat het niet één van jullie is, die naar huis ging.
[ ] 16. Nee, het is oké. Interesting turn of events.
[O] 17. Je zegt dat je naar de wc moet, je gaat naar de receptie en je vraagt aan de receptie: ik ben mijn sleutel vergeten in de kamer, heeft u een reservesleutel?
[T] 18. Zei die nou finaletest?
[  ] 19. Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat je al drie keer probeert te saboteren daarin.
[S] 20. Misschien moet je dat rekenen in je bedrijf toch effe aan iemand anders overlaten.
[G] 21. Zit niet aan je neus!
[  ] 22. Ik dacht: oh god, als ze me maar niet zien. Maar het was aardedonker, je zag geen hand voor ogen.
[F] 23. Je kunt ze verkopen, je kunt ze weggeven, je kunt ze inkopen als iemand zo gek is ze je te gunnen.
[E] 24. Ik heb gister het woord Mol met ketjap in de rijst geschreven.
[  ] 25. Heel gek. En toch ook heel erg logisch. Want jij bent de Mol. Heel goed gedaan man!
[M] 26. Ik denk dat ik voor het eerst in mijn Mollencarrière ga spreiden.
[O] 27. Met je haast aristocratische dictie ging je de opdrachten en je medekandidaten te lijf.
[  ] 28. Kijk die kop! Je krijgt het Spaans benauwd!
[Y] 29. Er waren nog drie jokers in het spel en die hadden zij allemaal gestolen.
[V] 30. Ik wilde het gewoon zo spannend mogelijk voor mezelf houden. En ik heb het leukste souvenir ooit hè?
[O] 31. Dit is niet de PTT, dit is Wie is de Mol?!
[N] 32. Ik wil niet die loser zijn die naar huis gaat met de vrijstelling.
[Z] 33. Ik zit hier al drie uur. Ik heb alles gehoord.
[  ] 34. Ik heb geen idee, waar gingen die heen?
[C] 35. Als Mol wil ik natuurlijk wel een beetje aandacht krijgen.
[H] 36. Ik moet eerlijk zeggen: ook deze opdracht is een beetje langs me heen gegaan.
[P] 37. Mojito, pepito, nou ja, die Moldriehoek.
[R] 38. Ik weet dan, als ik op enter druk, dat ik een scherm zie.
[I] 39. Zullen we inkie pinkie doen? En dan allebei een naam zeggen.
[J] 40. Zou die dan toch gelijk hebben, die Karel van de Graaf?
[S] 41. Jongens, als ik dit haal wil ik morgen een cupcake.


De zin luidt: BIJWELKVA___Z_Q_OT_SG_FE_MO_YVONZ_CHPRIJS?

Ik wil in elk geval nog de uitleg bij citaat 25 nog horen, en alle andere mogen jullie voor de sport nog binnenkoppen :) Nijntjelief was de eerste die mijn emailbox bestormde voor deze gezamenlijke puzzeltocht dus zij mag in de tussentijd al over de volgende vraag na gaan denken.
...óf niet!

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #333 Gepost op: 18-02-2023, 13:32:32 »
wat betreft 25 -> [X] - ik heb dat seizoen wel eens gezien maar heb geen idee waar/of ik het terug kan kijken. Maar ik vermoed dat het hoort bij het plaatje met de high 5 tussen Sipke-Jan en de Mol in deze aflevering https://www.wieisdemol.com/widmj-verslag-afl6

Had hij óók alle twintig vragen goed? Maar toch niet gewonnen? [insert quote here]
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 13:35:11 door tumtum22 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #334 Gepost op: 18-02-2023, 13:34:34 »
Het scheelt wel dat je nu kunt puzzelen met de letters.
22 is Mol Thomas die samen met Jochem in het holst van de nacht jokers ging maken?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #335 Gepost op: 18-02-2023, 13:45:11 »
[ D ] 11. Liegen is inmiddels een eitje voor je, maar daar kan je natuurlijk ook weer over liegen.
 is een quote van Angela tijdens een van de intro's met aanwijzingen voor de mol
 
[ E ] 12. Ik wou gewoon goed slapen. Ik had zoiets: het wordt heel koud en heel nat en hoe meer we hebben hoe liever.
  seizoen 5, bij het openen van tonnen in aflevering 2? Maar geen idee wie. Marc-Marie?
[edit: kan het niet vinden in de aflevering, dus waarschijnlijk toch niet goed. Maar misschien was het een quote uit aflevering 10?]
 
[ E ] 19. Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat je al drie keer probeert te saboteren daarin. 
  seizoen 5, tijdens de knutselopdracht vertrouwt Marc-Marie Sander voor geen meter
 
[ A ] 22. Ik dacht: oh god, als ze me maar niet zien. Maar het was aardedonker, je zag geen hand voor ogen. 
  molbiecht van Deborah over het kwijtmaken van de vishengels op het eiland
 
[ L ] 28. Kijk die kop! Je krijgt het Spaans benauwd!
  Hadewych en Anne-Marie ontmaskeren Tim als levend standbeeld op het plein in Sevilla
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 13:55:48 door tumtum22 »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #336 Gepost op: 18-02-2023, 14:56:12 »
[  ] 34. Ik heb geen idee, waar gingen die heen? --> dit is Viviënne, toen Pieter-Jan vertelde dat ze de kruisvaarders achterna gingen in seizoen 9.

[ ] 10. En een lege pot hè? Dat geeft ook rust. --> is dit Susan nadat ze haar geld had gepost naar aflevering 9 in seizoen 14?

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #337 Gepost op: 18-02-2023, 16:20:19 »
wat betreft 25 -> [X] - ik heb dat seizoen wel eens gezien maar heb geen idee waar/of ik het terug kan kijken. Maar ik vermoed dat het hoort bij het plaatje met de high 5 tussen Sipke-Jan en de Mol in deze aflevering https://www.wieisdemol.com/widmj-verslag-afl6
Heel goed ::jaja:: Sipke-Jan zei dat
Spoiler: Mol WIDM Jr. 1 (klik om te tonen/verbergen)
de opdrachten veel beter leek te begrijpen dan de rest. Ik heb de aflevering ergens teruggevonden op het wereldwijde web, ben alleen even kwijt.

Het scheelt wel dat je nu kunt puzzelen met de letters.
22 is Mol Thomas die samen met Jochem in het holst van de nacht jokers ging maken?
Helaas niet goed. Ben benieuwd welke zin jij in je hoofd had met een Q daar ;D

[ D ] 11. Liegen is inmiddels een eitje voor je, maar daar kan je natuurlijk ook weer over liegen.
 is een quote van Angela tijdens een van de intro's met aanwijzingen voor de mol
Klopt ::jaja:: In aflevering 8 als ik het goed zeg, als opwarmertje voor het koffertjesspel met waarheden en leugens.
[ E ] 12. Ik wou gewoon goed slapen. Ik had zoiets: het wordt heel koud en heel nat en hoe meer we hebben hoe liever.
  seizoen 5, bij het openen van tonnen in aflevering 2? Maar geen idee wie. Marc-Marie?
[edit: kan het niet vinden in de aflevering, dus waarschijnlijk toch niet goed. Maar misschien was het een quote uit aflevering 10?]
Het komt inderdaad uit aflevering 10. Roeland zegt dit hier om aan de kijkers te verantwoorden waarom hij zo graag tonnen open wilde maken ::hypocriet::
[ E ] 19. Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat je al drie keer probeert te saboteren daarin. 
  seizoen 5, tijdens de knutselopdracht vertrouwt Marc-Marie Sander voor geen meter
 
::jaja::
[ A ] 22. Ik dacht: oh god, als ze me maar niet zien. Maar het was aardedonker, je zag geen hand voor ogen. 
  molbiecht van Deborah over het kwijtmaken van de vishengels op het eiland
::jaja:: 
[ L ] 28. Kijk die kop! Je krijgt het Spaans benauwd!
  Hadewych en Anne-Marie ontmaskeren Tim als levend standbeeld op het plein in Sevilla
Wel het goede seizoen, niet het goede moment. Het was vlak na de oversteek uit Spanje, William die Tim ervan beschuldigd helemaal niets te doen ;D
[  ] 34. Ik heb geen idee, waar gingen die heen? --> dit is Viviënne, toen Pieter-Jan vertelde dat ze de kruisvaarders achterna gingen in seizoen 9.

[ ] 10. En een lege pot hè? Dat geeft ook rust. --> is dit Susan nadat ze haar geld had gepost naar aflevering 9 in seizoen 14?
Allebei goed ::jaja::

Dan mist er als ik het goed heb gezien nog één:
[ ] 16. Nee, het is oké. Interesting turn of events.
Roept u maar ::joehoe::
...óf niet!

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #338 Gepost op: 18-02-2023, 16:49:44 »
OK! De laatste zijn the famous last words van Joshua in seizoen 21 vlak na zijn rode scherm (afl. 5), nadat Charlotte, Marije en Rocky drie vrijstellingen hebben gewonnen (of eigenlijk min of meer gekocht met 5000 euro uit de pot) en de executie feitelijk ging tussen Joshua en Splinter.

en I see what you did there met 'roept u maar' want dat levert de letter U op.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 16:52:29 door tumtum22 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #339 Gepost op: 18-02-2023, 18:08:25 »

Helaas niet goed. Ben benieuwd welke zin jij in je hoofd had met een Q daar ;D

Ik vergiste mij met de volgorde van de letters...  ::schaam:: Verkeerd seizoen gekozen.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)