Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 63602 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #240 Gepost op: 4-02-2023, 23:31:15 »

Ze heeft de kleding aan die hoort bij het station. Elke schilderij bevatte een hint naar de locatie waar er licht ging knipperen.
Underground = metro.

Oftewel MOLtrein in het Zuidafrikaans.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #241 Gepost op: 4-02-2023, 23:45:46 »
Ja, klopt. Is zes jaar geleden al eens opgemerkt door onze Zuiderburen: https://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?t=2402

Alleen is er bij Matjiesfontein bij het Lord Milner Hotel geen metro, maar een gewoon treinstation.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #242 Gepost op: 4-02-2023, 23:47:19 »
Maar dat maakt het des te verdachter dat het uniform van Anke bij de metro hoort! Immers, je zou er niet meteen aan denken omdat er hier een gewoon station is, je moet echt het portret bestuderen om het te zien.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #243 Gepost op: 5-02-2023, 04:17:23 »
Kunnen we inmiddels al iets met de flitsen uit de mollicitaties? Als je ze op volgorde van afvaller zet en dan combineert met de naam van dr opdracht kunnen we er dan niets mee?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #244 Gepost op: 5-02-2023, 09:00:44 »
Op het portret van Anke heeft ze een jas aan met “underground” erop geborduurd.
 ::vergroot::

Bam!
En het orgineel gevonden. Victorian Man Named as Mr James Wearing a London Underground Uniform. Cap Badge No 154

Die foto vind je dus met zoekwoord "Underground" en niet "Train"...


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #245 Gepost op: 5-02-2023, 12:29:27 »
Da's een mooie  ::ok::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #246 Gepost op: 5-02-2023, 12:45:31 »
Bam!
En het orgineel gevonden. Victorian Man Named as Mr James Wearing a London Underground Uniform. Cap Badge No 154

Die foto vind je dus met zoekwoord "Underground" en niet "Train"...

Nee dat klopt niet. Die foto vind je wel gewoon met train. Is een van de eerste hits als je zoekt op victorian train employee of railway employee.
Dus zeker niet alleen met underground.
Zie andere topic waar alle keywords in genoemd zijn.
Er zijn ook maar weinig foto’s die aan die zoekopdracht voldoen die geschikt zijn. Heb net zelf even snel gezocht en zo te zien was deze foto een beetje de enige optie waar ze iets mee konden.
Er is maar 1 pagina met zoekresultaten dus je bent er zo doorheen. Ik had zelf ook voor deze gekozen.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 12:51:38 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #247 Gepost op: 5-02-2023, 12:50:14 »
onder elk portret stond 'ik ben...'

case closed.

Soy el topo.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #248 Gepost op: 5-02-2023, 12:52:31 »
onder elk portret stond 'ik ben...'
... met een goede reden, omdat op de plek van de puntjes de eigenschap in morsecode moest komen te staan.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #249 Gepost op: 5-02-2023, 12:54:43 »
... met een goede reden, omdat op de plek van de puntjes de eigenschap in morsecode moest komen te staan.

natuurlijk met een goede reden, maar daarom kan het niet óók een hint zijn. Soy ziet de eerste en benadrukt het zelfs 'Ja, dat ben ik'.

NB - ik zie dat iemand hetzelfde heeft opgemerkt en ook in het Soy-topic heeft gepost. Hoe dan ook, het viel mij (ook) direct op tijdens de aflevering.

dat de afleveringstitel er ook naar wijst, maakt het voor mij af.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 12:58:27 door tumtum22 »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #250 Gepost op: 5-02-2023, 13:06:23 »
Dat Nabil's portret voor ons gespiegeld is (weten kandidaten niet neem ik aan) of dat Anke 'Underground' op haar stationsuniform heeft staan vind ik zelf wel sterke...

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #251 Gepost op: 5-02-2023, 13:45:51 »
Die foto vind je wel gewoon met train. Is een van de eerste hits als je zoekt op victorian train employee of railway employee.

Ok blijkbaar dus ook via een andere route te vinden.
Blijft wel staan, dat de foto gefotoshopped is. En dat ze in de bewerking het woord "underground" echt niet hebben kunnen missen. Dus het is met opzet een misleidende hint, of echt een hint. Het kan m.i. echt niet zijn dat ze dit zelf over het hoofd hebben gezien.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 19:03:30 door annebeestje »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #252 Gepost op: 5-02-2023, 19:32:26 »
Ok blijkbaar dus ook via een andere route te vinden.
Blijft wel staan, dat de foto gefotoshopped is. En dat ze in de bewerking het woord "underground" echt niet hebben kunnen missen. Dus het is met opzet een misleidende hint, of echt een hint. Het kan m.i. echt niet zijn dat ze dit zelf over het hoofd hebben gezien.

Ja is geshopped inderdaad.
Denk niet dat het over het hoofd hebben gezien, maar vind niet dat dat meteen betekend dat het dan dus zeker een hint moet zijn.
Als grafisch bewerker had ik het hier ook niet perse weggehaald. Er was zo al genoeg te shoppen aan die foto’s en het stoort niet verder.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #253 Gepost op: 6-02-2023, 05:30:52 »
Ja is geshopped inderdaad.
Denk niet dat het over het hoofd hebben gezien, maar vind niet dat dat meteen betekend dat het dan dus zeker een hint moet zijn.
Als grafisch bewerker had ik het hier ook niet perse weggehaald. Er was zo al genoeg te shoppen aan die foto’s en het stoort niet verder.

Plus, shop je het wel weg… zou dat sws raar zijn. Want dan zeg je min of meer dat “underground” niet bij Anke past, een soort kandidaat-hint. Toch?
Laten we jabberen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #254 Gepost op: 6-02-2023, 10:10:12 »
Ja dat zou idd misschien vreemder zijn want dan haal je het inderdaad bewust weg.

Nu is het zo van. Ow ja er staat underground. Nouja dat staat er gewoon. Zullen mensen misschien wel weer iets achter zoeken maar ja het hoort gewoon bij het kostuum dus laat ze maar denken. En als het wel blijkt te kloppen, tja dan is het wel grappig.

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #255 Gepost op: 6-02-2023, 15:04:25 »
beetje flauw maar het kan iedereen nog zijn als je de letters uit de opdrachttitels haalt..

Het aantal letters van de afleveringstitel geeft de letter aan in de opdrachttitel.
Tot nu toe allemaal 10 en 1x 8

Er komen nog letters bij dus daar moeten we dan maar op wachten.
Omdat tot nu toe iedereen nog kan behalve Jurre, duidt het misschien op hem als mol?


Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #256 Gepost op: 6-02-2023, 17:46:09 »
beetje flauw maar het kan iedereen nog zijn als je de letters uit de opdrachttitels haalt..

Het aantal letters van de afleveringstitel geeft de letter aan in de opdrachttitel.
Tot nu toe allemaal 10 en 1x 8

Er komen nog letters bij dus daar moeten we dan maar op wachten.
Omdat tot nu toe iedereen nog kan behalve Jurre, duidt het misschien op hem als mol?

Houd hier zo van ::bravo::.
Alleen... kun je m iets meer uitleggen? Ik begrijp niet zo goed hoe je aan de letters komt. Sorry.. ligt vast aan mij hoor!
Ik zie (vanuit mijn kleine Jurre tunnel) een L en een K die mist... dat zou GELUK kunnen worden... ::vergroot::

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #257 Gepost op: 6-02-2023, 18:25:46 »
Houd hier zo van ::bravo::.
Alleen... kun je m iets meer uitleggen? Ik begrijp niet zo goed hoe je aan de letters komt. Sorry.. ligt vast aan mij hoor!
Ik zie (vanuit mijn kleine Jurre tunnel) een L en een K die mist... dat zou GELUK kunnen worden... ::vergroot::
Je ziet dat in de bijlage, meestal de 10e letter van de opdracht

GELUK zou zeker ook al kunnen, je mist alleen de K net als bij Anke.
Alleen moet je dan iets anders maken van VOLGT

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #258 Gepost op: 7-02-2023, 09:28:25 »
Ah vooruit nog eentje dan:
De code 745 op de jurk zou je ook kunnen lezen als 7DE. "Zevende".

Ik vind dit wel echt een typische hint-plek. En het word ook nog even aangedikt met de tekst "mijn natte jurk onthult mijn geheim." Maar... je kunt er wel alle kanten mee op...
- Daniel kwam als zevende binnen bij de moltelefoon.
- Anke is de zevende hoofdredacteur van Elle Nederland. Ook een mooie koppeling met de jurk en mode.
- Nabil is op de 7e juni jarig.
- (Sander staat op de 7e plek in de leader)

Afgaand op alleen hints vind ik Anke nu wel echt het meest verdacht.
Maar wat betreft mol gedrag en verdachte montages kan ik natuurlijk niet ontkennen dat Jurre op kop gaat.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #259 Gepost op: 7-02-2023, 10:04:55 »
Ah vooruit nog eentje dan:
De code 745 op de jurk zou je ook kunnen lezen als 7DE. "Zevende".

Mooie!

Ranomi kun je er ook aan linken, maar is een vage. Ze staat 7e op de lijst van beste Nederlandse olympiërs, als je alleen de zomersporten meetelt. Bron: de Volkskrant. Drie keer goud, een keer zilver.

^ toen Sarah na haar rode scherm bij het hotel incheckte stonden er 3 goudkleurige bekers op de schouw. Dat werd toen op YouTube gedeeld.