Auteur Topic: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen  (gelezen 18630 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #180 Gepost op: 21-02-2023, 16:05:37 »
Ik snap wel wat je een beetje bedoelt, ik heb dit ook bij Ranomi. Maar ik denk dat zij gewoon zo redelijk rustig kan zijn, omdat ze natuurlijk jaren op topniveau heeft gezwommen en dan kan je redelijk goed tegen druk en misschien onbewust verdacht lijkt daardoor door kijkers, als je naar haar gezicht kijkt.

Ja, dat dacht ik ook. Daarom vond ik het zo gek dat Ranomi zo gestrest was toen de Mol 'zojuist' bekend was gemaakt. Everon: 'Kijk elkaar nog maar even goed aan' o.i.d.



Voor het telefoontje van Rik was ze veel minder gespannen. Er is nog wel een wijd shot van erna ergens in het begin ertussen gemonteerd. Is te zien aan haar lichaamstaal dat het van later is.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #181 Gepost op: 21-02-2023, 19:57:52 »
Ja, dat dacht ik ook. Daarom vond ik het zo gek dat Ranomi zo gestrest was toen de Mol 'zojuist' bekend was gemaakt. Everon: 'Kijk elkaar nog maar even goed aan' o.i.d.



Voor het telefoontje van Rik was ze veel minder gespannen. Er is nog wel een wijd shot van erna ergens in het begin ertussen gemonteerd. Is te zien aan haar lichaamstaal dat het van later is.
Ja de zenuwen zijn duidelijk af te lezen, misschien hebben daardoor veel kandidaten haar als mol meegenomen (als dit klopt natuurlijk) en ook, omdat haar antwoord heel vaag was, van ik weet het nog niet. Ik heb haar nooit echt als mol gezien, pas sinds ik wat afleveringen terug kijk denk ik misschien zij het wel en dat was net voor aflevering 6 op tv kwam.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #182 Gepost op: 21-02-2023, 20:27:42 »
Ik had het in het begin van dit seizoen heel leuk gevonden als Ranomi het zou zijn geweest. Maar als ze het nu met toch blijkt te zijn voel ik me wel enigzins op een verkeerde manier op het verkeerde been gezet.
Ze is zo passief in beeld gebracht en ook met bepaalde dingen zoals bv die analoge test dat ze het eigenlijk niet meer zou moeten kunnen zijn. Tenzij we dus genept worden met dingen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #183 Gepost op: 21-02-2023, 20:46:42 »
Over Ranomi schreef ik na de eerste aflevering al dat het spannend voor haar was als kandidaat of als mol. Na de eliminatie in de grot met de stoelen was haar reactie op het groene scherm puur natuur kandidaats. In meerdere volgende reacties werd dat toen heel duidelijk: Ranomi kan niet de mol zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #184 Gepost op: 21-02-2023, 21:24:57 »
Ja, zou kunnen. Thomas van Luyn vond het ook heel spannend.

De reacties op de groene schermen in aflevering 7:

Jurre



Soy



Daniël



Opnieuw zie ik de spanning niet van het gezicht van Jurre verdwijnen, net zoals eerder:



En dat bleek iets wat het lastigst te spelen is over de jaren: echte opluchting.

Ook Daniël reageert apart, een beetje zoals Everon deed.

Riks gezicht verstarde weer bij Jurre. Minder dan in afl. 2, maar toch.

Daniël reageert bij nader inzien toch wel apart, ja.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2023, 22:35:11 door Amethyst »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #185 Gepost op: 21-02-2023, 23:04:23 »
:o

Anke die al weet hoe laat het is... weet dat ze bedrogen is door de Mol, Daniël. Ze feliciteert hem niet met z'n groene scherm. Daniël zoekt contact... ze zegt even sorry, maar kijkt hem niet aan. Is afwerend. Je ziet Daniël stuk gaan





Na Ankes rode scherm is het oké  "No worries, het was super, geweldig gehad"
« Laatst bewerkt op: 22-02-2023, 22:22:27 door Amethyst »

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #186 Gepost op: 21-02-2023, 23:10:55 »
:o

Anke die al weet hoe laat het is... weet dat ze bedrogen is door de Mol, Daniël. Ze feliciteert hem niet met z'n groene scherm. Daniël zoekt contact... ze zegt even sorry, maar kijkt hem niet aan. Is afwerend. Je ziet Daniël stuk gaan


Grote kans dat ze van elkaar weten dat ze een andere molverdachte hebben. Als Daniël dan (met 2 vragen minder) door blijkt te zijn, is het niet gek dat Anke al weet hoe laat het is

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #187 Gepost op: 21-02-2023, 23:42:21 »
En Anke had Ranomi vooral als mol. En Ranomi moest na haar alleen nog het scherm zien, de rest had al groen. Dan weet ze al dat zij de test slecht gemaakt heeft. Heb je hooguit nog een sprankje hoop dat Ranomi nog slechter was.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #188 Gepost op: 22-02-2023, 10:42:52 »
Ja, slecht geformuleerd. Anke zei inderdaad tegen Splinter dat ze toen al wist dat ze een rood scherm zou krijgen. Ik bedoelde dat ze op dat moment misschien ook al wist waarom.

Je zegt niet zomaar 'no worries' tegen iemand. Van: geen zorgen, het zit goed tussen ons.



« Laatst bewerkt op: 22-02-2023, 22:22:02 door Amethyst »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #189 Gepost op: 27-02-2023, 13:14:20 »






Soy eerder: "We gaan abseilen". Jurre lijkt niet verbaasd. Ranomi tegen Jurre: "Je kijkt niet uhhh  ::rofl::"
« Laatst bewerkt op: 27-02-2023, 13:30:09 door Amethyst »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #190 Gepost op: 27-02-2023, 14:41:09 »
Wordt wel een beetje duidelijk waarom het groene scherm van Jurre bij de eerste test niet geschikt was voor uitzending.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #191 Gepost op: 27-02-2023, 19:09:52 »
Wordt wel een beetje duidelijk waarom het groene scherm van Jurre bij de eerste test niet geschikt was voor uitzending.
Zal wel meevallen, aangezien verder niemand van de kandidaten hem gelijk verdacht.


Vind trouwens Soy hier erg nerveus bezig met zijn handen.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #192 Gepost op: 27-02-2023, 19:32:53 »
Hij is vaker super nerveus vind ik, zoals bij aflevering 4 waar hij waarschijnlijk afviel. Hij is een hele goede acteur vind ik, volg hem al jaren, maar zelfs ook al is hij acteur dit is duidelijk een kandidaten reactie.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #193 Gepost op: 28-02-2023, 00:21:50 »
Zal wel meevallen, aangezien verder niemand van de kandidaten hem gelijk verdacht.
Het verschil is dat wij die beelden 10 keer kunnen herbekijken en via de camera recht in het gezicht van de kandidaat kijken.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #194 Gepost op: 6-03-2023, 16:26:58 »
Het enige groene scherm van aflevering 9 was voor Daniël: