Auteur Topic: Dagboek van de afvaller (en winnaar, verliezer en Mol)  (gelezen 10585 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #40 Gepost op: 18-02-2023, 21:53:17 »
Wat een mooi dagboek, leuk om te lezen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #41 Gepost op: 18-02-2023, 22:17:07 »
Het familie-voor-het-leven-gevoel straalt ook in Ankes dagboek er vanaf.

Ben benieuwd naar het dagboek van Soy, volgende week .....:)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #42 Gepost op: 18-02-2023, 22:40:19 »
Mooi dagboek inderdaad!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #43 Gepost op: 19-02-2023, 00:54:59 »
Mooi dagboek inderdaad, mooi geschreven. Maar ik haal er uit dat het niet na het afvallen geschreven wordt, maar pas net voor de aflevering uitgezonden wordt. Vandaar dat Nabil het niet meer zo scherp had.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #44 Gepost op: 19-02-2023, 10:39:48 »
Exact wat ik ook wilde typen. Er zit nogal wat tijd tussen de opnamens en het schrijven inderdaad. Nabil zijn dagboek had veel details. Maar dan kan het idd gebeuren dat je niet alles meer precies weet.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #45 Gepost op: 19-02-2023, 10:59:42 »
Mooi dagboek inderdaad, mooi geschreven. Maar ik haal er uit dat het niet na het afvallen geschreven wordt, maar pas net voor de aflevering uitgezonden wordt. Vandaar dat Nabil het niet meer zo scherp had.
oh haha heb je dit nu pas door. Ik wist dit al jaren, want dit was altijd wel duidelijk te lezen in de meeste dagboeken van de afvallers. En volgens mij is dit ooit benoemd door een kandidaat.

Maar zeker mooie dagboek, had haar als wensmol 😊

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #46 Gepost op: 4-03-2023, 21:46:49 »
Soy

Dagboek van de afvaller #7: Ik weet wie je bent

Shit, ik huil weer.

Lief Mol avontuur,

Tja waar moet je beginnen… já ik weet het. Op het einde.

Ik kom de hotelkamer binnen, alleen, kijk om me heen, schuif m’n koffer naar binnen en ga zitten op het bed. Ik zit in m’n eentje in een hotel, net is de lieve kandidatenbegeleidster Larissa weer vertrokken, terug naar het spel, na een fles champagne samen te hebben gedronken.

Ik kijk naar m’n telefoon, die ik eindelijk weer kreeg en denk: ohja, er is nog een leven gaande naast dit spel. Ik leg hem even weg want dat is te veel. Ik kijk naar het lampje op m’n kamer, naar de saaie grijze vloerbedekking en even uit het raam, maar het is te donker om iets te zien van de zee en kijk dan naar een schilderijtje boven het bed aan de muur wat lijkt op een soort nacht, soort Starry Night van Vincent van Gogh of toch op een lelijke kanarie en ineens begin ik keihard te huilen. Tranen over m’n wangen.

En nee, niet van verdriet dat ik uit het spel lig, maar heel veel tranen van geluk. Puur van geluk. Geluk dat ik dit mooie avontuur heb mogen meemaken, op reis ben geweest zonder idee te hebben op welke geweldige locaties je uitkomt, de mooie crewleden keihard heb zien beuken om het vetste programma neer te zetten, de mooiste natuur van Zuid-Afrika heb gezien en op de meest bizarre locaties ben geweest. Ineens kijk ik om me heen en schiet uit de emotie en denk: zie mij hier nou zitten… jankend op een random hotelkamer ergens in Zuid-Afrika?!

Ik begin keihard om mezelf te lachen en voel het plezier van de afgelopen weken door m’n lijf gieren. Zoveel plezier. Waar zit ik eigenlijk? Waar in Zuid-Afrika ben ik precies? Hoe zal het met de rest van de groep gaan? Ik val in slaap.

De volgende ochtend, om 6 uur in de ochtend, brengt Jeremy (de driver van dienst) mij in een 5 uur durende autorit terug vanuit Wildernis naar Kaapstad. Daar waar de afvallers hun laatste dag hebben voordat we allemaal terugvliegen naar huis: ik ga naar ze toe en vanavond laat terug naar Nederland. We zien onderweg de zon opkomen, we stoppen in the middle of nowhere bij een tankstation voor een koffie en snuif buiten nog even de laatste momentjes Zuid-Afrika in me op. Ik vraag mezelf af tijdens de rit: hoe is dit mis gegaan? Ik had de Mol? Wat een twisten dit seizoen.

En nu lig ik eruit door die verdomde test waarvan ik de toekomst niet heb kunnen “omtwisten”. Eerlijk? Nee, niks is eerlijk in Wie is de Mol? En dat is ook waar ik mezelf vaak overheen heb moeten zetten, zoals twijfelen bij de eerste keer jokers pakken op het schip, maar natuurlijk pak je jokers. Het spel is een spel dat uitdagend gespeeld moet worden en dat heb ik gedaan.

Tijdens de rit moet ik vooral denken aan alle momenten van de afgelopen weken, te veel momenten komen er voorbij… ik denk aan de mooiste roadtrip die ik heb gemaakt met Daniël en Anke.

Vrienden voor de rest van m’n leven geworden. Je kent elkaar eerst niet, zou elkaar niet snel leren kennen in Nederland en ineens weet je bijna alles van elkaar. De grappigste momenten van de roadtrip aflevering zijn trouwens niet uitgezonden: het valse meezingen van Daniël en Anke met de Afrikaanse radio, haha, geweldig, en de zonsopgang gekeken héél vroeg en het lied ‘Kiss From A Rose’ zal voor altijd gekoppeld blijven aan die trip.

Ik moet denken aan lieve Froukje die op een oud muurtje zat, net voor de eerste groepsfoto en ik dacht: haar kan ik volgens mij wel vertrouwen. Ja, klopt: twee dagen erna lag ze er helaas al uit.

Eeuwig zonde. Net als Sarah die gemist werd tijdens de hele reis. Ik denk ineens aan Nabil, die mijn Mol was. Ik heb eigenlijk helemaal niet zo aardig tegen hem gedaan. Shit, ik moet straks sorry zeggen. Ach, hij zal het wel begrijpen.

Ik moet denken aan alle bijzondere opdrachten, de geweldige crew: Shit, heb ik m’n maat Louis van geluid wel dag gezegd? En Ferry? Ik denk aan de grenzen van het onbekende die ik ben overgegaan.

Hoogte. Hike. Ik kreeg álles wat ik op dag een in m’n voorstelvideo zei. Hoe dan? Toeval?

Het meeste denk ik aan het feit dat iedereen van onze groep, ondanks het spel, z’n hart heeft geopend en we elkaar écht hebben leren kennen. Wat een mooie mensen en dierbare gesprekken. Ik zie het bordje ‘Kaapstad’ staan en heb zin om de afvallers te zien.

Shit, ik huil weer.

Lieve Kijkertjes, ik ben dus NIET de Mol. Das schrikken voor veel mensen en app-spelers die nogal wat punten kwijt zijn nu, sorry. Van meest verdachte in de eerste weken naar minst verdachte, maar ineens deze week, nu aflevering negen eraan komt, ben ik juist weer heel verdacht?!

Ik hoorde nog vóór de eerste aflevering een diehard Molloot zeggen: Soy wil veel te graag de Mol zijn! Ja, ik kijk de Mol al vanaf kleins af aan, ik had het gewéldig gevonden al die slinkse dingetjes te hebben gedaan achter iemands rug om en toch VOL op camera, zodat achteraf iedereen ervan kan genieten.

Ik zei trots in mijn Mollicitatie: ik wil een té opzichtige Mol zijn, zodat iedereen denkt: die kán het gewoon niet zijn. Én ik wilde niks weten vooraf, de redacteur keek gek toen, achteraf begreep ik waarom; ze gingen dit jaar de Mol live benoemen. Maar niet mij jongens, ik ben echt NIET de Mol.

Lieve Molloten, jullie máken dit programma. Ik heb genoten van alle theorieën. Van de letter ‘M’ maken met m’n hand nét na het telefoontje in aflevering 1, puur toeval. Hoe heb ik dát ooit gedaan vraag ik mezelf af?! Tot aan een mini ‘M’ in beeld, in ons busje. Ik ging zelf bijna twijfelen of ik het was. Ik wist dat ik als acteur hoog op dat Mollen-lijstje zou staan en dus ik had me erop voorbereid.

Geweldig genoten en gesmuld ervan.

Lieve Vrienden, wat heb ik mensen opgezadeld met problemen, van het liegen van een random Franse film draaien tot aan maanden geen steek erover loslaten. Ik nam het serieus, dus baalde ook heel erg toen – voor de bekendmaking nog – de groepsfoto silhouet uitlekte. Nu vrienden, kunnen we weer gewoon bier drinken en over álles praten.

Lieve Mol, ik weet wie je bent, tering Mol. En nu lig ik eruit door het grootste twist-seizoen dankzij een test waarvan ik de toekomst helaas niet heb kunnen omtwisten.

Het was een kinderdroom om mee te doen aan Wie Is De Mol? en hoe mooi dat ik in het vétste twist-seizoen ooit zat? Ik had graag de Mol willen zijn maar achteraf ben ik dankbaar dat ik in dit avontuur juist alles heb moeten loslaten en in het onbekende moest duiken. In het vliegtuig naar Zuid-Afrika dacht ik: elke dag kan het voorbij zijn, Soy. En met die instelling ben ik zover gekomen, daardoor speel je het spel VOL. Controle loslaten en in het moment zijn, iets wat nu nog steeds elke dag probeer toe te passen in het dagelijkse leven. Shit, niet huilen nu. En nu op naar volgende dromen.

Ik wil later crew lid worden bij Wie Is De Mol? of zo. Haha, als ik later groot ben! Stoer in een Patagonia-jasje en met een porto aan m’n riem rondlopen. Of driver zijn in het volgende land X, want ik heb afgelopen week m’n rijbewijs gehaald. Of desnoods de catering verzorgen terwijl de nieuwe kandidaten alweer in een tunnel zitten. Of ooit de Mol presenteren. Of gewoon de vluchten voor de kandidaten boeken. Shit... ik kan denk ik nog geen afscheid nemen? Maar nu moet het toch echt, dag Wie Is De Mol?

Dag lief Mol avontuur.

Nu stop ik met huilen, beloofd.

- Soy

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/dagboek-van-de-afvaller-7-ik-weet-wie-je-bent/

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #47 Gepost op: 4-03-2023, 23:59:48 »

En nee, niet van verdriet dat ik uit het spel lig, maar heel veel tranen van geluk. Puur van geluk. Geluk dat ik dit mooie avontuur heb mogen meemaken.


Probeert Soy ons nu iets te vertellen ?  ;)
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #48 Gepost op: 5-03-2023, 00:50:43 »
Haha, wat een geluk zeg!  ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #49 Gepost op: 5-03-2023, 08:31:59 »
Ik moest het 2x lezen. Maar het staat er.....

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #50 Gepost op: 5-03-2023, 09:00:57 »
En nee, niet van verdriet dat ik uit het spel lig, maar heel veel tranen van geluk. Puur van geluk. Geluk dat ik dit mooie avontuur heb mogen meemaken.


Probeert Soy ons nu iets te vertellen ?  ;)
"Teringmol", daar bedoelt ie vast niet Ranomi mee.  ::vergroot::

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #51 Gepost op: 5-03-2023, 09:31:30 »
"Teringmol", daar bedoelt ie vast niet Ranomi mee.  ::vergroot::

Nee, hij zit vol op Jurre. Wordt voor hem, net als voor veel molloten, een grote verrassing volgende week als blijkt dat het Jurre toch ook echt niet is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #52 Gepost op: 5-03-2023, 09:33:43 »
Ik ken er ook een die verrast zou zijn als Daniël het niet is. :D (Gelukkig maar dat we niet helemaal eensgezind zijn al.)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #53 Gepost op: 5-03-2023, 09:57:38 »
Ik ken er ook een die verrast zou zijn als Daniël het niet is.


Laat me eens raden: je oogplesiertje?    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #54 Gepost op: 5-03-2023, 10:03:08 »
Nee. Hint: het is niet Daniël zijn vrouw.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #55 Gepost op: 5-03-2023, 10:31:12 »
Nee. Hint: het is niet Daniël zijn vrouw.
Anke  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #56 Gepost op: 5-03-2023, 10:37:03 »
 ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #57 Gepost op: 6-03-2023, 07:23:41 »
Ik ken er ook een die verrast zou zijn als Daniël het niet is. :D (Gelukkig maar dat we niet helemaal eensgezind zijn al.)

Is het Waldorf, of is het Statler?


Zit ik er ver náást?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #58 Gepost op: 13-03-2023, 17:57:04 »
Dagboeken van de mol, winnaar en verliezer staan nu ook online. Echt heel leuk om te zien dat Jurre dacht dat hij nooit mol zou worden en dat één van de acteurs de mol zou zijn of iedereen. En dat toen hij wist dat hij de mol is, niet geloofde en bij al telefoontjes dacht oh de rest is de mol ook alleen ze spelen het allemaal zo goed. Toen ze allemaal in een aparte kamer zitten geloofde hij het nog steeds pas na 30 minuten ofzo na een gesprek met de redacteur, zij vertelde dat hij echt wel was.

Daniël dagboek ging over hoe hij Jurre ontmaskerd had, voor het eerst twijfels bij de staalfabriek en het grootste bewijs had hij toen Anke afviel, omdat zij op Ranomi en Soy ging.

Ranomi verteld dat ze tot het eind Soy ingevuld heeft als mol, omdat ze nog te veel twijfelde over Jurre en op het eind dus bij het telefoon net de verkeerde conclusie heeft getrekt en op Daniël ging.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #59 Gepost op: 13-03-2023, 18:02:47 »
Ranomi

Dagboek van de verliezend finalist: Ranomi Kromowidjojo

En dan ineens zit het erop. Het grote avontuur. Al jarenlang zei ik dat ik ooit mee zou gaan doen aan Wie is de Mol?.

Binnen een maand nadat ik was gestopt met topsport werd ik gebeld door het programma. Yes, ik zou meedoen aan seizoen 23!

Supernerveus wat er zou gaan komen, en supernerveus dat iedereen in mijn omgeving het zou opmerken. Voor mijn gevoel was het overduidelijk dat, als ik een aantal weken weg zou zijn, het niet voor een of andere retraite zou zijn.

Dus maandenlang mijn mond gehouden. En dat was goed gelukt! Zelfs mijn schoonouders die om de hoek wonen hadden niet door dat ik op reis was. Misschien was het ook wel een hele goede afleiding dat Ferry net iets eerder was vertrokken op Expeditie. De oplettende kijker had al een filmpje van mij opgemerkt, iets over een fles wijn. Nu kan ik pas vertellen dat het gewoon was om Ferry duidelijk te maken dat ik in Zuid-Afrika zat! (Pas op Schiphol wist ik dat we naar Kaapstad zouden vliegen).

Ik heb alle afleveringen meegemaakt. Alle testen gemaakt. Ben de eliminaties doorgekomen. En nu kan ik het eindelijk zeggen: Lieve mensen, ik ben NIET de Mol. Ik ben een blije en trotse finalist. Niet trots op alles hoor. Ik heb een paar keuzes gemaakt waarvan ik achteraf dacht, maar hoe dan? Want tot aflevering 7 was Soy mijn hoofdverdachte, maar heb ik helemaal niemand ooit uitgesloten.

Vanaf aflevering 7 kwam Jurre in beeld. Het moest Jurre zijn. Maar de test volledig op hem invullen deed ik niet. Op de vraag; Wie is de Mol?, bleef mijn antwoord “Soy”. Waarom heb ik dan toch voor Daniël gekozen? Tja, dat éne superspannende laatste telefoontje van de Mol heeft mij last-minute compleet doen switchen naar Daniël. Error.

De leukste plek waar we verbleven vond ik de Rijks wijncottage. Ook weer zo’n magische plek waar je na een pittige opdracht even kon opladen. ‘s Avonds laat, na de lange draaidagen en wanneer het biechten erop zat, nog mooie gesprekken hebben met elkaar. Hoe kan zo’n reis zo intens en spannend zijn en tegelijkertijd zo’n fijne vibe met de groep, alsof ik ze al jaren kende. Ik kijk onwijs goed terug op het hele Mol avontuur.

Meedoen was tof, de finale halen was natuurlijk mijn echte doel. En daarvoor heb ik mijn topsport ervaring gebruikt; het grotere doel – in de finale komen en de Mol ontmaskeren – niet vergeten. Omdat ik niemand helemaal vertrouwde stond ik constant “aan”. En dat slokte me wel een beetje op. (Maar net als bij een zwemtoernooi dacht ik “focus, rusten komt later wel”).

Richting het einde kwam er soms een error. Zo kon ik niet helemaal precies meer onthouden welke antwoorden ik nou had aangeklikt bij de test. Bij het laser gamen liet ik me echt meegaan in de opdracht. En het abseilen was zo tof, dat ik eigenlijk veel te snel alweer beneden was!

En dan nog die geheimzinnige teksten op de geldbiljetten. Dat was me na de opdracht met de kistjes al opgevallen. Ik ben toen stiekem naar de hotelreceptie geslopen om te vragen of ze me konden helpen vertalen. Al die tijd had ik een briefje met die vertalingen op zak. Niet in m’n molboekje, nee! Stel je voor dat die gelezen zou worden. Daarom schreef ik er ook steeds minder in, en dan bijvoorbeeld omgekeerde lijstjes en volgorden. Geen enkele kandidaat zou 100% zeker weten wat er in mijn hoofd omging! Dat zorgde wel voor een lichte paranoia. En de zogeheten Molmerries, vrijwel iedere nacht droomde ik over de opdrachten en kandidaten.

Maar wat was het een avontuur! De magische locaties, van zandduinen tot oog in oog staan met leeuwen, en van het Zuid-Afrikaanse jeugd koor en die verschrikkelijke hoge en steile rots waar we van gingen abseilen. De lokale mensen die steeds zo vriendelijk waren.

Dank jullie wel Soy, Anke, Nabil, Annick, Sander, Froukje en Sarah. Daniël, jij bent de beste en meest intelligentste kandidaat ooit! En Mol, Jurre (het voelt zo gek dat ik dit mag zeggen) wat heb ik genoten en ik ben zo blij dat ik je heb leren kennen. Jullie allemaal!

Dank aan de fantastische crew, jullie zijn een topteam! En dank aan jullie, lieve kijkers! Dank voor jullie vertrouwen in mij. Sorry dat ik jullie heb moeten teleurstellen, geen Mol en ook geen winnaar, haha! Ik denk dat ik maar een fles Zuid-Afrikaanse wijn opentrek en samen met Ferry ga proosten op het avontuur wat ik heb beleefd!

Veel liefs Ranomi

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/dagboek-van-de-verliezend-finalist-ranomi-kromowidjojo/
« Laatst bewerkt op: 13-03-2023, 18:06:54 door Heinz »