Auteur Topic: [Aflevering 3] - Spelbreker  (gelezen 5969 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2023, 23:10:45 »
Hoe fijn de eerste aflevering was, begin ik me weer te ergeren aan alle chaos. ik weet niet of het de groep is, of de editing, maar mijn god, de opdracht start en ik kijk alleen maar naar rondrennende en schreeuwende kandidaten, zonder te weten wat nu eigenlijk de opdracht is.

Positief puntje is de tweede opdracht, eindelijk wat rust, eindelijk wat overzicht. Nog steeds is dit seizoen echt een verbetering, maar hopelijk wordt alle chaos wat minder, zodra er meer mensen naar huis gaan.

Of de editor naar huis.  :-X

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2023, 23:14:12 »
Dat WIDM vaak gelijk staat aan chaos is toch niks nieuws? Het is gewoon een bewuste keuze. Als ze wilden hadden ze het al lang anders opgezet en gemonteerd met overzichtskaartjes en al.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #22 Gepost op: 21-01-2023, 23:57:44 »
Ik heb snel gekeken naar hoe de groep het qua geld doet vergelijken met andere seizoenen en er valt me iets op...
De pot staat nu op 8.050 euro dat is hoger dan 13(!) seizoenen van het programma. De laatste keer dat de pot aan het einde van aflevering 3 hoger stond was... Seizoen 12.

Daarnaast is de grote greep aan afleveringen waarbij het dus wel zo hoog of vergelijkbaar hoog was vaak een opdracht met mingeld in het verschiet.  :-X
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #23 Gepost op: 22-01-2023, 00:04:51 »
Jongens het is vandaag echt gebeurd ik ben in slaap gesukkeld bij widm , shame on me .

Hihi, ik betrapte mezelf ineens ook met de ogen dicht... ::slaap::
tijdens opdracht 3.

De eerste opdracht vond ik gewoon heel mooi om te zien. Ik geniet bij WIDM zeker ook van mooie landschapjes.
Ik vermoed dat de mol geen kans kreeg om te mollen en daarom op een gegeven moment maar gewoon de hele brave en hardwerkende kandidaat ging uithangen.

De tweede opdracht vond ik als taalliefhebber heel vermakelijk, en net zoals bij een quiz kon je zelf een beetje meedoen.

Opdracht 3, tja had de mol alleen als taak jokerjagers bij Rik te krijgen? En zo ja, hebben we daar iets van gezien of is dat vanwege te veel duidelijkheid handig weggeknipt? Verder slaapverwekkend.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2023, 00:05:14 »
Ik heb snel gekeken naar hoe de groep het qua geld doet vergelijken met andere seizoenen en er valt me iets op...
De pot staat nu op 8.050 euro dat is hoger dan 13(!) seizoenen van het programma. De laatste keer dat de pot aan het einde van aflevering 3 hoger stond was... Seizoen 12.

Daarnaast is de grote greep aan afleveringen waarbij het dus wel zo hoog of vergelijkbaar hoog was vaak een opdracht met mingeld in het verschiet.  :-X
Ik verwacht (helaas) ook weer 1 of meer opdrachten met veel mingeld. En dan kan het zo maar weer zijn dat de grootverdieners van nu dan weer veel weghalen en dan toch de mol zijn. Hoop dat het achterwege blijft, want ik vind dat eigenlijk ook niet eerlijk naar eerdere afvallers die kandidaten hebben afgestreept omdat ze veel geld binnen hebben gehaald.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2023, 00:50:08 »
Ik verwacht (helaas) ook weer 1 of meer opdrachten met veel mingeld. En dan kan het zo maar weer zijn dat de grootverdieners van nu dan weer veel weghalen en dan toch de mol zijn. Hoop dat het achterwege blijft, want ik vind dat eigenlijk ook niet eerlijk naar eerdere afvallers die kandidaten hebben afgestreept omdat ze veel geld binnen hebben gehaald.
Daar werd in Moltalk ook een beetje naar toe gestuurd. Ik zit hier niet op te wachten, of het moet (voor/in) de eerste aflevering al meteen zijn. In ieder geval zou de mol het vooraf niet moeten weten. Zolang de veiling (of andere potleegtrekkende aflevering) niet is geweest, kan je immers als mol geld binnen harken wat je wil. 

Maar wat mij betreft was Daniël in de eerste opdracht duidelijk de spelbreker voor de mol door de groep bij elkaar te houden.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2023, 02:44:26 »
Ik ben eigenlijk dit jaar wel enthousiast ofzo.

Ik vind iig dat er verbeteringen zijn, wat meer groepsdynamiek laten zien, bondjes, gekonkel.

De opdrachten moeten al jaren beter maar die hoop kunnen we beter gaan opgeven. Opdracht 2 had potentie, opdracht 1 eigenlijk ook maar veels te simpel.
Ik zeg hier altijd dat ik voor spellen ben waar wel oprecht een goede kans van slagen is zodat de Mol moet werken maar dit was gewoon té makkelijk. Wel prachtige locatie!

Dat sander en nabil bij opdracht 3 die info delen… ik wil een HARDE groep die het hard speelt. Hoe heb je 22 seizoenen widm kunnen kijken als voorbereiding en speel je zo lief??

Heel fijn dus ook dat iemand als Sander afviel. Denk dat iemand als Sarah de groep echt reuring had kunnen geven. Echt zonde dat zij is afgevallen meteen.

Waarom hebben we Anniek en Daniels scherm nog niet gezien?

En wat is er met het fysieke geld?
de pot staat hoog wat ik persoonlijk leuk vind maar ik zie volgende week een opdracht met geldkoffertjes.
Als er een mogelijkheid is om de pot leeg te spelen haak ik officieel af bij dit programma en dan kom ik met niet milde kritiek richting de makers. Dus lets pray for the best :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #27 Gepost op: 22-01-2023, 04:43:04 »
Daar werd in Moltalk ook een beetje naar toe gestuurd.
Ja dit vond ik zo verschrikkelijk dom. Fresia had het zelfs over "ach ja als er in aflevering 8 ofzo opeens alles uit de pot gaat kan de mol tot dat moment toch lekker rustig aan doen". Echt storend. Elke opdracht moet de mol natuurlijk vol gaan voor geld uit de pot. Dat is het hele spel! Waar zitten we anders naar te kijken?! Fresia en Rop waren echt spelbrekers.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #28 Gepost op: 22-01-2023, 11:59:10 »
Ja dit vond ik zo verschrikkelijk dom. Fresia had het zelfs over "ach ja als er in aflevering 8 ofzo opeens alles uit de pot gaat kan de mol tot dat moment toch lekker rustig aan doen". Echt storend. Elke opdracht moet de mol natuurlijk vol gaan voor geld uit de pot. Dat is het hele spel! Waar zitten we anders naar te kijken?! Fresia en Rop waren echt spelbrekers.
Ik ergerde mij behoorlijk aan die onzinnige argumenten van Fresia dat Daniel de mol is. En Marlijn ook zo te zien.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #29 Gepost op: 22-01-2023, 12:16:47 »
Het was waarschijnlijk de minste aflevering tot nu, maar toch heerlijke kijktelevisie! 1e opdracht was in een fantastische omgeving, maar door het samen blijven van de groep was er weinig tot niets voor de mol te doen. 3e opdracht zat goed in elkaar... op de jokers na. Misschien hadden die gewoon ergens verstopt moeten zijn in de boot (zodat niet zeker is of ze gevonden worden of niet) en dan had e aan het einde wel zo'n soort vraag kunnen stellen aan de groep die de oplossing bracht. Opdracht 2 was gewoon een goe din elkaar gestoken opdracht!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #30 Gepost op: 22-01-2023, 13:06:39 »
Waarom zitten er maar 3 kandidaten (Annick, Ranomi en Nabil) in het ene busje en 5 in het andere op weg naar de eerste opdracht?

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #31 Gepost op: 22-01-2023, 13:25:59 »
Hoe fijn de eerste aflevering was, begin ik me weer te ergeren aan alle chaos. ik weet niet of het de groep is, of de editing, maar mijn god, de opdracht start en ik kijk alleen maar naar rondrennende en schreeuwende kandidaten, zonder te weten wat nu eigenlijk de opdracht is.


Hier sluit ik mij bij aan. Ik had graag een plattegrond gezien waar in de woestijn alle stations waren en waar het startpunt was. Het is dat de opdracht te makkelijk was en dat de kandidaten rustig met elkaar langs elk station konden rijden. Als de tijd korter was en de station verder uit elkaar stonden, had dit wellicht voor wat met reuring kunnen zorgen. Als mensen uit elkaar gedreven worden, kun je als Mol wat meer sturen door de kloten met de porto, mensen naar de verkeerde stations sturen etc. Je had met overzichtskaartjes dan mooi in beeld kunnen brengen waar iedereen op een bepaalde moment was. De shots van de woestijn waren voor mij allemaal hetzelfde, dus het was lastig om in te beelden hoe groot het speelveld was.

Offline Mollende_Moller

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #32 Gepost op: 22-01-2023, 13:41:54 »
In de vooruitblik naar volgende week leek de laatste opdracht op de koffertjesexecutie/-eliminatie van De Mol België 2018. Het zou dus best kunnen dat er geld van de pot af gaat.

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #33 Gepost op: 22-01-2023, 18:59:32 »
Leuke aflevering!

Mooie 1e opdracht, leverde vette beelden op. Het spel zou moeilijker zijn geweest als iedereen andere speeltijden had op z’n ipad. Meer verwarring, meer mensen alleen/verspreid. Maar ook wel eens fijn dat een opdracht wél lukt en al het geld verdiend kan worden. Met molspeuren kun je hier ook veel uithalen. Je weet dat iedereen die in z’n eentje bij een tafel is geweest, niks heeft uitgehaald. Dus die zal waarschijnlijk de mol niet zijn.

Opdracht twee was ook leuk, kon je ook veel uithalen. Mol bedenkt goede alternatieven voor het woord en kiest bijna altijd de verkeerde vertaling. Jammer dat we niet alle antwoorden zagen, hopelijk komt dat nog online.

Opdracht 3 ook erg leuk. Gaaf dat Sander en Nabil gewoon toegaven de 3 jokers te kunnen verdienen. Mooi om te zien dat Soy eigenlijk voor het geld wilde gaan, maar toch meegaat voor de jokers. Duidelijk dat hij geen mol is.

Ik verdenk Anke enorm, en deze aflevering heeft me nog wat meer de tunnel ingeduwd.

De beelden van de kandidaten aan de eettafels en in de bus waren ook super. Heel oprecht, alsof ze niet doorhadden gefilmd te worden. Soy die nerveus vraagt wat iedereen z’n lievelings programma is.

Blij met deze afleverin!
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Online JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #34 Gepost op: 22-01-2023, 19:04:13 »
Het seizoen heeft potentie maar door de opdrachten is het vrij saai imo. Er wordt geen psychologische spanning meer gecreëerd omdat alle opdrachten draaien om kistjes/knoppen/locaties/bakjes/etc. met geld. Geen duivelse dilemma's of plottwists. Sander en Nabil met het briefje vond ik dan wel weer leuk. Dan gebeurt er iets in de groep. Echter ben ik het ook wel eens met wat er geschreven werd: keuze tussen jokers en geld is geen dilemma. Je kiest voor jokers want 1) dat doet de mol ook en 2) al het geld gaat traditioneel naar een goed doel dus waarom zou je je positie op het spel zetten ten gunste van een ander door geld te pakken? Enige reden om geld te pakken is om te kijken of er een hint op staat. Of om vertrouwen te wekken misschien, maar mwah.

Ik heb geen idee wie de mol is omdat er weinig gekke dingen gebeuren. Alleen Annick molt soms wat opzichtig, maar zij is denk ik de bliksemafleider van het seizoen. Net als Kim-Lian, Charlotte en Leonie van de laatste seizoenen. Ik zou nu zeggen Jurre of Anke.

Sander begreep trouwens de geheime opdracht verkeerd denk ik. Hij dacht volgens mij dat hij de jokers al in handen moest hebben en die moest inleveren bij Rik om te te verzilveren of zoiets. Vandaar dat hij het in de groep gooide. Hij had het denk ik een beetje als een kip zonder kop gelezen, wat ook wel bij hem past. Ik vind het jammer dat hij eruit ligt, ik vond hem kleurrijk. Ik vind bijvoorbeeld Anke, Nabil en Ranomi nogal saai. Ik begin echt een beetje allergisch te worden voor de brave casting, haha. Misschien verassen ze ons nog.

Moltalk is inderdaad echt bad. Ik kijk niet meer, maar áls ik kijk, is er altijd een BN'er die zogenaamd helemaal aan het tunnelen is en dan met allerlei vage argumenten komt waar iedereen dan stuk om gaat.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #35 Gepost op: 22-01-2023, 21:44:22 »
Ik vond deze aflevering toch wel beter dan de vorige. Ik vond de opdrachten op zich best leuk en ik vind het ook wel fijn als er geld wordt verdiend.

Feedback op de aflevering:

Opdracht 1 had inderdaad iets uitdagender moeten zijn. Dat de groep als 1 groep ging hadden de makers op allerlei manieren eenvoudig kunnen ondervangen; dat dat niet is gebeurd laat zien dat de opdracht niet is getest (of in elk geval niet goed is getest).
Geef kandidaten verschillende speeltijd. Bijvoorbeeld met een vooropdrachtje met enveloppen trekken voor de speeltijd per persoon.
Of de klokken op verschillende locaties zetten i.p.v. allemaal op 1 punt. Dan had je kandidaten vanzelf uit elkaar gedreven.
De regel dat een tweede keer drukken het bedrag weer annuleert, is ons niet verteld en moeten we uit de discussie halen, maar weten we dus niet.

Opdracht 2, waarom niet gewoon alles laten zien? Dat kan best wel een stuk sneller dan bij de eerste 3 woorden zonder informatie weg te laten. Het is een leuke opdracht, het zijn leuke woorden. Ik wil zien wie wat bedacht en wie wat heeft gescoord qua geld, maar we missen bij 5 van de 9 woorden wat er gebeurt. Waarom bewust zo rommelig? Dat riekt naar "de mol deed het niet zo goed, dat moeten we met montage maskeren". En waarom is het laatste woord wel dubbele punten maar niet dubbel geld?

Opdracht 3, was leuke opdracht, prima dat er een twist was maar wel een beetje een simpele. Wel goed gebruik gemaakt van de afwezigheid van fysiek geld. Opdracht leek gemaakt op 9 mensen, met 8 was 3 groepjes wat vreemd. Was niet duidelijk waarom er 3 groepjes moesten zijn; wat was er gebeurd als ze gewoon in andere samenstellingen, of allemaal apart, rondgelopen hadden? Is mij niet duidelijk.

Eliminatie: Het scherm voor de kandidaten stond schuin naar beneden gericht; slordig. En waarom is nu al 3 afleveringen op rij het vierde scherm rood?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2023, 21:50:09 »

Eliminatie: … En waarom is nu al 3 afleveringen op rij het vierde scherm rood?

Viel mij ook heel erg op. Eerste ingeving .. 4 = D —> Daniel?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2023, 21:59:56 »
Opdracht 2, waarom niet gewoon alles laten zien? Dat kan best wel een stuk sneller dan bij de eerste 3 woorden zonder informatie weg te laten. Het is een leuke opdracht, het zijn leuke woorden. Ik wil zien wie wat bedacht en wie wat heeft gescoord qua geld, maar we missen bij 5 van de 9 woorden wat er gebeurt.
Precies dit. Waarom bewegende beelden laten zien van woorden die worden ingetoetst, waarbij sowieso niet duidelijk is wie deze intoetst, als je in een overlay eenvoudig kan laten zien welk woord is gegeven door welk team. Dit kost geen zendtijd en die is toch al te kort.
Dat ze die woorden intoetsen snap ik ook wel zonder dit in beeld te zien.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2023, 22:05:29 »
Precies dit. Waarom bewegende beelden laten zien van woorden die worden ingetoetst, waarbij sowieso niet duidelijk is wie deze intoetst, als je in een overlay eenvoudig kan laten zien welk woord is gegeven door welk team. Dit kost geen zendtijd en die is toch al te kort.
Dat ze die woorden intoetsen snap ik ook wel zonder dit in beeld te zien.

Misschien dat uit het complete overzicht te makkelijk conclusies zijn te distilleren over wie wel/niet de mol/kandidaat is.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2023, 22:41:57 »
Ik ben eerlijk gezegd ook niet echt te spreken over deze aflevering. Duurde in eerste instantie al lang voordat er überhaupt iets begon te gebeuren, en vervolgens..

Opdracht 1 was gewoon te saai, te makkelijk te halen, geen Mol uit te halen, knoppen indrukken is niet sexy om naar te kijken, en als de enige """molactie""" die je kan uithalen is stiekem eerder op een knop drukken is, tja.

Opdracht 2 was echt super leuk bedacht! Ik vond het leuk om naar te kijken, vervolgens wordt de helft van de opdracht gewoon niet in beeld gebracht. Super teleurstellend. Had echt beter gekund, en hier stoorde de manier van presenteren van Rik me enorm, voornamelijk bij de manier hoe bekend werd wie wat had ingevuld en wat het goede antwoord was.

Opdracht 3 was in principe leuk van opzet, maar dan weer zo'n non-dilemma tussen jokers en geld wat vast en zeker als spannende twist bedoeld was, maar wat qua psychologisch spel echt beter uit kunnen spelen. Bovendien vond ik de opdracht ook overkomen als (letterlijk en figuurlijk) kinderspel.

Persoonlijke voorkeur maar Rik is mijn minst favoriete WIDM-presentator. Het is niet spontaan en iets te gemaakt voor mijn smaak, hij legt er een soort neppe mystiek overheen wat de vaart er enorm uithaalt, en dat werd me vooral dus duidelijk in de tweede opdracht.

Ik vond met name de eerste aflevering van dit seizoen veelbelovend maar pff. Ik vond het lastig doorheen komen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48