Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan  (gelezen 8909 keer)

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Gepost op: 21-01-2023, 21:07:07 »


Bespreek hier de derde opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 21:35:55 door Heinz »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2023, 21:43:55 »
Het is me weer eens niet duidelijk. Sander zegt: "We hebben drie jokers gevonden." Was dit dilemma aan het eind gepresenteerd als hij niets had gezegd? Of was dat aanbod dan niet gekomen? In het eerste geval is het een zinloze twist op dat moment, want Rik zou het toch verteld hebben. In het laatste geval hebben Sander en Nabil bewust gekozen om deze bom erin te gooien en de keuze aan andere te laten.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2023, 21:44:35 »
Heel goed weer uitgekozen bij deze opdracht. Het sleutelwoord was te makkelijk, de mol heeft denk ik heel erg zn best gedaan om drie jokerhongerige kandidaten bij Rik te laten komen...

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2023, 21:44:53 »
Het is me weer eens niet duidelijk. Sander zegt: "We hebben drie jokers gevonden." Was dit dilemma aan het eind gepresenteerd als hij niets had gezegd? Of was dat aanbod dan niet gekomen? In het eerste geval is het een zinloze twist op dat moment, want Rik zou het toch verteld hebben. In het laatste geval hebben Sander en Nabil bewust gekozen om deze bom erin te gooien.
Ik heb het geïnterpreteerd als optie 1. En volgens mij gooiden ze het erin om de groepsdruk op geld te zetten. En het maakt een interessante dynamiek welk team dan naar Rik mag, maar het vertrouwen werd niet echt gechallenged.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #4 Gepost op: 21-01-2023, 21:45:54 »
Ik miste hier het fysieke geld om over boord te gooien ;D

Maarr... wat ik opvallend vond was dat er begonnen werd over de jokers. Sander ligt eruit, maar hij en Nabil begonnen daarover. Daarmee stook je als mol (Nabil?) de groep op om die 2000 euro in te ruilen voor de jokers. Of als mol ga je daarin mee om zo geld, dat nog niet fysiek is, uit de pot te houden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2023, 21:46:34 »
En was het niet Jurre die als eerste met "schip" kwam waarna vervolgens Daniël met de eer ging strijken?

Edit: Ja, zie 11:42 in het filmpje bovenaan deze pagina.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 21:48:13 door Heinz »

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #6 Gepost op: 21-01-2023, 21:48:25 »
Soy leek niet heel blij met het verzwijgen van het nemen van de jokers. Überhaupt de keuze voor jokers leek hem gewetensbezwaren te geven.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #7 Gepost op: 21-01-2023, 21:48:36 »
Ik vond de situatie met die envelop maar vaag. Ook dat er maar 1 groep bij Rik mocht uitkomen, waarom zijn ze niet met z'n allen naar Rik gegaan?

Daniël pusht wel heel hard richting de jokers. Dit kan mols zijn, maar ook super kandidaats natuurlijk.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #8 Gepost op: 21-01-2023, 21:50:10 »
Als het dilemma hoe dan ook gepresenteerd zou worden, is het onmogelijk om uit te maken wat mols is en wat niet. Je weet immers dat er hoe dan ook nog een twist komt. Je kunt dus veel enveloppen vinden en het woord raden (groep Jurre), daarmee naar Rik mogen (je hebt immers veel gevonden en het woord geraden) en dan kiezen voor de jokers.

Als het vinden van het jokerbriefje essentieel is, dan is Nabil verdacht. Weinig woorden. Geen oplossing. Wel de joker inbrengen.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #9 Gepost op: 21-01-2023, 21:50:36 »
Er mocht maar 1 team heen wat natuurlijk een mooi dillema als er jokers een optie zijn. Deze groep onderschatte dat echter volgens mij

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #10 Gepost op: 21-01-2023, 21:54:56 »
Waarom gooien ze dat in de groep? Zwijg gewoon en ga met die 3 jokers aan de haal. De mol kon weer flink zen best doen om alle kistjes te openen en ook nog het codewoord te vinden.
Nabil en Sander missen een kistje en daar komt Daniël dan aan en probeert het te openen. Mijn eerste gedacht was "Daniël mol af", maar als in dat kistje de boodschap zat dat er ook jokers in het spel zaten, moest het misschien wel gevonden worden. Extra molpunten voor Daniël hier.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #11 Gepost op: 21-01-2023, 21:55:36 »
Best wel veel ruis door de jokers voor m'n gevoel. Waar ik heel benieuwd naar ben: zou Rik ook het joker-'dilemma' hebben voorgelegd als de envelop waar dat 'dilemma' was uitgelegd niet was gevonden? In dat geval zou het kunnen dat de Mol wil zorgen dat in ieder geval het kistje met die tekst gevonden zou worden. Het lijkt erop dat die tekst in het kistje zat dat Nabil en Sander eerst voorbij liepen. Nadat Daniël zelf het kistje ging openen daarna, pakte Sander het weer over en de envelop die daar in zat, legde hij onder de envelop die hij al had gevonden. Vervolgens bij het openmaken blijkt in de onderste envelop inderdaad deze tekst te staan. Hij kan uiteraard enveloppen hebben omgewisseld.

Wetende dat de envelop met het 'dilemma' gevonden is, is het als Mol ook niet meer erg als de code wordt gevonden, al is het dan nog wel een risico of de groep die naar Rik gaat ook daadwerkelijk de jokers gaat kiezen. Molpunten wat mij betreft dan ook vooral naar Nabil en Daniël. Nabil voor het delen van de info over het 'dilemma' zodat de kans groot is dat welke groep ook naar Rik gaat, sowieso kiest voor jokers. Daniël omdat hij naar de kist gaat die Nabil en Sander zijn voorbijgelopen en omdat Daniël in de loop van de opdracht in zijn groepje duidelijk laat vallen: "Zou het iets met het schip te maken hebben" (op 10:03 in het bovenstaande filmpje). Kan maar zo een subtiele manier zijn geweest om ze op het spoor van 'schip' als antwoord te sturen.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 21:57:56 door Joey94 »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #12 Gepost op: 21-01-2023, 21:56:36 »
Dan denk ik niet dat de mol die bewuste enveloppe wil vinden, eerst wel, met mijn molbril op, want dan weet je zeker dat deze in het spel komt, maar als een kandidaat de enveloppe vindt weet je ook vrijwel zeker dat er geen geld in de pot komt...

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #13 Gepost op: 21-01-2023, 22:01:48 »
Zelf denk ik inderdaad ook dat een Mol liever wil dat een kandidaat het vindt. Stel Daniël zou de Mol zijn, had hij misschien al door dat Nabil en Sander er voorbij waren gelopen, en dat hij misschien gedacht heeft: 'dan moet ik 'm maar pakken'. Stel hij is de Mol, dan was hij vast heel blij dat Sander terug kwam.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #14 Gepost op: 21-01-2023, 22:03:20 »
raaar moment.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #15 Gepost op: 21-01-2023, 22:03:56 »
Zelf denk ik inderdaad ook dat een Mol liever wil dat een kandidaat het vindt. Stel Daniël zou de Mol zijn, had hij misschien al door dat Nabil en Sander er voorbij waren gelopen, en dat hij misschien gedacht heeft: 'dan moet ik 'm maar pakken'. Stel hij is de Mol, dan was hij vast heel blij dat Sander terug kwam.
Hij kon hem niet pakken, hij had immers de juiste sleutel niet. Maar aangezien Nabil en Sander het kistje niet zagen, vestigde hij wel de aandacht erop.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #16 Gepost op: 21-01-2023, 22:05:08 »
Heeft Soy trouwens een sleuteltje om zijn nek hangen deze aflevering, of zag ik dat verkeerd?

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2023, 22:18:23 »
Ik denk dat de opdracht voor deze cruciaal is. Daar hebben twee kandidaten een joker gewonnen. De kans is nu groot dat een groep kandidaten die de keuze geld of jokers moet maken bijna altijd voor de jokers zal gaan. Ik denk dat de mol alleen moet zorgen dat de enveloppe gevonden wordt. Vond opvallend dat Nabil de enveloppen nog ff dicht wilde laten . De eerlijke biecht van Sander en het weggeven van de jokers leek hij op 1 of andere manier te accepteren. Wel vreemd voor iemand die in de vorige opdracht zo naarstig op zoek was naar jokers.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #18 Gepost op: 21-01-2023, 22:20:36 »
Ik vind Annicks reactie op de twist van Sander dat ze 'jokers hebben gevonden' erg lauw. Ze lijkt het niet te snappen en wil er overheen praten. Nou kan dat tactisch zijn als je niet wil dat er een afspraak voor het geld wordt gemaakt, maar eigenlijk komt het meer Annick-warrig op me over dan mollig-warrig.
...óf niet!

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #19 Gepost op: 21-01-2023, 22:23:01 »
Ik vind Annicks reactie op de twist van Sander dat ze 'jokers hebben gevonden' erg lauw. Ze lijkt het niet te snappen en wil er overheen praten. Nou kan dat tactisch zijn als je niet wil dat er een afspraak voor het geld wordt gemaakt, maar eigenlijk komt het meer Annick-warrig op me over dan mollig-warrig.

Ja, precies! Het klonk als een enorme verspreking van een mol met voorkennis, maar dat is totaal onlogisch. Want de mol zou juist voor de jokers of een zetje naar de jokers geven. Dat maakt dat ik haar minder verdacht vindt over het algemeen, want ze reageert vaker zo.