Auteur Topic: [Aflevering 5] - Portretten  (gelezen 12708 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #20 Gepost op: 4-02-2023, 22:16:42 »
Leuke en bijzondere aflevering, sfeervol ook. Maar hoe het geldspel inhoudelijk in elkaar stak viel me tegen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #21 Gepost op: 4-02-2023, 22:19:58 »
Het lijkt mij dat de MOL zich hier heeft moeten inhouden. Immers als er binnen de nodige sleutels niet werden gevonden en buiten niet de woorden was de hele aflevering de mist ingegaan. Zag Nabil nog extra aan het schilderij, van de soldaat rechts, schudden want de sleutel viel niet meteen er achter vandaan. Die sleutel was nodig om door te kunnen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #22 Gepost op: 4-02-2023, 22:20:11 »
Leuke en bijzondere aflevering, sfeervol ook. Maar hoe het geldspel inhoudelijk in elkaar stak viel me tegen.

T was tegelijk onnodig rommelig en te makkelijk ofzo.. als er gewoon een envelop 1 en 2 zonder tekst erop geweest waren was t misschien beter.
Of dat hele overtuigen achterwege laten. Want t is totaal niet logisch dat n Nabil en Soy aan tafel nog zouden gaan zeggen ‘bij jou zit t geld in de verkeerde envelop’??

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #23 Gepost op: 4-02-2023, 22:54:59 »
Er is niets psychologisch aan. Als je niets zegt, is de kans 1 op 2 dat het eruit gaat. Op willekeur gaat de helft van 4750 eruit.
En wordt de helft verdubbeld, kortom. Op willekeur speel je quite.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #24 Gepost op: 4-02-2023, 22:57:37 »
Nou ja, t is toch een vertrouwensspelletje...

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #25 Gepost op: 4-02-2023, 22:59:12 »
T was tegelijk onnodig rommelig en te makkelijk ofzo.. als er gewoon een envelop 1 en 2 zonder tekst erop geweest waren was t misschien beter.
Of dat hele overtuigen achterwege laten. Want t is totaal niet logisch dat n Nabil en Soy aan tafel nog zouden gaan zeggen ‘bij jou zit t geld in de verkeerde envelop’??
Daar ben ik het niet mee eens. Ze zullen idd niet snel zeggen dat het in de verkeerde envelop zat, maar nu speelde bij Anke bijvoorbeeld wel mee dat het geld bij de andere 2 in de geld envelop zat. Nabil gaf bij Anke aan dat ze zich bij hun keuze er bewust van waren dat Anke Soy niet vertrouwde. Dit leek er op te hinten dat ze inderdaad de omgekeerde strategie hadden toegepast. Met 1 en 2 is dat toch anders naar mijn mening. Ik vond het echt een fantastisch psychologisch spelletje.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #26 Gepost op: 4-02-2023, 23:02:06 »
Heerlijke aflevering, samen met vorige week weer ouderwets genieten! Deze week leek de montage ook minder rommelig. Minder door elkaar rennende kandidaten, maar juist iets meer rust.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #27 Gepost op: 4-02-2023, 23:02:54 »
Als je geen voorkennis hebt over de keuze van Nabil en Soy (wat flauw zou zijn) maakt het toch allemaal niet uit? De kans is 1 op 2 dat je een joker pakt. En 1 op 2 dat je geld pakt. Je weet niet wat ze gedaan hebben. Andersom weten Nabil en Soy ook niet waar een kandidaat voor kiest. Al is van Jurre vrij duidelijk dat hij nergens voor geld gaat. Niet op het schip, niet met de badeend en nu weer niet.

Soy kan ik niet peilen. Eerst zegt hij tegen Jurre dat geld geld is. Later zegt hij het precies andersom, als duidelijk is dat Jurre alleen de joker wil. Verder is het redelijk random wat er gaat gebeuren. Ergens zit geld in, ergens zit een joker. Een kandidaat wil een joker. Een Mol wil geen geld. Het is allemaal hetzelde.

Citaat
En wordt de helft verdubbeld, kortom. Op willekeur speel je quite.

Ja, fair enough. Er komt dus gemiddeld gezien nul uit na een hoop gedoe. Wie wat ook doet.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #28 Gepost op: 4-02-2023, 23:06:16 »
Maar hadden ze bijv ook al t geld in de envelop van 1 persoon mogen doen? Of t iig anders mogen verdelen? Want dan was quite spelen minder voor de hand liggend misschien

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #29 Gepost op: 4-02-2023, 23:09:12 »
Ik wilde deze aflevering - na het ouderwetse molgevoel dat de vorige opriep - heel graag ontzettend goed vinden, maar ik kom niet verder dan een zesje.

Dus je maakt een enorme soesa met een cliffhanger, die vervolgens via allerlei omwegen neer blijkt te komen op 50/50 gokken?  :-\\

En geen afvaller... Dat is m.i. alleen te billijken als een kandidaat met de gipsvlucht naar huis is.  ::ohno::
Woosie down?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #30 Gepost op: 4-02-2023, 23:10:30 »
Ze mochten alles verdelen, maar mochten ze het bedrag ook veiligstellen? In het laatste geval hadden ze overal 0 in kunnen doen onder het motto: we vertrouwen niemand. In het eerste geval is het voor iedereen een domme gok.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #31 Gepost op: 4-02-2023, 23:11:03 »
Maar hadden ze bijv ook al t geld in de envelop van 1 persoon mogen doen? Of t iig anders mogen verdelen? Want dan was quite spelen minder voor de hand liggend misschien
Ja, want Daniël wint 1500euro, waardoor zeker is dat hij maar 750 werd toevertrouwd door Nabil. Ranomi had dus 1750 in haar enveloppe zitten, wel handig om die weg te spelen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #32 Gepost op: 4-02-2023, 23:12:07 »
Maar Nabil had weer geen invloed op de verkeerde morsecode...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #33 Gepost op: 4-02-2023, 23:15:05 »
Maar hoe het geldspel inhoudelijk in elkaar stak viel me tegen.
Jawel, maar toch vernuftiger als je het over geheel bekijkt. Want hoe kom je bij een kistje te zitten? Door een week eerder de lakens uit te delen. Anke krijgt de meeste molpunten, Jurre krijgt er ook, de rest gaat naar huis met niets.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #34 Gepost op: 4-02-2023, 23:16:23 »
Ja, want Daniël wint 1500euro, waardoor zeker is dat hij maar 750 werd toevertrouwd door Nabil. Ranomi had dus 1750 in haar enveloppe zitten, wel handig om die weg te spelen.

Nabil deed toch zijn totale kofferbedrag door tweeën dus Daniel 1250 en Ranomi 1250? Daniel voor het geld, dus 2500 verdiend.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #35 Gepost op: 4-02-2023, 23:23:04 »
Ja, want Daniël wint 1500euro, waardoor zeker is dat hij maar 750 werd toevertrouwd door Nabil. Ranomi had dus 1750 in haar enveloppe zitten, wel handig om die weg te spelen.
Daniel zegt zelf 2500 verdient, Rik herhaalt dit bedrag nog eens.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #36 Gepost op: 4-02-2023, 23:24:01 »
Citaat
Jawel, maar toch vernuftiger als je het over geheel bekijkt. Want hoe kom je bij een kistje te zitten? Door een week eerder de lakens uit te delen. Anke krijgt de meeste molpunten, Jurre krijgt er ook, de rest gaat naar huis met niets.

Bij 1 kistje, ja. Op de gok. En niet bij de morse, wat een directe kans was om geld weg te spelen.  Dus invloed op een van de vier. En invloed vorige week op het bedrag dat de afvaller had. Zoveel invloed en zo weinig mee gedaan.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #37 Gepost op: 4-02-2023, 23:27:47 »
Maar Nabil had weer geen invloed op de verkeerde morsecode...

Wie weet zien we hem in aflevering 10 door het huis spoken en morren met een lichtknopje of een stekker... Ik sluit het allemaal niet meer uit  ::rofl::

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #38 Gepost op: 4-02-2023, 23:39:02 »
Ik moet helaas alleen verder kijken voortaan, mijn ouders zijn afgehaakt na de zoveelste twist dit seizoen. Eerst met de herkansing die alleen Sarah krijgt, daarna Annick die eruit moet terwijl ze niet de slechtste was en nu alweer een test en executie die compleet anders is dan gebruikelijk. Ze zij 68 en 69 misschien dat het voor hun daarom ook teveel wordt met alle plotwendingen, maar ik ben het voor een deel wel met ze eens. Ik hoop dat de oorspronkelijke regels en methodes wel overeind blijven want het programma constant omgooien in een seizoen door middel van twists en bepaalde wendingen kan ook averechts werken.
When life knocks you down, fight back!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #39 Gepost op: 4-02-2023, 23:41:45 »
pfff ik ben 64, ik vond het een van de beste afleveringen ooit! Heerlijk al die onverwachte wendingen en leuke spellen. Een van de redenen waarom ik de Mol (België) ook zo enorm waardeer.