Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning  (gelezen 27627 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #240 Gepost op: 10-02-2023, 19:47:13 »
Eigenlijk is dit een opdracht uitgesmeerd over drie afleveringen. De eliminatie van komende zaterdag volgt op de koffers in de roze kerk van afgelopen zaterdag. En die 'opdracht' volgde uit de kofferverdeling van de week daarvoor. Het lijkt me uitgesloten dat de schilderijen met 'de roze' en 'kerk' niet gevonden zouden worden. Dan was de verdeling door Anke om niets, de verdeling van Nabil en Soy om niets en waren er geen 'dilemma's' in beeld in de roze kerk.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #241 Gepost op: 10-02-2023, 19:47:35 »
Waarom twijfelen anno 2023 nog zoveel mensen aan draadloze technologie? ??? We leven niet meer in het stenen tijdperk. Draadloze lichtknoppen zijn echt geen baanbrekende uitvindingen, kan je zo halen bij de bouwmarkt. Ik neem aan dat de techneuten bij WIDM wel een mooie technische installatie hebben gemaakt en geen mensen heen en weer hebben laten rennen met walkie talkies om knopjes om te zetten...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #242 Gepost op: 10-02-2023, 19:53:24 »
Waarom twijfelen anno 2023 nog zoveel mensen aan draadloze technologie? ??? We leven niet meer in het stenen tijdperk. Draadloze lichtknoppen zijn echt geen baanbrekende uitvindingen, kan je zo halen bij de bouwmarkt. Ik neem aan dat de techneuten bij WIDM wel een mooie technische installatie hebben gemaakt en geen mensen heen en weer hebben laten rennen met walkie talkies om knopjes om te zetten...
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Er is overal crew aanwezig. En het is niet zo moeilijk om op een knop te drukken. Ook handig want alles moet worden gefilmd en dan is het handig als je controle houdt.
Bovendien, draadloze lichtknoppen worden gemaakt om binnenshuis te gebruiken. WiFi is niet gemaakt om door muren heen over grote afstanden te werken.
Edit
Neem nou die beelden die naar elkaar moesten kijken om een sleutel naar beneden te laten komen. Zou je ook een schakelaar in kunnen bouwen. Veel makkelijker om een sleutel aan een elektromagneet te hangen aan het plafond en op het juiste moment de stroom hiervan uit te schakelen.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2023, 20:07:11 door MartinJ »

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #243 Gepost op: 10-02-2023, 20:06:11 »
Volgens mij is techniek gebruiken de makkelijkste weg. Maar goed, we gaan het zien in aflevering 10... :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #244 Gepost op: 10-02-2023, 20:08:04 »
Waarom twijfelen anno 2023 nog zoveel mensen aan draadloze technologie? ??? We leven niet meer in het stenen tijdperk. Draadloze lichtknoppen zijn echt geen baanbrekende uitvindingen, kan je zo halen bij de bouwmarkt. Ik neem aan dat de techneuten bij WIDM wel een mooie technische installatie hebben gemaakt en geen mensen heen en weer hebben laten rennen met walkie talkies om knopjes om te zetten...
die morselampen zitten soms straten verderop, draadloze schakelaars zijn voor lampen in hetzelfde huis.

Zo high tech is widm zeker niet altijd. Die stenen die in knikkers veranderden in de mijnopdracht was hoogstwaarschijnlijk ook handmatig door iemand van de crew die in dat ding zat.

Het is ook nooit gesuggereerd of gezegd dat hier enige mogelijke molactie in kon zitten. Dan kan er altijd overal wel een verborgen knop zitten voor de mol om te mollen. Bijvoorbeeld een knop in het vliegtuig die op afstand de band van de eend-kar kan laten ploffen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #245 Gepost op: 10-02-2023, 20:08:31 »
Volgens mij is techniek gebruiken de makkelijkste weg. Maar goed, we gaan het zien in aflevering 10... :)
Als iets vaker moet dan ongetwijfeld wel. Maar voor zoiets eenmaligs ga je niet moeilijk doen.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #246 Gepost op: 10-02-2023, 20:10:32 »
Neem nou die beelden die naar elkaar moesten kijken om een sleutel naar beneden te laten komen. Zou je ook een schakelaar in kunnen bouwen. Veel makkelijker om een sleutel aan een elektromagneet te hangen aan het plafond en op het juiste moment de stroom hiervan uit te schakelen.

Eens, dat was mensenwerk, dat zag ik ook.

Daarnaast, al is het licht ook werk van de crew... Betekent dat dan automatisch dat er niet gemold kan worden? Ik vind het maar gevaarlijk om alleen op basis daarvan mensen te gaan strepen. We hebben toch al wel gekkere molacties gezien.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #247 Gepost op: 10-02-2023, 20:12:55 »
Bijvoorbeeld een knop in het vliegtuig die op afstand de band van de eend-kar kan laten ploffen.

 ::rofl:: Dat zou ik stiekem prachtig vinden, maar dat is inderdaad teveel James Bond gehalte, hihi

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #248 Gepost op: 10-02-2023, 20:21:08 »
::rofl:: Dat zou ik stiekem prachtig vinden, maar dat is inderdaad teveel James Bond gehalte, hihi
;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #249 Gepost op: 10-02-2023, 20:24:48 »
WiFi over 300 meter of een paar kilometer is geen enkel probleem hoor. Ubnt.com long range. Bij weinig tussenliggende infra kun je zelf km’s overbruggen met 1 zender en 1 ontvanger.

Toen Jurre het woord klein ontcijferde stond daarboven al het woord slim. Stel het woord kien moet het zijn. Dan kon Jurre de L snel overschrijven van daarboven van Slim. En de e i is . ..
Als je de .. voor de i niet opschrijft maar wel een e zonder puntje ernaast dan klopt het. Maar dat Daniël dat niet gemerkt zou hebben wil er bij mij niet in. 1 letter toegevoegd en 2 letters omwisselen door ze anders af te breken.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #250 Gepost op: 10-02-2023, 20:27:40 »
WiFi over 300 meter of een paar kilometer is geen enkel probleem hoor. Ubnt.com long range. Bij weinig tussenliggende infra kun je zelf km’s overbruggen met 1 zender en 1 ontvanger.

Toen Jurre het woord klein ontcijferde stond daarboven al het woord slim. Stel het woord kien moet het zijn. Dan kon Jurre de L snel overschrijven van daarboven van Slim. En de e i is . ..
Als je de .. voor de i niet opschrijft maar wel een e zonder puntje ernaast dan klopt het. Maar dat Daniël dat niet gemerkt zou hebben wil er bij mij niet in. 1 letter toegevoegd en 2 letters omwisselen door ze anders af te breken.
voor een simpel lichtschakelaartje dat 1 keer gebruikt wordt? Lijkt me goedkoper en makkelijker en logischer om manueel te doen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #251 Gepost op: 10-02-2023, 20:49:16 »
voor een simpel lichtschakelaartje dat 1 keer gebruikt wordt? Lijkt me goedkoper en makkelijker en logischer om manueel te doen.
Goedkoper en manueel is geen argument voor eenrichtingsverkeer.
Dan kun je WIDM in de tuin van Villa Achterwerk te Hilversum opnemen.

Wat doet een schakelaar? Aan en Uit. Staat ie aan, en je drukt er nog een keer op dan gaat  de lamp uit. Staat ie uit, en je drukt er nog een keer op, dan gaat het licht weer aan.
De simpele mogelijkheid dat een schakelaar door de mol aan is gezet en daarna tijdens de binnenopdracht weer uit is gezet, terwijl ze dachten dat de lamp aan zou gaan is een reële optie.

Net zoals een stift die iets fout opschrijft. Het is wel goedkoop, maar geen aanwijzing dat het zo gegaan is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #252 Gepost op: 10-02-2023, 20:49:55 »
WiFi over 300 meter of een paar kilometer is geen enkel probleem hoor. Ubnt.com long range. Bij weinig tussenliggende infra kun je zelf km’s overbruggen met 1 zender en 1 ontvanger.
Hoef je mij niet te vertellen. Ik heb gewerkt bij het bedrijf dat WiFi heeft uitgevonden. Een collega van mij die in Culemborg woonde had via een richtantenne verbinding met ons bedrijfsnetwerk in centrum Nieuwegein. Hemelsbreed ongeveer 14 km. Maar dat vergt uiterst gevoelige antennes. Is een beetje een overkill om 1 bit aan informatie over te zenden.

Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #253 Gepost op: 10-02-2023, 21:23:00 »
Maar volgens mij verschenen de woorden een aantal keren achter elkaar, in een loep.
Dit maakt wel het haast onmogelijk om binnen te mollen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #254 Gepost op: 10-02-2023, 21:37:40 »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #255 Gepost op: 10-02-2023, 21:39:49 »
Goedkoper en manueel is geen argument voor eenrichtingsverkeer.
Dan kun je WIDM in de tuin van Villa Achterwerk te Hilversum opnemen.

Wat doet een schakelaar? Aan en Uit. Staat ie aan, en je drukt er nog een keer op dan gaat  de lamp uit. Staat ie uit, en je drukt er nog een keer op, dan gaat het licht weer aan.
De simpele mogelijkheid dat een schakelaar door de mol aan is gezet en daarna tijdens de binnenopdracht weer uit is gezet, terwijl ze dachten dat de lamp aan zou gaan is een reële optie.

Net zoals een stift die iets fout opschrijft. Het is wel goedkoop, maar geen aanwijzing dat het zo gegaan is.
ik denk dat je ervanuit kan gaan dat de meeste van zulke dingen op tv nep zijn.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #256 Gepost op: 11-02-2023, 00:26:51 »
Maar volgens mij verschenen de woorden een aantal keren achter elkaar, in een loep.
Dit maakt wel het haast onmogelijk om binnen te mollen.
In eerdere seizoenen zijn codes toch wel eens gewijzigd door de mol (ik meen mijn een vingerafdruk slot te herinneren). Ik gok op een molactie en geen fout in het noteren van die code. Dan sluit ik de groep binnen zeker nog niet uit. Ook omdat het op het laatst leuke beelden oplevert als ze de molacties laten zien.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #257 Gepost op: 11-02-2023, 00:30:19 »
Wat mij nog opviel, is dat het portret van Soy gespiegeld wordt getoond.
Het hangt rechts, maar even later lijkt het links in de kamer te hangen. Het is gespiegeld weer gegeven. De veer eerst links, daarna rechts.
Portretten?

Ook heeft Soy het boek open en in het origineel is het dicht. Boek open is de vorm van een letter v.
Portret links een letter v en portret rechts een letter v. Aan elkaar VV een omgekeerde M. Maar dat zal wel te ver gezocht zijn. 😅

Spiegeling van het portret vind ik echter wel opvallend.
En wie spiegelde het gedrag van Soy bij de uitleg over het vullen van de koffertjes en begon in Katies room 2x over spiegels  ;D

Mooi gevonden trouwens, van dat boek.
Heeft iemand trouwens al kunnen horen wat Nabil zegt als hij Katies room binnenloopt?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #258 Gepost op: 11-02-2023, 07:29:56 »
In eerdere seizoenen zijn codes toch wel eens gewijzigd door de mol (ik meen mijn een vingerafdruk slot te herinneren). Ik gok op een molactie en geen fout in het noteren van die code. Dan sluit ik de groep binnen zeker nog niet uit. Ook omdat het op het laatst leuke beelden oplevert als ze de molacties laten zien.
Ik denk zeker dat er binnen te mollen viel. Op Jurre na wilde iedereen in eerste instantie binnen blijven. Dus of Jurre is de mol (reële optie) of er viel binnen te mollen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #259 Gepost op: 11-02-2023, 07:36:29 »
Met dank aan @theovv.

Ranomi ging haar sweater wisselen voor haar jas. Eerste gedachte was ze is het hotel in geweest, maar dat is riskant en hoeft ook helemaal niet. Tweede mogelijkheid is dat Ranomi naar de roze kerk is geweest, daar haar jas heeft op gehaald en haar sweater achtergelaten. Op de foto rechts op het bankje ligt ie keurig opgevouwen door attente ‘sportverzorger’ Rik. Wat Ranomi in de Roze Kerk met het licht deed zien we in afl. 10. De Roze Kerk ligt naast de school. Switches omhalen, andere tekst intypen of zo.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2023, 13:46:33 door foxhunter »