Poll

Missen jullie bepaalde dingen op het forum? Graag je mening in een reactie delen.

Ja
9 (18%)
Weet ik niet
2 (4%)
Af en toe
17 (34%)
Nee
22 (44%)

Totaal aantal stemmen: 50

Auteur Topic: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?  (gelezen 13453 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #100 Gepost op: 7-03-2023, 21:21:01 »
Vastgepinde kandidatentopics lijkt mij ook niet alles hoor. Je hebt 30 topics die op de eerste pagina zichtbaar zijn. Als daarvan 10 kandidatentopics, 1 aflevering topic, 3 opdrachttopics, 3 vaste mededeling topics, en nog het pool topic en eventueel onderschriften daar staan dan heb je meer dan de helft van de eerste pagina op vast staan en zijn andere pagina's over losse hints bijvoorbeeld veel sneller weer weg naar een tweede pagina.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #101 Gepost op: 7-03-2023, 21:23:57 »
Fijn te weten alhoewel ik me tegenwoordig minder met hints bezighoud.
ik was echt in de  veronderstelling dat het algemene topic speciaal ingesteld was om te voorkomen dat er teveel onnodige topics werden geopend en om te voorkomen dat de hints in de kandidatentopics terecht kwamen.

Vooral dat laatste. Maar ook als er hints in de kandidatentopics komen laten we dat meestal zo, zoals je vast gemerkt hebt. Dingen zullen altijd een beetje door elkaar blijven lopen en op meerdere plekken komen te staan op het forum. Teveel modereren is ook voor niemand leuk.

(Uiteindelijk bespreken we gewoon een tv-spelletje met z'n allen en proberen we er met iedereen die van het forum gebruik maakt voor te zorgen dat dit een beetje gezellig en overzichtelijk gebeurt. Teveel regeltjes horen daar niet bij.)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #102 Gepost op: 7-03-2023, 21:25:34 »
Vastgepinde kandidatentopics lijkt mij ook niet alles hoor. Je hebt 30 topics die op de eerste pagina zichtbaar zijn. Als daarvan 10 kandidatentopics, 1 aflevering topic, 3 opdrachttopics, 3 vaste mededeling topics, en nog het pool topic en eventueel onderschriften daar staan dan heb je meer dan de helft van de eerste pagina op vast staan en zijn andere pagina's over losse hints bijvoorbeeld veel sneller weer weg naar een tweede pagina.
Ik snap het, maar daarom hebben paar mensen gezegd dat sommige topics samengevoegd kunnen worden (zoals die van 3 vaste mededeling topics.) De onderschriften topic vind ik niet belangrijk genoeg om het vast te pinnen, maar dit is mijn mening erover en gaat ook eigenlijk over de pool topic. In dit geval vind ik de kandidaten en 1 aflevering topic, 3 opdrachttopics veel belangrijke. En je kan van de afleveringen ook een subtopic maken net zoals die van mededeling topics.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 21:29:35 door Mol1991 »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #103 Gepost op: 7-03-2023, 21:34:40 »
Ik snap het, maar daarom hebben paar mensen gezegd dat sommige topics samengevoegd kunnen worden (zoals die van 3 vaste mededeling topics. De onderschriften topic vind ik niet belangrijk genoeg om het vast te pinnen, maar dat is mijn mening over en gaat ook eigenlijk over de pool topic. In dit geval vind ik de kandidaten en 1 aflevering topic, 3 opdrachttopics veel belangrijke.

Wat het onderschriftentopic en de pool betreft ben ik het geheel met je eens. De Vriendliefjes - m.i. veel leuker - zijn immers ook niet vastgepind. Verder vind ik de lay-out eigenlijk wel vertrouwd en overzichtelijk, ook op verplaatsbare telephoons.


Woosie down?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #104 Gepost op: 7-03-2023, 21:42:32 »
Ik snap het, maar daarom hebben paar mensen gezegd dat sommige topics samengevoegd kunnen worden (zoals die van 3 vaste mededeling topics.) De onderschriften topic vind ik niet belangrijk genoeg om het vast te pinnen, maar dit is mijn mening erover en gaat ook eigenlijk over de pool topic. In dit geval vind ik de kandidaten en 1 aflevering topic, 3 opdrachttopics veel belangrijke. En je kan van de afleveringen ook een subtopic maken net zoals die van mededeling topics.
Van die 3 vaste topics zou je er hooguit 2 kunnen maken (eentje voor hoe dit forum te gebruiken + nieuws voor crew + 1 voor interactie en vragen over de site). Wat betreft de pool en het onderschriftenspel, dat zijn de meest populaire "funstuff" en de meest interactieve topics in die categorie. Er zullen genoeg forummers zijn die vooral daarvoor op het forum komen. Ook daar is het zoeken in een balans tussen verschillende wensen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #105 Gepost op: 7-03-2023, 21:52:41 »
Ik snap het, maar daarom hebben paar mensen gezegd dat sommige topics samengevoegd kunnen worden (zoals die van 3 vaste mededeling topics.) De onderschriften topic vind ik niet belangrijk genoeg om het vast te pinnen, maar dit is mijn mening erover en gaat ook eigenlijk over de pool topic. In dit geval vind ik de kandidaten en 1 aflevering topic, 3 opdrachttopics veel belangrijke. En je kan van de afleveringen ook een subtopic maken net zoals die van mededeling topics.
Inderdaad ieder zal zijn eigen persoonlijke voorkeuren hebben ;)
Toen ik nog met de pool meedeed vond ik het prettig dat ik het snel kon vinden en nu ook nog. Ik kijk er wel eens op om te zien wat forummers invullen. Dat gaat denk ik ook op voor mensen die meedoen aan het onderschriftenspel.

Misschien valt er wat ruimte te creëren door het subboard met podcasts en video's te verwijderen. Dit is al eerder genoemd weet ik. Het neemt nu wel erg veel ruimte in beslag. Zelf volg ik alleen de TrustNobody podcast maar die staat gewoon bij mijn favorieten op mijn telefoon dus gemakkelijk te vinden. Splinters "niet de mol"is op de officiële site van de AvroTros te vinden.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #106 Gepost op: 7-03-2023, 21:59:14 »
Dit voorbeeld: https://www.wieisdemol.com/forum/2020/nabeschouwing ik wist voorbeeld niet dat dit er was, omdat veel ook al in andere topics besproken wordt. Maar als je echt kijkt hoe vaak dit gebruikt wordt, is het super weinig en vaak de standaard berichten zoals bij mollenstreken. Dan vraag ik eerlijk af: weten meerdere mensen dit niet te vinden en heeft het nog wel zin om dit te hebben als er toch veel van deze dingen in andere topics besproken wordt. Ben benieuwd hoe jullie hierover denken en dat jullie wisten dat dit bestond?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #107 Gepost op: 7-03-2023, 22:03:16 »
Dat subboard is ook een experiment geweest juist om het forum overzichtelijker te maken en de losse podcast/vodcast/vlog scène een plek te geven zonder dat je al die losse topics tussen de rest hebt. Het is jammer genoeg niet een heel actief stukje geworden, dus in die zin prima als dat weer omgedraaid gaat worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #108 Gepost op: 7-03-2023, 22:07:25 »
Ik vraag mezelf nu ook af in hoeverre het menu bovenaan wellicht een rol kan spelen. Vanuit hier is de pool nu al het makkelijkste in te vullen bijvoorbeeld.

Onderschriftenspel en kandidaten zijn hier als overzichten te vinden en linken ook wel door naar de betreffende topics, maar dat is ook net wat omslachtig.

Misschien een optie om in het kandidatenmenu door te linken naar de topics. En in het overzichtenmenu een pagina toe te voegen voor de kandidatenoverzichten. Deze pagina kan dan weer doorverwijzen naar de individuele overzichten.

Of meer gebruik maken van de homepage? Dat hier alles mooi gecategoriseerd is en makkelijk doorlinkbaar is naar de topics voor wie van overzicht houdt. En voor wie dat niet ziet zitten blijft het gewoon zoals het nu is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #109 Gepost op: 7-03-2023, 23:02:36 »
Wat betreft de pool en het onderschriftenspel, dat zijn de meest populaire "funstuff" en de meest interactieve topics in die categorie. Er zullen genoeg forummers zijn die vooral daarvoor op het forum komen.

D'accord, maar in hoeverre is dat een kip-en-ei-verhaal? Hun gepindschap geeft die twee funstuff-topics een status aparte, zodat ze steeds zichtbaar zijn. Dat nodigt ook meer mensen uit om er op te klikken.
Woosie down?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #110 Gepost op: 7-03-2023, 23:13:15 »
Je mag gewoon een topic openen "[Hints] molgeld". Misschien moeten we voortaan duidelijker maken dat dit mag. Als er dubbele of onnodige topics geopend worden zullen we deze samenvoegen en de topicstarter hier per pb van op de hoogte stellen.
Goed plan. Deze lijn een beetje doortrekken. Zolang er nog steeds hints worden verstopt in afleveringstitels, is het dan misschien een idee om hiervoor volgend seizoen een apart topic te maken om het overkoepelende topic te ontlasten. Ik denk dat er voldoende berichten te verwachten zijn voor zo'n topic.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #111 Gepost op: 8-03-2023, 00:02:16 »
D'accord, maar in hoeverre is dat een kip-en-ei-verhaal? Hun gepindschap geeft die twee funstuff-topics een status aparte, zodat ze steeds zichtbaar zijn. Dat nodigt ook meer mensen uit om er op te klikken.

Onderschriftenspel was vorig jaar geloof ik niet gepind en had toen in totaal meer dan 900 reacties.
Nu zitten we met pin op ruim 700.

Of de pin nodig is weet ik niet, maar aangezien het het een-na-meest populaire topic is, vind ik de pin niet onlogisch.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #112 Gepost op: 8-03-2023, 00:10:14 »
Heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al genoemd, maar het 'mollenboekjes' subboard van het Vlaamse forum vind ik wel leuk.
Met dan indien gewenst een eigen topic per forumlid waar je kan krabbelen en overzichten neerpennen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #113 Gepost op: 8-03-2023, 01:21:18 »
Onderschriftenspel was vorig jaar geloof ik niet gepind en had toen in totaal meer dan 900 reacties.
Nu zitten we met pin op ruim 700.

Of de pin nodig is weet ik niet, maar aangezien het het een-na-meest populaire topic is, vind ik de pin niet onlogisch.

Kijk, daar hou ik van: feiten en cijfers. Dank!

edit: bij nader inzien toch niet zo feitelijk dus... ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2023, 19:24:00 door Michmol »
Woosie down?

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #114 Gepost op: 8-03-2023, 06:50:04 »
Ik heb net nog even gevinkt wie waar iets goed of fout heeft gedaan en dan kom ik op zon 15 punten verschil. Dan ga ik dit ook niet meer in een molduel zetten.
Als iemand het gevoel vechten tegen de bierkaai kent dan ben ik het wel. Op dit ervaren forum een teken aan de wand dat je fout zit.
Het gevoel te moe te zijn om alle aanvallen te weerstaan ken ik ook heel goed.
Maar een discussie wordt gevoerd met argumenten, dus beargumenteer gewoon waarom je iets vindt. Je hoeft het niet te winnen, jouw argumenten worden door alle lezers meegenomen in hun beslissingen. Uiteindelijk krijg je meer waardering voor een goed argument dan te roeptoeteren zonder argumenten. Als je goede argumenten hebt een tip van mij: doen!
Zo heb ik nog een lange post over het rode scherm voor Daniël gedaan.

Maar hacken, kronen, voetbal, olympische kleuren, manen, lijdensweg, perfecte plaatje, speelgoed, geluksmomenten, gouden uur enzovoort zijn geen argumenten. Meestal alleen op kandidaten van toepassing. Dit zou in een apart draadje kunnen: kandidatenthema’s, dan is het hints draadje wat korter.

Juist door te beargumenteren dat Soy, Ranomi of Daniël de mol is kom ik uit bij Jurre. En dan kan ik ook zeggen dat hij het prima gedaan heeft en gemold heeft waar hij maar kon, en met de sneer van de week over de gezichtsuitdrukkingen van Jurre zag je dat hij ook daar actief mee speelde.

Commentaar heb ik op de grote hoeveelheid ‘geluks’ jokers, totdat het totaal onzinnig werd in de vorm van een eliminatiestoel. En de finalevrijstelling moet eruit. En meer opdrachten waarbij de inzet van kandidaten wordt beloond met geld en zonder de gemakkelijke twist voor de mol op basis van voorkennis. Opdrachten van meerdere uren ipv 10 minuten.

Wat ik mis:
1) apart draadje kandidaten thema’s voor opvallende zaken die een link hebben met een bepaalde kandidaat zoals bv koken met Miljuschka. Maar is natuurlijk makkelijk aan te maken. Het verschil met hints moet dan uitgelegd/gebracht worden.
2) Er was een datalek op wiesdemol.com, beveiliging is het belangrijkste aandachtspunt.

Nog even een reactie op de post van @foxhunter op pagina 1.
Je zegt
"Maar hacken, kronen, voetbal, olympische kleuren, manen, lijdensweg, perfecte plaatje, speelgoed, geluksmomenten, gouden uur enzovoort zijn geen argumenten. Meestal alleen op kandidaten van toepassing."
En eerder in je post "op een ervaren forum meestal een teken dat je fout zit".
De grap is dat ik juist door deze verborgen aanwijzingen meerdere keren (ik kijk al 11 jaar) de juiste mol heb weten te vinden. En ja, ook ik ken het fenomeen tunnelvisie en heb ervaring met ingestorte tunnels.
Maar de combinatie met een grote hoeveelheid in mijn optiek sterke hints naar Daniël en zorgvuldig kijken en terugkijken van alle afleveringen zorgt ervoor dat ik bij deze mol blijf. In de verschillende opdrachttopics lees je veel argumenten, ook/juist over gedrag. Sommige van mij, veel ook van andere molloten. Als iets goeds er al staat, ga ik dat niet herhalen. En natuurlijk kun je veel materiaal dat de uitzending haalt op verschillende manieren uitleggen.
Één voorbeeld: de positie in het vliegtuig. Is dit nu wel of niet een goede positie voor de mol. Ik vind van wel en verwacht dat we Daniël straks extra rondjes zien vliegen om te vertragen. Hij heeft Annick gestimuleerd om een pleidooi te houden (lang verhaal dus) om de groep te overtuigen de envelop niet te openen. Ik zie daarin een molactie. Veel Jurre verdenkers kijken heel anders naar deze situatie.

Punt van deze post: het is juist heel leuk om op verschillende manieren naar dit programma te kijken. Ook mijn manier, via rode draad/verborgen hints is een manier die succesvol kan zijn. Voor mij is die diversiteit de hoofdreden om hier mee te lezen en te reageren, het verruimt mijn eigen blik en helpt soms om (nog net op tijd) een verkeerde tunnel te verlaten. En soms blijf ik in mijn eigen tunnel, maar wel nadat ik ook de andere tunnelvisies heb gezien en leren kennen. Heerlijk vind ik dat!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Missen jullie bepaalde dingen op het forum of juist niet?
« Reactie #115 Gepost op: 8-03-2023, 07:20:26 »
Wat ook kan denk ik, maar daar worden de meeste denk ik niet blij van en is misschien ook te weinig topics voor, zeker bij de fun. Dat je de fun topics gaat scheiden van de rest in een subboard. En dan kan je de kandidaten wel vastpinnen of wat Brtdm zei hier:
Misschien een optie om in het kandidatenmenu door te linken naar de topics. En in het overzichtenmenu een pagina toe te voegen voor de kandidatenoverzichten. Deze pagina kan dan weer doorverwijzen naar de individuele overzichten.


En de behoefte is er wel zie je hier terug, dat ze vastgepinden kandidaten topics fijner vinden en dat ze sommige andere vastgepinden topics niet snappen. Ik zie bijna geen tegenstanders dat ze de vastgepinden topics al goed vinden zo, maar die durven dat misschien niet te zeggen of wat dan voor redenen ook. Reageer mensen alsjeblieft ook al ben je tevreden over dit en het forum, want ieder mening is belangrijk om te horen vooral voor de moderators!

Misschien kunnen sommige dingen ook niet hoor, maar misschien helpen daar subboards mee of ga daar net zoals met de nabeschouwing mee experimenteren.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2023, 07:40:28 door Mol1991 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #116 Gepost op: 8-03-2023, 07:59:26 »
Onderschriftenspel was vorig jaar geloof ik niet gepind en had toen in totaal meer dan 900 reacties.
Nu zitten we met pin op ruim 700.

Of de pin nodig is weet ik niet, maar aangezien het het een-na-meest populaire topic is, vind ik de pin niet onlogisch.

Het was vorig jaar ook gepind. Het zal ontpind zijn na de uitslag. We kunnen trouwens ook over een alternatief voor het spel nadenken. Na 14 WIDM-edities (en Robinson, De Mol) heeft elke flauwe woordgrap al eens gewonnen. :P

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #117 Gepost op: 8-03-2023, 10:35:39 »
Oh, ik meende me te herinneren dat ik (soort van) recentelijk wel eens moest zoeken naar het onderschriftenspel. Maar dat zal ik dan vast verkeerd hebben onthouden.

Ik heb zelf verder geen problemen met wat er nu gepind is. Had dit jaar wel het gevoel dat het meer was dan andere jaren, maar waar dat gevoel vandaan komt weet ik ook niet.

Ik vind zelf in ieder geval dat 'nieuw op de site' 'vragen over wieisdemol.com' en 'hoe dit forum te gebruiken' gepind moeten blijven. Deze zijn gewoon belangrijk. Hoewel er misschien weinig gevraagd wordt, wil je wel dat mensen direct kunnen zien waar ze naartoe kunnen met vragen.

Daarom ben ik ook geen voorstander om alle kandidatentopics te pinnen, omdat deze belangrijke topics dan wat onzichtbaarder worden.
Pool en onderschriftenspel hoeven van mij niet per se gepind, maar heb er ook niks op tegen.

Sowieso een tip als je niet 4(?) Pagina's aan topics wil doorzoeken om je max aantal topics per pagina in je forumvoorkeuren aan te passen naar 50. Bij mij staan zo (bijna) alle relevante topics namelijk op de eerste pagina.


En wat nou natuurlijk nog beter zou zijn, is als iedereen persoonlijk topics kan pinnen. Maar dat zal technisch denk ik wat lastig zijn.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2023, 10:42:05 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #118 Gepost op: 8-03-2023, 11:06:08 »
Vastgepinde kandidatentopics lijkt mij ook niet alles hoor. Je hebt 30 topics die op de eerste pagina zichtbaar zijn. Als daarvan 10 kandidatentopics, 1 aflevering topic, 3 opdrachttopics, 3 vaste mededeling topics, en nog het pool topic en eventueel onderschriften daar staan dan heb je meer dan de helft van de eerste pagina op vast staan en zijn andere pagina's over losse hints bijvoorbeeld veel sneller weer weg naar een tweede pagina.

Maar er verdwijnt er iedere aflevering 1tje he... en hoe verder in het spel hoe meer andere topics relevanter worden.


Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #119 Gepost op: 8-03-2023, 16:04:55 »
Maar er verdwijnt er iedere aflevering 1tje he... en hoe verder in het spel hoe meer andere topics relevanter worden.
Hier ben ik helemaal mee eens, het word in het begin misschien heel veel als je al de 10 kandidaten topics vastpind, maar de afvallers hoeven niet meer vastgepind te zijn. Dus dan is elke week 1 topic minder vastgepind. En eigenlijk vind ik zoveel meer dingen relevant en zeker hoe verder je in het spel komt, maar kandidaten topics vind ik zelf echt even belangrijk als de afleveringen topics.