Poll

Missen jullie bepaalde dingen op het forum? Graag je mening in een reactie delen.

Ja
9 (18%)
Weet ik niet
2 (4%)
Af en toe
17 (34%)
Nee
22 (44%)

Totaal aantal stemmen: 50

Auteur Topic: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?  (gelezen 13641 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #80 Gepost op: 7-03-2023, 14:19:52 »
Maar terug bij zaken, de mol België is gewoon een ander programma, je kan het niet vergelijken.
Ik zie het eerder als Ajax en Feyenoord... (Of voor de Belgen: Anderlecht en Club Brugge) Beiden zijn absoluut top, en beiden hebben dezelfde basis maar zijn toch op veel punten verschillend; en is de ene op het ene punt beter en de andere weer op andere punten beter!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #81 Gepost op: 7-03-2023, 14:24:50 »
Ik zie het eerder als Ajax en Feyenoord... (Of voor de Belgen: Anderlecht en Club Brugge) Beiden zijn absoluut top, en beiden hebben dezelfde basis maar zijn toch op veel punten verschillend; en is de ene op het ene punt beter en de andere weer op andere punten beter!

Misschien inderdaad een betere vergelijking. ;D Ze zijn allebei aan een slecht seizoen bezig, maar bij Anderlecht is het nog net iets dramatischer. Maar die hebben ondertussen dan weer minder middelen, waardoor het geen eerlijke vergelijking is.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #82 Gepost op: 7-03-2023, 14:37:18 »
Als dat technisch mogelijk zou zijn is het een idee. Alleen is dit natuurlijk niet alleen een WIDM-forum, maar veel meer dan dat! (denk alleen maar aan de grote schare Expeditie Robinson-fans met hun eigen afdeling)

Ik heb het dan ook over het specifieke WIDM-gedeelte, wat nu dus 'Wie Is de Mol AVROTROS 2023' heet.  ;D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #83 Gepost op: 7-03-2023, 14:40:33 »
Ik denk trouwens dat het hele nabeschouwingen-subboard dat we nu hebben, wel weg kan. Moltalk, Mollenstreken en Niet de Mol elk een topic en daarnaast één topic voor fanmateriaal zoals podcasts en vlogs. Daar wordt nu toch weinig in geplaatst. Zou het wat mij betreft alweer een stukje overzichtelijker maken hier :)
...óf niet!

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #84 Gepost op: 7-03-2023, 15:23:13 »
Dat zijn denk ik voornamelijk reacties op het spelbeeld. De mol zou de grootverdiener niet mogen zijn, zeker als hij echt meervouden meer heeft verdiend dan onze molkandidaat. Dan is de essentie van dit spel voor mij en zeker nog vele andere molloten weg. Dat je toch probeert een alternatieve tunnel toe te juichen is natuurlijk super.
Het is niet alleen dat. Ook bijv over de badeend opdracht dat de mol NOOIT het vliegtuig zou kiezen omdat je daar NUL invloed op hebt. Is wat mij betreft helemaal niet zo. Er zijn soms meerdere manieren om als mol te saboteren, en verschillende mollen zouden verschillende manieren kunnen kiezen. Maar (bijna?) iedereen hier lijkt heel zwart-wit te denken hoe de mol zich HOORT te gedragen. De mol verdient nooit geld, of hooguit een beetje als het niet anders kan. De mol zou dit of dat nooit doen. De mol zou altijd zus of zo doen. Tuurlijk kun je soms beredeneren dat iets heel onlogisch is als mol of juist heel logisch. Maar zo zwart-wit is het wat mij betreft vaak niet. En die nuance mis ik vaak ook wel hier. Hoewel ik meer een meelezer (al jaren) dan een poster ben, maar dat komt mede hierdoor dus. Dat ik snel denk, het heeft toch geen zin om een andere mening te posten.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #85 Gepost op: 7-03-2023, 15:25:47 »
Wat een goed initiatief om dit topic te openen en fijn dat er veel gereageerd is al hier. We zijn toch echt een site door fans, voor fans, dus uiteindelijk willen we allemaal gewoon plezier hebben in het bespreken/beleven van dit programma en wat er mist is een erg belangrijk signaal naar ons toe of het aanbod en de vraag nog op elkaar aansluiten.

Ik herken het harde ingrijpen persoonlijk niet heel erg. Naar mijn idee is er dit seizoen ook helemaal niet zo vaak ingegrepen door moderatoren. Kritiek geven en over de Vlaamse mol praten zijn al een tijdje oogluikend toegestaan tot op zekere hoogte. Alleen bij de extremere gevallen zeggen we daar iets over.

Daar zie je ook in dit topic toch ook wel weer die tweedeling. Aan de ene kant mensen die het fijn vinden om kritiek te kunnen geven en misschien die frustraties van zich af willen schrijven. Aan de andere kant zie ik meerdere mensen reageren die juist de negativiteit vervelend vinden en vinden dat de sfeer soms gezelliger kan en de waardering voor het programma vaker uitgesproken mag worden. Dat blijft toch een hele fijne balans tussen die twee. In de enquête die we een paar jaar terug hebben gedaan kwam duidelijk naar voren dat die laatste groep veel groter was dan de eerste groep en dat de sfeer dus te negatief was om nog plezier te halen uit het forum. Misschien een idee om een nieuwe peiling te doen naar welke behoeftes er zijn (wat deels al gebeurt nu dankzij dit topic ;D).



Over het topic wat Michmol aanhaalt. Er blijft wel gewoon een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en persoonlijke aanvallen/beledigingen naar de makers/kandidaten/medeforummers etc. Dat topic liep toen volledig uit de hand omdat er echt ingehakt werd op de makers van het programma, die hier ook meelezen. Daar zit wel echt een grens die naar mijn idee niet alleen op dit forum maar ook daarbuiten zou moeten gelden. Gewoon iedereen met, daar komt ie, respect behandelen ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #86 Gepost op: 7-03-2023, 16:34:20 »
Daar zie je ook in dit topic toch ook wel weer die tweedeling. Aan de ene kant mensen die het fijn vinden om kritiek te kunnen geven en misschien die frustraties van zich af willen schrijven. Aan de andere kant zie ik meerdere mensen reageren die juist de negativiteit vervelend vinden en vinden dat de sfeer soms gezelliger kan en de waardering voor het programma vaker uitgesproken mag worden. Dat blijft toch een hele fijne balans tussen die twee. In de enquête die we een paar jaar terug hebben gedaan kwam duidelijk naar voren dat die laatste groep veel groter was dan de eerste groep en dat de sfeer dus te negatief was om nog plezier te halen uit het forum. Misschien een idee om een nieuwe peiling te doen naar welke behoeftes er zijn (wat deels al gebeurt nu dankzij dit topic ;D).
Ik ben zelf dus wat ik al aangaf wel voorstander om je frustraties gelijk te uiten (ook al ben ik heel positief over het programma), maar ik denk dat het heel belangrijk is dat iedereen hun zelf mag zijn in dit forum en hun mening mogen delen, maar wel in je hoofd houden dat je de makers , kandidaten en fans niet mag beledigen. En dan kan je nog steeds aangeven dat je het geen goede aflevering vind en waarom, maar ga niet te ver. Want de positieve sfeer die sommige mensen waarschijnlijk dan denken dat het kapot gaat, als dit topic geopend wordt met je mening over elke aflevering dat moet niet vind ik de sfeer moet hetzelfde blijven. En het is jouw eigen keus als je dat topic vermijd, want je hoeft het niet te lezen. Als je wel heel erg positief bent over widm plaats dit juist in dat topic, want alleen negatief heb ik ook een hekel aan. Maar zo kunnen de mensen die negatief zijn gewoon ook lekker hun mening geven.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 16:49:51 door Mol1991 »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #87 Gepost op: 7-03-2023, 17:06:04 »
En het is jouw eigen keus als je dat topic vermijd, want je hoeft het niet te lezen. Als je wel heel erg positief bent over widm plaats dit juist in dat topic, want alleen negatief heb ik ook een hekel aan. Maar zo kunnen de mensen die negatief zijn gewoon ook lekker hun mening geven.

Hoewel het nu een beetje lijkt alsof ik niet kan wachten tot alle sluizen worden opengezet voor kritiek op het programma of de makers (dat is heus niet zo), vind ik dit een belangrijke opmerking. Mijn verbazing was in 2017 dan ook groot toen er een kritiekverbod kwam in nota bene het daarvoor aangewezen kritiektopic, waar mensen die geen kritiek wilden lezen (zie de citaten in mijn eerdere bericht) kwamen klagen over 'negativiteit'. Dat vond ik tamelijk zwakzinnig, en dat vind ik nog steeds.

Kennelijk leeft inmiddels bij meer dan één forummer de behoefte aan de rehabilitatie van een dergelijk topic. Dat heeft als bijkomend voordeel dat de andere topics 'schoon' blijven, en dat mensen die liever geen negatief commentaar lezen daar weg kunnen blijven. Bij scheldpartijen of persoonlijke aanvallen - die altijd al in strijd waren met de huisregels - kan dan natuurlijk alsnog ingegrepen worden, maar het zou zó fijn zijn als er een topic zonder betutteldisclaimer kwam waar je kon reageren zonder dat de 'tone police' (waarmee ik niet eens in eerste instantie de moderators bedoel) onmiddellijk in rotten van drie aantreedt.


(en D@n, naar ik mij herinner werd ik indertijd geband omdat ik mijn oprechte verbazing en irritatie uitsprak over het op barse toon uitgevaardigde kritiekverbod in een kritiektopic, niet omdat ik een oproep zou hebben gedaan om Rick McCullough te kruisigen. Dat heb ik namelijk nog nooit gedaan, en daar ben ik (voor de volledigheid) ook in het geheel niet voor.)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 17:21:52 door Michmol »
Woosie down?

Offline tudaisy

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #88 Gepost op: 7-03-2023, 17:32:21 »
Hmm iets als een subtab om bijvoorbeeld programmas 'Niet de mol' en 'Moltalk' apart in te kunnen bespreken.
Zeker voor 'Niet de mol'.
Als een kandidaat afvalt dan kijk ik eigenlijk niet meer zoveel in het topic over diegene. Terwijl er ontzettend veel informatie uit die afleveringen gehaald kan worden.

Een los topic met hints over cijfercodes of lettercombinaties die gevonden zijn in het seizoen zou ik ook wel leuk vinden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #89 Gepost op: 7-03-2023, 17:44:09 »
@tudaisy: Die twee dingen zijn makkelijk op te lossen want dat sub-board is er al (https://www.wieisdemol.com/forum/2020/nabeschouwing) en zo'n topic mag iedereen die dat wil openen. ;D

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #90 Gepost op: 7-03-2023, 18:20:51 »
Supergoed dat deze discussie is geopend. Worden veel goede dingen gezegd, vind ik. ::ok:: aan iedereen die meedenkt.

Paar dingetjes.

Apart topic voor Pietje is de mol en Pietje is niet de mol, lijkt mij geen goed idee. Waar komen dan observaties als "ik zie Pietje actie X doen, maar ik ben ernog nite uit of ik dat verdacht vind; het valt me gewoon op" , waar moet dat dan? Of "ik moest lachen toen Pietje X zei" of gewoon "ik vind Pietje een superleuke kandidaat". En het zou ook betekenen dat "ik vond Pietje verdacht toen die X deed, aan de andere kant, hij deed ook Y en dat is dan weer onmols" kan dan niet in 1 topic.

Wat ik wel graag zou zien afgesptist is "hints naar Pietje", maar dat heeft er voor mij vooral mee te maken dat hints mij niet zo interesseren. Ik wil kijken naar wat kandidaten doen in het psychologische spel Wie is de mol, en niet naar cijfercodes of volgordes of dergelijke in het puzzelprogramma Wie is de mol. Voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen hints of hintpuzzelaars, maar hints en acties zijn naar mijn idee wel vrij duidelijk scheidbaar.

Feedbacktopic tijdens het seizoen: héél graag. Ik merk dat ik heel vaak na een aflevering even mijn mening over die aflevering wil samenvatten en ik doe dat nu in de aflevering topic. Daar is die naar mijn diee voor - immers, voor de opdrachten ijn er al opdrachttopics. Dus ik gooi in het "aflevering 6" topic mijn feedback over aflevering 6. Dat lijkt mij on-topic. Maar het gaat dan wel op één hoop met "wat hier gebeurt in de test, is een verdenking richting Pietje en pleit Marietje juist vrij vanwege X", wat best wel heel verschillende dingen zijn. Dus prima om die feedback apart te zetten, zeker als er inderdaad mensen zijn die dat niet willen zien. Ik wil die wel zien, en daar over babbelen, want deel van de lol van dit programma is ook meedenken met hoe het programma nog beter had kunnen zijn of de creatieve energie een beetje laten vloeien over de opdrachten die de makers weer hebben verzonnen. En ik vind ook: als een aflevering mij met een zuur gevoel achterlaat, dan is het uiten van dat gevoel zinvolle feedback voor de makers. Want ik neem aan dat de makers liefst afleveringen maken die dat gevoel niet opwekken. Mij dunkt dat de makers veel kunnen hebben aan mensen die uitleggen waarom ze een zuur gevoel hebben aan iets, of waarom ze iets juist goed vinden. Ook (en juist) tijdens het seizoen, en juist ook het pure nog niet zelfgemodereerde gevoel direct na een aflevering.

En vergelijkingen met de Vlaamse mol moeten wat mij betreft ook kunnen. Dat is naar mijn idee niet anders dan vergelijkingen met oudere WIDM-seizoenen, of vergelijkingen met De Verraders of welk ander referentiepunt dan ook. Zolang het geen beledigingen zijn, zie ik geen problemen. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van mensen een slechte mol noemen bijvoorbeeld.

Dat wel gezegd, heb ik ook wel geleerd dat kritiek beter werkt en ook beter aankomt als je ook aandacht hebt voor wat je wel goed vindt (zolang dat oprecht is, uiteraard). Want ik geloof het gewoon niet als iemand niets kan bedenken wat diegene goedt vindt (anders kom je hier niet, lijkt me). Maar als er een aflevering bij zit waar je de opdrachten geowon alledrie stom vindt en ook kan uitleggen waarom, dan moet je dat naar mijn idee kunnen zeggen.


Edit: ik zag dat het genoemd was, dus ook mijn plasje over het ondershriftenspel: het is eigenlij best raar dat dat vastgepind is. Daarmee lijkt het alsof het onderschriftenspel belangrijker is dan het topic [Kandidaat] Soy Kroon, dat immers niet is gepind. Dat is het, lijkt mij, niet.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 18:26:10 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tudaisy

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #91 Gepost op: 7-03-2023, 18:52:50 »
@tudaisy: Die twee dingen zijn makkelijk op te lossen want dat sub-board is er al (https://www.wieisdemol.com/forum/2020/nabeschouwing) en zo'n topic mag iedereen die dat wil openen. ;D

Pohh.
Mind is blown.

Deze sub board is er dus al een tijdje.. én staat bovenaan de pagina.
Ik heb hier gewoon al jaren over heen gekeken.  ::rofl::
ik heb weer wat leesvoer, Thanks!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #92 Gepost op: 7-03-2023, 19:26:09 »

Edit: ik zag dat het genoemd was, dus ook mijn plasje over het ondershriftenspel: het is eigenlij best raar dat dat vastgepind is. Daarmee lijkt het alsof het onderschriftenspel belangrijker is dan het topic [Kandidaat] Soy Kroon, dat immers niet is gepind. Dat is het, lijkt mij, niet.

We moeten allemaal wel eens een plasje doen, meerdere keren per dag vaak. Maar dat is een goede opmerking. Alle kandidaten in het spel mogen voor mij vastgepind worden. Het topic dan, niet dat we jezustoestanden krijgen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #93 Gepost op: 7-03-2023, 19:31:55 »
Wat ik wel graag zou zien afgesptist is "hints naar Pietje", maar dat heeft er voor mij vooral mee te maken dat hints mij niet zo interesseren. Ik wil kijken naar wat kandidaten doen in het psychologische spel Wie is de mol, en niet naar cijfercodes of volgordes of dergelijke in het puzzelprogramma Wie is de mol. Voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen hints of hintpuzzelaars, maar hints en acties zijn naar mijn idee wel vrij duidelijk scheidbaar.
Dat heb ik ook. Volgens mij is die afsplitsing er al, want er is een topic met de naam '[hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen'.
"hints naar Pietje" horen toch in dat topic? Ik vermoed dat niet iedereen zich hiervan bewust is of zie ik dit verkeerd?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #94 Gepost op: 7-03-2023, 19:33:19 »
Heb het zelf veel over de feedback topic over elke aflevering, maar ga nu toch even wat opmerkingen van jullie bespreken (natuurlijk niet alles, want anders wordt het een heel lang bericht), waar ik mee eens ben of niet etc., omdat dit topic toch door mij is opgesteld ;)

Ik denk dat het belangrijkste blijft om voor overzicht op het forum te blijven zorgen. In sommige gevallen betekent dit dat een extra topic erbij juist goed is. In andere gevallen kan het juist onoverzichtelijk worden. Waar ik nu zelf aan denk en wat ik op het officiële avro forum, wat nu al jarenlang niet meer bestaat, ook wel prettig vond waren de subtopics van kandidaten 'waarom is kandidaat X wel de mol' en 'waarom is kandidaat X NIET de mol'. Leuk om snel even door te lezen wat onverdacht is aan jouw hoofdverdachte of juist verdacht aan anderen, zonder alle andere info tussendoor te krijgen.

Het forum moet inderdaad overzichtelijk blijven, maar ik denk door best wel wat dingen wat we nu al noemen krijgen we nog net iets meer overzicht. Zoals wat jij ook al aangaf, ik mis inderdaad deze subtopics ook, want die waren echt super leuk om door te scrollen. En dan is denk ik de keus aan de moderatores als zij dit steeds bijhouden of dat wij daar ook berichten in mogen plaatsen en bij twijfel over je reactie zet dan in de subtopic waar jij je reactie het logisch vind. En een subtopic met alle hints naar een bepaalde kandidaat zou het ook veel overzichtelijker maken naar mijn mening.

Veel forummers lezen niet alles waardoor bijv de vraag over de 5 pakbonnen van Daniël op 4 verschillende plekken wordt gevoerd. Mogelijk zou je sneller (en eenvoudiger?) moeten kunnen linken naar zo’n subdiscussie? Of toch gewoon weer 1 topic per aflevering ipv per opdracht een apart topic?

Hier sta ik helemaal achter mensen moeten beter lezen (ben er ook één af en toe) voor dat ineens op meerdere topics het zelfde onderwerp besproken word. En 1 topic per aflevering zou ik zelf eerlijk gezegd ook makkelijkere vinden.

Er is één ding dat ik het allermeeste mis: een eenvoudige manier waarop iemand aan kan geven dat hij of zij het eens is met een bepaalde reactie, zonder hiervoor een apart bericht te maken.

Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar als iemand een bericht plaatst waar je het grondig mee eens bent, dan heb je heel snel de neiging om hierop te reageren met "top" of "mee eens" of een of andere smiley.
Dit kan volgens mij veel beter in de vorm van een soort van "like" knop bij het bericht, zoals het forum van onze zuiderburen dit heeft. Werkt perfect. Voor details: kijk naar de Belgische site.
Op zich snap ik je idee heel goed, maar ik vind likes in dit geval beetje onzin en ik denk dat sommige mensen hier ook gevoelig voor zijn. Wat ik dan wel weer vind als je met bepaald bericht eens bent, prima maar leg dan ook uit waarom je dit vind of waarom niet, dit maakt het overzichtelijk dan steeds het antwoord mee eens. Ik zie het niet super vaak, maar eerlijk ik ben hier ook schuldig aan met zulke berichtjes.

Bij scheldpartijen of persoonlijke aanvallen - die altijd al in strijd waren met de huisregels - kan dan natuurlijk alsnog ingegrepen worden, maar het zou zó fijn zijn als er een topic zonder betutteldisclaimer kwam waar je kon reageren zonder dat de 'tone police' (waarmee ik niet eens in eerste instantie de moderators bedoel) onmiddellijk in rotten van drie aantreedt.

Ik denk dat naast een Aflevering-feedbacktopic ook fijn zou zijn als een Forum-feedbacktopic komt. En wat Michmol ook zei het heel fijn zou zijn als er een topic('s) komt waar je als persoon gewoon je ei letterlijk kwijt kan en natuurlijk als het te ver gaat de moderators er iets over kunnen zeggen. Maar dat je niet gevoel krijgt dat je niks meer durft te zeggen (dit gevoel heb ik soms hoor, niet overdreven vaak, maar ben hier pas sinds aflevering 7 van dit seizoen op dit forum en heb al 3x dat ik mij irriteerde aan Heinz sorry:S) en ik denk dat dit veel beter zou kunnen en nog steeds overzichtelijk kan blijven.

Edit: ik zag dat het genoemd was, dus ook mijn plasje over het ondershriftenspel: het is eigenlij best raar dat dat vastgepind is. Daarmee lijkt het alsof het onderschriftenspel belangrijker is dan het topic [Kandidaat] Soy Kroon, dat immers niet is gepind. Dat is het, lijkt mij, niet.
Ja alle kandidaten moeten vastgepind worden op dit forum.

Bedankt ook voor de mensen die stemmen, maar er zijn best veel die nee stemmen vind ik. Ik zie daar weinig van terug in de reacties, want ook al hoeft er niks te veranderen kan je dit ook hier melden natuurlijk, waarom je al tevreden bent hoe het nu is.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 19:49:51 door Mol1991 »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #95 Gepost op: 7-03-2023, 20:31:16 »
Heb het zelf veel over de feedback topic over elke aflevering, maar ga nu toch even wat opmerkingen van jullie bespreken (natuurlijk niet alles, want anders wordt het een heel lang bericht), waar ik mee eens ben of niet etc., omdat dit topic toch door mij is opgesteld ;)
 
Het forum moet inderdaad overzichtelijk blijven, maar ik denk door best wel wat dingen wat we nu al noemen krijgen we nog net iets meer overzicht. Zoals wat jij ook al aangaf, ik mis inderdaad deze subtopics ook, want die waren echt super leuk om door te scrollen. En dan is denk ik de keus aan de moderatores als zij dit steeds bijhouden of dat wij daar ook berichten in mogen plaatsen en bij twijfel over je reactie zet dan in de subtopic waar jij je reactie het logisch vind. En een subtopic met alle hints naar een bepaalde kandidaat zou het ook veel overzichtelijker maken naar mijn mening.
 

Fijn dat je het nog eens benoemt. ik lees dat sommige forummers bang zijn dat het discussies belemmert maar kijk bijvoorbeeld eens hier: https://www.widm.nl/forum.html  alle afleveringen ( met subtopics over de opdrachten) staan overzichtelijk onder elkaar en de kandidaten topics ( met subtopics) ook. klik bijvoorbeeld eens een kandidatentopic aan en kijk wat er in de subtopics geplaatst mag worden. Dat staat duidelijk aangegeven. Het is wat minder druk op dat forum en daardoor sowieso overzichtelijker vermoed ik. Misschien komt het omdat ikzelf ordelijk ben en van overzichten houd maar ik vind dat veel prettiger. Ik kan de afleveringen sneller terugvinden en als ik argumenten wil lezen waarom iemand wel of niet de mol is dan is dat ook sneller te overzien.

Dat heb ik ook. Volgens mij is die afsplitsing er al, want er is een topic met de naam '[hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen'.
"hints naar Pietje" horen toch in dat topic? Ik vermoed dat niet iedereen zich hiervan bewust is of zie ik dit verkeerd?

Dat klopt, alle hints horen in dat topic maar dat vind ik juist heel onoverzichtelijk. alles op een grote hoop in één topic. Als ik wil lezen wat er over de hints op de geldbiljetten geschreven is moet ik het hele topic doorscrollen. Het topic bestaat inmiddels uit 26 pagina's.


Ik denk dat naast een Aflevering-feedbacktopic ook fijn zou zijn als een Forum-feedbacktopic komt. En wat Michmol ook zei het heel fijn zou zijn als er een topic('s) komt waar je als persoon gewoon je ei letterlijk kwijt kan en natuurlijk als het te ver gaat de moderators er iets over kunnen zeggen. Maar dat je niet gevoel krijgt dat je niks meer durft te zeggen (dit gevoel heb ik soms hoor, niet overdreven vaak, maar ben hier pas sinds aflevering 7 van dit seizoen op dit forum en heb al 3x dat ik mij irriteerde aan Heinz sorry:S) en ik denk dat dit veel beter zou kunnen en nog steeds overzichtelijk kan blijven.
Ja alle kandidaten moeten vastgepind worden op dit forum.

Ja goed idee een apart topic waar iedereen feedback kwijt kan.Ik ben forummer omdat ik het leuk vind om op zoek te gaan naar de mol  en daar over te lezen en mee te discussiëren.  Ik vind het best storend om iedere week kritische meningen richting makers te lezen in  het opdrachtentopic. Er is kennelijk wel behoefte omdat wekelijks te kunnen doen dan is een  apart topic uitstekend. Als je  het niet wil lezen dan kun je dat overslaan.

« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 20:43:37 door Marimol »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #96 Gepost op: 7-03-2023, 20:38:10 »
kijk bijvoorbeeld eens hier: https://www.widm.nl/forum.html  alle afleveringen ( met subtopics over de opdrachten) staan overzichtelijk onder elkaar en de kandidaten topics ( met subtopics) ook. klik bijvoorbeeld eens een kandidatentopic aan en kijk wat er in de subtopics geplaatst mag worden. Dat staat duidelijk aangegeven. Het is wat minder druk op dat forum en daardoor sowieso overzichtelijker vermoed ik. Misschien komt het omdat ikzelf ordelijk ben en van overzichten houd maar ik vind dat veel prettiger. Ik kan de afleveringen sneller terugvinden en als ik argumenten wil lezen waarom iemand wel of niet de mol is dan is dat ook sneller te overzien.
Ik ken dit forum inderdaad en vind dit ook veel overzichtelijker, natuurlijk speelt het een rol dat die forum minder bezocht wordt dat het zo overzichtelijk blijft. Maar ik mis dit hier ook heel erg, ene kant is deze forum best duidelijk alleen heb ik een gevoel dat je hier meer moet zoeken naar dingen/informatie, maar ik denk hoe zij het doen en met subtopics het naar mijn mening nog net iets beter wordt. :)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 21:08:49 door Mol1991 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #97 Gepost op: 7-03-2023, 20:46:12 »
Ik vind dat juist een super irritant forum met al dat geklik. Zeker de “is wel de mol, is niet de mol”. Je klikt je suf.

Qua overzicht vind ik het hier een stuk prettiger.

Wel n goed idee om kandidatentopics vast te pinnen. Er staan nu allemaal dingen vastgepind die niet echt noodzakelijk zijn

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #98 Gepost op: 7-03-2023, 21:04:38 »
Dat klopt, alle hints horen in dat topic maar dat vind ik juist heel onoverzichtelijk. alles op een grote hoop in één topic. Als ik wil lezen wat er over de hints op de geldbiljetten geschreven is moet ik het hele topic doorscrollen. Het topic bestaat inmiddels uit 26 pagina's.

Je mag gewoon een topic openen "[Hints] molgeld". Misschien moeten we voortaan duidelijker maken dat dit mag. Als er dubbele of onnodige topics geopend worden zullen we deze samenvoegen en de topicstarter hier per pb van op de hoogte stellen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #99 Gepost op: 7-03-2023, 21:12:44 »
Fijn te weten alhoewel ik me tegenwoordig minder met hints bezighoud.
ik was echt in de  veronderstelling dat het algemene topic speciaal ingesteld was om te voorkomen dat er teveel onnodige topics werden geopend en om te voorkomen dat de hints in de kandidatentopics terecht kwamen.