Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 343932 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #820 Gepost op: 25-02-2024, 01:13:47 »
Hoe het ook zij....we weten dat er 6000 euro is verdiend dankzij Anna. Dat er dus als iemand afweek van het plan, er nog iemand afweek van het plan, (en evt. nog iemand etc.) en dat het totaal elkaar ophefde. Dat is een feit. Nou was het zo dat Fons loog over op wie hij gestemd had. Sor outte hem. Dan vraag ik mij af, iedereen weet toch de beginsituatie? Dus als Fons zegt dat hij op zijn beginmaatje gestemd heeft maar daarover liegt, waarom doet hij dat dan? Om niet betrapt te worden op een molactie. Dat het verkeerd uitpakte, OK. Pech. Op een gekke manier stemde toch iedereen op iedereen. Maar Fons was wel degene met de leugen.

De Blondine is de Mol :)

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #821 Gepost op: 25-02-2024, 01:18:31 »
Wacht even. Ik heb dit eerder op de avond juist gebracht als een prachtige en gedurfde molactie van Fons. Immers was het juist Fons die van Anna's fantastische 6000 euro winnende plan afstapte. En zich niet aan de afspraak hield. Het was Tooske die de boel nog repareerde, waardoor er toch weer 2000 bij kwam, die van haar en die van Fons.

Dus je moet m.i. kijken naar wie juist gewaagd zich niet hield aan de afspraken. Dat dit dan weer wordt rechtgebreid kan je ook niet helpen. Dikke pech!

Het werd breed uitgemeten in de auto. Dat Fons stout was geweest, zich niet aan de afspraak had gehouden. Geout door Sor. Even slikken voor Fons. Maar misschien is daar zijn molstrategie wel ontstaan. Als je dan toch al zo verdacht wordt, dan maar vol ertegenaan!

Huh, maar Fons heeft toch gewoon op Rian gestemd, volgens de afspraak? Alleen liegt hij daarover in de auto. Wat als mol opmerkelijk zou zijn, omdat je meteen alle ogen op je krijgt.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #822 Gepost op: 25-02-2024, 01:22:00 »
Hoe het ook zij....we weten dat er 6000 euro is verdiend dankzij Anna. Dat er dus als iemand afweek van het plan, er nog iemand afweek van het plan, (en evt. nog iemand etc.) en dat het totaal elkaar ophefde. Dat is een feit. Nou was het zo dat Fons loog over op wie hij gestemd had. Sor outte hem. Dan vraag ik mij af, iedereen weet toch de beginsituatie? Dus als Fons zegt dat hij op zijn beginmaatje gestemd heeft maar daarover liegt, waarom doet hij dat dan? Om niet betrapt te worden op een molactie. Dat het verkeerd uitpakte, OK. Pech. Op een gekke manier stemde toch iedereen op iedereen. Maar Fons was wel degene met de leugen.

De mol zou het toch juist andersom moeten doen? Stemmen op iemand zonder vrijstelling, of op iemand op wie al is gestemd. En dan daarover liegen zodat je niet verdacht wordt. Maar Fons doet precies het omgekeerde. Hij heeft hoe dan ook €1000 in de pot gebracht, en dat was niet nodig geweest.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #823 Gepost op: 25-02-2024, 01:29:04 »
Hmm.. ik snap je hoor.
Ik heb het net even teruggekeken. Jip is degene die met het plan komt om een verdeling af te spreken in haar eerste gesprek met Tooske. Tooske zegt dan ook “dat is een goed idee van haar , alleen ik sta er wat anders in (omdat zij wel een vrijstelling heeft)”. Anna heeft haar eerste gesprek met Justin, daarin zegt ze dat ze de vrijstellingen er uit wil maar komt ze nog niet met dat concrete plan, dat is pas in het gesprekje daarna met Babs. Als Anna bij Rian aanschuift om het plan uit te leggen zegt Rian ook dat ze de theorie al gehoord heeft (Anna of Babs heeft nog niet met Rian gesproken).
Het plan was om op de eerste gesprekspartner te stemmen. Kees gaat niet op de eerste, maar op Jeroen. Tooske gaat op Babs wat ook niet haar eerste gesprekspartner was. De rest weet ik zo even niet, dus wellicht dat daar ook niet alles volgens het plan was.
Neemt overigens niet weg dat het niet mols is om dit plan te introduceren met de kans dat mensen zich eraan houden en dus daadwerkelijke vrijstellingen en daarmee geld in de pot spelen. Of ze daadwerkelijk de kans zo groot achtte dat het plan werd uitgevoerd  ???
Plus, er zouden sowieso vrijstellingen uitgaan en dus geld verdiend worden en zoals ik al zei was 3/4 vrijstellingen het meest waarschijnlijk, dus of je die 6000,- volledig op Anna kan schrijven…
Nou ja, ik val in herhaling haha. We gaan het allemaal zien!  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Je hebt gelijk dat Jip de eerste is die opgooit om een verdeling te maken (waar Tooske natuurlijk geen zin in heeft). Maar bij de tweede ronde is Anna degene die voorstelt om op de eerste tafel te stemmen. Het lijkt erop dat Anna en Babs dit idee verder hebben verspreid en dat iedereen dat opvolgde (behalve Tooske, Kees en Justin, maar zonder consequenties).

Ronde 1
babs kees geel
fons rian lichtgroen
rosario jeroen roze
jip tooske blauw (jip wil verdeling maken)
anna justin paars

Ronde 2
jip rian roze (jip zegt hier hetzelfde)
tooske rosario blauw
anna babs paars (anna: stem op eerste gesprek. babs: ik vond dat geniaal en ging daar gewoon in mee, heb er vrede mee als ik mijne verlies want te gevaarlijk als er 3 vrijstellingen in blijven)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #824 Gepost op: 25-02-2024, 01:41:13 »
De mol zou het toch juist andersom moeten doen? Stemmen op iemand zonder vrijstelling, of op iemand op wie al is gestemd. En dan daarover liegen zodat je niet verdacht wordt. Maar Fons doet precies het omgekeerde. Hij heeft hoe dan ook €1000 in de pot gebracht, en dat was niet nodig geweest.
Hoe kom je hier bij? Niemand kan je de schuld geven van 1000 euro in de pot brengen. Het gaat niet zo van, eerst gaat iedereen stemmen, en dan als laatste mag de mol erbij en ergens een kink in de kabel leggen. En het gaat ook niet zoals jij het zegt, namelijk dat eerst de boel 'verkeerd lag' en Fons het daarna herstelde en 1000 in de pot bracht, Natuurlijk niet.

Je vergeet dat Sor naar hem toe kwam met de vraag op wie hij ging stemmen. Fons biechtte dat hij zich afvroeg of hij Sor wel kon vertrouwen en of hij de waarheid wel kon vertellen. Ook Justin eerder in de biecht zei dat er veel mensen gelogen hadden over op wie ze gestemd hadden en dat het plan in elk geval gefaald had. En Fons zei dat dit de meerderheid was, dat bijna niemand zich aan het plan had gehouden. Dus ik denk dat van de 10 er sowieso wel 6 waren die afweken.

Kortom, Fons zegt dat hij op Jeroen gestemd heeft maar tegen Sor had gezegd dat hij op Rian ging stemmen (blijkbaar had hij nog niet gestemd). Dit leverde een hele tumultueuze episode in de auto op. Sor zegt daarin dat hij Fons totaal niet vertrouwt. Nou dat hebben we tot aan de huidige aflevering dus gezien. Is nooit anders geweest. En dat Sor dus naar Fons is toegegaan voor een 'bondje', niet andersom.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #825 Gepost op: 25-02-2024, 03:11:05 »
Ik wil er eigenlijk niet aan vanwege de vreselijke Analoog hint (echt zo'n Case kerkhint, niet leuk), maar er lijkt geen ontkomen aan. Duimen voor een grote verrassing straks (al is Anna een toffe vrouw) en een totaal atypische, ontwapenende mol, maar het zal Anna zijn. 

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #826 Gepost op: 25-02-2024, 03:56:44 »
Na laat thuis te zijn gekomen van Nothing But Thieves in de Ziggo Dome meteen de aflevering teruggekeken. Gelijk iets te verwerken, want Kees kan nu echt de mol niet meer zijn. Nu maar even nadenken of ik switch naar Fons of naar Anna.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #827 Gepost op: 25-02-2024, 08:26:30 »
Ik vind het wel jammer dat Lo zoveel verraadt, want wie zij zegt dat het is, is het zeker niet.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #828 Gepost op: 25-02-2024, 09:55:32 »
Aub geen anna als mol want sor heeft echt veel meer molacties en fons zou gediskwalificeerd moeten worden want hij is gewoon een de-facto hulp mol al zet sor hem mooi op zijn plaats

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #829 Gepost op: 25-02-2024, 10:34:48 »
Ik ga nu vol op Anna, want ik weet het niet meer anders xd

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #830 Gepost op: 25-02-2024, 10:35:59 »
Het plan van Anna heeft zo’n 2.000-3.000 verschil gemaakt ten opzichte van de verwachte uitkomst (zie opdrachttopic). Dat bedrag kan niet volledig aan haar toegerekend worden, omdat Jip het wellicht meebedacht en in ieder geval flink bijdroeg aan de verspreiding van het plan en ook omdat niet iedereen zich eraan hield (al hefden de afwijkers elkaar uiteindelijk op).

Als Anna niet de mol is, heeft de mol zelf de keuze dat plan te volgen of niet. Als Fons er bijv van was afgeweken was er 1.000 minder in de pot gekomen. Dat hij dat niet doet (en er ook nog eens over liegt en daarbij zichzelf slechter voor de pot laat overkomen dan hij is) is onmols.

Ik merk ook op dat als Sor van het plan afweek, het geen verschil maakte omdat Kees als op Sors eerste gesprekspartner Jeroen stemde. Dus het kan dat Sor hier van het plan afgeweken (mogelijke molactie, al zou het een relatief kleinere zijn).

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #831 Gepost op: 25-02-2024, 10:45:21 »
Ook al kan het Sor ook nog zijn vind ik, want bij de eerste opdracht staat hij wel vind ik op de sleutelpositie, hij beslist wat erin komt en wat niet. En bij Rian moest hij wel het geld ontvangen, ook als hij de mol is, want Rian en de kijkers weten dat hij haar vertrouwt. En bij de tweede opdracht was hij naast Anna ook verdacht dat hij en Rian bijna geen woorden hadden.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 10:51:12 door Mol1991 »

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #832 Gepost op: 25-02-2024, 11:01:47 »
Ik blijf bij Fons, hij doet iets onnatuurlijks in z’n gedrag, al vanaf afl 1 denk ik dit te zien. Er is iets ‘off’. Bovendien wordt hij door iedereen verdacht en dus zal iedereen hem wel meenemen in de test, en kan er dus iemand afvallen die wel op hem zit. Zoiets. Sor zou me ook niet verbazen, daar zet ik ook altijd nog iets op in.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #833 Gepost op: 25-02-2024, 11:20:37 »
Ik blijf bij Fons, hij doet iets onnatuurlijks in z’n gedrag, al vanaf afl 1 denk ik dit te zien. Er is iets ‘off’. Bovendien wordt hij door iedereen verdacht en dus zal iedereen hem wel meenemen in de test, en kan er dus iemand afvallen die wel op hem zit.
Ik begreep in niet de mol, dat Rian twee verdachte had, maar wel andere namen hoorde bij de rest, maar ze dacht ik blijf gewoon bij mijn gevoel. Dus zou Fons de mol zijn, zat Rian niet op hem. Rian zat zeker op Kees en nog iemand dus.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 11:22:21 door Mol1991 »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #834 Gepost op: 25-02-2024, 11:49:56 »
Ik blijf bij Fons, hij doet iets onnatuurlijks in z’n gedrag, al vanaf afl 1 denk ik dit te zien. Er is iets ‘off’.

Dit heb ik ook. Fons speelt een rol en dat doet hij heel consequent week na week. Voor een nepmol wel heel lastig om vol te houden, zeker ook als je het spel als kandidaat moet spelen en op zoek bent naar de mol. Fons is nergens onzeker over wie de mol is en heel goed in naar anderen wijzen als iets fout gaat.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #835 Gepost op: 25-02-2024, 11:58:40 »
Volgende week is dus al die finaletest, dan horen we de slotbiechten. Ik denk dat we dan van iedereen gaan horen dat ze vol op Fons zullen inzetten. Kees is zijn Rian kwijt en zijn 2e was Fons. En Sor kon wel eens al veel langer op Fons tunnelen terwijl men ons wilde doen laten geloven dat hij op Anna zat......

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #836 Gepost op: 25-02-2024, 12:20:19 »
Kees kan het niet meer zijn, fons onwaarschijnlijk. Sor is inconsequent, dus ik denk Anna.

Maar zou het verdraaid leuk vinden als het toch Sor is, ik zou de Macarena actie de ultieme (onnodige maar supergrappige) molactie vinden.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #837 Gepost op: 25-02-2024, 14:09:59 »
Een nachtje over geslapen en Fons is nu mijn nieuwe mol. Hij is de enige die duidelijk molt. Het vereist wel dat Kees en Sor ook vragen op Fons hebben ingevuld, anders kan Rian (en eerder ook bijvoorbeeld Jeroen) niet afvallen. Maar ik denk dat dat prima mogelijk is met wat we gezien hebben.

Het enige tegenargument is dat hij vaak zo overduidelijk molt dat hij misschien een kandidaat is die vooral graag verdacht wil worden. Maar dat weegt voor mij minder zwaar dan de tegenargumenten voor andere kandidaten.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #838 Gepost op: 25-02-2024, 14:16:16 »
Een nachtje over geslapen en Fons is nu mijn nieuwe mol. Hij is de enige die duidelijk molt. Het vereist wel dat Kees en Sor ook vragen op Fons hebben ingevuld, anders kan Rian (en eerder ook bijvoorbeeld Jeroen) niet afvallen. Maar ik denk dat dat prima mogelijk is met wat we gezien hebben.

Het enige tegenargument is dat hij vaak zo overduidelijk molt dat hij misschien een kandidaat is die vooral graag verdacht wil worden. Maar dat weegt voor mij minder zwaar dan de tegenargumenten voor andere kandidaten.

Ja, Sor zou dan volledig op Fons gegaan zijn. Terwijl hij hem de vorige aflevering nog ziet als iemand waar hij tegen moet strijden..

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #839 Gepost op: 25-02-2024, 14:17:57 »
Anna die in de landelijke verdenkingen intussen Kees heeft ingehaald, alle sterke hints die ik naar haar voorbij heb zien komen.... Krijg er toch een rode vlag gevoel bij. Ook omdat ik haar vaak kandidaats vind reageren.

Maar wie dan wel? Denk dat ik het voor nu maar bij Sor houdt.  ::helderziend::