Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden  (gelezen 26010 keer)

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #120 Gepost op: 18-02-2024, 23:39:31 »
Iets anders. Waarom zegt Rik constant steeds vrijstelling voor aflevering 7, terwijl ze in die aflevering zitten?? Tot en met de vrijstelling aan Kees geven, zegt hij iets als 'hier is je vrijstelling voor aflevering 7'
Zo nadrukkelijk 7 noemen terwijl 'deze aflevering' zoveel natuurlijker is, dat moet toch iets betekenen. Kandidaten zeggen allemaal ook "hmm, voor aflevering 7", ze zijn in aflevering 7 ! Zijn ze ter plekke de data een beetje kwijt..?
De reden waarom de aflevering vooruitblikken heet? We moeten er zelf maar 1 bij optellen  ::boogie::

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 18-02-2024, 23:46:16 »
Fons zou ook goed de mol kunnen zijn
Hij houdt zelf 500 uit de pot en hij laat (bijna) iedereen op hem stemmen als degene die de vragen gekocht heeft.

Zou hem als mol best leuk vinden, als niet iedereen hem vrij verdacht zou vinden.
Als Jurre mollen in your face, alleen wordt hij door iedereen wel (een beetje) verdacht.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 18-02-2024, 23:47:44 »
Heeft nummer 7 misschien met de mol te maken en geeft Rik zo nog een aanwijzing naar de mol?

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #123 Gepost op: 18-02-2024, 23:48:56 »
Iets anders. Waarom zegt Rik constant steeds vrijstelling voor aflevering 7, terwijl ze in die aflevering zitten?? Tot en met de vrijstelling aan Kees geven, zegt hij iets als 'hier is je vrijstelling voor aflevering 7'
Zo nadrukkelijk 7 noemen terwijl 'deze aflevering' zoveel natuurlijker is, dat moet toch iets betekenen. Kandidaten zeggen allemaal ook "hmm, voor aflevering 7", ze zijn in aflevering 7 ! Zijn ze ter plekke de data een beetje kwijt..?
Misschien willen ze duidelijk maken dat deze vrijstelling een zeer beperkte houdbaarheid heeft.

Offline Grabmill

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 19-02-2024, 00:01:03 »
Heeft nummer 7 misschien met de mol te maken en geeft Rik zo nog een aanwijzing naar de mol?
Aflevering 7, A7, 7e letter van het alfabet, A.G.?
Te ver gezocht?

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 19-02-2024, 02:28:25 »
Dan hoop ik eigenlijk dat fons gewoon de mol is want rian laat zich wat veel overal naartoe sturen (ze wilde de bediening in, aflevering 1 met schilderen) en is zelf minder sturend aanwezig maar dan klopt iig dat ze zich zo overduidelijk zichtbaar kleedde bij de marktopdracht.
Volgens mij steekt Rian direct haar vinger op voor de Tuktuk. Zij trekt zich terug als ze hoort dat er meer mensen zijn die het willen, want zij rijdt thuis ook. Maar Sor en Kees gunnen het Rian, Sor doet al veel wilde dingen. Sor roept ook enthousiast Motomami, hij doelt op Rian of op een album van Rosalía. Maar Rian doet inderdaad niet veel moeite om te komen waar zij wil.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 19-02-2024, 08:12:26 »
De montage van de volgorde is vreemd. Zeker Anna zit er wat tussendoor, zouden ze enkel doen om de ware volgorde van de mol te verbergen.

1500 is een heel onlogisch bod voor iemand als Anna die wiskundig sterk is.

Als Babs het hoogste bod had was er geen vrijstelling (maar dus wel geld uit de pot), of had alsnog het hoogste bod met de juiste naam geteld. Lijkt me triviaal. Wie anders beweert, maakt vreemde en onlogische redeneringen.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 09:53:12 door Belgian Mol »

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 19-02-2024, 08:33:56 »
De montage van de volgorde is vreemd. Zeker Anna zit er wat tussendoor, zouden ze enkel doen om de ware volgorde van de mol te verbergen.

Het is nogal duidelijk dat ze als laatste ging. Dus misschien eerder om haar verdacht te framen.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 19-02-2024, 09:14:36 »
Misschien willen ze duidelijk maken dat deze vrijstelling een zeer beperkte houdbaarheid heeft.
Ik dacht eigenlijk dat ik eerder (bij de potoverdracht?) een kandidaat hoorde zeggen “aflevering 6”. Ik was toen namelijk verbaasd dat kandidaten in afleveringen praten. Er zijn natuurlijk pas 6 executies geweest, dus misschien hebben ze niet door dat ze een aflevering verder zijn? Maar omslachtige manier om dat duidelijk te maken..

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 19-02-2024, 10:19:07 »
Rian is boos, Rosario speelt het heilige boontje.

Rian: "Ik vind het echt walgelijk". (Iedereen lachen, maar Sor serieus)
Sor: "Ja. Ja, absoluut".

Kees: "Ik dacht Fons". Iedereen serieus, maar Sor grinniken. Blij dat hij zelf niet is genoemd?

Sor: "2.000 euro!".
Kees: "Maar luister!"
Sor: "Nee, hoe bedoel je luister. 2.000 euro!"
Kees: "Ik heb niet in het dossier gekeken".
Sor: "Nee, je hebt wel het vierdubbele eruit gehaald".

Beetje ongeloofwaardig toneelstukje, hij lijkt niet echt verontwaardigd. Vervolgens ontkennen dat hij zelf ook in het dossier gekeken heeft. Dat maakt al helemaal weinig sense, als kandidaat zijnde. Waarom wil hij zelf niet verdacht worden?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #130 Gepost op: 19-02-2024, 10:48:45 »
Beetje ongeloofwaardig toneelstukje, hij lijkt niet echt verontwaardigd. Vervolgens ontkennen dat hij zelf ook in het dossier gekeken heeft. Dat maakt al helemaal weinig sense, als kandidaat zijnde. Waarom wil hij zelf niet verdacht worden?
Dit maakt hem juist wel verdacht. De aandacht wordt er op gevestigd. Anna helpt hem een handje door te vragen naar die tweede 500 euro. Fons en Kees gaan voor eigen voordeel en iedereen weet het. Sor gaat voor eigen voordeel, maar wordt nog verdacht door Babs. Dan ga je dat niet aan de grote klok hangen, maar gewoon liegen. Babs kan Sor zo nog steeds verdenken.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 19-02-2024, 10:59:13 »
Sor gaat voor eigen voordeel, maar wordt nog verdacht door Babs. Dan ga je dat niet aan de grote klok hangen, maar gewoon liegen. Babs kan Sor zo nog steeds verdenken.

Dan ga je blijkbaar vanuit dat 3.000 euro onmogelijk maken, 500 euro uit de pot halen, en de kans vergroten dat er een geldig bod wordt uitgebracht, allemaal niet verdacht zijn. Ik denk dat de kandidaten dat juist wel verdacht vinden, en daarom graag willen weten wie die tweede persoon was. Wat zou het ze anders kunnen schelen?

Babs heeft niet voor niets op Anna gestemd. Die staat nou niet bekend als iemand die voor zichzelf gaat. Ze is een van haar verdachten.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 19-02-2024, 11:06:18 »
Ik zou er ook over liegen, ook als ik kandidaat was. Je maakt jezelf altijd verdacht met een leugen en ik ga mensen niet wijzer maken dan ze zijn. Voor hetzelfde geld wordt het een testvraag, ze zoeken het maar uit.

Kandidaten zijn met meer aspecten van het spel bezig dan alleen zichzelf verdacht maken. En ik denk dat het ook niet altijd even leuk is om op je donder te krijgen, in menselijk opzicht.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 19-02-2024, 11:10:05 »
Ergens heb ik het gevoel dat “uitkomst bieden” een link heeft met de uitkomst van een andere opdracht. Misschien was het een doorkijkje naar toekomst in de volgende aflevering?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 19-02-2024, 11:14:27 »
Ergens heb ik het gevoel dat “uitkomst bieden” een link heeft met de uitkomst van een andere opdracht. Misschien was het een doorkijkje naar toekomst in de volgende aflevering?

Ik moest bij deze opdracht juist denken aan 'Revanche', dat is feitelijk wat er in ronde twee gebeurt. Ondanks je integriteit uit rancune alsnog geld kwijtspelen omdat twee anderen voor 500 euro gespiekt hebben.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 19-02-2024, 11:29:12 »
Je ziet in het eerste rondje duidelijk dat Anna als laatste was als Rosario terugkomt. Ze zegt “now you’re one of them” daarmee doelt ze op dat hij nu net als de rest ook niks zegt. Iedereen was dus al geweest

Zij ging als laatste.. zij is de mol

Het is heel duidelijk Anna.

In een individuele opdracht waarin de kandidaten van elkaar gescheiden worden gehouden, is het soms handig om de Mol als laatste te laten gaan. Maar nu zien de andere kandidaten de volgorde, en laadt dat extra verdenking.

Hier juist handiger dus om de Mol niet als laatste aan de beurt te laten zijn.

Offline JeaNinja

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 19-02-2024, 11:50:15 »
In een individuele opdracht waarin de kandidaten van elkaar gescheiden worden gehouden, is het soms handig om de Mol als laatste te laten gaan. Maar nu zien de andere kandidaten de volgorde, en laadt dat extra verdenking.

Hoewel ik met één been in de Anna-tunnel zit, zou dit dus spreken voor Kees. Bij de tafeltjesopdracht leek hij als laatste aan de beurt te zijn geweest (en Anna als twee na laatste). Hier is Kees net niet laatste. Sowieso opvallend dat zowel Kees als Anna wederom achteraan zitten qua volgorde, en in die andere opdracht ook.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 11:57:50 door JeaNinja »

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 19-02-2024, 12:08:47 »

Eens, denk dat dit intussen ook wel bij iedereen bekend is (kijkers en kandidaten). De mol kan dus zeker eerder gegaan zijn.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 19-02-2024, 12:34:14 »

Hoewel ik toch vooral Anna verdenk, sluit ik me hier wel op aan. Het valt enorm op voor de kandidaten wie laatst gaat. En je wil als productie ook voor de kandidaten je mol niet zomaar blootgeven.

Maar de mol moet hier niet per sé als laatste te gaan om informatie te hebben. Zodra 1 andere kandidaat heeft gekeken in de envelop, kun je de mol al naar binnen roepen. Op dat moment is de mol al zeker niet meer de enige, als die beslist om te kijken. En de mol kan dan ook beslissen om niet te kijken, de 3000 zijn al niet verdiend.

Ik vond het een beetje jammer dat ze in die 2de ronde niet de volgorde helemaal omdraaiden, eerste nu laatst, laatste nu eerst. Dat zou de hele ‘volgordediscussie’ een andere dimensie geven.

Maar als je als mol in de 2de ronde ergens halfweg de groep naar binnen moet, kun je gerust je bieding anticiperen op de kandidaten voor je. Je maakt met de mol gewoon 2 of 3 takes. Eentje net onder het bedrag dat al is geboden, een take met een bedrag een stukje erboven. En 1 met een hoog bedrag, voor als alle kandidaten veel te braafjes bieden.

Daarna kijk je als regie wat het beste uitkomt om je mol uit de wind te houden, maar toch maximaal geld uit de pot te halen.

1 ding moet je dan nog afspreken. De mol moet wel nog weten welke van zijn/haar biedingen je als regie uiteindelijk gebruikt, vóór de bekendmaking van de uitkomst.

Maar kijk, handig, Rik zegt bij einde opdracht wat het laagste (550€), gemiddelde (1500€) én hoogste (2000€) bod was. Dan kan de mol onmiddellijk zijn/ haar rolletje opnemen bij de reacties.

Nog eventjes vanuit mijn Anna tunnel. Wanneer Rik zegt dat het hoogste bod 2000€ is, kijkt ze eventjes blij, daarna handen voor de mond. En éénmaal wordt gezegd dat het Kees was, onmiddellijk verontwaardigt op Kees (alhoewel zij niet zoveel minder bood).

« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 12:35:49 door Froky »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 19-02-2024, 12:44:16 »
In het verleden is de mol al veel bepaald met de FTS theorie (follow the sun of follow the shadow). De makers probeerden dit nu door suggestieve montage over Anna wat te veranderen. Een opdracht als deze moet in een donkere kamer, geen ramen, een vaste lichtbron (dus geen kaarsen). Nu zijn Kees & Anna die als voorlaatste en laatste gaan wel de twee enige realistische mollen die over zijn, dus hier vond ik het niet zo erg.