Auteur Topic: Niet de Mol met Splinter Chabot  (gelezen 11492 keer)

Offline geennaam

• Forumlid
Re: Niet de Mol met Splinter Chabot
« Reactie #100 Gepost op: 15-12-2025, 23:17:04 »
Deze uitzending maakt toch niet dat ik Nathan verdachter ben gaan vinden..Merel lijkt het idd te verklappen dat zij kandidaat is.
Vind het juist wel weer opvallend dat Loes er weer relaxed bij zit, en het lijkt alsof ze minder aan het woord is geweest in wat er in deze uitzending met Splinter wordt uitgezonden; dus weer op de vlakte, en dat is precies wat ze nu uitspreekt als haar ingezette tactiek; op de achtergrond blijven, en ze zegt letterlijk “ niet meteen fanatiek zijn in spelletjes” Dit kan dan ook verklaren waarom ze als mol bijvoorbeeld bij de lasergame en zwembad niet als 1 van de eersten is gegaan. Met wel het risico op meer geld in de pot, maar wel meer kans op onverdacht te blijven als mol.. Ik zou het heel leuk vinden als er eens een onverdachte mol is!

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #101 Gepost op: 16-12-2025, 00:25:20 »
De productie wil een verhaal vertellen, en vindt het geen bevredigend einde als de winnaar op de verkeerde Mol zat maar toevallig de meeste antwoorden goed had, en zal zo nodig de Mol aansporen om opzichtiger te mollen als ie tot in de finale onder de radar blijft.

Maar dat zien we dan ook niet bij Loes. Die laatste twee opdrachten waren niet zo veel soeps, maar ze had in de eerste in ieder geval wel harder kunnen toeslaan.

Enige hoop voor Loes als mol is dat Merel twijfelde tussen de twee en tot iedereens verbazing voor Nathan koos. Dat zou beter passen bij Merels gedrag richting Loes de afgelopen weken.

Maar dan nog, wat is het verhaal volgende week? Nathan of Merel wint, want toeval? Niet echt een bevredigend einde.

Mocht Loes de mol zijn, dan zijn er manieren om toch een oplossing te forceren (met betere tv):

- zo hard mollen dat het begint op te vallen.
- de finaletest een tussentijd maken en die zo opzetten dat 1 van de 2 verdachten afvalt (dus Merel of Nathan) zodat er iemand op zoek moet naar een nieuwe mol.

Wat dat betreft zou het de beste tv zijn geweest als Merel zo vlak voor het einde was afgevallen. Dan waren Kim en Nathan echt in shock geweest en hadden we een mooie twist kunnen krijgen: iets van “jullie hadden het allemaal fout en mogen de finaletest nu opnieuw maken”. Dat was best leuk geweest.

Maar goed, dit neemt allemaal aan dat Loes de mol is en daar geloof ik steeds minder in.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 16-12-2025, 00:28:00 »
Het lijkt me inderdaad dat de productie gewoon keihard voor effectbejag heeft gekozen (de antimol mol maken speciaal voor het jubileumseizoen) en niet een mol hoefde die ook daadwerkelijk molde. Vandaar werd de Hofdihuis opdracht ingezet, en was er een gelukje dat de juryleden de opzet allemaal meteen doorhadden, en er dus nog eens 2000 euro uit de pot ging, met het alibi voor Nathan om NOG minder te mollen.

Ik begin hier ook in te geloven.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #103 Gepost op: 16-12-2025, 08:36:30 »
Het lijkt me inderdaad dat de productie gewoon keihard voor effectbejag heeft gekozen (de antimol mol maken speciaal voor het jubileumseizoen) en niet een mol hoefde die ook daadwerkelijk molde. Vandaar werd de Hofdihuis opdracht ingezet, en was er een gelukje dat de juryleden de opzet allemaal meteen doorhadden, en er dus nog eens 2000 euro uit de pot ging, met het alibi voor Nathan om NOG minder te mollen.
Ik denk ook steeds meer dat dit kan kloppen. Misschien dachten ze bijna heel Nederland heeft Nathan als wensmol, dan maken we hem gewoon een keer de mol, maar passen we gewoon wat dingen aan, zo dat hij niet constant hoef te mollen om toch bij zichzelf te blijven.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

« Reactie #104 Gepost op: 16-12-2025, 13:37:42 »
Ik denk ook steeds meer dat dit kan kloppen. Misschien dachten ze bijna heel Nederland heeft Nathan als wensmol, dan maken we hem gewoon een keer de mol, maar passen we gewoon wat dingen aan, zo dat hij niet constant hoef te mollen om toch bij zichzelf te blijven.

Het is sowieso een gescript programma waarin de verdiensten van de mol voor een groot deel afhangen van een goede redactie/programmamakers. Maakt verder niet uit, het is leuk om naar te kijken, maar ik vind dat sommige kandidaten of mollen hier wel 'hard' worden aangevallen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 16-12-2025, 13:48:18 »
Ik ben iemand die best hard kan zijn in mijn mening klopt, maar dit hoeft niet persé te betekenen dat ik Nathan een slechte mol vind.

Het is in mijn ogen gewoon best logisch als je als maker de wensmol als mol maakt. En dat je om die reden sommige dingen minder belangrijk vindt dat hij dit als mol heeft of doet. Natuurlijk geloof ik wel in het feit dat hij van deze groep de beste keuze is, anders kies je hem niet. Maar ik denk dat het feit dat veel hem als wensmol hebben de reden is dat hij gevraagd is voor dit jublieumseizoen en misschien ook hoopte de makers om hem als mol te maken om die reden.

« Reactie #106 Gepost op: 16-12-2025, 13:58:30 »
Ik ben iemand die best hard kan zijn in mijn mening klopt, maar dit hoeft niet persé te betekenen dat ik Nathan een slechte mol vind.

Het is in mijn ogen gewoon best logisch als je als maker de wensmol als mol maakt. En dat je om die reden sommige dingen minder belangrijk vindt dat hij dit als mol heeft of doet. Natuurlijk geloof ik wel in het feit dat hij van deze groep de beste keuze is, anders kies je hem niet. Maar ik denk dat het feit dat veel hem als wensmol hebben de reden is dat hij gevraagd is voor dit jublieumseizoen en misschien ook hoopte de makers om hem als mol te maken om die reden.

Hij zal idd gevraagd zijn om zijn populariteit in zijn eerdere seizoen. Idd een goede keuze.
Ik bedoel ook meer om in het verleden bijvoorbeeld de kritiek op mol Renée, terwijl die het ook maar ' moet doen' met opdrachten die verzonnen zijn (door anderen) die soms wat minder goed uitpakken en hoe ze eea in beeld brengen. Je moet het als mol ook maar doen met 'de wielen die je krijgt' en het is met een enorme groepsdynamiek en een grote druk echt niet makkelijk.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 16-12-2025, 14:11:31 »
Daar ben ik helemaal mee eens. :)
Het is natuurlijk wel menselijk en iedereen heeft natuurlijk een bepaalde voorkeur, hoe ze een mol graag willen zien. Alleen ligt dat ook heel erg aan de opdrachten en ga zo, maar door.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 17-12-2025, 01:25:48 »
Even over die laatste aflevering, op het eind zegt Splinter:''Zal ik de laptop dichtdoen? En dan gaan jullie aan mij vertellen wie echt de mol is, hè?'' Loes:''is goed" Nathan:''ja'' Splinter:''Top, bij deze'', en dan die dodelijke blik van Loes naar Nathan.. Dat kan toch bijna maar 1 ding betekenen, of is Loes weer aan het acteren?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 17-12-2025, 07:20:04 »
Ik heb gisteren de aflevering van de finalisten weer gezien. En viel mij echt op dat juist bij bepaalde momenten, Loes en Merel heel vreemd Nathan aankijken vanwege bepaalde antwoorden. En ook toen Splinter zei op wie ze zitten en zaterdag horen we wie de mol is, vooral Loes naar Nathan kijkt.

Wat wel een opvallende momentje bij Loes is, dat ze toen over de Line-up opdracht hadden en Splinter vraagt hadden jullie door dat Jurre achter het glas zat. Schudde zij als enige niet nee, zij bemoeide er eigenlijk ook verder niet mee toen ze erover hadden. Ze zei alleen dat Rik het ook op een leuke manier vertelde, eigenlijk zei ze met iets andere woorden dat je daardoor ook wel kon lachen. En dat ze alledrie Rik hoorde.
Klein bijzonder momentje van Loes. Ook al was de opmerking van Nathan over deze opdracht ook bijzonder, het leek er erg op dat hij Jurre gehoord had.
« Laatst bewerkt op: 19-12-2025, 10:47:46 door Mol1991 »

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 17-12-2025, 10:05:25 »
Wat wel een opvallende momentje bij Loes is, dat ze toen over de Line-up opdracht hadden en Splinter vraagt hadden jullie door dat Jurre achter het glas zat. Knikte zij als enige niet, zij bemoeide er eigenlijk ook verder niet mee toen ze erover hadden. Ze zei alleen dat Rik het ook op een leuke manier vertelde, eigenlijk zei ze met iets andere woorden dat je daardoor ook wel kon lachen. En dat ze alledrie Rik hoorde.
Klein bijzonder momentje van Loes. Ook al was de opmerking van Nathan over deze opdracht ook bijzonder, het leek er erg op dat hij Jurre gehoord had.
Ik heb die opdracht nog eens teruggekeken en speciaal gelet op de 4 finalisten. Wat mij opviel is dat zowel Kim, Merel als Loes op een glimlach zijn te betrappen. Bij Nathan zag ik geen enkele glimlach. Die keek alleen maar stoïcijns voor zich uit. Blijkbaar had die zich voorgenomen (als mol?) om nergens op te reageren. Jurre zegt ook in de biecht dat de mol zich dit zal hebben voorgenomen. Je mag toch hopen dat de mol hier wel de stem van Jurre heeft gehoord.

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 17-12-2025, 12:33:01 »
Even over die laatste aflevering, op het eind zegt Splinter:''Zal ik de laptop dichtdoen? En dan gaan jullie aan mij vertellen wie echt de mol is, hè?'' Loes:''is goed" Nathan:''ja'' Splinter:''Top, bij deze'', en dan die dodelijke blik van Loes naar Nathan.. Dat kan toch bijna maar 1 ding betekenen, of is Loes weer aan het acteren?

Dit screenshot zegt voor mij qua gezichtsuitdrukkingen en houding Loes verliezer, Nathan mol en Merel winnaar.

Sowieso vind ik Loes er de aflevering bij zitten alsof ze niet gewonnen heeft.

Kan allemaal tunnelvisie interpretatie zijn, we gaan het zien zaterdag!  :)

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 17-12-2025, 21:54:24 »
Ik kom uit de Loes tunnel maar kan er ook niks anders meer van maken.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 17-12-2025, 23:20:14 »
Je mag toch hopen dat de mol hier wel de stem van Jurre heeft gehoord.
Nou ik hoop het wel dat Nathan dan Jurre echt gehoord heeft.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #114 Gepost op: 17-12-2025, 23:48:27 »
Dit screenshot zegt voor mij qua gezichtsuitdrukkingen en houding Loes verliezer, Nathan mol en Merel winnaar.

Sowieso vind ik Loes er de aflevering bij zitten alsof ze niet gewonnen heeft.

Kan allemaal tunnelvisie interpretatie zijn, we gaan het zien zaterdag!  :)

Ik doe gezellig mee met die tunnelvisie.  :) Als deze situatie toch anders is, dan was dit een goede act.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MrShankly

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 19-12-2025, 09:21:27 »
Ik heb het teruggekeken maar ik zag de verspreking niet? Het ging er toch om dat Merel zich zou verspreken als kandidaat? Want ik zie toch vooral een mol die heel omslachtig moet formuleren.
Of had ik het verkeerd begrepen?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #116 Gepost op: 21-12-2025, 12:46:50 »
Wat wel apart is.... we haalden een hele hoop uit die blikken van Loes hier.... maar Merel zegt net in een interview dat Loes tot aan de kleedkamers gisteravond nog dacht dat zij de mol was. Dus dat is helemaal niet duidelijk geworden op de finalistenparty, het is echt zoals wij het gezien hebben als kijker.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 21-12-2025, 12:51:51 »
Maar Loes zei gisteren wel dat ze na het terugkijken van dit seizoen, sterk twijfelde als ze goed zat. Bij het terugkijken kwam Nathan in beeld, maar toen was het al te laat. Dus ik denk dat de blikken van Loes in niet de mol wel kloppen richting Nathan met haar twijfel. Alleen hoopte ze blijkbaar gisteren toch nog sterk dat Merel het is en bleven dus daardoor ook haar verdenkingen naar Merel.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #118 Gepost op: 21-12-2025, 13:06:43 »
Maar ik had dus eerder niet gedacht dat ze het ook voor Loes verborgen hadden gehouden. Je kon wel zien dat Loes hier de verliezer was. Maar de winnaar mocht ook niks zeggen. Het verklaart dus ook het gehakkel van Merel.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 21-12-2025, 13:28:59 »
Nou het leek dat Merel het alleen wist, omdat ze dacht dat ze goed zat en niet, omdat het verteld is aan haar.