Poll

Wie is de Mol?

Anne-Marie
5 (4%)
Dennis
3 (2.4%)
Jurre
6 (4.8%)
Kim
18 (14.3%)
Loes
45 (35.7%)
Merel
12 (9.5%)
Nathan
10 (7.9%)
Sahil
27 (21.4%)

Totaal aantal stemmen: 126

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 7303 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 2-11-2025, 15:43:11 »
Voor wat het waard is. Ik heb even gekeken hoeveel afleveringen de oud-kandidaten het hebben volgehouden in hun seizoen.
Richard, Loes en Sahil waren alle drie de vijfde afvaller, waarbij moet worden opgemerkt dat Richard al in aflevering 3 een rood scherm kreeg maar mocht terugkomen. Nathan haalde de finale. Imanuelle viel als zesde af. Resultaten uit het verleden..., je weet het.

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 2-11-2025, 16:00:16 »
Sahil was de 6de afvaller maar doordat er 11 kandidaten waren dat seizoen waren er na zijn eliminatie nog 5 over.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #22 Gepost op: 2-11-2025, 23:50:28 »
Ik heb ook molvibes bij Loes.

Bij nader inzien, verander ik mijn stem naar Annemarie, maar wel met twijfels. Ik neig naar een oud-mol voor nu. Annemarie gaat in ieder geval voor de revanche. Dat zou ook nog kunnen als ze kandidaatis, maar ik heb haar weinig goeds zien doen.

Ook erg verdacht: Richard, Sahil en Merel.
Nathan zou echt fantastisch zijn en streep ik niet af.
Dennis is enorm chaotisch vind ik, maar je weet het maar nooit.
Jurre: best opvallend in beeld gebracht, niet logisch voor een af. 1.
Kim en Loes: vind ik iets minder waarschijnlijk.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #23 Gepost op: 3-11-2025, 01:01:50 »
Dennis speelde in afl 1 imo weer een beetje het typetje dat hij in S8 was, naïef, impuslief etc. Als hij weer de mol is gemaakt dan zou hij -lijkt mij- voor echt een andere tactiek zijn gegaan deze keer. Hij is vast niet de mol. Anders voorzie ik echt dat het een seizoen wordt waarin het echt heel duidelijk is dat het Dennis weer is. De shockfactor van 2008 gaat niet op exact dezelfde manier lukken  ::)

Ik zeg nu: anne-marie als revanche, Loes 2, Sahil 3.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #24 Gepost op: 3-11-2025, 11:04:41 »
Als het per definitie geen oud-mol is, zou het wel erg makkelijk worden. Nog maar vier mogelijkheden over.

Ik geloof er niet zo in. Juist een oud-mol is (zie de tendens hier) onverwacht en verrassend.

Daarbij geloof ik niet in de revanche-mol. Dus geen Annemarie, Merel of Kim.

Dennis denk ik ook niet.

Jurre hou ik goed in de gaten.

Verder sluit ik nog niemand echt uit.

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #25 Gepost op: 3-11-2025, 12:46:43 »
Ik ga voor Richard.

Hij leidt zijn medekandidaten af met humor en is niet bang om initiatief te nemen. In de eerste opdracht meteen een duidelijke potentiële molactie en een hint die makkelijk uit te leggen is. Bij de mollicitatie koos hij voor een andere aanpak dan de rest door te doen alsof hij Portugal helemaal niet gehoord had en degene die het verklapte in bescherming te nemen (en we zagen weinig beelden van hem bij de shoot).

Verder denk ik dat hij er sowieso lang in blijft, hij heeft ons al maanden lopen te teasen en had volgens mij heel veel zin in de uitzendingen ;D Is geen argument maar sluit wel aan bij mijn gevoel.

Loes zou ik te makkelijk vinden maar hou ik rekening mee. Ik heb überhaupt nog niemand afgeschreven, ook zeker de oud-Mollen niet. Lijkt me onverstandig (maar wel leuk) om te veel op dat vraagstuk te focussen, ik ga ervan uit dat ze gewoon voor de beste optie in deze groep van tien mensen zijn gegaan en dat dat net zo goed een oud-Mol als een oud-kandidaat kan zijn.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 4-11-2025, 12:27:53 »
Ben voor Sahil gegaan. Omdat hij de vrijstelling bij had en uit zijn schoen haalde, we in zijn seizoen hebben gezien dat hij enorm goed kon liegen en hij nu bij de koffers steeds wat anders zei.

Toevoeging: ik zie dat ik me vergis. Bij de koffers is het Nathan die steeds wat anders zegt.
« Laatst bewerkt op: 4-11-2025, 12:47:25 door cinner »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #27 Gepost op: 4-11-2025, 12:33:00 »
Ik lees vaak dat loes als mol te makkelijk zou zijn!  Waarom is het te makkelijk? Voor ons om te raden, of voor de makers om haar de mol te maken ?   Snap hem niet zo goed.
Beetje stil nog in de groep, het zou juist als ik de maker was iemand zijn waar ik niet direct mol bij denk en daarom juist niet de gemakkelijke keuze.

Offline jokeJD

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 4-11-2025, 13:02:23 »
Dennis speelde in afl 1 imo weer een beetje het typetje dat hij in S8 was, naïef, impuslief etc. Als hij weer de mol is gemaakt dan zou hij -lijkt mij- voor echt een andere tactiek zijn gegaan deze keer. Hij is vast niet de mol. Anders voorzie ik echt dat het een seizoen wordt waarin het echt heel duidelijk is dat het Dennis weer is. De shockfactor van 2008 gaat niet op exact dezelfde manier lukken  ::)
Ik zag wel een ander typetje bij Dennis: de onverschillige kandidaat. Hij heeft het allemaal wel gezien en rommelt gezellig een beetje mee.
We zien eigenlijk nooit dat een mol ervoor kiest een onverschillige kandidaat te spelen. We verdachten o.a. Sinan hiervan, maar steeds blijkt dat de onverschillige kandidaat toch een kandidaat blijkt. Een mol kiest er doorgaans toch voor een fanatieke kandidaat te spelen. Zou Dennis het aandurven om hier een keer verandering in te brengen?

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #29 Gepost op: 4-11-2025, 13:45:29 »
Loes... (anders Dennis of Merel)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #30 Gepost op: 4-11-2025, 21:03:12 »
Loes winnaar, Sahil verliezer, Nathan mol.

Offline wieowie

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 4-11-2025, 21:34:16 »
Ik sluit een oud mol absoluut niet uitz daarbij neig ik iets meer naar "eerherstel" (Kim of AM) dan naar een supermol (de andere 3). Het afbraakrisio is wel groot bij de 2 dames en durft de productie het aan om het programma bij 1 van de 2 neer te leggen? Anderzijds, het is alweer lang geleden dat deze twee meespeelden en misschien hebben ze in de mollicitaties wel heel goed laten zien wat ze geleerd hebben van hun eerdere molschap. Bij de oud kandidaten vind ik Loes het type keuze dat vorige keer os gemaakt. Wat meer low profile gebruik kunnen maken dat de rest veel aandacht opeist.

Offline MitchK

• Actief Lid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #32 Gepost op: 5-11-2025, 13:13:41 »
Enfin. In scenario twee mollen (ik weet, het is vaak weggelachen en een terugkerend complot iets, maar áls het een keer zo kan zijn is het nu in mijn ogen) zijn mijn verdachten Richard en Dennis.
In scenario één mol overduidelijk Loes.

Er is duidelijk gezegd dat er 9 kandidaten en één mol zijn. Als dit niet duidelijk uitgesproken was, dan had ik nog iets meer kunnen leven met deze theorie.
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline Kreauwen

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 6-11-2025, 13:41:29 »
Een van de weinige keren dat ik na aflevering 1 nog geen duidelijke tunnelvisie verdachten heb. Ik vind het heel lastig. Ik zat eerst te denken aan Loes, maar dat lijkt mij een speler waar je gewoon té makkelijk op uit komt...  ::vergroot::

Als ik blind in het duister moet schieten... Dennis

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 6-11-2025, 14:02:23 »
In de tweede teaser is een gestalte te zien die donkere, verhullende kleding en vrij dikke handschoenen draagt. De stem van deze persoon is vervormd. Deze schimmige figuur zal ongetwijfeld de Mol zijn. In de breedbeeldversie van de teaser is deze figuur, die ik gemakshalve ‘Mol’ noem, véél beter te zien dan in de verticale versie. Deze Mol is desondanks slechts gedeeltelijk zichtbaar en de kleding verhindert een goede blik op bijvoorbeeld het postuur, maar er is één aspect dat wel behulpzaam kan zijn in de zoektocht naar de Mol, namelijk diens lengte.

Enkele characters uit eerdere Molseizoenen arriveren in een Cadillac Fleetwood 75 Limousine. Deze auto heeft een hoogte van 144,8 cm, afgerond 144 cm. In de teaser is te zien dat een jonge vrouw vanaf de bijrijderplek uitstapt. Ze heeft een masker op dat eerder in het streamingseizoen werd gebruikt. Na het uitstappen staat ze dicht tegen de autodeur aan. De bovenkant van deze deur is qua hoogte redelijk gelijk aan het dak. Bij het uitstappen wordt ze schuin van boven gefilmd. Dit vertroebelt een accurate beoordeling, maar het lijkt me een veilige aanname om te stellen dat het volledige masker bóven het dak van de auto uitkomt. Ik heb dit type masker hier thuis liggen; de hoogte ervan is 25 cm. Dit houdt in dat de jonge vrouw bij benadering 144 + 25 = 169 cm lang is.

Even later staat de Mol tegenover haar en krijgt zij een map overhandigd. Het ziet ernaar uit dat de Mol langer is dan de jonge vrouw. Voorzichtigheid is wel geboden, want personen die dichterbij staan op een foto, lijken nu eenmaal groter. Een schatting van mijn kant is dat de Mol toch zeker wel een halve kop groter is. Het heeft er namelijk alle schijn van dat de nek zich ongeveer ter hoogte van de maskerogen bevindt. Als de Mol daadwerkelijk precies een halve kop groter is, zou de Mol een lengte hebben van circa 169 + 12,5 = 181,5 cm.

Op de groepsfoto met Rik kunnen de lengtes van de kandidaten goed met elkaar worden vergeleken, al draagt Loes schoenen met een behoorlijke hak. Om wat handvatten te hebben bij de lengte-inschattingen: online wordt beweerd dat Anne-Marie 164 à 165 cm lang is, Merel zou 173 à 174 cm lang zijn, Kim 179 à 180 cm en Nathan 182 à 183 cm. De langste is overduidelijk Richard. Nu is de vraag: welke afkapwaarde voor de lengte van de Mol wil je aanhouden? Met andere woorden: bij welke lengte kan een kandidaat naar jouw idee nog de Mol zijn? Ik denk dat dit een persoonlijke afweging is. Welke afkapwaarde je ook kiest: Anne-Marie is nota bene kleiner dan de vrouw met het masker. Er zijn grenzen  ;) Bewijst dit definitief dat zij niet de Mol is? Nee, zeker niet. Voor hetzelfde geld staat de Mol in de teaser bijvoorbeeld op een niet-zichtbaar plateautje. Als je bereid bent om aan te nemen dat de crew van WIDM zich níét bedient van noodgrepen in de teaser (zoals een plateau of een stand-in), kun je voor jezelf bepalen welke kandidaat/kandidaten naar jouw idee afvalt/afvallen als mogelijke Mol omdat deze niet de vereiste lengte heeft/hebben.

Richard is wat mij betreft niet alleen verdacht vanwege zijn flinke lengte. Hij draagt tijdens de eerste aflevering sneakers van het merk Axel Arigato. Deze schoenen worden in Porto geproduceerd (ik had daar in een ander topic al over bericht). Ik zie het eigenlijk wel voor me dat Richard als Mol al wat eerder naar Portugal is afgereisd om zich goed voor te bereiden en toen deze sneakers lokaal heeft aangeschaft. In het dagboek van de eerste afvaller meldt Imanuelle: ‘We zijn gesplitst in een hotel en ik zie meteen het eerste groepje: vijf oud-kandidaten. Natuurlijk begin je te scannen: hoe was die persoon ook alweer in zijn seizoen?’ Misschien is het vijftal niet gezamenlijk vertrokken vanaf Schiphol? Anders zou Imanuelle daar toch al zijn begonnen met scannen? Bij een individuele aankomst in Portugal weten de andere kandidaten niet dat Richard al langer ter plaatse was. Maar goed, Richard kan de sneakers eventueel ook als kandidaat hebben gekocht, al dan niet last minute (‘O nee, extra schoenen vergeten’). Een eerdere aanschaf online in Nederland is eveneens mogelijk, maar dat zou ik wel erg toevallig vinden.

Bij Richard valt me daarnaast op dat hij in zijn gezicht meer gespannen lijkt dan anders. Ik ben na de eerste aflevering echter nog niet 100% overtuigd van zijn Molschap. In de video met bewijsmateriaal voor de jury vond ik hem in elk geval niet zo denderend. Toch heeft Richard voor mij wel Molpotentie.

Offline Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #35 Gepost op: 6-11-2025, 16:20:52 »
Ik heb nu het gevoel dat het Loes is. Je zag na de executie (het heet nu anders, maar kom ik even niet op..) dat ze op een gegeven moment de laptop in de gaten hield. Daar kwam natuurlijk nog dat filmpje op van Nathan en als mol weet je dat. De overige kandidaten leken daar niet mee bezig te zijn. Haar reactie hierop kwam op mij bovendien over the top geacteerd over.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #36 Gepost op: 6-11-2025, 17:40:59 »
Richard, die heeft er de kwaliteiten voor en zal er redelijk stoïcijns onder kunnen blijven, ook als ie misschien al her en der wat verdacht zal worden.

Offline Didier

• Forumlid
  • 😁😁
« Reactie #37 Gepost op: 6-11-2025, 19:10:17 »
Voor nu zit ik op Loes, maar voor mij hoeft het niet per se een oud-kandidaat te zijn, al heeft dat wel mijn voorkeur
de mol is een vrouw (waarschijnlijk)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #38 Gepost op: 6-11-2025, 23:36:26 »
Ik vond Richard bij nader inzien toch niet zo overtuigend liegen dat hij nog niet wist dat ze naar Portugal gingen. Sahil en Jurre deden het beter, maar ik vond dat Imanuelle het het best deed, dus ja ::rofl::

Toch frappant dat de top 3, en bijna de top 4, volledig uit oud-kandidaten bestaat hier. Volgende aflevering ga ik denk ik extra op Merel en Jurre letten.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 7-11-2025, 13:44:16 »
AM (wensmol) of dan maar richard.