Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Tien Mollen?  (gelezen 4115 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 1] Opdracht 2 - Tien Mollen?
« Gepost op: 1-11-2025, 19:48:13 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 1.
« Laatst bewerkt op: 1-11-2025, 21:06:31 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Flos

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Tien Mollen?
« Reactie #1 Gepost op: 1-11-2025, 21:35:48 »
Wat heb ik genoten van de filmpjes van de mollicitaties met de 'verspreking'. Fantastisch!! ::bravo::

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 1-11-2025, 21:44:07 »
Ze hebben Nathan vooral als wensmol gekozen, denk ik. Niet per se omdat ze echt dachten dat hij de mol is.
Tell me what your telescope says

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #3 Gepost op: 1-11-2025, 21:49:14 »
Wat ik wel een goede opmerking vond van Marc-Marie dat Nathan heel makkelijk zijn zoontje erbij betrok. Ik denk dat het lastiger is om je thuissituatie erbij te betrekken als je moet doen alsof je de mol bent, daar denk je niet zo snel overna. Tenzij je echt de mol bent.
En hij werd ook wel echt rood toen zijn foto tevoorschijn kwam.

En hij blijft ook gewoon een wensmol natuurlijk  :)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 1-11-2025, 21:49:45 »
Leek erg op een opdracht die ik ooit bedacht heb voor een Molspel dat er nooit is gekomen (al was het daar de allerlaatste opdracht, was er uiteraard geen vrijstelling te verdienen, waren de drie finalisten de verdachten, de afvallers de jury, en waren er een stuk meer opdrachten om te behandelen).
Geweldige opdracht die voor mij nog beter werd omdat ik eindelijk dit hersenspinsel soort van gerealiseerd kon zien worden.
« Laatst bewerkt op: 2-11-2025, 07:55:13 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #5 Gepost op: 1-11-2025, 21:54:08 »
Richard zat als enige met zijn handen in bidhouding op tafel, ligt er misschien te dik boven op; zn spanning onder controle houden…

Geweldig om die 10 oudwinnaars weer eens te zien in het spel. Hopelijk komen dit soort momenten terug, om het jubileumseizoen nog meer te sieren  ::bravo::

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 1-11-2025, 22:50:25 »
Hele leuke opdracht! Leuk om de rechtbank-opdracht uit het seizoen van Milouska weer eens terug te zien. De mol weer uiteraard dat deze opdracht eraan gaat komen. Wat is dan een goede strategie? Bewust slecht presteren om te zorgen dat de anderen je niet verdenken of juist gekozen worden? Dat laatste is voor de makers wel het ultieme doel (denk aan Everon). Ik zit ook na te denken over de implicaties voor de eerste opdracht. Als je als mol onder de radar wilt blijven, kun je de eerste opdracht ook zo goed mogelijk willen doen. Vanuit die omgekeerde psychologie verwacht ik weinig molacties in de eerste aflevering.

Offline MartinKurv

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 1-11-2025, 23:42:03 »
Rick geeft 'de jury' de 9 winnaars op volgorde de beurt om vragen te stellen. Van links boven naar rechts onder.
Hij slaat daarbij Edo als enige over 🤷🏻
Edo winnaar in 2008. En wie deed ook mee in 2008.... Dennis Weening.
Dus Dennis is de mol!?!?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #8 Gepost op: 2-11-2025, 11:40:55 »
Het spel is dat er geld uit de pot ging als de oud winnaars de mol kozen?
De mol kon zich hier echt duidelijk kenbaar maken en zo geld verliezen.

Geld winnen kon door een kandidaat als mol te kiezen. Mogelijk dat de oud winnaars ook nu weer gekozen hebben voor geld door Nathan te kiezen.

De mol moet zich dus zo kenbaar maken dat de kandidaten dit niet zien en de oud- winnaars wel. En dan konden de oud- winnaars er nog voor kiezen om een in hun ogen ideale kandidaat te kiezen en de pot te spekken. Als mol zou je bijvoorbeeld kunnen wijzen op het geld dat er te verdienen valt om dit te triggeren.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #9 Gepost op: 2-11-2025, 12:14:01 »
Het was overduidelijk dat ze Nathan gewoon een leuke keuze vonden, vond dat de opdracht een beetje suf maken.
Verder waren de mollicitatiebeelden wel heel leuk erbij betrokken
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

« Reactie #10 Gepost op: 2-11-2025, 14:57:42 »
Een hele toffe opdracht!
Zat goed in elkaar en mooi om te zien dat er 9 oud winnaars zin hadden om naar Portugal te gaan voor deze opdracht.
Wat was ik blij om die guitige kop van Edo Brunner weer te zien ::bravo::
(Heel jammer dat hij niet mocht terugkeren als kandidaat)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 2-11-2025, 18:34:33 »
Ik vond dat Rocky er fantastisch uitzag! Ik snap wel dat ze op Nathan zijn geland, ik vind hem ook wel verdacht. Hij is degene van wie je het het minst verwacht, maar die door zijn kinderlijke onschuld wel weg kan komen met het zaaien van verwarring.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 2-11-2025, 19:03:20 »
Een overzicht:
Edo - mol Dennis
Sarah - mol Merel
Tim - mol Klaas, geen deelnemer aanwezig
Rocky - mol Renee, geen deelnemer aanwezig
Paul - mol Inge, geen deelnemer aanwezig
Marc-Marie - mol Yvon, geen deelnemer aanwezig
Sofie - mol Susan, geen deelnemer aanwezig
Sanne - mol Thomas, deelnemer Imanuelle
Hadewych - mol Annemarie

Van Richard, Loes, Sahil, Nathan, Kim en Jurre zijn geen deelnemers aanwezig. Ik denk dat er dus geen hint zit in de combinatie winnaar/mol en dat ze alleen hebben gekeken naar wie er beschikbaar was om af te reizen naar Portugal.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #13 Gepost op: 2-11-2025, 20:16:28 »
Leuk dat er nu een keer voor gekozen is om oud-winnaars te eren. Doordat het spel 'Wie is de Mol?' heet is er altijd allen maar aandacht voor oud-mollen. De  winnaars worden achteraf vergeten. Voor Dennis, Anne-Marie en Merel was deze opdracht extra moeilijk omdat hun winnaar er tussen zat. De winnaars lijken willekeurig te zijn gekozen. Misschien was het wel de bedoeling dat ze allemaal uit de seizoenen van deze kandidaten zouden komen, maar lukte dat gewoon niet. Ook gek dat het er 9 waren. Was er eentje last minute afgehaakt?

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 2-11-2025, 20:32:13 »
Ik neem aan dat de oud-winnaars willekeurig waren obv wie beschikbaar was. Er zijn 25 oud-winnaars (jubileumseizoen niet meegerekend), maar 4 zijn van de niet-BN-seizoenen, 1 is Rik zelf, 1 is overleden, 1 was ten tijde van de opnames nog niet onthuld, dus dan zijn er nog 18 over.

Misschien wel gevraagd maar niet gekomen zijn dus: Vivienne van Assen, Frits Sissing, Art Rooijakkers, Paulien Cornelisse, Ruben Hein, Buddy Vedder, Fresia Cousiño Arias, Daniël Verlaan en Fons Hendriks. Ik vind het best aannemelijk dat die 9 niet voor een dag of twee naar Porto konden vliegen. Met wat speurwerk kunnen we misschien zelfs achterhalen wie de missende 10e waarschijnlijk was (aangenomen dat die op het laatste moment afzegde).

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 2-11-2025, 21:08:19 »
Leuk dat er nu een keer voor gekozen is om oud-winnaars te eren. Doordat het spel 'Wie is de Mol?' heet is er altijd allen maar aandacht voor oud-mollen. De  winnaars worden achteraf vergeten. Voor Dennis, Anne-Marie en Merel was deze opdracht extra moeilijk omdat hun winnaar er tussen zat. De winnaars lijken willekeurig te zijn gekozen. Misschien was het wel de bedoeling dat ze allemaal uit de seizoenen van deze kandidaten zouden komen, maar lukte dat gewoon niet. Ook gek dat het er 9 waren. Was er eentje last minute afgehaakt?

Gek dat het ook nog even zo duidelijk benoemd werd (door Imi) dat het er 9 waren. 9... Wellicht een mooi gebaar om Fréderique nog even te herdenken? We missen er toch eentje...

Of Rik als de 10e winnaar wijst de mol aan door bij Richard te beginnen?

Sarah liet trouwens weten dat ze pas vanaf afl 2 verder is gegaan als kandidatenbegeleider achter de schermen. Die was dus geen productieassistent in de rechtbank. Gelukkig maar!

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 3-11-2025, 16:00:07 »
Gehoord in de Trust Nobody podcast: Bij dat filmpje van de kandidatenselectie is iets vreemds aan de hand. Er staat zo'n spiegel met daarachter een camera. Die cameraman heeft een zwarte cape aan. Maar waarom is dat? Doordat het aan die andere kant een spiegel is, zou je zeggen dat dat onnodig is. Dus: Waarom is dat zo? Zou het de Mol kunnen zijn die achter die camera staat?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 3-11-2025, 16:09:07 »
Deze

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • What?!
« Reactie #18 Gepost op: 3-11-2025, 16:54:36 »
Als het een 'normale' eenrichtingsspiegel is, werkt het alleen goed als de ruimte aan de 'spiegelkant' (waar de kandidaat staat) goed verlicht is en de ruimte aan de 'waarnemingskant' (waar de camera staat) relatief donker is. Maar zo ideaal leken de omstandigheden daar niet. Kan me dus voorstellen dat degene die de camera bediende een klein beetje zichtbaar zou kunnen zijn door de spiegel heen, en dat de zwarte kleding dat oploste. (Allemaal speculatie hoor.)

Offline Klimduin

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 3-11-2025, 17:43:58 »
Als mol zijnde wil je dat je met je antwoorden op de vragen de kandidaten laat geloven dat je liegt en de oud-winnaars laat geloven dat je de waarheid verteld.

Richard geeft antwoord op de vraag hoe hij de eerste opdracht heeft gesaboteerd.
Het antwoord van Ricard kan bij de oud-winnaars als zeer geloofwaardig over kunnen komen. Mogelijk is het ook de waarheid.

Bij de kandidaten komt dit antwoord over als een leugen, aangezien Richard bij het avondeten die avond daarvoor zelf begon over hoe de mol kan saboteren bij opdracht 1. Toen legde Richard zijn verdenkingen al neer bij de oud-mollen. En dus niet bij hem zelf, de oud kandidaten. En was het onderwerp al ter sprake gekomen.

Was hier al sprake van voorkennis, en was Richard hier al bezig met met manipuleren van de groep (zaadje planten). Want als het niet ter sprake was gekomen bij het avond eten en Richard zijn antwoord dan zou geven, zouden de kandidaten het antwoord van Richard als waarheid kunnen aannemen en hem als Mol kunnen gaan zien. (Want dan denken ze van! Hé dat zou kunnen). Nu heeft hij feitelijk de verdenking al de avond ervoor afgewend, want alle kandidaten denken nu, tja hier hebben we het al over gehad en is ook reeds verklaard. Dus hier geven we geen aandacht meer aan.