Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Tien Mollen?  (gelezen 4088 keer)

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Tien Mollen?
« Reactie #20 Gepost op: 3-11-2025, 17:58:16 »
Wat een mooie analyse, Klimduin! Ik vind het zeer plausibel dat een mol het zo zou spelen. Een mooie aanwijzing richting Richard dus.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 3-11-2025, 19:22:59 »
Als het een 'normale' eenrichtingsspiegel is, werkt het alleen goed als de ruimte aan de 'spiegelkant' (waar de kandidaat staat) goed verlicht is en de ruimte aan de 'waarnemingskant' (waar de camera staat) relatief donker is. Maar zo ideaal leken de omstandigheden daar niet. Kan me dus voorstellen dat degene die de camera bediende een klein beetje zichtbaar zou kunnen zijn door de spiegel heen, en dat de zwarte kleding dat oploste. (Allemaal speculatie hoor.)

Het klopt wel dat zo’n spiegel een heel klein beetje doorschijnt. Vooral als je daarachter beweegt of er licht achter de spiegel is.

De vraag is eerder: waarom geen camera op een statief, of een kleiner verborgen camaraatje elders gebruikt. En waarom krijgen wij in de uitzending dit shot zo duidelijk te zien?

Red herring? Ben bijna geneigd de kandidaten die in dit profiel passen (tenger, blond haar) meteen uit te sluiten.
« Laatst bewerkt op: 3-11-2025, 19:36:26 door annebeestje »

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #22 Gepost op: 3-11-2025, 19:26:46 »
Bovendien zegt Rik van tevoren duidelijk dat dit onderdeel was van de mollicitaties. Dat zou dan dus überhaupt een façade zijn geweest als er op dat moment al een Mol was. Daar geloof ik niet in.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #23 Gepost op: 3-11-2025, 21:43:29 »
Gek dat het ook nog even zo duidelijk benoemd werd (door Imi) dat het er 9 waren. 9... Wellicht een mooi gebaar om Fréderique nog even te herdenken? We missen er toch eentje...

Of Rik als de 10e winnaar wijst de mol aan door bij Richard te beginnen?
Ik verdenk Richard. Ik krijg een vibe bij hem die gewoon weird is.
De aflevering heet niet voor niets "Ik ben de mol". Ze hebben het allemaal gezegd, maar er was er maar 1 de eerste en Rik is inderdaad de tiende winnaar dus dat vult de jury perfect aan.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #24 Gepost op: 4-11-2025, 11:27:45 »
Iedereen kwam bij het zeggen van 'ik ben de mol' 1 keer in beeld, behalve Loes.
Zij kwam een tweede keer in beeld met er tussendoor beeld van Rik.
1 keer net zoals alle anderen en 1 keer als mol?

Tijdens het inleidende praatje van Rik kwam ze ook al twee keer in beeld.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2025, 09:59:42 door foxhunter »

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 4-11-2025, 14:59:08 »
Als mol zijnde wil je dat je met je antwoorden op de vragen de kandidaten laat geloven dat je liegt en de oud-winnaars laat geloven dat je de waarheid verteld.

Richard geeft antwoord op de vraag hoe hij de eerste opdracht heeft gesaboteerd.
Het antwoord van Ricard kan bij de oud-winnaars als zeer geloofwaardig over kunnen komen. Mogelijk is het ook de waarheid.

Bij de kandidaten komt dit antwoord over als een leugen, aangezien Richard bij het avondeten die avond daarvoor zelf begon over hoe de mol kan saboteren bij opdracht 1. Toen legde Richard zijn verdenkingen al neer bij de oud-mollen. En dus niet bij hem zelf, de oud kandidaten. En was het onderwerp al ter sprake gekomen.

Was hier al sprake van voorkennis, en was Richard hier al bezig met met manipuleren van de groep (zaadje planten). Want als het niet ter sprake was gekomen bij het avond eten en Richard zijn antwoord dan zou geven, zouden de kandidaten het antwoord van Richard als waarheid kunnen aannemen en hem als Mol kunnen gaan zien. (Want dan denken ze van! Hé dat zou kunnen). Nu heeft hij feitelijk de verdenking al de avond ervoor afgewend, want alle kandidaten denken nu, tja hier hebben we het al over gehad en is ook reeds verklaard. Dus hier geven we geen aandacht meer aan.

Goede analyse wel. Maar toen Richard dit zei, vroeg ik me wel meteen af hoe hij dit kon weten. Zouden de makers durven te seinen tijdens een opdracht en hoe sein je dit? Het gaat wel om details dat je moet vertellen welke koffer juist is. En wat als ze allemaal juist waren, dan moet je wel heel veel seinen. Iemand hier een idee van?

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 4-11-2025, 16:12:27 »
Denk dat we er vanuit kunnen gaan dat de jury gekozen heeft voor de volgens hen minst verdachte om geld in de pot te spelen.

Vond het opvallend dat Dennis zijn vergissing slecht acteerde en er leek wat zenuwen in zijn ogen te staan. En vind Sahil deze keer erg zelfverzekerd en daarmee opvallend. De tactiek die hij vertelde was o.a. de tactiek van Jeroen Kijk in de Vegte die de mol in een ander jubileum seizoen was.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #27 Gepost op: 8-11-2025, 09:58:18 »
En je weet ook helemaal niet welke vragen gesteld gaan worden. De vraag ‘hoe heb je gesaboteerd’ komt toevallig bij Richard uit, en daar zou hij op geanticipeerd hebben?

Iets anders, de winnaar zit in aflevering 2 in een uitzonderingspositie. Daar wil je als mol zeer waarschijnlijk niet zitten. Ben ook benieuwd hoeveel geld er in opdracht 2.1 te verdienen is. Als dat veel geld is dan loont het voor de mol niet om in 1.2 heel hard zijn/haar best te doen.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 8-11-2025, 15:41:20 »
Als mol zijnde wil je dat je met je antwoorden op de vragen de kandidaten laat geloven dat je liegt en de oud-winnaars laat geloven dat je de waarheid verteld.

Richard geeft antwoord op de vraag hoe hij de eerste opdracht heeft gesaboteerd.
Het antwoord van Ricard kan bij de oud-winnaars als zeer geloofwaardig over kunnen komen. Mogelijk is het ook de waarheid.

Bij de kandidaten komt dit antwoord over als een leugen, aangezien Richard bij het avondeten die avond daarvoor zelf begon over hoe de mol kan saboteren bij opdracht 1. Toen legde Richard zijn verdenkingen al neer bij de oud-mollen. En dus niet bij hem zelf, de oud kandidaten. En was het onderwerp al ter sprake gekomen.

Was hier al sprake van voorkennis, en was Richard hier al bezig met met manipuleren van de groep (zaadje planten). Want als het niet ter sprake was gekomen bij het avond eten en Richard zijn antwoord dan zou geven, zouden de kandidaten het antwoord van Richard als waarheid kunnen aannemen en hem als Mol kunnen gaan zien. (Want dan denken ze van! Hé dat zou kunnen). Nu heeft hij feitelijk de verdenking al de avond ervoor afgewend, want alle kandidaten denken nu, tja hier hebben we het al over gehad en is ook reeds verklaard. Dus hier geven we geen aandacht meer aan.

Hele mooie gedachtelijn.
Maar het is Hadewych die expliciet de vraagt stelt hoe Richard de eerste opdracht gesaboteerd zou hebben. Hadewych zou dan vooraf geïnstrueerd moeten zijn om dit te vragen aan Richard. Het zou kunnen uiteraard. Het lijkt me toch minder leuk als het een scripted productieopzetje blijkt te zijn...
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 12:31:47 door annebeestje »

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: Vandaag om 08:48:35 »
Iets anders, de winnaar zit in aflevering 2 in een uitzonderingspositie. Daar wil je als mol zeer waarschijnlijk niet zitten.
Zit wat in, maar aan de ander kant wil  je als mol wel op 't eind € 2000 uit de pot i.p.v. € 1000 er in lijkt mij.
Met andere woorden: niet iets waar we wijzer van worden...

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #30 Gepost op: Vandaag om 12:21:33 »
En inmiddels weten we dat je in die positie dus €1500 extra uit de pot kon houden bovenop de €-2000, en geen opdracht hoefde te missen. Ik zou het als Mol zeker geprobeerd hebben.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: Vandaag om 13:15:51 »
Mol Nathan heeft effectief nog +1.000 meer uit de pot gehouden. Ik vraag me af of opdracht 2.1 dan niet een beetje was aangepast. Als mol -4.500 op je conto met één geslaagde actie kan - bij Everon was het nog meer - maar nu wordt het over twee afleveringen uitgesmeerd, in een verkort seizoen.

Het is wat te veel aandacht voor een mol.