Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Een explosief begin  (gelezen 4993 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 1] Opdracht 1 - Een explosief begin
« Gepost op: 1-11-2025, 19:48:28 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 1.
« Laatst bewerkt op: 1-11-2025, 20:39:36 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline hrvdg7

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Een explosief begin
« Reactie #1 Gepost op: 1-11-2025, 21:36:13 »
Opvallend Jurre die niet weet wat zijn pot was. Dennis die niet weet dat hij op een cruiseschip zat, Richard wou meteen naar Rik terwijl er nog genoeg tijd was.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 1-11-2025, 21:37:48 »
Ik vond het wat pijnlijk dat de mensen die dit programma dragen collectief zó weinig wisten over hun seizoen en andere seizoenen.. :-\\

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 1-11-2025, 21:38:38 »
Jurre die de opdracht op gang brengt met aan de slinger te draaien, productieassistent?

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 1-11-2025, 21:41:58 »
Jurre die de opdracht op gang brengt met aan de slinger te draaien, productieassistent?
Dat dacht ik ook meteen. Plus dat hij later nog eens terugkeerde om opnieuw te gaan staan draaien. De rest deed niets.
Tell me what your telescope says

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #5 Gepost op: 1-11-2025, 21:45:22 »
Ik kijk (als ouder mee) naar steken en prikken op Zapp en daar is het een running gag hoevaak Jurre vergeet welk dier er centraal staat in de aflevering, hence zijn geheugen is echt een zeef. Maar hij speelt alles in widm weer geweldig.

Ik denk dat de opdracht idd zo was opgezet dat de oudmollen meteen in een kwaad daglicht zouden worden gezet. De move van Richard is opvallend (met nog 20 minuten te gaan naar Rik willen) en bij zijn ‘ik ben de mol’ moment zou het zomaar wel de waarheid kunnen zijn geweest...
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 15:46:54 door Mollem »

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #6 Gepost op: 1-11-2025, 21:45:44 »
Ik vond het wat pijnlijk dat de mensen die dit programma dragen collectief zó weinig wisten over hun seizoen en andere seizoenen.. :-\\

Ja, toch 5 mollen dit seizoen?  ;)

Ik denk eigenlijk dat ze het allemaal nog niet helemaal aandurfen om meteen een goede kandidaat te zijn. Want dit was wel heel dramatisch ja..
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #7 Gepost op: 1-11-2025, 21:46:22 »
Je kan zoiezo makkelijker mollen bij de tonnen dan aan de kant van de koffers.
Een klein foutje en boem 500 euro weg .

Vrachtschip of cruiseschip fout gelezen,weg 500 euro
Ik weet mijn pot niet of ik lieg erover, weg 500 euro
Volgorde mollen fout, weg 500 euro
Braille, teveel slijm, weg 500 euro

Laat die anderen maar rennen

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #8 Gepost op: 1-11-2025, 21:50:30 »
Geweldig toch, die plek is ideale molpositie en doordat ze alle 5 daar zitten staan ze meteen 5-0 voor, leuk voor ons. mindf*ck.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 1-11-2025, 22:45:53 »
Opvallende zaken:
- de mollen weten nauwelijks iets van de historie. Als je weet dat je mee gaat doen aan een jubileumseizoen bereid je je toch voor?
- Jurre vindt uit het niets de slinger en gaat ook nog eens in de doodskist onder de grond (waarom herkent Dennis deze niet?)
- Dennis leest de opdracht nauwelijks en knipt meteen een draad door, erg raar
- het verwijt van de mollen aan de rest dat ze de vijfde koffer hebben laten schieten, ik vond het een verstandige keuze en hoe hadden ze in hemelsnaam moeten weten dat uitgerekend die koffer nog geld waard was?
- dat de kandidatengroep met elkaar kan appen en gewoon een foto van de eindlocatie kan sturen, dan kan er daar qua communicatie niet veel mis gaan (en communicatie is toch altijd iets leuks voor een mol!)

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #10 Gepost op: 1-11-2025, 23:00:40 »
En toch heb ik het idee dat als de mol in de groep van de oud-deelnemers zit, deze op de een of andere manier kon weten welke koffers er al ontploft waren.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 1-11-2025, 23:02:57 »
Wat ik heel verdacht vond was dat Jurre verbeterde dat Everon na Renee kwam. Hij zag natuurlijk dat Thomas en Jan ook verkeerd hangen. Ik wil eigenlijk niet dat het Jurre is en heb liever iemand uit de kandidatengroep.

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #12 Gepost op: 1-11-2025, 23:58:50 »
- dat de kandidatengroep met elkaar kan appen en gewoon een foto van de eindlocatie kan sturen, dan kan er daar qua communicatie niet veel mis gaan (en communicatie is toch altijd iets leuks voor een mol!)
Had wat mij betreft een portofoon mogen zijn. Haha!

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 2-11-2025, 00:03:12 »
Maar het was een telefoon in Porto, dus een Porto-foon.

Offline MolJ

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 2-11-2025, 00:06:46 »
En toch heb ik het idee dat als de mol in de groep van de oud-deelnemers zit, deze op de een of andere manier kon weten welke koffers er al ontploft waren.

Dat zou best kunnen, volgens mij zat er geen slotje oid op de koffers (Rik klikte ze zo open aan het einde van de opdracht). Kan best dat iemand achter de rug van de rest even snel checkte

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 2-11-2025, 00:09:58 »
Of met de telefoon, aangezien Richard wist dat je gewoon een foto kon maken, zou hij ook weten waar hij die informatie kon vinden?

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #16 Gepost op: 2-11-2025, 00:34:08 »
Maar het was een telefoon in Porto, dus een Porto-foon.
  :D Hoe heb ik dat niet gezien. Inderdaad een Porto-foon.
Helaas zonder etherdiscipline...

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 2-11-2025, 07:58:12 »
Ik dacht dat er een code was die met een 8 begon en vervolgens zag je in close up dat degene die de code intoetste met een 1 begon. Kon alleen niet zien wiens hand het was  :-\\
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 2-11-2025, 08:20:44 »
Opvallende zaken:
- de mollen weten nauwelijks iets van de historie. Als je weet dat je mee gaat doen aan een jubileumseizoen bereid je je toch voor?
- Jurre vindt uit het niets de slinger en gaat ook nog eens in de doodskist onder de grond (waarom herkent Dennis deze niet?)
- Dennis leest de opdracht nauwelijks en knipt meteen een draad door, erg raar
- het verwijt van de mollen aan de rest dat ze de vijfde koffer hebben laten schieten, ik vond het een verstandige keuze en hoe hadden ze in hemelsnaam moeten weten dat uitgerekend die koffer nog geld waard was?
Het kan heel goed zijn dat de mol werd geinformeerd dat de kandidaten die kist lieten schieten en dat de mol daarom die koffer niet liet ontploffen.

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 2-11-2025, 08:35:59 »
koffer 1: correcte volgorde: Merel-Jurre-AM-Dennis-Kim. Gaat dus fout door Jurre die zijn bedrag niet weet (en AM die daarvan gebruik maakt?)
koffer 2: Dennis weet het verschil niet tussen cruiseschip en vrachtschip.

Jurre ontdekt de hendel en de kandidaten kunnen ook de opdracht starten

koffer 3: AM kent braille niet. Merel doet nog een poging het goed te krijgen door te vragen waar de stippen precies staan.
koffer 4: gaat goed door Jurre die de code goed leest en Kim die goed intoetst. wordt weggespeeld door Nathan (en Sahil) die hem niet gaan ophalen. Nathan zorgt er wel voor dat ze de derde koffer van het andere groepje ophalen, maar die koffer blijkt dus niets waard.
koffer 5: Jan en Thomas hangen verkeerd. AM bevestigt dat ze goed hangen.

Wit is ook een kleur!