De potvolgorde lijkt fout te gaan bij Jurre, omdat hij het niet meer weet, maar let op Anne-Marie: zij zegt meteen dat haar pot hooguit tussen de 10 en 11 duizend was, ipv tussen 12 en 13. Als Jurre zijn pot had geweten was hij met 11.650 na Anne-Marie gaan staan. Het is uiteindelijk Dennis die zegt 'Ga jij maar in het midden'. Jurre probeert daar dan nog tegenin te gaan.
De molvolgorde gaat fout bij Merel. Anne-Marie stuurt er nog op aan om Jan voor haar te plaatsen, maar Merel zegt dat dat niet klopt. Jurre probeert Yvon en Miloeska
no om te keren, maar Kim en Anne-Marie blokkeren dit. Jurre draait wel Rene en Everon correct om. Niet duidelijk wie deze fout had gehangen.
de vragen gaan fout bij Dennis, die meteen gaat knippen, maar waarom lezen ze niet eerst met elkaar alle vragen? Dan waren ze er achter gekomen dat de vragen allemaal misleidend waren gesteld. alle vragen waren fout. Anne-Marie zegt nog wel 'de rest is rood', dus zij heeft ze wel gelezen.
Braille gaat fout omdat Anne-Marie de puntjes telt ipv de code ontcijferd. Merel vraagt nog wel naar het patroon, maar ik zie niemand de andere briefjes zoeken (of heeft de mol ze verwijderd; lijkt me moeilijk omdat het in het volle zicht hangt). Totale chaos. Jurre zegt nog wel dat het fout is, maar doet ook niks om het te verbeteren.
De kist: Anne-Marie, Kim en Dennis gaan meteen graven. Merel bedenkt later dat de code weleens in de kist kan staan. Jurre besluit de kist te openen en er ook echt in te gaan en geeft de code correct door.
Eigenlijk alle oud-mollen maken fouten en creëren chaos. Anne-Marie voorop. Jurre voert de opdrachten het beste uit en ontdekt ook de zender. Kim is weinig zichtbaar in deze opdracht.
De oud-kandidaten hebben een stuk minder invloed. Ze zijn afhankelijk wanneer ze de locatie doorkrijgen. Daarna kunnen ze nog wat tijd rekken en verwarring zaaien over wie welke koffer moete pakken (Nathan) of twijfelen of je de laatste koffer nog wel haalt (Richard). Ik denk niet dat je daar kan weten welke koffer wel en niet geld oplevert, tenzij je met een oortje in speelt.