Wauw wauw wauw!
Wát een geweldige aflevering! Ik kon het niet live kijken, en heb dus de insta post met de kandidaten snel weggeklikt. Ook op NLziet moest ik wegkijken, omdat je daar direct de kandidaten ziet als eerste foto. Maar gelukkig heb ik niets gezien en werden de kandidaten echt door de aflevering aan me bekend gemaakt, zo leuk! Ik was met stomheid geslagen.
Knap dat de makers de kandidaten zo lang geheim hebben kunnen houden! Dit mag wel vaker, ik vond het super!
Verder het camerawerk… wauw! Zo gaaf, je ziet echt dat hier meer aandacht in zit: shots dat Nathan en Sahil samen door de stad lopen, waarbij je eerst de voeten ziet en daarna pas hen. Of het shot van Jurre in de kist. Of Rik die naar Nathan loopt na zijn test. Het shot van de kandidaten bij het avondeten. Fijn dat het er zo mooi uit ziet! Ook al zullen ze dingen vaker hebben moeten opnemen, dat maakt niet uit

En dan de opdrachten! Heerlijk dat het gewoon meteen begint. Niet eerst een lange uitleg, nee, meteen in het spel. Ik ben enorm blij!
En de shots tussendoor van de kandidaten in het hotel: gesprekje over wimperkrullers en dingen opschrijven in boekjes. Hierdoor voel je echt de sfeer bij de kandidaten, en ik heb veel met ze meegelachen. En de hoeveelheid van die info was precies goed: niet te veel, maar net genoeg om de sfeer te proeven.
Ook de opdrachten vond ik super! Eerste opdracht was nog wel wat onduidelijk voor me: wanneer gebeurde er iets met geld en koffers? Maar de voice over van Rik was wel heel prettig, net als de infographic. Maar die laatste mag wel wat uitgebreider.
Ik heb ook gelachen tijdens de opdracht in de rechtbank: je ziet echt het plezier bij de kandidaten als ze tegenover de Winnaars zitten. En de beelden van de mollicitatie waren ook super!
De AvroTros medewerkster die zich “versprak” mag wat mij betreft wel meedoen aan het streamingsseizoen, die kan behoorlijk liegen en acteren!
Ik heb echt enorm genoten en hopelijk kunnen de makers dit niveau volhouden in de volgende afleveringen en seizoenen!
Kan niet wachten tot zaterdag!