Auteur Topic: Aflevering 1 - Ik ben de Mol  (gelezen 11524 keer)

Offline Maarten20

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Ik ben de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 1-11-2025, 22:22:11 »
Er zijn volgens mij maar 8 afleveringen, dus ik denk dat het wel echt nodig was.

Dan verlaten in een later stadium 2 mensen tegelijk het spel net zoals toen met Patrick en Ron in 2020 het geval was. Nu hadden ze omdat ze de helft van de aflevering niet met zijn allen waren nauwelijks de tijd om te kijken wie er verdacht gedrag vertoonde.
When life knocks you down, fight back!

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 1-11-2025, 22:25:03 »
Wat een toffe eerste aflevering! De aflevering is echt een ode aan 25 jaar WIDM. Ik herken zoveel dingen, van opdrachten (geldkoffers in Portugal!, de rechtbank-opdracht, onder de grond liggen in een doodskist etc), oud-deelnemers tot feitjes uit voorgaande edities. Aflevering 2 belooft een letterlijke herhaling te zijn van de opdracht uit seizoen 3, top. De molgroep heeft mij wel geïrriteerd, dat ze niets wisten van de molhistorie kan ik me bijna niet voorstellen. Dat de eerste vier mollen totaal genegeerd worden vind ik ook een gemis, had hun foto's alvast aan de waslijn gehangen ofzo.

De kandidaten selectie vind ik wel jammer. Leuk dat er oud-mollen deelnemen, maar waarom nu juist deze? Dennis, Merel en Jurre zijn allemaal al een keer teruggekeerd in een seizoen. Annemarie was geen geslaagde mol en vind ik gewoon mega irritant (maar dat ligt aan mij), alleen Kim hebben we nog niet vaak teruggezien. Bij de oudkandidaten verbaast de deelname van Immanuelle me. Ook snap ik niet dat Jurre en Sahil tegelijk gecast zijn, zij zijn heel goede vrienden.

Ik heb nog geen verdachten. Wel hebben we al vaker gezien dat de mol in de eerste aflevering al 'gekozen' wordt, dat is immers het hoogste doel (denk maar terug aan Everon).

De Vlaamse invloed is ook merkbaar, verfbommen, geheime camera beelden, molselectie, echt top!

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 1-11-2025, 22:28:02 »
Kim pieters was ook in het rennaisance seizoen te zien in Aflevering 1

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 1-11-2025, 22:31:12 »
Kim pieters was ook in het rennaisance seizoen te zien in Aflevering 1

Oh dat ben ik dan vergeten!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 1-11-2025, 23:36:24 »
De kandidaten selectie vind ik wel jammer. Leuk dat er oud-mollen deelnemen, maar waarom nu juist deze? Dennis, Merel en Jurre zijn allemaal al een keer teruggekeerd in een seizoen. Annemarie was geen geslaagde mol en vind ik gewoon mega irritant (maar dat ligt aan mij), alleen Kim hebben we nog niet vaak teruggezien.
Dat ligt zeker niet alleen aan jou! Mega irritant inderdaad. Dennis hebben we wat mij betreft ook al genoeg gezien, die hoefde voor mij als oud-mol ook niet. Ik had het ook wel leuk gevonden als ze Yvon Jaspers hadden gevraagd. Dan had ze ook een keer voorbereid en een heel seizoen de mol kunnen zijn. Ik vind dat ze daar wel recht op heeft. Maar misschien wou ze zelf wel niet. Klaas van Kruistum had ook wel een revanche verdiend in mijn optiek, aangezien ze die al na een paar afleveringen weg hadden gegeven als mol (KLAAS CF MOL hint) en die kon het daarna niet meer goed doen voor ons als kijkers.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #25 Gepost op: 1-11-2025, 23:45:25 »
ja vind het een hele vreemde dynamiek, de opdrachten daarentegen waren wel heel goed.
In de eerste opdracht op beide plekken goed te mollen. (Tijdrekken, informatie vergeten. Verwarring zaaien.)

Tweede opdracht ook heel leuke omgekeerde psychologie.

Qua casting kan ik het wel eens zijn, vind dat ze met Kim en Anne-Marie wel goeie keuzes hebben gemaakt, maar alweer Dennis... Ik vrees er een beetje voor dat doordat hij zo vaak voorbij komt, zijn daadwerkelijke molschap eronder gaat lijden... (Al ben ik een van de weinige die Dennis al een tikkeltje overrated vond. :-X)

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 1-11-2025, 23:50:01 »
Echt hele goede opdrachten inclusief duidelijke uitleg van Rik tijdens een voice-over, weinig biechten (alleen in het begin even), leuke groep (wel weer Dennis, hoe leuk hij ook is), mooie locaties en muziek (Conclave ::bravo:: ), toffe beelden van de mollicitaties, zelf rijden in de auto's, duidelijke infographics, leuke beelden van tussendoor (het eten, in de slaapkamer), leuke winnaars die er waren en een fijne cliffhanger naar aflevering 2.

Heb nu al zin in volgende week! ::ok::
« Laatst bewerkt op: 2-11-2025, 00:14:03 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #27 Gepost op: 2-11-2025, 00:39:38 »
Gelijk al een afvaller in aflevering 1 had ik liever niet gezien. Het is een seizoen om het programma te vieren, te eren en deze 10 oud kandidaten doen dat door nog een keer ja te zeggen tegen deelname. Het is en blijft een spel maar de helft van de afleveringen hebben ze elkaar niet gezien en dan moet je al gelijk een test maken. Erg jammer en niet nodig.

Vergeet niet dat Rik Nathan een aanbod doet aan het eind van de aflevering. Misschien nog een kans dat ze terugkomt? (Met als nadeel dat er later 2 uitvliegen?)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #28 Gepost op: 2-11-2025, 01:08:08 »
Ja, ik vermoed ook dat Imanuelle terug komt. Rik zei ook nog “tot ziens” tegen haar.

Verder vermoed ik dat de mol onder de oud mollen gezocht moet worden. Vier tonnen met bommen die ontploffen van de vijf, dat is wel heel veel. En daar was ook meer en makkelijker te mollen dan bij de oud kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 2-11-2025, 01:19:13 door Contraspion »

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #29 Gepost op: 2-11-2025, 01:09:16 »
Ik moest bij Sahil's vrijstelling ook een heel klein beetje denken aan een storyline met een koekoeksklok :P
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 2-11-2025, 03:39:11 »
Leuk om de oud kandidaten en mollen te zien. Maar toch ook een kritiekpuntje. Ik weet niet in welk topic dit kan plaatsen.

Achtergrondmuziek (strijkmuziek?) is erg nadrukkelijk aanwezig. Er is geen moment in de 1e aflevering geweest geweest dat je het NIET hoort waardoor het (in ieder geval voor mij) erg afleidt.
Wanneer kandidaten in gesprek zijn,  of als Rik iets uitlegt dan heeft dat deuntje geen enkele toegevoegde waarde en wordt het zelfs wat irritant. Je let meer op het deuntje dan op de gesprekken.
Tijdens opdrachten kan je wel gebruik maken van (goede) muziek op de achtergeond. Maar deze strijkmuziek maakt het programma nou niet echt spannender vind ik.

In afgelopen seizoenen was dit toch ook niet zo nadrukkelijk aanwezig?

Offline Alex_Thunder

• Forumlid
  • het leven; een feestelijk en hartstochtelijk spel
« Reactie #31 Gepost op: 2-11-2025, 08:04:20 »
alleen Kim hebben we nog niet vaak teruggezien.

Was Kim in 2016 niet een van de mollen in het Klooster?

Offline KruitMol

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 2-11-2025, 08:17:16 »
Ik had wel een soort kronkel in mijn hoofd, dat ik het gevoel had dat ik naar aflevering 10 zat te kijken met de 5 oud mollen haha.

Het kostte mij moeite om er neutraal en als kandidaat naar te kijken. Anderen hadden hier ook vast last van haha.

Offline Fedde

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 2-11-2025, 09:05:25 »
Klopt. Maar als je alles in teken stelt van 25 jaar widm moeten die 4 jaren toch ook in die timeline zitten.
Dan hoeft er nog geen sprake te zijn van fysieke deelname
Maar dan zet je ze idd wel weer even in de spotlights.
Ik vind het hoe dan ook jammer en een gemis

Daar sluit ik me bij aan. Als je terugblikt op 25 jaar WIDM, dan horen ook de eerste vier seizoenen met onbekende Nederlanders erbij. Zonder (het succes van) die vier seizoenen hadden we gisteravond niks te kijken gehad.

We weten uiteraard niet of de mollen/kandidaten uit die seizoenen benaderd zijn voor een deelname aan de dit seizoen of dat ze op een andere manier nog hun opwachting maken de komende weken.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 2-11-2025, 11:02:17 »
Leuk om de oud kandidaten en mollen te zien. Maar toch ook een kritiekpuntje. Ik weet niet in welk topic dit kan plaatsen.

Achtergrondmuziek (strijkmuziek?) is erg nadrukkelijk aanwezig. Er is geen moment in de 1e aflevering geweest geweest dat je het NIET hoort waardoor het (in ieder geval voor mij) erg afleidt.
Wanneer kandidaten in gesprek zijn,  of als Rik iets uitlegt dan heeft dat deuntje geen enkele toegevoegde waarde en wordt het zelfs wat irritant. Je let meer op het deuntje dan op de gesprekken.
Tijdens opdrachten kan je wel gebruik maken van (goede) muziek op de achtergeond. Maar deze strijkmuziek maakt het programma nou niet echt spannender vind ik.

In afgelopen seizoenen was dit toch ook niet zo nadrukkelijk aanwezig?

Het was wel erg aanwezig ja, maar de soundtrack van Conclave is wel echt fantastisch. Het paste wel heel goed bij de tweede opdracht.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #35 Gepost op: 2-11-2025, 11:40:58 »
Ik weet dat ik in het verleden zuur ben geweest maar wat een FEEST was dit
Ik vond het echt spannend, prachtig gefilmd, echt misschien wel het mooiste ooit. Vind de kandidaten top (al had ik Jurre & sahil in een seizoen niet gedaan)

De muziek mooi, de opdrachten goed en duidelijk. Geweldig dat die oud winnaars terugkwamen.
Denk dat we nog wel meer oud kandidaten of presentatoren gaan zien.

Angela was namelijk de presentatrice in Portugal destijds, heb het gevoel dat zij een cameo gaat maken.

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #36 Gepost op: 2-11-2025, 16:40:34 »
Wauw wauw wauw!
Wát een geweldige aflevering! Ik kon het niet live kijken, en heb dus de insta post met de kandidaten snel weggeklikt. Ook op NLziet moest ik wegkijken, omdat je daar direct de kandidaten ziet als eerste foto. Maar gelukkig heb ik niets gezien en werden de kandidaten echt door de aflevering aan me bekend gemaakt, zo leuk! Ik was met stomheid geslagen.
Knap dat de makers de kandidaten zo lang geheim hebben kunnen houden! Dit mag wel vaker, ik vond het super!

Verder het camerawerk… wauw! Zo gaaf, je ziet echt dat hier meer aandacht in zit: shots dat Nathan en Sahil samen door de stad lopen, waarbij je eerst de voeten ziet en daarna pas hen. Of het shot van Jurre in de kist. Of Rik die naar Nathan loopt na zijn test. Het shot van de kandidaten bij het avondeten. Fijn dat het er zo mooi uit ziet! Ook al zullen ze dingen vaker hebben moeten opnemen, dat maakt niet uit :)

En dan de opdrachten! Heerlijk dat het gewoon meteen begint. Niet eerst een lange uitleg, nee, meteen in het spel. Ik ben enorm blij!

En de shots tussendoor van de kandidaten in het hotel: gesprekje over wimperkrullers en dingen opschrijven in boekjes. Hierdoor voel je echt de sfeer bij de kandidaten, en ik heb veel met ze meegelachen. En de hoeveelheid van die info was precies goed: niet te veel, maar net genoeg om de sfeer te proeven.

Ook de opdrachten vond ik super! Eerste opdracht was nog wel wat onduidelijk voor me: wanneer gebeurde er iets met geld en koffers? Maar de voice over van Rik was wel heel prettig, net als de infographic. Maar die laatste mag wel wat uitgebreider.

Ik heb ook gelachen tijdens de opdracht in de rechtbank: je ziet echt het plezier bij de kandidaten als ze tegenover de Winnaars zitten. En de beelden van de mollicitatie waren ook super!
De AvroTros medewerkster die zich “versprak” mag wat mij betreft wel meedoen aan het streamingsseizoen, die kan behoorlijk liegen en acteren!

Ik heb echt enorm genoten en hopelijk kunnen de makers dit niveau volhouden in de volgende afleveringen en seizoenen!
Kan niet wachten tot zaterdag!
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #37 Gepost op: 2-11-2025, 16:57:03 »
Geinige aflevering, zat leuk in elkaar! Vooral die twist met de stagiaire die zich ‘verprak’, vet leuk bedacht.

Heel leuk om Anne-Marie weer terug te zien, ik hoop eigenlijk dat ze weer de mol is en nu álles eruit kan halen.

Merel begrijpelijke keuze ivm Sinterklaasjournaal / widm als
familieprogramma. Moet wel zeggen dat sommigen wel echt al zo veel op TV zijn geweest dat ik ze niet zo boeiend meer vind (jurre, dennis, merel…), maargoed, hoort juist bij Jubileumseizoen denk ik.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 2-11-2025, 17:54:28 »
Heerlijk dat het weer begonnen is!

Prachtig in beeld gebracht, zowel qua sfeer als bijvoorbeeld de manier waarop de kandidaten onthuld werden. En wat tof dat er oud-mollen meedoen!
Opdracht één voelde voor mij net niet helemaal af, maar vond de tweede opdracht top.

Vind de kandidatengroep ook echt leuk! Het plezier, maar ook het  fanatisme en de humor, spat eraf. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Biechten mag voor mij nog steeds wel wat minder, vooral bij de tweede opdracht deed het voor mij afbreuk aan de spanningsopbouw.

Zin in volgende week!

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 2-11-2025, 23:12:13 »
Ik lees hier nu een paar keer:

‘Wel weer Dennis’ , hij doet toch net als de rest ook gewoon voor de 2de keer mee?

Ik had graag nog wat namen gezien van oudere seizoenen, maar dan zal de gemiddelde leeftijd misschien te hoog geweest zijn.

Verder jammer dat een van de slechtste mollen gewoon nog een keer mag meedoen.