Auteur Topic: Aflevering 1 - Ik ben de Mol  (gelezen 11522 keer)

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Ik ben de Mol
« Reactie #40 Gepost op: 2-11-2025, 23:24:27 »
Verder jammer dat een van de slechtste mollen gewoon nog een keer mag meedoen.

Ik vind dat juist leuk. Ze was als mol niet veel soeps maar laat het haar maar als kandidaat proberen. Dat is óf teleurstellend (maar dan is het snel voorbij) óf verrassend goed (en dan is het niet erg dat het langer duurt).

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #41 Gepost op: 3-11-2025, 00:35:35 »
Wat heeft iedereen hier tegen Anne Marie??

Zij had echt gedurfde acties en speelde het goed. Ze heeft gewoon pech gehad dat ze in Ijsland zaten, dat de groep voor het eerst ooit echt álles met elkaar deelden en dat zij daardoor snel door de mand viel omdat ze haar eigen spel speelde. Ik vond haar geen slechte Mol, de groep was gewoon te slim.

Zij is echt iemand die weet hoe ze tv moet maken, flamboyante fanatieke vrouw, tikje dominant. Zou haar heel graag opnieuw als Mol zien, of als kandidate die het ver schopt

Offline garfreek

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 3-11-2025, 06:33:31 »

Zij had echt gedurfde acties en speelde het goed. Ze heeft gewoon pech gehad dat ze in Ijsland zaten, dat de groep voor het eerst ooit echt álles met elkaar deelden en dat zij daardoor snel door de mand viel omdat ze haar eigen spel speelde. Ik vond haar geen slechte Mol, de groep was gewoon te slim.

Zij is echt iemand die weet hoe ze tv moet maken, flamboyante fanatieke vrouw, tikje dominant. Zou haar heel graag opnieuw als Mol zien, of als kandidate die het ver schopt

Meerdere redenen:
1: Welke acties? Met een oortje in luisteren en de pot leegtrekken? Naar een vliegtuig rennen als niemand er is en op een tablet drukken?.. Ze had gewoon de acties niet...

2: Dat is niet erg, als je niet zelf de hele tijd doet alsof je de beste mol ever was! En die slechte actie hierboven aanhaalt en roept dat jij toch echt de laagste pot ooit had!!!! (Deed ze weer, eerste minuut van de serie!!!)

3: Ik hoop zo dat ze kandidaat is! Ze is volgens mij een superleuk mens dat inderdaad lekker veel kleur geeft! Dus laat ze die eer krijgen om bakken met geld binnen te halen en de mol te ontmaskeren! 💪😄

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 3-11-2025, 09:14:55 »

Ik vond Jurre een slechtere mol.  ;)

Wie weet mag Annemarie zich deze keer bewijzen als supergeraffineerde mol, al die verbaasde uitroepen, gespeeld!
« Laatst bewerkt op: 3-11-2025, 09:17:38 door Run »

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #44 Gepost op: 3-11-2025, 12:56:43 »
Mooi begin! Kan een heel interessant seizoen worden met zowel oud-Mollen als oud-kandidaten. Het heeft er inderdaad wel alle schijn van dat dit een seizoen met alleen oud-Mollen had moeten worden maar ze het niet rond kregen ::rofl:: Durfden ze het niet aan om af te wachten of ze over 5 jaar nog een kans zouden krijgen? ::hypocriet::

Superleuk ook om de winnaars terug te zien! In het bijzonder natuurlijk Hadewych ::love:: Even goed kijken wie Sofie en zij verdachten, die hebben het vast goed ;D

Ik baalde wel heel erg van de eerste afvaller, Imanuelle was een van mijn favorieten. Gelukkig blijven er genoeg andere leuke kandidaten over!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 3-11-2025, 13:04:11 »
Ik vond het een hele gave 1ste aflevering van het jubileumseizoen. Ook het feit dat er 5 oud-mollen meedoen vind ik een leuk extraatje, je ziet bij sommigen duidelijk dat ze nog moeten wennen aan een andere rol dan Mol. Dat brengt me ook direct bij mijn eerste irritatiepunt, de oud-mollen hebben werkelijkwaar een schandalige eerste opdracht achter de rug, zelfs als de mol hier tussenzat, hoefde hij niets te doen want iedereen maakte er echt een potje van.

Het verbaast me trouwens enorm dat Imanuelle meedeed, juist na haar veroordeling vanwege drugsbezit. Dat vind ik op z'n minst bijzonder te noemen.

Bij het invullen van de test viel het mij op dat het lijkt alsof er een andere voice over stem is gebruikt bij Sahil. Eerst hoor je hem duidelijk praten en later klinkt het als een andere stem. Is dit anderen ook opgevallen of zit ik er compleet naast?
« Laatst bewerkt op: 3-11-2025, 13:42:49 door MolFan1990 »

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #46 Gepost op: 3-11-2025, 13:13:26 »
Imanuelle heeft toch straf gehad en die vervuld? Verdient gewoon een tweede kans.

En als de mol wordt uitgekozen door de oud-winnaars gaat er geld UIT de pot. Dat maakt de opdracht juist interessant, als de mol geld uit de pot wil, moet deze zich (een beetje) bloot geven.

Online MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 3-11-2025, 13:42:11 »
Imanuelle heeft toch straf gehad en die vervuld? Verdient gewoon een tweede kans.

En als de mol wordt uitgekozen door de oud-winnaars gaat er geld UIT de pot. Dat maakt de opdracht juist interessant, als de mol geld uit de pot wil, moet deze zich (een beetje) bloot geven.

Ah, vandaar! Dan heb ik de opdracht in de rechtbank verkeerd begrepen ;-) Dan is het uitdagend voor de mol, je wilt wel gekozen worden, maar niet opvallen bij de kandidaten.

Wat betreft Imanuella ben ik het niet helemaal met je eens, er zijn zoveel oud-kandidaten die je had kunnen vragen, en dan kom je alsnog bij haar uit. Blijf dat een vreemde keuze vinden.

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 3-11-2025, 14:13:39 »
Ik lees hier nu een paar keer:

‘Wel weer Dennis’ , hij doet toch net als de rest ook gewoon voor de 2de keer mee?

Ik had graag nog wat namen gezien van oudere seizoenen, maar dan zal de gemiddelde leeftijd misschien te hoog geweest zijn.
Verder jammer dat een van de slechtste mollen gewoon nog een keer mag meedoen.

Misschien zeggen mensen dat omdat hij al in meerdere seizoenen even terug is geweest: vorig jaar als 'hulpmol' in Mexico, in het Renaissance-seizoen in Italië, in de Dominicaanse Republiek in het klooster, in 2009 in Noord-Ierland met het oud-mollencomité. Dit zijn de momenten die nu in mij opkomen, maar misschien vergeet ik nog een ander moment?

Online MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 3-11-2025, 14:19:28 »
Dat ligt zeker niet alleen aan jou! Mega irritant inderdaad. Dennis hebben we wat mij betreft ook al genoeg gezien, die hoefde voor mij als oud-mol ook niet. Ik had het ook wel leuk gevonden als ze Yvon Jaspers hadden gevraagd. Dan had ze ook een keer voorbereid en een heel seizoen de mol kunnen zijn. Ik vind dat ze daar wel recht op heeft. Maar misschien wou ze zelf wel niet. Klaas van Kruistum had ook wel een revanche verdiend in mijn optiek, aangezien ze die al na een paar afleveringen weg hadden gegeven als mol (KLAAS CF MOL hint) en die kon het daarna niet meer goed doen voor ons als kijkers.

Precies dit! Klaas had van mij ook een herkansing verdiend. Hij deed het écht naar behoren, maar had de ultieme pech dat de regie hem te makkelijk weggaf als Mol, waardoor heel Nederland eigenlijk al wist dat Klaas de mol was. We zullen nooit weten of zij ook daadwerkelijk gevraagd zijn, maar je kunt je vraagtekens zetten bij de kandiaatkeuzes. Had zelf Jan Versteegh ook graag teruggezien.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #50 Gepost op: 3-11-2025, 15:12:54 »
Omdat dit al een paar keer terug komt, hier een overzicht van welke mollen al eens terug zijn gekomen:

Seizoen 4: oud-mol George kwam undercover terug tijdens een opdracht
Seizoen 5: een commissie van oud-finalisten waaronder oud-mollen George en Nico testte de kandidaten op geloofwaardigheid
Seizoen 9: commissie van oud-mollen Dennis, Inge, Milouska en Yvon wijst nieuwe mol aan
Seizoen 10: oud-mol George geeft in eerste aflevering het reisschema af.
Seioen junior 2: Mollen Kees en Anne-Marie zijn de selectiecommissie
Seizoen 16: de stemmen en projecties van oud-mollen Kees, Anne-Marie, Dennis, Susan en Margriet zijn te zien in het klooster 
Seizoen 20: bij bekendmaking mol, compilatie van alle 20 mollen
Seizoen jubileum 1: Mollen Kim, Milouska, Kees, Thomas, Inge, Jon, Merel, Dennis, Klaas en Patrick komen langs
Seizoen 23: mol Everon belt met de nieuwe mol
Seizoen 24: Mol Dennis komt 1 opdracht terug als hulpmol
streaming seizoen: Merel en Jurre komen terug.

als iemand nog aanvullingen heeft, hoor ik het graag.
« Laatst bewerkt op: 3-11-2025, 16:17:59 door keek »

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 3-11-2025, 15:42:40 »
George kwam ook terug in aflevering 1 van seizoen 10 toch? Op het vliegveld..

Offline MitchK

• Actief Lid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #52 Gepost op: 3-11-2025, 16:55:29 »
Iedereen lijkt er wel positief over, maar ik vind het toch onwennig. Ik zou denken, doe het gewoon met tien mollen of met tien oud-kandidaten, maar dit komt een beetje halfbakken over. Als in... we konden niet genoeg oud-mollen bereid vinden dus doen we het maar met de helft.

Ik denk inderdaad dat het oorspronkelijke idee was om 10 oud-mollen te vinden, maar die keuze is natuurlijk niet heel groot en de oud-mollen moeten ook nog maar willen. Ik vind het alsnog leuk, maar je krijgt nu wel discussies of de nieuwe mol een oud-mol of oud-kandidaat moet zijn.
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 3-11-2025, 18:11:16 »
Ik vind de combinatie van oud-mollen en oud-kandidaten leuk, maar ik had de oud-kandidaten liever als oud-winnaars of oud-finalisten gezien. Van de oud-kandidaten vind ik alleen Nathan een duidelijk goede casting (Sahil en Richard zijn best ok, maar niet top smaakmakers van 25 jaar, Loes en Immanuelle zijn een beetje meh).

Oud-verliezend finalisten was misschien ook wel interessant geweest want dan is er nog een element van “revanche” aanwezig. Ik had dan zelf Kim-Liam, Nathan, Soundos, Jochem en Olcay gekozen. En als ik dan toch mocht kiezen ruilde ik Merel en Kim graag in voor Jan en Miloushka. Maar ja, ze moeten wel allemaal kunnen.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 3-11-2025, 18:54:11 »
Omdat dit al een paar keer terug komt, hier een overzicht van welke mollen al eens terug zijn gekomen:

Seizoen 5: een commissie van oud-finalisten waaronder oud-mollen George en Nico testte de kandidaten op geloofwaardigheid
Seizoen 9: commissie van oud-mollen Dennis, Inge, Milouska en Yvon wijst nieuwe mol aan
Seizoen 16: de stemmen en projecties van oud-mollen Kees, Anne-Marie, Dennis, Susan en Margriet zijn te zien in het klooster 
Seizoen jubileum 1: Mollen Kim, Milouska, Kees, Thomas, Inge, Jon, Merel, Dennis, Klaas en Patrick komen langs

Mooi overzicht!

Nog eentje:
Bij het kajakken in de grot in Tsjechië hadden we nog wat projecties van pratende oud-mollen.

Offline Alex_Thunder

• Forumlid
  • het leven; een feestelijk en hartstochtelijk spel
« Reactie #55 Gepost op: 3-11-2025, 19:01:32 »

Seizoen 21, John van Eert spreek de opdracht met de electronische deur in

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #56 Gepost op: 3-11-2025, 21:32:15 »
Daar sluit ik me bij aan. Als je terugblikt op 25 jaar WIDM, dan horen ook de eerste vier seizoenen met onbekende Nederlanders erbij. Zonder (het succes van) die vier seizoenen hadden we gisteravond niks te kijken gehad.

We weten uiteraard niet of de mollen/kandidaten uit die seizoenen benaderd zijn voor een deelname aan de dit seizoen of dat ze op een andere manier nog hun opwachting maken de komende weken.

Tja. Het kan natuurlijk zijn dat de kandidaten uit die seizoenen niet beschikbaar zijn, maar een fotootje op de lijn was wel het minste wat ze konden doen.

Ik lees hier nu een paar keer:

‘Wel weer Dennis’ , hij doet toch net als de rest ook gewoon voor de 2de keer mee?
Jawel, maar bij was ook in het eerste jubileumseizoen te zien bij de koffertjes en bij het laatste seizoen in Mexico was hij ook al te gast. Jurre en Merel zaten in het streaming seizoen.
Het is ook wel weer eens leuk om een paar andere mollen terug te zien.
« Laatst bewerkt op: 3-11-2025, 21:35:26 door MacGyverMagic »

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 3-11-2025, 22:33:31 »
Tja. Het kan natuurlijk zijn dat de kandidaten uit die seizoenen niet beschikbaar zijn, maar een fotootje op de lijn was wel het minste wat ze konden doen.

Dit zijn hoofdzakelijk de fotos van de mollen die gemaakt zijn in 2020 voor het jubileum, plus een paar latere mollen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #58 Gepost op: 4-11-2025, 00:03:13 »

‘Alles met elkaar deelden’.
Daarom gaan ze liever naar warme landen! 😅

« Reactie #59 Gepost op: 4-11-2025, 08:23:35 »
Leuk dat het weer begonnen is. Zoals altijd vind ik het jammer dat er de eerste aflevering iemand naar huis gaat. Je hebt dan nog zo weinig informatie dat het wat mij betreft te vroeg is voor een eliminatie.

Qua keuze van de kandidaten ben ik persoonlijk wel wat verrast. Toch wel een beetje het gevoel van 'ons kent ons'. Veel mensen die vaak bij Moltalk aanschuiven, de vader van een jongen die een WIDM programma doet en nota bene twee goede vrienden van elkaar met Sahil en Jurre. Het voelt niet alsof er onafhankelijk gekeken is naar de kandidaten die mee mogen doen.

Persoonlijk had ik graag 10 oud mollen gezien, maar ik kan me voorstellen dat dit nauwelijks haalbaar is gezien iedereens drukke schema's. In dat geval had ik gekozen voor 10 oud kandidaten. Een oud-mol heeft in mijn ogen een groot voordeel omdat deze weet hoe alles achter de schermen werkt. Ik had liever 10 spelers gezien die er in hun seizoen vroeg uitvlogen. Dus bijvoorbeeld:

Sander Lantinga (1e afvaller)
Nicolette Kluijver (1e afvaller)
Tim Akkerman (2e afvaller)
Dio (2e afvaller)
Janine Abbring (3e afvaller)
Daphne Bunskoek (3e afvaller)
Ajouad el Miloudi (3e afvaller)
Bella Hay (3e afvaller)
Justin Mooijer (2e afvaller)