Ik krijg een beetje het gevoel dat de productie écht heeft geprobeerd 10 oud-mollen te strikken (waar AM zegt 'Strijd der Titanen') voor dit seizoen, maar dat het plantechnisch en vanwege de kleine vijver (veel hebben misschien nee gezegd) niet gelukt was, vandaar dat we deze mix hebben gekregen - dus een plan B. Deze oud-mollen zijn al eens of wat vaker teruggekomen in de andere seizoenen (en streaming). Nu zit je met een hele vreemde dynamiek, die niet per se slecht is en misschien een beetje oneerlijk, omdat oud-mollen toch iets meer geheimen van het programma kennen. Aan de andere kant zie je ook echt dat sommigen echt moeite hebben met het schrijven in het molboekje, met plan A kon het 'Wie kan het beste schrijven?' worden, maar wel het complete tegenovergestelde van het eerste jubileum (10 oud-kandidaten, 1 mol vs 10 oud-mollen, 9 kandidaten). Door deze split heb ik nu wel het idee dat de makers bij de kijkers niet kunnen winnen door het sentiment: "oh die was al de mol, logisch dat die het nog een keer is" of andersom aan het einde van het seizoen als alles duidelijk is.
Wat ik écht fijn vind is dat er al wat met de feedback gedaan is die meerdere seizoenen terugkomt, zoals die plaatjes, kaartjes, uitleg van de opdrachten. De Vlaamse invloeden zie je terug en dat is erg leuk om te zien (zei er iemand verfbom?).