Auteur Topic: De mol: Oud-kandidaat of Oud-mol?  (gelezen 2390 keer)

Offline Charozie

• Forumlid
  • WIDM junk sinds seizoen 2006 Argentinië
Re: De mol: Oud-kandidaat of Oud-mol?
« Reactie #20 Gepost op: 5-11-2025, 00:50:50 »
Ik ben het helemaal niet eens met dat de oud-mollen al uitgesloten zouden zijn wat ik sommige hoor zeggen. Wat ik overigens ook niet uitsluit.. (en ja daar is hij weer).. twee mollen. Eentje bij oud kandidaten en eentje bij oud mollen. Ook omdat in de leader haast een soort ''oud mollen vs oud kandidaten'' vibe ontstaat. Oud mollen steeds linkerkant samen met een oud kandidaat rechterkant. En ook steeds een soort dubbele spiegelbeeld beelden, bijv die veelbesproken tram die twee keer erin staat in een soort ''vs/spiegelbeeld'' iets wat ook past bij die mol vs kandidaat shots die je steeds ziet. Over spiegels gesproken.. de geheime opnames bij de foto's waar een spiegelcamera stond en de kandidaten zichzelf dus zagen. En zo zijn er wel meer ''twee'/dubbel'' dingen in de leader. Dat die openingsopdracht letterlijk de twee groepen was en de opdracht perfect was voor mol samenwerking van de twee (ieder in eigen groep) namelijk juiste koffer niet halen en überhaupt zo weinig goede koffers laten bestaan past er ook bij. Dat het seizoen 8 afleveringen heeft sterkt mij het gevoel ook, want met twee mollen heb je een finale van 4 spelers nodig en kan het allemaal sneller. Iets om in de gaten te houden.

Enfin. In scenario twee mollen (ik weet, het is vaak weggelachen en een terugkerend complot iets, maar áls het een keer zo kan zijn is het nu in mijn ogen) zijn mijn verdachten Richard en Dennis.
In scenario één mol overduidelijk Loes.
De oldskool seizoenen van voor 2011 hadden toch iets wat niet te omschrijven is. Bring back de oude testmuziek (pre-2011)

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 5-11-2025, 01:22:12 »
In dat geval is het interessant om te kijken wie de mol was in het seizoen van de ex-kandidaten. Want in dat jaar hebben ze er niet voor gekozen om deze ex-kandidaat de mol te laten zijn. De mollen van de ex-kandidaten waren in chronologische volgorde:
Milouska Meulens - Richard Groenendijk (2006)

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat in 2006 Milouska de enige was die mol wilde zijn. Met andere woorden: Richard wilde niet. Maar dat is al 19 jaar geleden dus hij kan best van mening veranderd zijn.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 6-11-2025, 00:40:17 »
In mijn redenatie gaat het er juist om dat ex-kandidaten die in een seizoen zaten met een relatief slechte mol, minder kans hebben om de mol te zijn omdat ze, als ze goede mol kwaliteiten hadden gehad, wellicht zouden zijn gekozen als mol in dat seizoen. Ben je er nog? Richard zat in een seizoen met een relatief sterke mol (volgens molloten hier) en mijn punt was nu juist dat hij daarom een goede mol zou kunnen zijn, bijvoorbeeld ongeveer even goed als de mol die ze in dat seizoen hebben gekozen (Milouska). Dat hij er toen voor heeft gekozen om niet de mol te zijn ondersteunt alleen maar mijn theorie volgens mij.

Offline garfreek

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 6-11-2025, 07:17:45 »
Sommige mensen zijn ook heel erg veranderd met vroeger moeten we niet vergeten. Richard is nu een volle tv coryfee met een lading meer zelfvertrouwen. Niet te vergelijken met hoe hij was.

Dennis lijkt echt een dagje ouder te worden, gespeeld of aangedikt misschien, maar het zou echt kunnen.

Kim is veel.minder bazig en aanwezig. Heeft ze terug gekeken, is ze van rol verändert is ze gewoon wat volwassener geworden?

Ik denk dat de mol een stiller terug getrokken type is omdat we een groep vol.hysterische mensen hebben. Ik kom op Loes of Merel uit nu. Of Jurre of Annemarie als ze wel voor een hyper persoon gaan.
« Laatst bewerkt op: 6-11-2025, 07:19:39 door garfreek »

Offline MitchK

• Actief Lid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #24 Gepost op: 6-11-2025, 08:05:36 »
In mijn redenatie gaat het er juist om dat ex-kandidaten die in een seizoen zaten met een relatief slechte mol, minder kans hebben om de mol te zijn omdat ze, als ze goede mol kwaliteiten hadden gehad, wellicht zouden zijn gekozen als mol in dat seizoen. Ben je er nog? Richard zat in een seizoen met een relatief sterke mol (volgens molloten hier) en mijn punt was nu juist dat hij daarom een goede mol zou kunnen zijn, bijvoorbeeld ongeveer even goed als de mol die ze in dat seizoen hebben gekozen (Milouska). Dat hij er toen voor heeft gekozen om niet de mol te zijn ondersteunt alleen maar mijn theorie volgens mij.

Maar de crew weet toch niet voor het seizoen of een mol het goed gaat doen? Mogelijk hadden ze erg veel verwachtingen van de mollen na de mollicitatie, maar vielen ze uiteindelijk tegen. Of hadden ze van Dennis of Milouska bijvoorbeeld weinig/minder verwachtingen maar overstegen zij zichzelf.

Daarnaast zijn we jaren verder voor sommige oud-kandidaten. Mogelijk waren ze nu velen malen sterker tijdens de mollicitatie.
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline Zeeuwse mol

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 6-11-2025, 11:39:40 »
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat in 2006 Milouska de enige was die mol wilde zijn. Met andere woorden: Richard wilde niet. Maar dat is al 19 jaar geleden dus hij kan best van mening veranderd zijn.

Ik kan mij goed voorstellen dat als de kans krijgt één keer met dit spel mee te doen je kiest om het spel vol te spelen(met voorkeur naar kandidaat)nu je een 2e kans krijgt zou ik persoonlijk ook de kans zien om nu de andere kant van het spel te ervaren.

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 6-11-2025, 17:52:27 »
Ik zou denken dat de mol een oud kandidaat is... of een oud mol waarvoor op de een of andere manier het eerdere molschap is verknald.

Daarbij denk ik dus niet aan Dennis (een leuke en goede mol) of Merel (een goede, maar soms een beetje saaie mol) of Jurre (ook gewoon een leuke mol).
Kim kan ik me niet zo goed herinneren.
AM had in mijn beleving nauwelijks molacties... maar ik heb ook ergens horen zeggen dat haar molschap al (richting de kandidaten) uitgelekt was voor het spel begon.

Dus ik zou me goed voor kunnen stellen dat de makers AM een herkansing willen geven om te kunnen laten zien dat ze wel een goede mol kan zijn.
Wit is ook een kleur!

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 7-11-2025, 13:51:40 »
Jammer dat Grieves er als eerste uitvliegt want nu kan de mol haast alleen maar een oud-kandidaat zijn..

Richard lijkt mij de meest logische optie maar die heeft dit seizoen echt heel erg zitten hypen, zou hij dat doen als hij de mol was?

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 8-11-2025, 01:10:23 »
Jammer dat Grieves er als eerste uitvliegt want nu kan de mol haast alleen maar een oud-kandidaat zijn..
Hoezo? Dat snap ik even niet. Een oud-kandidaat blijkt niet de mol te zijn, en dan is de kans groter is dat een oud-kandidaat de mol is. Hoe dan?

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 8-11-2025, 15:08:39 »
Hoezo? Dat snap ik even niet. Een oud-kandidaat blijkt niet de mol te zijn, en dan is de kans groter is dat een oud-kandidaat de mol is. Hoe dan?

omdat grieves de test alleen maar op de oud mollen inzette en niet de oud-kandidaten. Is het dan niet logisch dat de oud mollen niet meer de mol kunnen zijn want anders was iemand eruit gegaan die spreidde op allebei, toch?

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 8-11-2025, 16:20:31 »
Ja, mee eens. Mijn excuses. Ik dacht dat jouw reactie ging over een eerdere post van mij waar ik ex-kandidaten vergeleek met de sterkte van de mol in hun seizoen. Ik denk inderdaad dat zij eruit is gevlogen omdat ze alleen maar heeft gespreid op ex-mollen. En zoals ik hier al eerder schreef, het lijkt me sowieso sterk dat ze een ex-mol opnieuw mol zouden maken. Dat zouden ze denk ik alleen doen als er alleen maar ex-mollen mee zouden doen.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #31 Gepost op: 8-11-2025, 22:49:06 »
Statistisch gezien is de kans nu nog groter dat de mol een oud-mol is. 5:3

Al zegt dat natuurlijk niet alles. Maar als volgende week nog een oud-kandidaat afvalt, dan zou het zomaar 5:2 kunnen worden!  :o

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #32 Gepost op: 8-11-2025, 22:56:48 »
Statestiek en Wie is de Mol, al jaren een ongelukkig huwelijk... ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #33 Gepost op: 8-11-2025, 23:17:00 »
Haha, dat is waar. Maar als ik de test in zou moeten vullen, zou ik zeker op de oud-mollen stemmen, als dat een vraag zou zijn. Grotere spreiding.