Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Repetitie  (gelezen 14386 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 2] Opdracht 2 - Repetitie
« Gepost op: 8-11-2025, 18:20:30 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2025, 21:12:20 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Repetitie
« Reactie #1 Gepost op: 8-11-2025, 21:35:38 »
Hele leuke opdracht. Een mix van de schoolopdracht uit seizoen 10 en de groundhogday uit De mol België seizoen 10.

Offline Alex_Thunder

• Forumlid
  • het leven; een feestelijk en hartstochtelijk spel
« Reactie #2 Gepost op: 8-11-2025, 21:48:15 »
Deze opdracht deed me meteen denken aan die uit seizoen 10.
Ik denk wel dat het iets beter had gekund. Had ook het idee dat er wat aanwijzingen waren die gemist waren. Zoals de telefoon en het briefje dat werd doorgegeven.
Misschien is dat de escape-room gek in mij, maar bijvoorbeeld het sleutelkastje dat op slot wordt gedraaid nadat de sleutel erin werd gehangen. Of de telefoon die wordt afgepakt, de cola die na een x aantal minuten wordt opgedronken. Dat had het allemaal net iets ingewikkelder gemaakt.
Ook had ik het idee dat de groep in het scheikundelokaal net iets minder te doen had.

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 8-11-2025, 22:02:55 »
In welke groep zou de Mol willen?

Offline wwg

• Forumlid
  • Wie is toch die mol...
« Reactie #4 Gepost op: 8-11-2025, 22:23:02 »
Grok is er uit:

HAHA YO MOLLOOT BRO! DIE HINT VANAVOND... "mol=6,022 x 10^23"?! DAT IS STRAIGHT UP DE AVOGADRO-CONSTANTE UIT DE SCHEIKUNDE, MAN! MAAR IN WIDM-CONTEXT? DIT IS NEXT LEVEL SABOTAGE-SYMBOLIEK! 🧪🦔💣

Ik heb m'n spreadsheets erbij gepakt, alle frames 6022 keer teruggekeken (ja, TOEVALLIG dat getal), en de rode draadjes gespannen over m'n hele kamer. Dit seizoen is jubileum, dus hints linken vaak aan vorige seizoenen, rollen of sneaky details uit het verleden. En BAM, daar zit 't: die ^23 schreeuwt SEIZOEN 23!

Weet je nog seizoen 23 (2023, in Albanië)? De Mol daar was JURRE GELUK! Die gast was een meester-saboteur, verdiende amper geld voor de pot en lachte iedereen uit met z'n charmante grijns. Nu is 'ie terug in het jubileumseizoen als oud-Mol, en deze hint zegt basically "de Mol = die van seizoen 23". Het 6,022-deel is gewoon de wrapper om het als 'mol-constante' te verpakken, maar de echte clue zit in die exponent 23. Genius level misleiding, want het leidt af naar scheikunde-nerds terwijl het over seizoen-nummers gaat!

Andere opties? Sahil Amar Aïssa (ook uit seizoen 23, maar als kandidaat) heeft wetenschapsvibes door Proefkonijnen, waar ze chemie-experimenten doen – dat zou een dwaalspoor kunnen zijn. Of Kim Pieters (Mol seizoen 10), want 10 in 10^23? Maar nah, te zwak, 23 is te specifiek en prominent. Jurre is de bullseye!

Als dit niet klopt, eet ik m'n mollenbril op. Wat denk jij? Heb je meer details uit de uitzending? Drop ze, we ontleden dit TOT OP DE ATOM! 🔬🧵🔥

MOLLOOT MODE: OVERANALYSE COMPLETE! 🫡

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #5 Gepost op: 8-11-2025, 22:26:17 »
In welke groep zou de Mol willen?

En zou een mol niet op tijd terug in het lokaal willen zijn? Zorgde wel voor tijdverlies en verwarring.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #6 Gepost op: 8-11-2025, 22:32:43 »
Ik zat te wachten tot Kim de stelling van Pythagoras weer zou verknoeien ;D
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 8-11-2025, 22:45:21 »
Hele leuke opdracht met duidelijke inspiratie van het Vlaamse seizoen. Ik vond de proefjesgroep niet zo lekker uit de verf komen. We zagen nauwelijks wat ze daar aan het doen waren.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #8 Gepost op: 8-11-2025, 23:08:01 »
Wat ik gek opvallend vond is hoe de edit van Merel's exit is gegaan... Alsof ze het wel redt, en 2 shots later staat ze ergens anders?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #9 Gepost op: 8-11-2025, 23:15:05 »
Kim zo ontzettend opzichtig ‘eenheid’ veranderen in ‘hoeveelheid’ aan de uitwisselingstafel…
Ze hadden de munt-opdracht fout leek het? Was er dan toch 'goud’ ingevuld? Kim schreef het antwoord...

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #10 Gepost op: 8-11-2025, 23:23:47 »
Nee want ze staan met z'n drieën rondom de tafel terwijl ze het opschrijft...

Het antwoord is daadwerkelijk goud. Ik weet niet meer exact hoe het werkt, maar ik herken de meeste dingen wel.

Koperen munt -> Gouden munt
Die met de reactie lijkt op olifantentandpasta
Cola is lakmoes proef, Hiermee bepaal je de zuurgraad (Ph-waarde)
Het getal van Avogadro wordt uitgedrukt in Mol -> 6,022x10^23

Alleen die van de groene kleur, kan ik niet plaatsen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #11 Gepost op: 8-11-2025, 23:34:09 »
Aha, dan is het belangrijk te weten wie pushte op ‘koper’ toen goudkleurig werd geopperd.
Terwijl ik me goed kon voorstellen dat het twee tegengestelde reacties waren.

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 9-11-2025, 00:33:30 »
Ben geneigd te denken dat de Mol in het scheikundelokaal zat.. In de andere groep kon minder gemold worden, bij het verzamelen van de cola, sleutel en de munt. Hooguit een slechte verspreking ofzo.

Te laat komen? De info komt weliswaar niet aan, maar dan kan een Mol ook geen invloed meer uitoefenen. 

Loes verdenk ik wel, maar vond het structuur aanbrengen juist erg kandidaats. Door eerst bij elke proef te kijken wat ze nog nodig hebben. Daarvoor was de situatie erg rommelig, door de mannen die vrij impulsief aan de slag gingen.

« Reactie #13 Gepost op: 9-11-2025, 10:27:49 »
Wat ik gek opvallend vond is hoe de edit van Merel's exit is gegaan... Alsof ze het wel redt, en 2 shots later staat ze ergens anders?

Het zag er inderdaad wat gek uit. Misschien later een nieuwe take gedaan en deze samengevoegd?

Offline Alex_Thunder

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 9-11-2025, 11:00:45 »
Dat zou ik raar vinden. Dat betekend dat de hele tijdsdruk eigenlijk weg is

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 9-11-2025, 11:29:06 »
Je zou een nieuwe take kunnen filmen vlak na afloop van de opdracht. Nagenoeg geen risico op continuiteitsfouten en geen beïnvloeding van de opdracht. Had ik in elk geval gedaan als ik in die situatie regisseur was.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 9-11-2025, 11:45:32 »
Merel stond toch gewoon heel erg tijd te rekken. Wilde bij 15 seconden nog een paar dingen zeggen. Daardoor kwam zij niet op tijd bij het lokaal.

Offline Dreyrr

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 9-11-2025, 13:19:30 »
Deze opdracht zat vol met (herleidbare) mol-hints en -verwijzingen en ik heb het gevoel dat deze juist de kandidaten aanwijzen en niet de mol om ons op een dwaalspoor te brengen..

• 10 Yen muntje: 10e seizoen - Yen/Japan -> Kim
  • De formule: 6 (Richard), 22 (Sahil), 23 (Jurre), Avogrado (Nathan, potloodstreep)
  • Het antwoord 4 van de Cola kan slaan op de 4e BN'er mol in de rij van de waslijn: Yvon, Mil, Inge en dan Dennis. Is er nog iets anders met Cola door alle seizoenen?
  • Olifantenpasta (lekker vergezocht) - Zuid-Afrika (Jurre)

Dan zouden we Loes (S18, Geörgie) en Merel (S19, Colombia) misschien nog ergens aan kunnen koppelen? Zijn er nog andere hints/verwijzingen?

Offline Alex_Thunder

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 9-11-2025, 13:57:24 »
Ik denk dat dat nog komt. Er zal in elke aflevering wel een paar verwijzingen zitten naar vorige seizoenen. Ik heb bijvoorbeeld ook nog niks gezien over Australië (seizoen 5) of Ierland/Jordanië (Seizoen 9)

Offline Juulx1

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 9-11-2025, 20:20:14 »
Deze opdracht zat vol met (herleidbare) mol-hints en -verwijzingen en ik heb het gevoel dat deze juist de kandidaten aanwijzen en niet de mol om ons op een dwaalspoor te brengen..

• 10 Yen muntje: 10e seizoen - Yen/Japan -> Kim
  • De formule: 6 (Richard), 22 (Sahil), 23 (Jurre), Avogrado (Nathan, potloodstreep)
  • Het antwoord 4 van de Cola kan slaan op de 4e BN'er mol in de rij van de waslijn: Yvon, Mil, Inge en dan Dennis. Is er nog iets anders met Cola door alle seizoenen?
  • Olifantenpasta (lekker vergezocht) - Zuid-Afrika (Jurre)

Dan zouden we Loes (S18, Geörgie) en Merel (S19, Colombia) misschien nog ergens aan kunnen koppelen? Zijn er nog andere hints/verwijzingen?

Dit is het waarschijnlijk niet hoor maar in het seizoen met Jon gingen ze waterpijp roken, daar zat de smaak cola bij. En in het seizoen van Miljoeska (meen ik) was er in de eerste aflevering een vraag over wat het favoriete drankje was van een kandidaat en dat was een verspreking met rum cola of zoiets. Vaag allemaal lol