Auteur Topic: Aflevering 2 - Een lesje geleerd  (gelezen 8357 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 2 - Een lesje geleerd
« Gepost op: 8-11-2025, 18:21:19 »
Bespreek hier alles van de tweede aflevering!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Een lesje geleerd
« Reactie #1 Gepost op: 8-11-2025, 20:57:23 »
Zitten er überhaupt kandidaten in deze groep?

Edit: oeps ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 8-11-2025, 21:26:27 door Daisy »

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #2 Gepost op: 8-11-2025, 21:33:15 »
Hahaha ik dacht tijdens de 2e opdracht ook dat alles misging, maar viel mee.
You'll never walk alone

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 8-11-2025, 21:34:32 »
Dit is de beste aflevering sinds jaren. Ze komen stilaan op België niveau. 2 goede opdrachten en een testtwist.

Offline Alex_Thunder

• Forumlid
  • het leven; een feestelijk en hartstochtelijk spel
« Reactie #4 Gepost op: 8-11-2025, 21:35:56 »
Deze aflevering was in mijn ogen, beter dan de eerste. Het voelde meer als een Wie is de mol aflevering

Ik zag in deze afleveringen een aantal knipogen naar eerdere seizoenen:
Onverwacht Examen: Seizoen 10
Testen vragen die later pas van belang zijn: Seizoen 11 en seizoen
Keuze tussen geld of test:  Seizoen 12
Vaten met wijn: Jubileum seizoen van 2020.

Mijn favoriete opdracht was zeker die in de school. Het idee van de loop was heel leuk bedacht al denk ik dat dit wel iets beter hard gekund.

Jammer dat Richard weg is, hij was heel leuk.

Een dingetje waar ik me wel heel erg aan stoor is de hoe het programma gefilmd is. Het wordt een beetje neergezet als een actiefilm. Niet echt fan van. maar ja, ik ken weinig van tv, misschien hoort het bij de nieuwe tijd

Online Airysuit

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 8-11-2025, 21:51:09 »
Echt hele leuke aflevering! Heb genoten van de kandidaten, leuke dynamiek! En opdrachten vond ik ook heel tof, leuk hoe ze ellie erbij betrokken hebben, en bij eliminatie zat ik op het puntje van mn stoel. Tot nu toe echt onder de indruk van dit seizoen.

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 8-11-2025, 21:56:54 »
Verrassend veel geld verdient deze aflevering.

Jammer dat Richard eruit ligt.

Kim en Jurre gedragen zich hetzelfde als toen ze de mol waren.
Sahil komt kandidaats over.
Dennis valt bijna niet op.

Gekke beslissing om Jurre en Sahil in hetzelfde seizoen te stoppen. Hun band geeft ze een voordeel tov andere deelnemers.

« Laatst bewerkt op: 8-11-2025, 22:02:03 door Mit »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #7 Gepost op: 8-11-2025, 22:02:07 »
Chaos. Heerlijk.
Kim in mijn ogen verschikkelijk verdacht in beide opdrachten

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 8-11-2025, 22:02:35 »
Echt genieten, wat een leuke club zo met elkaar! Heerlijk gelachen  En leuke opdrachten. 🎉

« Reactie #9 Gepost op: 8-11-2025, 22:03:46 »
Ik vond het een rommelige aflevering. Op zich leuke opdrachten, maar niet echt makkelijk te volgen. Ook is de kans van slagen bij de eerste opdracht eigenlijk nihil. Dat vind ik geen leuke opdrachten. Je hebt 7 kandidaten die zich bewust verdacht gedragen, dus het is eigenlijk een beetje kansloos.

Ik heb het voorgaande jaren ook aangegeven, maar het is na 25 seizoenen wel duidelijk hoe je ver komt in WIDM. Door je als mol te gedragen. Het is echt tijd dat ze opdrachten maken waar het loont om kandidaat te zijn. Waar nepmollen niks oplevert.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 8-11-2025, 22:09:25 »
Wat een toffe aflevering!

Zo leuk alle jubileum verwijzingen uit andere seizoenen.
Ik zat er ook helemaal in dankzij de leuke opdrachten en de interactie tussen de kandidaten onderling.

Enige jammere is dat ik qua mol voor mijn gevoel nog niets wijzer ben geworden, dus ik moet alle acties nog eens goed laten bezinken 😉

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #11 Gepost op: 8-11-2025, 22:13:01 »
 ::hug::
Ik vond het een rommelige aflevering. Op zich leuke opdrachten, maar niet echt makkelijk te volgen. Ook is de kans van slagen bij de eerste opdracht eigenlijk nihil. Dat vind ik geen leuke opdrachten. Je hebt 7 kandidaten die zich bewust verdacht gedragen, dus het is eigenlijk een beetje kansloos.

Ik heb het voorgaande jaren ook aangegeven, maar het is na 25 seizoenen wel duidelijk hoe je ver komt in WIDM. Door je als mol te gedragen. Het is echt tijd dat ze opdrachten maken waar het loont om kandidaat te zijn. Waar nepmollen niks oplevert.

Eens maar ze hebben bij de test wel echt een kandidaten beslissing gemaakt die er jaaaaren niet gemaakt zou worden bij bepaalde kandidatengroepen. Namelijk voor geld ipv ‘de groep’

Vind het niveau zelf erg sterk dit seizoen maar een ding waar ik niet over uit kan; waarom is alles zo chaotisch gefilmd en die muziek?! Ik vind de nieuwe stijl best tof maar die muziek mensen zitten aan de speed ofzo? Het is echt constante heftigheid na elkaar. Dat gecombineerd met 9 kandidaten die chaotisch door een porthuis of een school rennen en er is helaas weinig van te volgen.

De executie en test maakten veel goed. Zo’n port opdracht leuk maar breng het iets rustiger en overzichtelijker in beeld AUB

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #12 Gepost op: 8-11-2025, 22:20:19 »
Verrassend veel geld verdient deze aflevering.

Zou er een veiling aankomen?  ;D

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #13 Gepost op: 8-11-2025, 22:28:38 »
Zou er een veiling aankomen?  ;D
Je zou het bijna denken...

Ontzettend gelachen om de exit van Richard (klinkt raar), maar misschien wel mooiste moment van deze hele aflevering als we toch 25 jaar alles en iedereen uit de historie van dit spel aanhalen: het molboekje van Frederique. :( <3
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 8-11-2025, 22:52:22 »
...Het idee van de loop was heel leuk bedacht al denk ik dat dit wel iets beter hard gekund.
In de Belgische WIDM hadden ze een keer een Groundhog Day opdracht, waarbij de dingen die zich steeds weer afspeelden de sleutel waren om de locatie te vinden waar ze naar toe moesten om geld te verdienen. Dat speelde zich af op een terras waar iemand aan kwam fietsen als ik me dat goed herinner en mensen aan een tafeltje zaten. De presentator speelde hier de hoofdrol door telkens weer hetzelfde verhaaltje af te steken. Dat was een heel leuke opdracht en ik vond die ook heel goed gevonden.
Dus ik ben het roerend met je eens dat dit iets beter had gekund om maar jouw understatement te gebruiken.

« Reactie #15 Gepost op: 8-11-2025, 22:54:41 »
::hug::
Eens maar ze hebben bij de test wel echt een kandidaten beslissing gemaakt die er jaaaaren niet gemaakt zou worden bij bepaalde kandidatengroepen. Namelijk voor geld ipv ‘de groep’

Op een of andere manier vind ik Sahil hierdoor verdacht. Voelde een beetje als een bluf die strandde. Alsof hij een tegenreactie verwacht had en dan mee was gegaan om achteraf de schuld bij de anderen te leggen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #16 Gepost op: 8-11-2025, 23:23:16 »
In de Belgische WIDM hadden ze een keer een Groundhog Day opdracht, waarbij de dingen die zich steeds weer afspeelden de sleutel waren om de locatie te vinden waar ze naar toe moesten om geld te verdienen. Dat speelde zich af op een terras waar iemand aan kwam fietsen als ik me dat goed herinner en mensen aan een tafeltje zaten. De presentator speelde hier de hoofdrol door telkens weer hetzelfde verhaaltje af te steken. Dat was een heel leuke opdracht en ik vond die ook heel goed gevonden.
Dus ik ben het roerend met je eens dat dit iets beter had gekund om maar jouw understatement te gebruiken.

Naar mijn mening een van de beste opdrachten

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 8-11-2025, 23:52:16 »
Deze aflevering was in mijn ogen, beter dan de eerste. Het voelde meer als een Wie is de mol aflevering

Ik zag in deze afleveringen een aantal knipogen naar eerdere seizoenen:
Onverwacht Examen: Seizoen 10
Testen vragen die later pas van belang zijn: Seizoen 11 en seizoen
Keuze tussen geld of test:  Seizoen 12
Vaten met wijn: Jubileum seizoen van 2020.

Mijn favoriete opdracht was zeker die in de school. Het idee van de loop was heel leuk bedacht al denk ik dat dit wel iets beter hard gekund.

Jammer dat Richard weg is, hij was heel leuk.

Een dingetje waar ik me wel heel erg aan stoor is de hoe het programma gefilmd is. Het wordt een beetje neergezet als een actiefilm. Niet echt fan van. maar ja, ik ken weinig van tv, misschien hoort het bij de nieuwe tijd
Komt door de nieuwe regisseur. Sommige opdrachten worden zodanig verwarrend gefilmd, dat de kijker niet gemakkelijk aanknopingspunten kan vinden.

Offline MolHJ

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 9-11-2025, 05:44:19 »
Ook de nieuwe editor had er volgens mij moeite mee. Ik zag 2x "DAG 3" voorbij komen.

Dat had dus dag 4 moeten zijn. De dag dat Loes jarig was.
Dat betekend dat ze op 16 januari zijn begonnen met draaien. (Doe met deze informatie wat je wil ;D)

De titel "EEN LESJE GELEERD" kon wel eens naar Nathan verwijzen, aangezien hij vroeger de goedzak was die voor de pot ging en nu koos voor eigen belang.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 9-11-2025, 08:18:24 »
Soms wat chaotisch in beeld gebracht en nog wat missende puzzelstukjes (waarom geeft Rik aan dat cola + 3 andere vragen goed waren?), maar over het algemeen vind ik het zeker leuk. Camerawerk is ook weer verbeterd en een betere afwisseling van muziek deze aflevering. Ook weer leuke fragmenten van tussendoor, sowieso zelf rijden is beter. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...