Auteur Topic: Ranking de mol  (gelezen 1971 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Ranking de mol
« Gepost op: 21-12-2025, 10:49:44 »
Is het nog te vroeg om hier een ranking aan te maken? Rekening houdend met kijkers die de ontknoping nog niet gezien hebben?

Ik ben nooit zo goed in die lijstjes. Ik bedoel die pyramide met meerdere kleuren, waarbij George eigenlijk vrijwel altijd bovenaan staat.

Daarom beperk ik me tot 1 mol.

Ik zet Nathan heel erg hoog in het lijstje. Vooral nadat ik zijn gesproken dagboek heb beluisterd.

Een mensen-mol. Zo wilde hij het graag, zo heeft hij het gespeeld.

Op een ándere manier kan ik het niet uitdrukken.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ranking de mol
« Reactie #1 Gepost op: 21-12-2025, 10:59:27 »
Qua mens en hoe hij het spel gespeeld heeft en door dat alleen Merel hem heeft ontdekt, staat hij heel hoog als mol. Qua acties staat hij weer heel laag. Dus denk dat hij in de midden boot valt voor mij
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 21-12-2025, 15:34:54 »
In het verleden heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt met criteria voor een goede mol. Dit lijstje citeer ik maar weer eens.

Citaat
Ik kijk om de beste mol te vinden voornamelijk naar actieve molacties en de hoeveelheid geld die een mol wel / niet in de pot heeft gebracht. Ik vind een mol echt goed als hij/zij zelf en actief geld uit te pot weet te spelen in plaats van te profiteren van fouten van andere kandidaten. Directe beïnvloeding van het spel door de crew (door bijvoorbeeld een mol dingen te laten afluisteren) vind ik minder leuk. Ook heb ik een gruwelijke hekel aan opdrachten waarbij de hele pot wordt verspeeld, want in de praktijk blijkt dat het de kandidaten vrijwel nooit lukt om de pot te behouden (en zo hoeft de mol van tevoren niet echt zijn best te doen). Natuurlijk speelt ook nog een deel persoonlijke voorkeur mee; als een mol mij een hele serie niet weet te boeien (o.a. Kim en Anne-Marie) vind ik ze minder goede mollen. En het is ook wel fijn als de kandidaten de mol niet meteen vanaf de eerste aflevering door hebben gehad.

Hoe scoort Nathan op dit lijstje? Als eerste vind ik Nathan een toffe kerel. Aan alles is te zien dat hij liefde heeft voor het spel en het zo goed mogelijk heeft willen spelen. Hij is eerlijk over zijn molacties en vindt het geen bezwaar om toe geven als iets niet helemaal is gelukt of als hij heeft meegelift op fouten van anderen. Nathan is een ander soort mol dan we ooit hebben gehad. De ultieme goedzak die constant bezig was met de andere deelnemers en zichzelf soms in de weg zat door zijn fanatisme. Dat is verfrissend om te zien. Tegelijkertijd straalt dit voor mij wel af op de molacties die Nathan heeft gedaan.

In de eerste opdracht heeft Nathan eigenlijk niet zoveel fout gedaan, buiten door te kiezen niet nog een sprintje te trekken voor de laatste koffer. Bij de tien mollen-opdracht is hij gekozen door de oud-mollen, op zich knap gedaan, maar niet geheel zijn eigen verdienste (wel tof voor hem dat het gelukt is). Bij de port-opdracht is Nathan meegelift op de fouten van anderen; één vat (het vat met caramelgeur) heeft heeft zelf fout gedaan. Bij de schoolopdracht heeft Nathan niets gedaan; bij de scherm-opdracht durfde hij dit niet. Bij de flitsopdracht was Nathan zeer sturend, tegelijkertijd zat zijn eigen fanatisme hem in de weg waardoor de opdrachten wel lukten. De lasergame is natuurlijk erg cool, daar heeft Nathan gedaan wat elke mol zou doen. Bij de line-up heeft Nathan een goede pokerface gehouden, hij is niet ontdekt, maar hier had hij geen invloed op het geld. In Lissabon lift hij mee op fouten van anderen, in de fabriek haalt hij geld binnen (500 euro). De onderhandelingsopdracht, tja, dat is een gemakkelijke win voor de mol, gewoon zelf rood trekken en de pot is leeg. Ik heb hier gewoon een gruwelijke hekel aan. De alibi-opdracht heeft Nathan weinig tot niets gedaan. Bij de tafelopdracht was Nathan (blijkt in een interview achteraf) foutief ingelicht, waardoor hij niet goed kon mollen. Het zwembad is natuurlijk Nathans moment suprème, dit is een succesvolle en dappere sabotage. Bij de sinaasappelstrijd houdt Nathan zich opnieuw afzijdig, leuk dat hij sinaasappels heeft weggegooid, maar uiteindelijk had dit weinig effect op de opdracht. De boot-opdracht, top dat hij een onbekend rapnummer heeft gekozen, waar hij gemakkelijk fouten in kon maken. Maar door de lengte van zijn nummer heeft hij alsnog bijna het meeste geld binnengehaald. En dan de golfopdracht, tja, geen enkele kandidaat zou hier geld verdienen, dus was er geen molactie nodig.

Als ik naar deze molacties kijk, heeft Nathan vooral meegelift op fouten van anderen en ook nog geregeld geld binnengehaald. Alleen bij de zwembad-opdracht heeft hij 'echt' lopen mollen. Hierdoor is hij binnen de groep erg onverdacht gebleven, wat knap is.

Al met al: Nathan is een top-kerel en een fantastische kandidaat. Maar als mol blaast hij mij niet omver, hoe leuk ik hem als persoon ook vind. Hij scoort daardoor redelijk laag op mijn ranglijst.

Mijn top-25 is nu:
1 Dennis
2 George
3 Milouska
4 Rob
5 Kees
6 Elise
7 Margriet
8 Jan
9 Jurre
10 Thomas
11 Yvon
12 Klaas
13 Anna
14 Jeroen
15 Merel
16 Stijn
17 Deborah
18 Everon
19 Nico
20 Jon
21 Inge
22 Patrick
23 Kim
24 Nathan
25 Susan
26 Renee
27 Anne-Marie

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #3 Gepost op: 21-12-2025, 15:52:46 »
Hele goede mol voor mij,  Nathan. Want:

- Acteerde ontzettend naturel
- Bleef onverdacht bij de andere deelnemers en had slechts 1 verdenking tegen zich (dat op zich is Dennis niveau van molschap)
- Heeft meerdere molacties waarbij het risico's nam en makkelijk ontdekt had kunnen worden (de zak met rood mingeld inleveren, het doordrukken van rare dingen bij de flitsopdrachten zelfs het weggooien van goede sinaasappels en sap kan eenvoudig mollen lijken, maar Kim had hem zo kunnen betrappen erop als ze had opgelet)
- Was een relaxte en improviserende mol: niet 1 die krampachtig controle wilde houden op alles, maar die ook gewoon kon loeren of de boel toch al in het honderd liep
- Ontzettend goede acteur voor een niet-acteur. Hoe vaak hij wel niet op de man af gevraagd blijkt te zijn of hij de mol is. Bleef naturel. Niet lachen bij de Pinkelotje ondervraging is een Topprestatie.
- Hij kon heel goed sturen, zonder dat het opviel als zodanig. Goede manipulator
- Hij is het type mol dat kwajongensachtig is, superveel plezier uitstraalt, heel sociaal is naar anderen, niet stilletjes op de achtergrond blijft: ik houd van dat soort mollen. Nathan is top 5 voor mij.

Mijn top-25 is nu:
1 Dennis
2 Jan
3 George
4 Milouska
5 Nathan

6 Inge
7 Kees
8 Rob
9 Elise
10 Thomas

11 Jeroen
12 Yvon
13 Everon
14 Kim
15 Patrick

16 Margriet
17 Jurre
18 Deborah
19 Anna
20 Nico

21 Stijn
22 Merel
23 Klaas
24 Jon
25 Susan
26 Renee
27 Anne-Marie

« Laatst bewerkt op: 21-12-2025, 15:54:48 door Nat007 »

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 21-12-2025, 16:02:19 »
1.Dennis
2.Nathan
3.George
4.Kees
5.Jan
6.Milouska
7.Inge
8.Anna
9.Jon
10.Everon
« Laatst bewerkt op: 22-12-2025, 01:04:16 door bmol »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 21-12-2025, 16:32:45 »
Van de deelnemende mollen in dit jubileum-seizoen heb ik enkel Merel en Jurre aan het werk gezien, en die vond ik allebei beter als mol - vooral Merel die het heel geraffineerd speelde.
Nathan ergens in het midden van het peloton, in de buurt van Jeroen.

Sinds 2018:
Jan
Merel
Jurre
Anna
Rob
Jeroen
Nathan
Everon
Stijn
Renée

Offline VK

• Forumlid
  • Wielerspel en nog een beetje mollenvangen
« Reactie #6 Gepost op: 21-12-2025, 17:16:29 »
Bij mij zou Nathan ook hoog staan. Probleem met deze lijstjes is dat het in veel gevallen meer over je persoonlijke voorkeuren zegt dan over de kwaliteit van de mol, uitzonderingen daargelaten.

Ik kijk nu een kleine 10 jaar en ik heb het meest genoten van de mollen Jan en Nathan. Die zet ik samen op 1.

De oppermol vinden we wat mij betreft in België (seizoen Duitsland), maar daar werd niet om gevraagd :-)
Alles wat voortreffelijk is, is even moeilijk als zeldzaam.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 21-12-2025, 18:57:49 »
Nathan zit op het niveau Jan voor mij, bij beiden had ik ze eerst in het vizier maar ik stapte van ze af. Om pas tegen het einde weer terug te keren. Achteraf was toch vanaf het begin veel zichtbaar. Jan had ik nog iets minder door dus die staat net erboven. George was de leukste mol.
Top drie:
1. George, 2. Jan, 3. Nathan.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2025, 18:59:31 door Run »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #8 Gepost op: 21-12-2025, 23:55:59 »
Onder de kandidaten onverdacht, meelevend gemold, laagste pot ooit, allemaal wel wat met behulp van de productie maar al met al een hoge score voor Nathan ::bravo::

George, Milouska, Jan
Stijn, Deborah, Kees, Anna, Dennis, Jurre, Nathan
Merel, Klaas, Everon, Rob, Renee, Nyree
Elise, Yvon, Kim, Thomas, Inge, Jeroen, Patrick, Susan, Margriet
Nico, Jon, Anne-Marie

übermollen - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - leuk geprobeerde mollen. ::tandpastasmiley::

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 22-12-2025, 11:22:47 »
1. Jan
2.Kees
3.Dennis
4.Rob
5.George
6.Everon
7.Deborah
8.Stijn
9.Thomas
10.Nathan
11.Jurre
12.Anna
13.Klaas
14.Merel
15.Margriet
16.Nyree
17.Milouska
18.Patrick
19.Inge
20.Jeroen
21.Nico
22.Elise
23.Renee
24.Susan
25.Jon
26.Yvon
27.Kim
28.Anne-Marie

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 22-12-2025, 23:25:54 »
Ik vind ranken altijd moeilijk, want waar baseer je je op?

ik koos voor het volgende: ik kijk naar de verdenkingen en deel ze onder in weinig (1 à 2, maar hier is een grijze zone) en veel verdenkingen (vanaf 3) én leuke acties/gewone acties (dit is al meer subjectief. Elke mol heeft wel een leuke actie maar ik kijk zo: als ik tijd vrij heb, welke ontknopingsaflevering zou ik eerder opzetten). Dus eigenlijk maak ik 4 kwadranten.

Daarbij zeg ik ook bij elke mol welke actie mijn favoriet was. Ik kies hiervoor voor molacties die geld kostten, dus Jan die achter de kandidaten loopt of Stijn die briefjes binnenbrengt bij kandidaten tel ik niet meer.
(ik maak geen ranking in de kwadranten, dat is gewoon chronologisch)

Eerste kwadrant: (weinig verdenkingen én leuke acties)
Deborah: als eerste mol heb je geen blauwdruk over wat en hoe, maar je medekandidaten ook niet. Zo waren er acties die echt maar zo zo zijn, maar ook enkele leuke acties die gedurfd zijn zoals vishengels weggooien, express een foute smaak opgeven of zich laten pakken bij lasergamen waar iedereen op kijkt. Als favoriete actie kies ik toch voor vishengels weggooien.

George: de oppermol. Hij was zo gedurfd en toonde als eerste mol een doorlopende tactiek. Mensen mispakten zich op hem en het duurde tot de laatste aflevering eer iemand hem doorhad én als Ellen niet was afgevallen was hij de eerste onondekte mol ooit geweest. Favoriete actie is 2x geld pikken van de pot zonder dat iemand het doorhad.

Milouska: hoe kan je als journaliste iedereen doen denken dat je retedom bent. Vanaf opdracht 1 molde ze keihard en gedurfd en ze kwam met alles weg. Het duurde opnieuw tot de laatste aflevering totdat de pijlen op haar kwamen. Als favoriete actie kies ik niet voor een actie maar eerder haar hele persona die ze opbouwde en volhield.

Dennis: Hij wordt samen met George als oppermol genoemd en meer dan terecht. Hij had ook een persona over zich en kwam met alles weg. Het duurde weer tot aflevering 9 en opnieuw viel de meest verdachte kandidaat af in de voorlaatste aflevering maar hij kon toch nog 1 iemand extra misleiden met geweldige beelden tot gevolg. Favoriete actie is de pinataopdracht.

Kees: Kees werd door 3 personen verdacht, maar Janine had haar ongeluk en kon hierdoor haar avontuur niet verderzetten (of Kees kon haar niet meer misleiden). Bij alle anderen had Kees zoveel krediet dat hij kon blijven mollen. Dit was wel afgelopen toen hij overbleef met de personen die hem verdachten maar dan nog molde hij verder. De trein is mijn favoriete actie want dit bedacht hij zelf om nog te proberen iedereen te misleiden.

Thomas: een goede reden om niet naar de potgrootte te kijken, want hij had pech dat Sanne de verdubbelaar won maar had ook een veiling. Hij begon rustig maar toonde meer en meer lef en om één of andere reden keek niemand naar hem totdat Sanne inzicht kreeg. Als actie twijfel ik tussen de duinen (waar hij gedurfd zorgde voor -1000) en de rodeo waar hij zeer obvious geld liet liggen. Het feit dat Jochem hierdoor het geld ook niet binnenbracht,  maakte het af.

Jan: Een topmol, zo fanatiek dat hij het niet kon zijn en ik dacht ook eerst aan zoveel anderen dan aan hem.Bij de kandidaten geloofde niemand erin omdat iedereen zicht had op Ruben,maar die Ruben wist het wel. Het voorbijwandelen toonde echt zijn lef aan. Als favoriete actie twijfel ik tussen lampen weggooien wanneer Olcay zicht had op hem én de trein waar hij zichzelf op de beste positie kon zetten om dan dozen weg te gooien.

Jeroen: iedereen kende het spel, dus dat maakt het lastig maar toch 8 anderen misleiden is superknap. Wat als Nikkie zich niet omdraaide? Had hij het spel dan kunnen uitspelen? Zijn acties toonde vaak ook lef aan. Als favoriet kies ik het laten dichtdraaien van de luiken.

Jurre: Hij kon zich altijd perfect zetten op plaatsen en elke keer wist hij veel troeven te verzamelen waardoor hij een fanatieke kandidaat leek. Op het einde werd hij gewoon brutaal en toch keek enkel daniël naar hem. Als favoriete actie heb ik het zichzelf omschrijven aan de kerk waardoor iedereen de foute persoon zocht, maar dit was hondsbrutaal.

Stijn: Onvoorbereid zijn en daardoor niet goed over acties kunnen nadenken én toch brutaal mollen. Hij had het geluk dat Roos een magneet was voor kandidaten maar dit weerhield hem niet zijn rol goed uit te voeren. Als favoriete actie kies ik voor saboteren van de poppen in de luchthaven.

Nathan: 1 persoon, die pas op hem kwam nadat haar verdachte te kandidaats deed. Hij had de meeval dat iedereen hem kende als een goudeerlijk persoon. Toch molde hij dapper en toonde ook zoveel plezier in zijn acties. Dat duwt hem echt wel naar omhoog. Als favoriete actie twijfel ik tussen het Hôfdihuis waar hij door zijn goed persoon iedereen overtuigde dat hij groen zou stemmen (en mede door de zekerheid van Jurre en Merel om ook voor groen te gaan) durfden Loes en Kim het aan om ook voor groen te gaan  waardoor hij rood kon stemmen/het zwempark waar zijn subtiele verandering naar alles in meervoud zeggen ervoor zorgden dat Merel/Loes fout gingen.

Volgende kwadrant: Veel verdenkingen maar wel leuke acties:
Jon: onvoorbereid en hierdoor niet altijd de meest doordachte acties maar hij toonde lef én humor door alle verdenkingen. De laatste 3 zaten op hem maar toch kon hij verderdoen als mol alsof er niks was. Als favoriete actie twijfel ik tussen het reuzerad en de woestijnauto's (waar hij Anniek rondjes liet rijden)

Patrick: Opnieuw een mol met 3 verdenkingen, maar hij kon blijven mollen ondanks kandidaten als Soundos en Karin die op zijn lijf zaten en Art die hem verdacht maakte in aflevering 2. Het was niet even koosjer met de joker geven aan Art, en hij werd ook al buitenspel gezet maar toch vond ik zijn acties leuk (en  leuker als ik ze nog eens herbekeek). Als favoriete actie kies ik voor de schilderen van 2008 bij de muurschildering.

Klaas: Ik had hem door in aflevering 1 (dus rot op, kloosterhint) en vanaf Rop zat iedereen op hem (Airen, Remi en Cécile verdachten hem ook, maar die wist hij kwijt te spelen). Je zou verwachten dat hij buitenspel zou gezet worden of niets meer durfde maar dat deed hij niet. Als favoriete actie kies ik voor het laten liggen van 1000 euro in de kist (want dit was zo controleerbaar) én het verschuiven van de witte tafel (obvious voor de kijkers, niet voor kandidaten).

Renée: de meest onderschatte mol, vaak lees ik dat Renée niet molde maar dit is pertinent onwaar. Ze heeft zeker 4 acties die ik als gedurfd zou omschrijven. Er zijn mollen waar ik minder kan vinden. Maar de laatste 3 én Joshua (die door een onfaire eliminatie afviel) zaten allemaal op haar. Als actie kies ik voor het laten passeren van de lift zonder iets te zeggen. Als Lahksmi zich hier had omgedraaid, viel ze zo door de mand. Maar dit is een actie die ik echt top vind aan een mol.

klaar voor de strijd

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 22-12-2025, 23:26:00 »
deel 2
kwadrant 3: weinig verdenken, maar gewone acties/
yvon: los van alle heisa rond wel/niet nieuwe mol zaten enkel de finalisten op haar. Maar ik vond geen van haar acties echt spannend of eruit steken. Komt dat door haar of door de last minute verandering? Als actie kies ik voor de Links/rechts opdracht.

Inge: 1 persoon zat op haar, maar haar acties steken er niet bovenuit en leunden veel aan tegen alles ging al fout. Ze had heel veel goede en leuke ideeën maar de groep ging zo vaak al eerder in de fout dat ze weinig kon doen eraan. Als actie kies ik voor het abseilen waar ze in aflevering 2 de groep al een groot bedrag kost, zonder dat iemand aan haar dacht. (en als de makers hun zin hadden gekregen, was dit eerste opdracht geweest).

Kim: Ja, er zaten 3 personen op haar maar Erik en Frits deden dit al in aflevering 1. Dat wil zeggen dat ze doorheen de andere 8 afleveringen slechts 1 persoon op zich kreeg, wat zeer knap is. Maar haar acties steken er echt niet bovenuit. Het is matig, maar wel zeer knap dat ze een Arjen Lubach rond haar vinger had gewikkeld. Als favoriete actie kies ik voor de schoolopdracht.

Susan: 2 personen maar op haar maar opnieuw weinig overtuigende acties. Blijkbaar had ze haar persona rond haar waardoor iemand als Aaf die haar verdacht toch wist weg te werken. Mijn favoriete actie is de postbusopdracht waar ze geld liet liggen. Zeer knap dat ze Freek zo had gemanipuleerd dat dit kon, maar opnieuw hier was weinig risico aan zonder een kandidaat als Sofie/Tygo rond haar.

Merel: volgens mij zaten enkel Niels/Sarah op haar en ze wist goed enkele medekandidaten te bespelen maar haar acties steken er opnieuw niet bovenuit. Ik werd niet echt weggeblazen op een paar acties na. Haar meest memorabele is het lasergamen maar hier zat 0 risico in omdat ze als tweede ging en Sinan niet goed had opgelet. Daarom kies ik voor de bananenplantage waar ze 1500 euro liet liggen onder het oog van de kandidaten.

Rob: Opnieuw 3 verdenkingen, maar die kwamen opnieuw pas in de laatste aflevering. Als daar Nathan was afgevallen, was hij wss onondekt geweest. maar bij opzoekwerk op het forum deel ik een mening: ok acties, maar niet echt iets wauws. Mijn keuze valt hier op het geld wegnemen uit de enveloppe bij de beelden.

Everon: 2 verdenkingen, maar dit was de eerste kandidaat bij wie ik de molacties moest opzoeken omdat ze niet in mij terugkwamen.Dat wil al iets zeggen. Kleine rotacties, maar niets dat zo aansprekend is. Favoriete actie is bij de containers.

Anna: als ik aan Anna haar acties denk, denk ik aan haar verkleed of aan Dennis die kwam helpen maar niets dat echt sprankelend is. Ze deed het wel goed met slechts 2 verdenkingen (denk niet dat Kees op haar zat). Als actie kies ik haar acties bij het Mexicaanse ontbijt (zowel foute namen doorgeven als mensen laten staan)

Nyree: eigenlijk niet eerlijk want ik heb dit seizoen eerder gebinged en dat is niet zo uitnodigend om te speuren én ik kan me echt geen acties herinneren (of terugvinden op youtube). Na wat bij te lezen op het forum herinner ik mij toch 1: alles bij het restaurant. maar 2 verdenkingen is echt wel goed.

laatste kwadrant: veel verdenkingen en gewone acties

nico: 3 op hem maar hij had echt moeite met te mollen, dat zei hij zelf ook. Dat maakte hem terughoudender. Als tweede mol heb je ook niet zoveel voorbeelden natuurlijk. Als actie kies ik voor het streepje niet zetten bij de zandloper

Elise: ik herinner mij Elise echt niet meer goed. ik weet nog wel dat het er veel sneeuw was in Canada en dat ze met George praatte maar na George komen is natuurlijk niet zo fair. helaas vind je deze afleveringen niet meer op yotube maar de actie waaraan ik denk was de lintjes meenemen en zo veel geld uit de pot halen.

AM: al heel vroeg verdacht door bijna iedereen door omstandigheden. Maarten die goed spreidde viel hier al snel door af omdat al de rest goed zat. Met haar pijlactie wist ze nog een paar om de tuin te leiden maar toch ruim verdacht én  acties die mij niets deden. Als actie kies ik dan toch voor het afschieten bij paintball.

Margriet: als afvaller 2 al enkele vragen op jou invult wil dat veel zeggen. Ik denk dat Margriet het met verdenkingen echt het slechtste deed maar toch bleef ze doormollen wat ik haar wel nageef. Maar de acties zelf waren matig of spraken niet aan. De opdrachten waren ook niet zo gemaakt om grote acties te doen. Mijn favoriete actie is het bedenken van de molbrieven en zo de kandidaten geld uit de pot laten halen.
klaar voor de strijd

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 22-12-2025, 23:47:13 »
Wel een leuke idee van die favoriete acties. Die wil ik ook wel eens benoemen in chronologische volgorde omdat mijnrank al hier boven staat.
Deborah: Vishengels weggooien
Nico: Verkeerd marcheren bij de fanfare
George: Geld uit de pot stelen
Elise: Zich laten afschieten door Ron en daar heel kwaad over zijn.
Yvon: Nyoman
Milouska: Bij de memory direct -1000 euro verdienen
Inge: Met hoogtevrees toch afdalen waardoor ze de held is maar ze wist dat Alex nooit ging.
Dennis: Geld weggooien op cruiseschip
Jon: Bij de symfonie van Beethoven alle woorden raden behalve 1 waardoor geen geld verdient wordt
Kim: Met Arjen op date gaan en hem er van overtuigen dat ze het echt niet is.
Patrick: Zelf de vrijstelling winnen en daar heel blij over zijn.
Anna-Marie: Hofdi huis
Kees: Heel fanatiek topitos rondbrengen terwijl hij weet dat hij is afgeschoten en goudklopjes weggooien onder de neus van iedereen
Susan: Geld in de postbus laten liggen
Margriet: De rest ervan overtuigen dat ze een euroteken moeten maken maar dit wordt aanzien als een E
Klaas: Geld in de kist laten liggen
Thomas: Net gepakt worden door een lasso
Jan:De leiding nemen bij de graafmachines en iedereen fout aansturen
Merel: Bij links recht gestolen geld in de envelop doen om binnen te brengen.
Rob: Enveloppen verwisselen in de drakenstad
Jeroen: Vrijstelling wegnemen achter de kandidaten
Renee: Brutaal borden met een vinkje als kruisje benoemen in de vrachtwagen.
Everon: Geld verstoppen bij de lasergame
Jurre: Fotos omdraaien bij de props
Anna: Bordjes weggooien achter Kees rug
Nyree: In het restaurant heel de boel verpesten.
Stijn: Geld verstoppen in horror hotel
Nathan: Heel fanatiek door het waterpark lopen en iedereen foute dingen laten nemen en zelf niets.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 6-01-2026, 11:55:52 »
In het verleden heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt met criteria voor een goede mol. Dit lijstje citeer ik maar weer eens.

Hoe scoort Nathan op dit lijstje? Als eerste vind ik Nathan een toffe kerel. Aan alles is te zien dat hij liefde heeft voor het spel en het zo goed mogelijk heeft willen spelen. Hij is eerlijk over zijn molacties en vindt het geen bezwaar om toe geven als iets niet helemaal is gelukt of als hij heeft meegelift op fouten van anderen. Nathan is een ander soort mol dan we ooit hebben gehad. De ultieme goedzak die constant bezig was met de andere deelnemers en zichzelf soms in de weg zat door zijn fanatisme. Dat is verfrissend om te zien. Tegelijkertijd straalt dit voor mij wel af op de molacties die Nathan heeft gedaan.

In de eerste opdracht heeft Nathan eigenlijk niet zoveel fout gedaan, buiten door te kiezen niet nog een sprintje te trekken voor de laatste koffer. Bij de tien mollen-opdracht is hij gekozen door de oud-mollen, op zich knap gedaan, maar niet geheel zijn eigen verdienste (wel tof voor hem dat het gelukt is). Bij de port-opdracht is Nathan meegelift op de fouten van anderen; één vat (het vat met caramelgeur) heeft heeft zelf fout gedaan. Bij de schoolopdracht heeft Nathan niets gedaan; bij de scherm-opdracht durfde hij dit niet. Bij de flitsopdracht was Nathan zeer sturend, tegelijkertijd zat zijn eigen fanatisme hem in de weg waardoor de opdrachten wel lukten. De lasergame is natuurlijk erg cool, daar heeft Nathan gedaan wat elke mol zou doen. Bij de line-up heeft Nathan een goede pokerface gehouden, hij is niet ontdekt, maar hier had hij geen invloed op het geld. In Lissabon lift hij mee op fouten van anderen, in de fabriek haalt hij geld binnen (500 euro). De onderhandelingsopdracht, tja, dat is een gemakkelijke win voor de mol, gewoon zelf rood trekken en de pot is leeg. Ik heb hier gewoon een gruwelijke hekel aan. De alibi-opdracht heeft Nathan weinig tot niets gedaan. Bij de tafelopdracht was Nathan (blijkt in een interview achteraf) foutief ingelicht, waardoor hij niet goed kon mollen. Het zwembad is natuurlijk Nathans moment suprème, dit is een succesvolle en dappere sabotage. Bij de sinaasappelstrijd houdt Nathan zich opnieuw afzijdig, leuk dat hij sinaasappels heeft weggegooid, maar uiteindelijk had dit weinig effect op de opdracht. De boot-opdracht, top dat hij een onbekend rapnummer heeft gekozen, waar hij gemakkelijk fouten in kon maken. Maar door de lengte van zijn nummer heeft hij alsnog bijna het meeste geld binnengehaald. En dan de golfopdracht, tja, geen enkele kandidaat zou hier geld verdienen, dus was er geen molactie nodig.

Als ik naar deze molacties kijk, heeft Nathan vooral meegelift op fouten van anderen en ook nog geregeld geld binnengehaald. Alleen bij de zwembad-opdracht heeft hij 'echt' lopen mollen. Hierdoor is hij binnen de groep erg onverdacht gebleven, wat knap is.

Al met al: Nathan is een top-kerel en een fantastische kandidaat. Maar als mol blaast hij mij niet omver, hoe leuk ik hem als persoon ook vind. Hij scoort daardoor redelijk laag op mijn ranglijst.

Mijn top-25 is nu:
1 Dennis
2 George
3 Milouska
4 Rob
5 Kees
6 Elise
7 Margriet
8 Jan
9 Jurre
10 Thomas
11 Yvon
12 Klaas
13 Anna
14 Jeroen
15 Merel
16 Stijn
17 Deborah
18 Everon
19 Nico
20 Jon
21 Inge
22 Patrick
23 Kim
24 Nathan
25 Susan
26 Renee
27 Anne-Marie

Milouska op drie. Dan kan ik je lijst niet serieus nemen
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Pac

• Global Moderator
« Reactie #14 Gepost op: 6-01-2026, 13:40:55 »
Kun je dat onderbouwen Kukai? Als ik het topic zo doorlees hoort Milouska voor veel mensen bij de topmollen (ook voor mij) ::jaja::
...óf niet!

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #15 Gepost op: 6-01-2026, 14:32:38 »
Klopt, Milouska hoort op 1. Beste mol ooit. Alles verprutst en alleen op het allerlaatst verdacht.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 6-01-2026, 18:04:14 »

Jammer deze reactie. Ik vind Milouska een van de beste mollen ooit, omdat zij zo'n knappe strategie heeft uitgevoerd. Zij deed zich vanaf minuut 1 voor als oliedomme deelnemer en heeft daardoor bijna al haar medekandidaten en kijkers misleid. De groep nam haar totaal niet meer serieus, alles wat ze deed werd aan de kant geschoven als 'zie die domme irritante Milouska'. De groep heeft haar zelfs een keer voor de gek gehouden met zogenaamde opdrachten van de mol. Om je persoonlijkheid zo om te buigen en je zo dom voor te doen (terwijl je dat niet bent) vind ik super knap. Dat moet je maar net durven, je zet immers niet zo'n aantrekkelijk beeld van jezelf neer.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #17 Gepost op: 7-01-2026, 00:20:14 »
Voor mij staat Milouska ook op 1. Echt bizar hoe ze met alles weg kwam. Te beginnen al met dat minbedrag bij memory. Als je daar wat kansrekening op los laat, dan had ze als kandidaat wel heel erg veel pech moeten hebben (te toevallig dus). En toch vond niemand dat verdacht. Kon ze ongestraft verkeerde antwoorden geven of geld weg laten waaien met Richard in de buurt. Enzovoort, enzovoort enzovoort.  ::ok:: Eigenlijk kwam alleen Frédérique haar op het spoor op het laatst. En Roderick pas nadat hij een hint kreeg.

George en Dennis staan bij mij ook heel hoog. Topmollen en zo onverdacht gebleven.
Op 4 zet ik Jan; wat een topseizoen was dat. En wat deed hij het geweldig en met veel plezier, maar naar mijn idee ook een paar momenten onnodig geld verdiend. (en ja, een mol gaat ook geld verdienen natuurlijk, maar bij Jan had het op sommige momenten niet per se gehoeven, naar mijn idee)

Dat brutale en het plezier van Jan zie ik ook terug bij Nathan. Hij is bij de kandidaten onverdacht gebleven, wat ik knap vind. Wel iets meer in het zicht van de kijkers. En qua molacties vond ik het iets te veilig; meestal uit het zicht van de anderen. Top: de line-up en overeind blijven bij het Pinkelotje-verhaal van Jurre.  ::bravo::
Ik neig ernaar om Nathan ergens boven het midden te plaatsen. Binnen de top 10.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 7-01-2026, 00:28:08 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)