Ja je kan je kop helemaal gek laten maken, laten we het simpel houden.
Nathan en Dennis doen samen twee runs. Heerlijk voor een luie editor om beelden uit run 2 in run 1 te stoppen én andersom! Dat maakt het lekker verwarrend. Nog luier was dat rare gedoe bij Sahil. Wat moest dat voorstellen? Een actieheld 2.0?
De makers ontwerpen een opdracht. Maar Kim verklapt de clue. De clue is dat de mol het weggegooide geld opraapt en verzameld. Dit kan pas als er geld ligt. Bijvoorbeeld in run 4 met AM en Loes.
Wat hebben we:
1) AM houdt angstvallig het aantal levens in de gaten; je moet wel aan de beurt kunnen komen om geld te rapen.
2) AM sneakt al een keer uit de auto naar de kofferbak. Waarom? Plan B?
3) De piccolo legt een tas neer na ronde 3 in de gamezaal. Waarom?
4) AM en Loes doen hun ronde, maar Loes komt er niet lekker door en gaat weer terug. Hebben de badguys haar weggejaagd zodat AM vrij spel heeft?
5) AM is alleen binnen en jij hebt gezien dat er geld is opgeraapt. Ik had het niet gezien, dat zijn er maar weinigen. AM heeft alle tijd om iets uit te spoken.
6) De tijdklok is tijdens de run van AM/Loes niet te volgen. Ik las

op dit forum.
7) Bij binnenkomst was er geen controle op de zakken voordat ze gesealed werden. Dit zou gebeuren zodra een deelnemer ging zitten? Je kan natuurlijk ook een gesealde zak in zijn geheel weggooien (plan B).
Tot slot zien we je Jurre en Sahil uit pure armoe levens verspelen.
Het staat een mol altijd vrij om af te wijken van het gebaande pad. Bijvoorbeeld gewoon zoals altijd in run 1 gaan en gaan klooien. Maar dat ging niet door Dennis, die de weg kwijt raakte. Dan was er een tweede run nodig, om het goed te maken. Nathan zou in zijn tweede run dan wat geklooid kunnen hebben.
Maar bij zo'n ingewikkeld opgezette opdracht denk ik dat de mol niet snel van de gebaande weg zal afwijken. Jammer dat Kim de clue onthult, maar dat kunnen ze moeilijk weglaten.
Bij Port en Vaten, het is aflevering 2, kun je bedenken dat kandidaten bij de vaten gaan lopen klooien om zich verdacht te maken. Of Kim die iets soortgelijks doet als in haar eigen seizoen, openlijk 'nep'mollen. Maar het is nu Kim die tegen Nathan, Jurre en Sahil heeft gezegd dat ze het geld moesten oprapen. Kim is dus geen herhaalmol van haar eigen seizoen. Bij Port konden alle kandidaten de mol nog een keertje aan het werk zien. Vind ik wel iets essentieels zelfs voor aflevering 1 maar zeker voor in de eerste twee afleveringen.
Ja, je kunt de optie Nathan openlaten vanwege run 2. Maar dat was in strijd met de opzet van de opdracht.
Ik vind Nathan veel te veel goed doen. Dat skeeleren met 23 kmh en net de 25 kmh niet halen is geen molactie, maar een goede poging die 25 kmh te halen. En dan ook nog vallen (Het is de Belg niet!).
Dat geld oprapen van Kim is ook niet iets dat je achteraf als afleiding kan inmonteren om de molacties van Nathan heen. Het is authentiek en er zijn 3 getuigen (N/S/J) van. Daar kun je niet aan tornen. En zeker geen luie editor.
De mol molt. Maar soms moet je het lot tarten, risico nemen, kaartspelen, stenensjouwen met Everon. En Merel die AM aanmoedigt met zaklopen. AM tartte het lot, ze staan op haar vingers te kijken!, deed haar best en haalde net de 5 kmh. Risico van het vak.