Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Vijandig verleden  (gelezen 6725 keer)

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Vijandig verleden
« Reactie #20 Gepost op: 17-11-2025, 16:17:39 »
Er ontbraken er veel:

S6: gaucho's?
S8: geen tegenstander
S10: Yakuza en Samoerai
S12: geen zulke tegenstander
S17: scherpschutters op de kermis
S18: geen zulke tegenstander
S19: geen zulke tegenstander
S20: lasergame tegen de mol? Anders geen tegenstander
S22: in de winkel ?
S23: geen zulke tegenstander
klaar voor de strijd

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #21 Gepost op: 17-11-2025, 16:27:55 »
Er waren wel een seizoenen waar de Mol een directe tegenstander was in de lasergame, zwaar vermomd...

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 17-11-2025, 18:24:14 »
Nog even een visueel overzichtje
« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 18:31:08 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 17-11-2025, 18:24:38 »
Nathan lasergamede tegen mol Rob in seizoen 20. Misschien dit seizoen een revanche maar dan de rollen omgekeerd? Lijkt me geweldig als Rob één van de bad guys blijkt te zijn.
..0DATIE

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 17-11-2025, 18:52:49 »
Mooi overzichtje van BigBoots. Nathan die als eerste ging en Sahil die geen enkele zak met plusgeld binnenbracht zijn inderdaad het meest verdacht. Ik denk dat Merel en Sahil het langst zijn binnengebleven omdat ze omsingeld waren en een tijd niet weg konden.
Kan er in een tas zowel plusgeld als mingeld liggen? Ze hebben wel 11 van de 16 tassen binnengebracht maar uiteindelijk leverde dat nog niet eens de helft van het bedrag op. Mogelijk heeft de mol plusgeld weggegooid.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 18:59:52 door Luc »

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 17-11-2025, 20:16:46 »
.
Kan er in een tas zowel plusgeld als mingeld liggen? Ze hebben wel 11 van de 16 tassen binnengebracht maar uiteindelijk leverde dat nog niet eens de helft van het bedrag op. Mogelijk heeft de mol plusgeld weggegooid.

Ja, dat is gezegd bij de uitleg. In elke zak zat mingeld dat eruit gehaald moest worden.
klaar voor de strijd

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #26 Gepost op: 17-11-2025, 21:18:19 »
Er ontbraken er veel:

S6: gaucho's?
S8: geen tegenstander
S10: Yakuza en Samoerai
S12: geen zulke tegenstander
S17: scherpschutters op de kermis
S18: geen zulke tegenstander
S19: geen zulke tegenstander
S20: lasergame tegen de mol? Anders geen tegenstander
S22: in de winkel ?
S23: geen zulke tegenstander

S11: men in black
S21: de badmeesters from Hell

Offline Mol-NL

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 17-11-2025, 21:25:30 »
Welke kandidaten heeft 1x en welke kandidaten heeft 2x het speelveld mogen betreden?

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 17-11-2025, 21:41:44 »
Welke kandidaten heeft 1x en welke kandidaten heeft 2x het speelveld mogen betreden?
De mannen zijn 2x geweest

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 17-11-2025, 22:07:56 »
Hadden alle tassen mingeld, tenzij je het eruit haalde? Dan heeft Dennis in elk geval mingeld binnengebracht

Offline PH20201

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 17-11-2025, 23:19:35 »
Van welke seizon komen de vijanden vandaan?
Weet iemand dat?

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 18-11-2025, 08:52:58 »
S11: men in black
S21: de badmeesters from Hell

ik nam de seizoenen waar er kandidaten aan meedoen.
Maar ik was idd de badmeesters vergeten van S22.

Van welke seizon komen de vijanden vandaan?
Weet iemand dat?

Picollo S16
Ballerina S21
Pop  Streamingseizoen
Smileyface  S25
klaar voor de strijd

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 18-11-2025, 20:33:45 »
Kan iemand vertellen wat Loes zegt als ze terug komt bij de auto’s met de tassen? Ze had er namelijk twee gepakt, maatvoer lijkt alsof ze naar buiten komt en zegt sorry ik hem er maar één (of iets in die trant). Terwijl ze er binnen al 1 had en net op het laatst die van de ballerina pakt, en niet checkt vermoed ik..

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 18-11-2025, 20:40:01 »
Kan iemand vertellen wat Loes zegt als ze terug komt bij de auto’s met de tassen? Ze had er namelijk twee gepakt, maatvoer lijkt alsof ze naar buiten komt en zegt sorry ik hem er maar één (of iets in die trant). Terwijl ze er binnen al 1 had en net op het laatst die van de ballerina pakt, en niet checkt vermoed ik..

"F*ck, ik heb maar in één tas kunnen kijken" - Dat is dus die laatste inderdaad
« Laatst bewerkt op: 18-11-2025, 20:49:00 door BigBoots »

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 19-11-2025, 11:33:18 »
Ah thanks, mollerig dus, bij binnenkomst zeggen dat je die tas wel op de terugweg meeneemt, vlakbij de uitgang, en dan snel pakken en ipv even kijken, wat prima had gekund, ‘buiten adem’ doorrennen naar buiten en direct dat excuus maken.
Goed om mee te nemen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #35 Gepost op: 19-11-2025, 11:38:02 »
Mollevi ontdekte dat in de eerste run van Nathan hij tot twee keer toe met geld rommelt.
Maar als je de tweede run er bij pakt, dan rommelt hij daar ook met geld. Die plek van de tweede run is in iets gewijzigde vorm overgenomen als tweede plek in de eerste run.

Met andere woorden: wij moeten denken dat Nathan rommelt met geld.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #36 Gepost op: 19-11-2025, 20:17:02 »
De piccolo zet een tas met geld klaar na de 3e run en voor de vierde run. Speciaal gereedschap (mingeld) want de mol komt eraan?

Offline IkbenMollevi

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 20-11-2025, 14:34:42 »
AM is alleen geweest en had kans de min briefjes uit de tassen uit de loods te verzamelen in haar tas met geld en die mee te nemen naar de bus.

AM was ook alleen bij de kofferbak van de auto. Je ziet haar sneaky vanaf bestuurdersplek naar achteren lopen.  Loes keek die kant op. Daar kan geld uit de zakken gehaald zijn en weer terug de zaal ingenomen.

Waarom zat AM in de achterste auto, focussen op het scherm, maar ondertussen heel dicht bij de kofferbak waar het geld werd binnengebracht.

Ik had inderdaad geconstateerd dat Anne-Marie net zoals alle anderen daadwerkelijk mingeld uit de tas haalde. Alleen Nathan kon ik niet verifiëren of het nu mingeld was. Maar het viel mij op dat wanneer Anne-Marie opstaat en wegloopt het mingeld dat zij op de grond gelegd had weg was. Nu kan het zijn dat ze dit heeft weggestoken in haar broekzak, omdat Nathan aangaf dat ze dit min of meer hadden afgesproken, of Anne-Marie moet het terug in de Tas of elders gestopt hebben.

Echter viel het mij inderdaad ook op dat we tijdens de tweede run van Nathan en Dennis Nathan zien op exact dezelfde locatie als waar hij tijdens zijn eerste run met dat mingeld liep te klooien. Maar nu zien we een hand langs zijn bovenbeen gaan en al dan niet in zijn zakken gaan. Het lijkt erop dat ze beelden uit de tweede run in de eerste run hebben gestopt of andersom. Ik vermoed (maar dat is interpretatie) dat wat we zien net andersom heeft plaatsgevonden en Nathan gewoon mingeld uit zijn zak haalt en daarna opvouwt om in de tas te steken.

We hebben ook al kunnen zien dat de Tas die Loes wegpakt bij de ballerina, plots weer te zien is bij de run met Nathan en Dennis. Ook daar ben ik even ingedoken, maar ik kom er niet helemaal uit. Wel of geen tas bij de ballerina!

Wat ik zie is dit:
Loes pakt de tas weg bij de ballerina en komt aan bij het busje, in het Busje zitten Dennis en Merel, buiten staat Nathan en Loes zegt: “Ik heb maar in één tas kunnen kijken”. We zien dan ook Dennis en Merel naar buiten komen. Dit klopt met het verhaal, want Loes pakte vlak voordat ze naar buiten ging de tas weg bij de ballerina en had in de haast geen tijd genomen om deze te checken.

Het lijkt erop dat Anne-Marie dan nog alleen binnen is en naar buiten gaat, en plots zien we Dennis, Merel en Nathan in het busje zitten. Dit is gek, want waar is Loes. Mogelijk is die in het andere busje gaan zitten. Ze hebben het dan over de 11 levens die ze nog hebben.

Vervolgens zien we een shot waarin we Dennis langs de ballerina zien rennen en dan zien we plots de tas daar nog liggen… en in beeld staat wel dat ze dan 11 levens hebben.

Dan zien we een shot van Nathan, maar Dennis lijkt in geen verste verre te bekennen.
En dan zien we een paar vreemde shots, eerst zien we Nathan een geldtas pakken in de woonkamer van de bad guys, dan zien we Dennis even die zegt mingeld uit een tas te hebben gegooid, maar dan zien we Nathan plots op exact dezelfde plek als tijdens zijn eerste run. Nathan haalt hier zijn hand langs de bovenbeen en het lijkt erop dat deze naar zijn zak gaat.

Ik denk dat Nathan hier in plaats van geld instopt mogelijk geld uithaalt, die we hem in de eerste run zien opvouwen en in plaats van uit de tas haalt bij de eerste run er simpelweg insteekt.

Nu zien we Dennis alleen bij de bus aankomen en daar een geldtas inleggen.
Dan zien we opnieuw Nathan naar buiten glippen met een tas, hij rent langs de ballerina, maar waar de tas aldaar er bij de binnenkomst van Dennis nog lag is die nu verdwenen!

Wat is hier gebeurd?
Het gekke is dat Dennis voor Loes naar binnen moet zijn gegaan bij het shot dat we zien, want de tas ligt immers nog bij de ballerina, anderzijds zien we Dennis daadwerkelijk in en bij de bus als Loes naar buiten komt met twee tassen. Dus weten we dat hij wel ook na haar naar binnen is geweest. Ik denk dat ze dit zo hebben gedaan om het zo te doen laten lijken dat Nathan en Dennis tegelijkertijd binnen waren, terwijl ik vermoed dat dit helemaal niet zo is.

Ik denk dat Dennis naar binnen is gegaan op het moment dat Loes naar buiten kwam, dan is Anne-Marie naar buiten gekomen en dan is Nathan begonnen aan zijn tweede run.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #38 Gepost op: 20-11-2025, 19:48:23 »
Ja je kan je kop helemaal gek laten maken, laten we het simpel houden.
Nathan en Dennis doen samen twee runs. Heerlijk voor een luie editor om beelden uit run 2 in run 1 te stoppen én andersom! Dat maakt het lekker verwarrend. Nog luier was dat rare gedoe bij Sahil. Wat moest dat voorstellen? Een actieheld 2.0?

De makers ontwerpen een opdracht. Maar Kim verklapt de clue. De clue is dat de mol het weggegooide geld opraapt en verzameld. Dit kan pas als er geld ligt. Bijvoorbeeld in run 4 met AM en Loes.
Wat hebben we:
1) AM houdt angstvallig het aantal levens in de gaten; je moet wel aan de beurt kunnen komen om geld te rapen.
2) AM sneakt al een keer uit de auto naar de kofferbak. Waarom? Plan B?
3) De piccolo legt een tas neer na ronde 3 in de gamezaal. Waarom?
4) AM en Loes doen hun ronde, maar Loes komt er niet lekker door en gaat weer terug. Hebben de badguys haar weggejaagd zodat AM vrij spel heeft?
5) AM is alleen binnen en jij hebt gezien dat er geld is opgeraapt. Ik had het niet gezien, dat zijn er maar weinigen. AM heeft alle tijd om iets uit te spoken.
6) De tijdklok is tijdens de run van AM/Loes niet te volgen. Ik las ??? op dit forum.
7) Bij binnenkomst was er geen controle op de zakken voordat ze gesealed werden. Dit zou gebeuren zodra een deelnemer ging zitten? Je kan natuurlijk ook een gesealde zak in zijn geheel weggooien (plan B).

Tot slot zien we je Jurre en Sahil uit pure armoe levens verspelen.

Het staat een mol altijd vrij om af te wijken van het gebaande pad. Bijvoorbeeld gewoon zoals altijd in run 1 gaan en gaan klooien. Maar dat ging niet door Dennis, die de weg kwijt raakte. Dan was er een tweede run nodig, om het goed te maken. Nathan zou in zijn tweede run dan wat geklooid kunnen hebben.
Maar bij zo'n ingewikkeld opgezette opdracht denk ik dat de mol niet snel van de gebaande weg zal afwijken. Jammer dat Kim de clue onthult, maar dat kunnen ze moeilijk weglaten.
Bij Port en Vaten, het is aflevering 2, kun je bedenken dat kandidaten bij de vaten gaan lopen klooien om zich verdacht te maken. Of Kim die iets soortgelijks doet als in haar eigen seizoen, openlijk 'nep'mollen. Maar het is nu Kim die tegen Nathan, Jurre en Sahil heeft gezegd dat ze het geld moesten oprapen. Kim is dus geen herhaalmol van haar eigen seizoen. Bij Port konden alle kandidaten de mol nog een keertje aan het werk zien. Vind ik wel iets essentieels zelfs voor aflevering 1 maar zeker voor in de eerste twee afleveringen.

Ja, je kunt de optie Nathan openlaten vanwege run 2. Maar dat was in strijd met de opzet van de opdracht.

Ik vind Nathan veel te veel goed doen. Dat skeeleren met 23 kmh en net de 25 kmh niet halen is geen molactie, maar een goede poging die 25 kmh te halen. En dan ook nog vallen (Het is de Belg niet!).
Dat geld oprapen van Kim is ook niet iets dat je achteraf als afleiding kan inmonteren om de molacties van Nathan heen. Het is authentiek en er zijn 3 getuigen (N/S/J) van. Daar kun je niet aan tornen. En zeker geen luie editor.

De mol molt. Maar soms moet je het lot tarten, risico nemen, kaartspelen, stenensjouwen met Everon. En Merel die AM aanmoedigt met zaklopen. AM tartte het lot, ze staan op haar vingers te kijken!, deed haar best en haalde net de 5 kmh. Risico van het vak.
« Laatst bewerkt op: 20-11-2025, 19:52:19 door foxhunter »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 21-11-2025, 15:40:29 »
De clue is dat de mol het weggegooide geld opraapt en verzameld. Dit kan pas als er geld ligt. Bijvoorbeeld in run 4 met AM en Loes.
Er is toch duidelijk afgesproken dat de kandidaten het mingeld uit de tassen halen en in hun zak steken (dat idee kwam van Kim en werd overgenomen door Nathan).

Ik vind Nathan veel te veel goed doen. Dat skeeleren met 23 kmh en net de 25 kmh niet halen is geen molactie, maar een goede poging die 25 kmh te halen.
Vind ik net verdacht. Je best doen maar het net niet halen is typisch voor een mol.

AM verdenk niet meer (aanvankelijk nog wel) maar ik sluit niet uit dat zij het goed doet omdat ze weet dat de pot mogelijk leeg gaat (maar dat hoop ik niet).
« Laatst bewerkt op: 21-11-2025, 16:16:16 door Luc »