Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Flitsbezorgen  (gelezen 4038 keer)

Offline Rozz75

• Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Flitsbezorgen
« Reactie #20 Gepost op: 16-11-2025, 20:40:18 »
Nee hoor.. de hele groep wordt op dat moment in beeld gebracht. Ze kunnen moeilijk Nathan uitgummen. Het is niet zo dat ze op hem aan t inzoomen waren.

Dat heb ik gedaan.

Ik zag het ook juist Duidelijk in de aflevering, ook zonder inzoomen ;-)  voelde juist weer als een manier om Nathan weer verdacht neer te zetten. Ben er nog niet uit wat ik ervan moet denken, dat hij anders doet is duidelijk..

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 16-11-2025, 22:05:30 »
Nathan die erachter komt dat zijn skateboard opdracht gelukt is 😂

;D
En daarmee bezorgde hij een flits. Dat zou ook perfect passen bij de opdracht-titel, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 16-11-2025, 23:18:53 »
Ik vind Nathan ook het meest afwijken van hoe ik hem als kandidaat ken uit zijn vorige seizoen, dus dit beeld viel me ook meteen op, waardoor ik hem nog hoger op mijn mollijstje heb gezet.

Alleen heb ik wat gifjes en fragmenten uit het vorige seizoen waar hij aan heeft deelgenomen teruggekeken en ook daar liet hij af en toe van die a-typische reacties zien.

Wel spatte de lol er dat seizoen meer af bij hem en liet hij meer ontspanning zien, dus hij lijkt nu serieuzer in de wedstrijd te zitten. Maar waar ik dat eerst als zeer Mols bestempelde, ben ik daar nu na het terugkijken van zijn oude seizoen minder zeker van.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 01:45:31 door Eva88ab »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #23 Gepost op: 17-11-2025, 00:21:56 »
De fietsers ging 24 kmh en waren ingedeeld op 15 kmh. Dan kan je als fietser de held spelen, want je hebt het gehaald, maar andere pogingen komen in de problemen.
Nathan skeelers haalde 23 en moest 25 kmh
Merel step haalde 22 en moest 20 kmh
Nathan skatebord haalde 14 en moest 12 kmh
Jurre skippybal haalde 6 bij de finish 5 en moest 10 kmh
AM wilde gaan zaklopen op 8 kmh, maar Merel hield haar tegen.
Jurre gaat op de klossen voor 8 kmh maar Nathan is het er niet mee eens. Jurre haalt 7 kmh en moest 8 kmh.
AM zaklopen gaat 4 en op de finish net 5 voor de 5 kmh, werd gecoached door Merel en een stukje door Jurre.
Merel steltlopen haalt 5 kmh en moest 3 kmh.

De foute indeling zat bij fietsen en zaklopen, maar zaklopen is door Merel gecorrigeerd. En de skippybal van Jurre was fout ingedeeld.

Niet gehaald zijn skeelers, skippybal en klossen.

5 vd 8 is best goed. 6 vd 8 lijkt me redelijk maximaal.

Dat van die fiets. Nathan wilde fiets op 20 kmh.AM: je moet acceleren en dit is heel explosief. Nou hup die step is ook explosief, dus de fiets op 15 kmh. Grappig dat Merel en Nathan dat explosief meteen overnemen van AM.

Met het skateboarden ontstaat wat angst, Jurre neus gebroken. Aansturen op lagere indeling. Als Nathan gaat skaten proberen de anderen hem ervan te weerhouden, te risicovol, hij is al gevallen bij de skeelers. Jurre Merel en AM mols bezig.

Merel haalt echter twee opdrachten onnodig binnen en is niet de mol.

Jurre wel heel veel in the picture, twee keer net fout, aansturen op foute keuze skatebord, maar het is te opvallend. Winnaars/Roos gedrag.

AM mols bezig.

« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 10:47:51 door foxhunter »

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 17-11-2025, 07:45:42 »
Nathan was heel sturend deze opdracht, eigenlijk in alles. Van de keuze van de vervoersmiddelen tot wie het moest gaan doen. Hij leek het ook nog eens vervelend te vinden dat zijn opdracht gelukt was.

De andere groep deed alles perfect. Hier is niets gemold volgens mij.

In mijn ogen is die andere groep juist heel verdacht (waarin niet gemold werd). De Mol weet dat er een voordeel aankomt voor de penningmeester, waar hoogstwaarschijnlijk een redelijk hoog bedrag uit de pot voor gespeeld gaat worden. En de volgende aflevering hint op een mogelijk lege pot. In andere woorden: ik denk dat de Mol zich in deze aflevering redelijk gedeist gehouden heeft, in de wetenschap dat er geld uitgaat in komende opdrachten.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #25 Gepost op: 17-11-2025, 10:11:51 »
En bij de terugblik in de finale zeggen ze dan, laten we beginnen bij aflevering 4 want ...

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 17-11-2025, 12:23:05 »
 ::rofl::
En bij de terugblik in de finale zeggen ze dan, laten we beginnen bij aflevering 4 want ...

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #27 Gepost op: 17-11-2025, 13:53:15 »
Nathan nam het initiatief met de skeelers voor 25 kmh. Let op AM die daar meteen op inhaakt en aanstuurt op de door Nathan ingebrachte term acceleratie.  Door in te haken op acceleratie kwam de fiets op 15 kmh en de step op 20 kmh. AM benadrukt de acceleratie en dat gaat beter op skeelers/step. Maar het gaat natuurlijk om de eindsnelheid die je met het voertuig kan halen. Een step heeft wel een snelle accelaratie, maar voor de normale mens niet bepaald een hoge topsnelheid. Nathan en Merel die inhaken op AM, Jurre luistert zowaar.

Nou is het een wonder dat er een kandidaat is in WIDM die op skeelers de 23 kmh aantikt.
Nog een wonder is dat Merel op haar steppie, die al bijna viel op weg naar de start, toch de 22 kmh weet te halen.
En dan de fiets die 24 kmh haalt voor 15 kmh als schril contrast.
Wat een held die AM, die haalt gewoon haar opdracht. De fiets had op 25 kmh gemoeten, en nog net even harder trappen, maar door de manipulatie door AM van de woorden van Nathan over accelaratie is het anders ingedeeld.

Een overduidelijk molactie, het is in beeld, maar het is maar heel kort. Spoel het maar 10 keer heen en weer.

Dat was ook al heel kort bij die moeilijke zin die AM bij scheikunde nog even oefende, waardoor Kim te laat bij Loes kwam. Binnen twee seconden is het voorbij, maar het zit in de reguliere aflevering. Is dit de nieuwe regie? Goed verstopt, maar wel in beeld, maar heel kort?
« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 13:55:10 door foxhunter »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #28 Gepost op: 17-11-2025, 15:43:40 »
Fox mooie analyse maar iets teveel gericht op AM  :-X

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 17-11-2025, 17:18:24 »
Nog even een visueel overzichtje
« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 21:51:00 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Liena

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 17-11-2025, 19:07:06 »
Nog even een visueel overzichtje

Super! Bedankt voor het kaartje erbij.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: 17-11-2025, 20:29:21 »
Nathan was er heel zeker van dat hij op skeelers sneller zou zijn dan op een fiets. Ik vroeg het AI:

Je bent sneller met een fiets dan met skeelers, omdat een fiets met wielen, trappers en een frame ontworpen is voor efficiënte en snelle voortbeweging, terwijl skeelers minder efficiënt zijn voor snelheid. Skeelers vereisen meer spierkracht om in beweging te blijven, wat ze langzamer maakt dan een fiets, zeker op langere afstanden.
Hieronder een vergelijking:
Kenmerk         Fiets                                                                   Skeelers
Snelheid        Hoger, met name op langere afstanden                   Lager, omdat er meer spierkracht nodig is
Efficiëntie        Zeer efficiënt door het ontwerp en de overbrenging   Minder efficiënt, vereist meer inspanning om in                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 beweging te blijven
Ondergrond    Geschikt voor diverse ondergronden                   Vereist een vlakke en gladde ondergrond

Ik denk dat je met een fiets ook sneller weg bent.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 20:33:10 door Run »

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 17-11-2025, 20:36:38 »
Nathan was er heel zeker van dat hij op skeelers sneller zou zijn dan op een fiets. Ik vroeg het AI:

Je bent sneller met een fiets dan met skeelers, omdat een fiets met wielen, trappers en een frame ontworpen is voor efficiënte en snelle voortbeweging, terwijl skeelers minder efficiënt zijn voor snelheid. Skeelers vereisen meer spierkracht om in beweging te blijven, wat ze langzamer maakt dan een fiets, zeker op langere afstanden.
Hieronder een vergelijking:
Kenmerk    Fiets                                                           Skeelers
Snelheid   Hoger, met name op langere afstanden   Lager, omdat er meer spierkracht nodig is
Efficiëntie   Zeer efficiënt door het ontwerp en de overbrenging   Minder efficiënt, vereist meer inspanning om in beweging te blijven
Ondergrond   Geschikt voor diverse ondergronden   Vereist een vlakke en gladde ondergrond

Ook met een tandem?
De korte afstand en ondergrond waren voor beide efficient. Wat betreft snelheid denk ik dat een sporter op skeelers sneller op gang is dan de twee kandidaten op een tandem (zwaar)
Uiteindelijk scheelde het maar 1 km/h tussen beide
« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 21:51:41 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #33 Gepost op: 17-11-2025, 21:07:56 »
Steengoede opdracht!
Mollen kan hier op zoveel manieren. Zelf zou ik gaan voor lang discussiëren bik de flitsgroep zodat er weinig tijd is voor de bezorgers en daarna alles tegelijkertijd komt daar.

Jurre leek dat te doen.
You'll never walk alone

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #34 Gepost op: 17-11-2025, 21:30:53 »
Skeeleren. Recreatief 15-20km/u. snelle profs 40 km/u. Nathan (zeer goede conditie) moet zeker wel 25km/u kunnen halen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 17-11-2025, 21:36:17 »
Zegt men in Nederland een ‘tandum’ tegen een fiets waar je met twee achter mekaar zit? Bij ons in Vlaanderen heet zo’n fiets een tandem, met een E. Je spreekt ze wel uit als een ‘doffe’ E, maar toch.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #36 Gepost op: 17-11-2025, 21:48:35 »
Maar ik begreep het volkomen toen er tandum wert gezechd, en dat teld  ::tandpastasmiley::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 17-11-2025, 21:58:16 »
Quousque tandem abutere lingua nostra? (Excuses aan Cicero voor deze parafrasering)

Ik ben onlangs gediagnosticeerd met dysscriptie, dus lach daar niet mee.  :-X

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #38 Gepost op: 17-11-2025, 22:08:40 »
Het spijt me, ik heb het internet afgespeurd, maar de term kan ik nergens vinden, ik moet dus zelf creatief bedenken en zou dan komen op 'verstoord schrijven’, of ‘moeite met schrijven’ (in tegenstelling tot 80-90% van de nederlanders, die of onleesbaar slecht kan schrijven of de spelling- en taalregels niet onder de knie heeft) als neurologische aandoening. Waarvoor excuus.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 17-11-2025, 22:10:41 »
Kijk, BigBoots heeft het aangepast in zijn bericht! Dat vind ik nu eens sympathiek. ;)
« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 22:37:42 door Klaartje76 »