Auteur Topic: Aflevering 3 - Een duister verleden  (gelezen 4947 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 3 - Een duister verleden
« Gepost op: 15-11-2025, 19:37:02 »
Bespreek hier alles van de derde aflevering!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Didier

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: Aflevering 3 - Een duister verleden
« Reactie #1 Gepost op: 15-11-2025, 20:56:42 »
Voice-over uitleg en infographics ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 15-11-2025, 20:58:25 door Didier »
de mol is een vrouw (waarschijnlijk)

Online yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 15-11-2025, 21:32:31 »
En weer de vierde die het scherm te zien krijgt die afvalt.

Volgende week de pot leeg, het ging ook te snel omhoog. Mol doet niks tot die tijd? Deja vue naar Anne Marie?

Offline BobW

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 15-11-2025, 21:34:33 »
Leuke aflevering!

Maar toen zag ik Höfði-huis in de aankondiging en baal ik. Als de pot naar 0 gaat, waren deze afleveringen voor niks.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #4 Gepost op: 15-11-2025, 21:36:33 »
Ik ga niet heel diep graven… Sahil is en blijf mijn mol, ondanks dat hij in het groepje zat waarbij het tijdens opdracht één vrij goed ging. De afleveringstitel “Een duister verleden” kan slaan op Nathan die opnieuw een bondje sluit met de mol.

« Reactie #5 Gepost op: 15-11-2025, 21:44:20 »
Vond de laatste opdracht een beetje een 'moetje'. Even weer wat geld uit de pot voor een opdracht waar je niks mee kunt.

Verder hartstikke leuke opdrachten. Loes is voor mij de mol. Nog weinig concreets, maar op de belangrijke momenten niet in beeld en sowieso erg op de achtergrond.

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 15-11-2025, 21:45:40 »
Ik vind het wel tof dat ze hier helemaal zelf in de hand hadden of ze wel of geen mingeld binnen zouden brengen.

« Reactie #7 Gepost op: 15-11-2025, 21:46:13 »
Leuke aflevering!

Maar toen zag ik Höfði-huis in de aankondiging en baal ik. Als de pot naar 0 gaat, waren deze afleveringen voor niks.

Is een beetje de nieuwe standaard geworden. Jammer. Veilingen zijn echt ongelooflijk inspiratieloos. Ik spoel ze bij terugkijken ook altijd door.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #8 Gepost op: 15-11-2025, 21:50:55 »
Oh man die pastel de nata’s, het water liep me meteen weer in de mond, die daar in Belèm zijn de allerbeste  ::tandpastasmiley::

Edit: aanvulling, ik zie dat de opdracht is geweest in Cascais, dat een eind ten westen van Lissabon…
« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 22:15:25 door Mollem »

Online Soes

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 15-11-2025, 21:58:31 »
Lekker actieve aflevering met leuke opdrachten. De laseropdracht vond ik erg druk en lastig te volgen. Voor de kandidaten leuk, voor de kijkers chaos...  ;D Ik vind dat Jurre goed gebruikgemaakt heeft van zijn voordeel, maar ja helaas ten koste van de pot. Maakt hem ook verdacht, het feit dat hij zo graag penningmeester wilde blijven. En wat hij allemaal deed en zei, kun je dat ter plekke bedenken? Het voelde voor mij alsof er vantevoren al over nagedacht was.
Hopelijk volgende week geen IJsland- of Thailandtaferelen...  ::niet-ok::

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #10 Gepost op: 15-11-2025, 21:59:49 »
Zei iemand nou pastel de nathan?

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #11 Gepost op: 15-11-2025, 22:15:45 »
Leuke aflevering weer ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #12 Gepost op: 15-11-2025, 23:11:41 »
Waarom gaat iedereen zo aan op een laseropdracht??
Ik vond het super rommelig, heel veel van hetzelfde. Je hebt géén idee wie wat pakt en waar het mingeld zit. Snap echt niet dat die lasergames zo gehyped worden.

Adrenaline opdrachten leuk maar dit is leuk voor de kandidaten niet voor de kijker

Daarnaast vind ik de opdrachten de afgelopen jaren zo kinderlijk worden. Snap dat er meer kids kijken maar waar zit de psychologie?? Echt jammer dat ook de nieuwe regisseur hier niet een andere richting op is ingeslagen. Als je je clearly door Belgie laat inspireren dan graag ook in de opdrachten……

En idd dat volgende week de pot weer leeg gespeeld kan worden door 1 opdracht zodat we aan het eind van het seizoen kunnen zeggen dat het ‘de beste mol ooit met de laagste pot ooit was’…
We zijn moe !!!!!!!

Sorry was echt te spreken over het begin (1 & 2) maar nu neig ik weer naar afhaken zoals zovaak.

En om nog met een laatste zure noot te eindigen: de groep is leuk maar er zitten téveel grote persoonlijkheden in die de show willen stelen waardoor het onnavolgbaar is. Jammer dat ze daar achter de schermen niet een iets doordachtere selectie in maken.
Jurre en Sahil zijn al adhd (wat prima is) en dan Nathan met zijn bom energie. Hierdoor is de mysterie van dit spel weg voor mij. Begrijp niet dat ik daar de enige in lijk te zijn?? ::ohno::

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #13 Gepost op: 15-11-2025, 23:33:16 »
Ik was vanaf het begin overtuigd dat de mol een oud-kandidaat was en geen oud-mol, maar als de titels van de afleveringen weer op de mol slaan, zal het dan toch iemand zijn met een duister verleden zoals bijvoorbeeld molschap?

« Reactie #14 Gepost op: 15-11-2025, 23:36:58 »
Ik vond het super rommelig, heel veel van hetzelfde. Je hebt géén idee wie wat pakt en waar het mingeld zit. Snap echt niet dat die lasergames zo gehyped worden.

Adrenaline opdrachten leuk maar dit is leuk voor de kandidaten niet voor de kijker

Daarnaast vind ik de opdrachten de afgelopen jaren zo kinderlijk worden. Snap dat er meer kids kijken maar waar zit de psychologie?? Echt jammer dat ook de nieuwe regisseur hier niet een andere richting op is ingeslagen. Als je je clearly door Belgie laat inspireren dan graag ook in de opdrachten……

En idd dat volgende week de pot weer leeg gespeeld kan worden door 1 opdracht zodat we aan het eind van het seizoen kunnen zeggen dat het ‘de beste mol ooit met de laagste pot ooit was’…
We zijn moe !!!!!!!

Sorry was echt te spreken over het begin (1 & 2) maar nu neig ik weer naar afhaken zoals zovaak.

En om nog met een laatste zure noot te eindigen: de groep is leuk maar er zitten téveel grote persoonlijkheden in die de show willen stelen waardoor het onnavolgbaar is. Jammer dat ze daar achter de schermen niet een iets doordachtere selectie in maken.
Jurre en Sahil zijn al adhd (wat prima is) en dan Nathan met zijn bom energie. Hierdoor is de mysterie van dit spel weg voor mij. Begrijp niet dat ik daar de enige in lijk te zijn?? ::ohno::

Ik ben het op zich wel met je eens, al vind ik laser opdrachten gewoon leuk om naar te kijken.

Wel eens met het niveau van de opdrachten. Die zijn gewoon te simpel. Het lijkt een beetje alsof ze elk jaar opdrachten recyclen en ze steeds wat minder psychologisch maken. En dan weer een standaard veiling waarin iedereen de uitkomst al weet (en dan tóch verbaasd zijn).

Wanneer je een veiling doet waar iedereen hetzelfde belang heeft (want daar komt het op neer. De mol wil geld uit de pot, de kandidaten willen kostbare informatie en daarvoor moet geld uit de pot), dan is het gewoon enorm voorspelbaar.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 16-11-2025, 00:37:04 »
En weer de vierde die het scherm te zien krijgt die afvalt.

Volgende week de pot leeg, het ging ook te snel omhoog. Mol doet niks tot die tijd? Deja vue naar Anne Marie?

Am heeft wel gemold hoor. Enkel de laatste opdracht voor dat huis deed ze mee
klaar voor de strijd

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #16 Gepost op: 16-11-2025, 01:41:04 »
Compleet off-topic, maar door de titel van deze aflevering zit "Het Huis Anubis" weer in mijn hoofd... ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 16-11-2025, 09:25:19 »

We zijn moe !!!!!!!

Ik ben het hier totaal niet mee eens! Dit is mijn favoriete seizoen tot nu toe, super leuke groep, leuke opdracht, mooi en sfeervol geedit. Heeel veel film genre referenties wat ik heel tof vind.
Echt mooi programma zo, en ik ben juist blij dat ze deze weg zijn ingeslagen ipv meer zoals vroeger of zoals de vlaamse mol. Voelt veel unieker dit jaar dan voorgaande seizoenen.

Van jongere generaties hoor ik er ook alleen maar positieve dingen over, dus misschien wordt iedereen dagje ouder hier?
Ik snap dus niet dat mensen dit geen verbetering vinden, maarja, smaken verschillen!

Offline Alex_Thunder

• Forumlid
  • het leven; een feestelijk en hartstochtelijk spel
« Reactie #18 Gepost op: 16-11-2025, 09:51:14 »
Ik vind deze aflevering de slechte tot nu toe.
Van alle drie de opdrachten vond ik alleen de eerste goed in beeld gebracht.
De andere twee vond ik nogal rushed vooral de laatste had het gevoel alsof het er even snel in geduwd was.
Ook stoorde ik me weer aan de montage. Alsof het een actie film was. En dat leidt nogal af.

Jammer dat Dennis eruit is, mijn tweede wens-mol. maar Jurre is er wel voor in de plaats gekomen
« Laatst bewerkt op: 16-11-2025, 09:52:58 door Alex_Thunder »

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #19 Gepost op: 16-11-2025, 10:51:39 »
Ik ben het hier totaal niet mee eens! Dit is mijn favoriete seizoen tot nu toe, super leuke groep, leuke opdracht, mooi en sfeervol geedit. Heeel veel film genre referenties wat ik heel tof vind.
Echt mooi programma zo, en ik ben juist blij dat ze deze weg zijn ingeslagen ipv meer zoals vroeger of zoals de vlaamse mol. Voelt veel unieker dit jaar dan voorgaande seizoenen.

Van jongere generaties hoor ik er ook alleen maar positieve dingen over, dus misschien wordt iedereen dagje ouder hier?
Ik snap dus niet dat mensen dit geen verbetering vinden, maarja, smaken verschillen!

Ik denk dat sommige mensen vergeten dat Wie is de Mol populair werd en echt een doorstroom doormaakte rond de jaren 2011/2012/2013

Dit was een hele goede periode Wie is de Mol. Hierdoor zijn de kijkcijfers gestegen dus ik vind dat je vooral moet kijken naar waarom mensen deze periode schijnbaar zo goed vonden. Ik herinner me deze periode als een goede mix van alles.

Gelaagde opdrachten, met psychologie. Rustig in beeld gebracht en met spanning.
Een goede mix tussen gezelligheid en frictie tussen de groep waardoor het soms wat grimmig voelde maar waardoor ik wel het gevoel krijg dat ik naar een spannend spel zit te kijken.

Recent zijn de kijkcijfers afgenomen en ik hoor veel mensen om me heen echt klagen over de opdrachten. Wij hebben een tijd geleden interviews afgenomen met oud kandidaten en ik noem geen namen maar zij begrijpen tegenwoordig ook weinig nog van de spellen. Het is nu gewoon een blije opdracht heel kinderlijk gefilmd en weinig spanning . De spanning word erin gegooid met muziek door het heel filmisch te maken maar de opdrachten zijn niet spannend meer.

Heeft niks te maken met in het verleden blijven hangen maar meer met eren waarom dit programma succesvol is geworden en deze trend doorzetten. Nu is het chaos. Je leest het hier ook door menig forummer en die zijn ook vaak jong