Auteur Topic: Aflevering 4 - Een prettig weerzien?  (gelezen 7052 keer)

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Een prettig weerzien?
« Reactie #20 Gepost op: 22-11-2025, 22:06:30 »
De mol moest dus niets doen buiten nu de pot leegtrekken.
Merel, niet de mol. Loes, niet de mol. Annemarie en Sahil, denk het niet.

Kim, Nathan of Jurre? Jurre zo vol van zichzelf nadat hij Annemarie geen keuze liet met de zak? Toch niet weer? 😂

Art = Top!

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 22-11-2025, 22:09:31 »
Bij een meerderheid voor rood zou de pot gelijk blijven.

Dat klopt, maar de mol gaat dan voor unanimiteit lijkt me en dat is een maximaal verlies van 3000 euro. De gunstigste uitkomst uitgaande van bemoeienis van de mol.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 22-11-2025, 22:42:51 »
Ik vond het weer een heerlijke aflevering!

Zelfs met de laatste opdracht kan ik eigenlijk wel leven, doordat de kandidaten ook voorkennis hadden kunnen hebben hoe deze opdracht het meest veilig te spelen was door de ervaring uit het verleden.
Ook kon de mol niet meeluisteren, wat ook behoorlijk wat verschil maakt. En voor de niet hard speurende kijkers is dit ook een leuke spanningsopbouw.

Natuurlijk is het wel een voorwaarde dat de mol tot dit moment steeds snoeihard gemold heeft, maar met deze leuke kandidatengroep, verwacht ik eigenlijk ook wel een mol met lef.
Heb alleen nog steeds geen tunnel gevonden ☺️

« Reactie #23 Gepost op: 22-11-2025, 23:08:28 »
Ik vond het weer een heerlijke aflevering!

Zelfs met de laatste opdracht kan ik eigenlijk wel leven, doordat de kandidaten ook voorkennis hadden kunnen hebben hoe deze opdracht het meest veilig te spelen was door de ervaring uit het verleden.
Ook kon de mol niet meeluisteren, wat ook behoorlijk wat verschil maakt. En voor de niet hard speurende kijkers is dit ook een leuke spanningsopbouw.

Natuurlijk is het wel een voorwaarde dat de mol tot dit moment steeds snoeihard gemold heeft, maar met deze leuke kandidatengroep, verwacht ik eigenlijk ook wel een mol met lef.
Heb alleen nog steeds geen tunnel gevonden ☺️

Ik vind die gedachtegang een beetje naïef, maar misschien ben ik te cynisch. Dit zijn allemaal ervaren kandidaten en oud mollen. Die weten dat het loont om zich Mols te gedragen, dus die zullen altijd kiezen voor het stoppen van de eliminatie. Je wilt dat mensen denken dat jij de mol kunt zijn, dus deze uitkomst is denk ik altijd hetzelfde. Widm is een spelprogramma met 1 mol, 5 kandidaten die doen alsof ze de mol zijn en een paar kandidaten die voor het geld gaan en die er vaak snel uitvliegen.

Als widm een programma was met 1 mol en verder alleen kandidaten die geld proberen te verdienen was ik het met je eens geweest, maar die tijden zijn al jaren voorbij

Offline Eva88ab

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 22-11-2025, 23:18:27 »
Ik vind die gedachtegang een beetje naïef, maar misschien ben ik te cynisch. Dit zijn allemaal ervaren kandidaten en oud mollen. Die weten dat het loont om zich Mols te gedragen, dus die zullen altijd kiezen voor het stoppen van de eliminatie. Je wilt dat mensen denken dat jij de mol kunt zijn, dus deze uitkomst is denk ik altijd hetzelfde. Widm is een spelprogramma met 1 mol, 5 kandidaten die doen alsof ze de mol zijn en een paar kandidaten die voor het geld gaan en die er vaak snel uitvliegen.

Als widm een programma was met 1 mol en verder alleen kandidaten die geld proberen te verdienen was ik het met je eens geweest, maar die tijden zijn al jaren voorbij

Dat is inderdaad een complicerende factor. Al is het stemmen natuurlijk anoniem en hadden in ieder gevallen de gesprekken tussen mensen die een bondje hebben wel eerlijk kunnen zijn.

Al is de ‘allemaal op groen en kijken of de mol toehapt’ ook best een logische tactiek, alleen potltechnisch niet zo fijn.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #25 Gepost op: 22-11-2025, 23:21:35 »
Al is de ‘allemaal op groen en kijken of de mol toehapt’ ook best een logische tactiek, alleen potltechnisch niet zo fijn.

Ik snap de tactiek alleen niet echt. Het werd uitgelegd als de mol onder druk zetten. Maar in een anonieme stemming is er toch behoorlijk weinig druk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Eva88ab

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 22-11-2025, 23:25:43 »
Ik snap de tactiek alleen niet echt. Het werd uitgelegd als de mol onder druk zetten. Maar in een anonieme stemming is er toch behoorlijk weinig druk.

Ik zag het meer als een ‘uitsluiten als mol’ van AM en Sahil, waarbij de mol dan mogelijk bang zou worden dat er meer ogen op hem gericht worden (Sahil wordt blijkbaar door veel kandidaten verdacht). Al is deze theorie inderdaad niet volledig waterdicht.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #27 Gepost op: 22-11-2025, 23:31:13 »
Gewoon slecht dit. Gooi een mol in deze mix en de pot zal altijd leeg getrokken worden.

Gewoon boring 🥱

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #28 Gepost op: 22-11-2025, 23:37:36 »
Helemaal mee eens. Met een anonieme stemming kun je net zo goed de opdracht skippen, iedereen door laten gaan en de pot op 0 zetten. Gemiste kans.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 23-11-2025, 00:43:52 »
Net deze aflevering nog kunnen zien.

De pot is leeg (het was te denken) en niemand is naar huis (fijn, Kim zit nog steeds in het spel).

Op naar de volgende.

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #30 Gepost op: 23-11-2025, 02:16:48 »
Waar niemand het over heeft en waar ik me persoonlijk meer aan stoor is het feit dat we 8 afleveringen hebben waarvan 8 de finale reunie is.

Dat betekent nog 4 afvallers voor 3 afleveringen waaronder de finale.

En ik háát duo exits. Vind dat zo niét Wie is de Mol. Dit programma verdiend iedereen een eigen exit en 2 kandidaten tegelijk weg haalt zoveel spanning weg.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #31 Gepost op: 23-11-2025, 07:08:12 »
Gewoon slecht dit. Gooi een mol in deze mix en de pot zal altijd leeg getrokken worden.
Precies de reden dit om de mol nu eens bij de zittenblijvers te zetten. Lik op stuk van de redactie die de vorige keer al zoveel kritiek kreeg: 'zie je wel, het is geen eentweetje voor de mol, de kandidaten doen het helemaal zelf'.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #32 Gepost op: 23-11-2025, 15:02:52 »
Waar niemand het over heeft en waar ik me persoonlijk meer aan stoor is het feit dat we 8 afleveringen hebben waarvan 8 de finale reunie is.

Dat betekent nog 4 afvallers voor 3 afleveringen waaronder de finale.

En ik háát duo exits. Vind dat zo niét Wie is de Mol. Dit programma verdiend iedereen een eigen exit en 2 kandidaten tegelijk weg haalt zoveel spanning weg.

Een finale met 4 kan ook nog. Is eerder gebeurd.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #33 Gepost op: 23-11-2025, 15:07:40 »
Als de finale met 4 is, moeten er nog steeds 3 kandidaten in 2 afleveringen afvallen.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #34 Gepost op: 23-11-2025, 15:09:32 »
Ok, had het niet nageteld.

Finale met 5?  ::rofl::

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #35 Gepost op: 23-11-2025, 15:16:39 »
Precies de reden dit om de mol nu eens bij de zittenblijvers te zetten. Lik op stuk van de redactie die de vorige keer al zoveel kritiek kreeg: 'zie je wel, het is geen eentweetje voor de mol, de kandidaten doen het helemaal zelf'.
Helemaal eens Lo.

En de titel van de aflevering slaat natuurlijk om AM, die dit weer ziet gebeuren.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #36 Gepost op: 23-11-2025, 16:25:27 »
Wederom een ijzersterke aflevering in een subliem seizoen.

Ik heb t höfdihuis altijd een goede opdracht gevonden. Ja; de pot gaat leeg, maar hier is dat écht te voorkomen i.t.t. bv die finalevrijstellingveiling van vorig jaar.

En dat ze niet vh verleden geleerd hebben (buiten Kim die er heel even naar refereert) is ook opvallend te noemen.
You'll never walk alone

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 23-11-2025, 16:54:49 »
Ik vind dit eigenlijk best een matig seizoen. Iedereen is alleen maar bezig met verdacht doen en het lijkt wel een kleuterklas. De opdrachten zijn hierdoor gewoon niet leuk en de kandidaten zijn in mijn ogen matig gecast. De vrouwen zijn allemaal hetzelfde en Jurre met Sahil is ook raar gekozen.

Teleurstellend in mijn ogen en Loes is de Mol 😂
Ik ben het alleen eens met de laatste 4 woorden 😊

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 23-11-2025, 17:02:19 »
Ik dacht wel meteen: heel logisch om AM deze opdracht niet te laten spelen, die had de meeste voorkennis. Ik denk daarom dat Sahil rood gehad zou hebben. Dat past ook in mijn straatje dat Loes de mol is want daar heeft hij niet op ingezet ;)

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 23-11-2025, 18:38:06 »
Helemaal eens. Ik heb dit seizoen voor het eerst dat ik merk dat ik gewoon niet echt geïnteresseerd ben. Dat ik mijn telefoon erbij pak en klets met mijn vriendin tijdens de aflevering. En die laatste opdracht, wat een onzin.

Grappig. Ik ben juist na jaren van desinteresse eindelijk weer geïnteresseerd  ::jaja::.