Auteur Topic: Aflevering 4 - Een prettig weerzien?  (gelezen 7051 keer)

Offline Renske is helder

• Forumlid
Re: Aflevering 4 - Een prettig weerzien?
« Reactie #40 Gepost op: 23-11-2025, 18:42:23 »
Omdat deze opdracht een herhaling was, vind ik dat de kandidaten over voldoende middelen beschikten om de schade te beperken. Ze hebben het gewoon dom gespeeld. Het is jammer dat de pot leeg is, maar dat hadden ze kunnen voorkomen door unaniem voor rood te gaan, dan waren ze hoogstens de helft kwijtgeraakt als de mol groen stemde.

De stem opdracht is perfect geplaatst. De kop van het spel is er inmiddels af, we zitten nu in het midden en dit vlak na een spannende opdracht als kandidaat  om een vrije val te maken...daar moet je even van bijkomen,maar die tijd krijg je nauwelijks...voor je het weet zit je in een psychologische mindfuck.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
« Reactie #41 Gepost op: 23-11-2025, 23:58:13 »
De enige manier waarop de 4 kandidaten dit hadden kunnen winnen is precies 1 keer groen en 3 keer rood. Dan kan de mol met zijn stem, zelfs met voorkennis over de rest, èn de meerderheid niet veranderen, èn geen unanimiteit forceren of doorbreken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #42 Gepost op: 24-11-2025, 16:53:55 »
Daar was ook itt Merel haar start consensus over onder kandidaten, niet-unaniem rood, tot Jurre en Nathan met ‘zielige’ argumenten kwamen voor unaniem groen...

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #43 Gepost op: 24-11-2025, 17:46:12 »
2 dingen die me nog opvielen en die het waard zijn om te delen  ::oink::

Art zei toen ie de kandidaten aansprak weer 'JUNG IS' (jongens) !!!!!!!!

En Merel zei bij de test invullen dat ze op Loes zit mede vanwege het feit dat ze zich herinnerde dat in Loes haar seizoen Loes niet begon in Georgie.
Grappig en interessant dat ze dit nog weet terwijl ze in aflevring 1 van dit seizoen niet meer eens wist dat Jan de Mol voor haar seizoen was (En Jan was Mol in het seizeon van Loes....)

Vind ik verdacht.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 25-11-2025, 09:13:44 »
Daar was ook itt Merel haar start consensus over onder kandidaten, niet-unaniem rood, tot Jurre en Nathan met ‘zielige’ argumenten kwamen voor unaniem groen...

Daarom vind ik Nathan erg verdacht. Juist omdat iedereen hem ziet als een mensenmens kan hij heel makkelijk mollen. Je speelt WIDM en dan vind je het zielig dat er een kandidaat misschien naar huis moet, wetende dat je zelf al door bent én daarmee het risico lopend dat er 6000 EU uit de pot gaat. Dan kan je een mensenmens zijn, maar dat rechtvaardigt deze keuze totaal niet.

Dit in combinatie met alle voetbalhints (voetbaltas, voetbalvelden, rode kaart, fluit) kan ik niet anders dan Nathan als hoofdverdachte bombarderen. En kijk ook eens naar aflevering 2, met die portvaten, hoe Nathan bewust vaten naar de boot gaat rollen terwijl hij weet dat het zwaarste vat nog niet gepakt was. Als je écht kandidaat bent, pak je die als eerst en rol je die naar de boot.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 25-11-2025, 09:46:27 »
En kijk ook eens naar aflevering 2, met die portvaten, hoe Nathan bewust vaten naar de boot gaat rollen terwijl hij weet dat het zwaarste vat nog niet gepakt was. Als je écht kandidaat bent, pak je die als eerst en rol je die naar de boot.

Als je echt kandidaat bent .. die net 1500 euro heeft uitgegeven voor n voordeel.. sta je binnen met je neus bovenop wat daar gebeurt.

Dit was t moment dat hij op nr 1 stond bij me.

Sorry dat dit t verkeerde topic is voor deze opmerking

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 25-11-2025, 10:16:30 »
Als je echt kandidaat bent .. die net 1500 euro heeft uitgegeven voor n voordeel.. sta je binnen met je neus bovenop wat daar gebeurt.

Dit was t moment dat hij op nr 1 stond bij me.

Sorry dat dit t verkeerde topic is voor deze opmerking

Exact! Veilig op 500 EU in de pot gooien om vervolgens de pot toch leeg te spelen. Veel afgeschoten tijdens het lasergamen, eigenlijk alle opdrachten doet hij wel iets verdachts. Voor mij is het overduidelijk dat hij de Mol is.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 25-11-2025, 12:35:41 »
Nee want Loes, Jurre en Kim moesten nog iemand kiezen. En als mol weet je dat de kans groot is dat ze voor jokers gaan.

Dus voor iemand die onbetrouwbaar is. Laat dat nou net een veilige zone zijn wederom voor Nathan

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 25-11-2025, 12:48:22 »
Nee want Loes, Jurre en Kim moesten nog iemand kiezen. En als mol weet je dat de kans groot is dat ze voor jokers gaan.

Dus voor iemand die onbetrouwbaar is. Laat dat nou net een veilige zone zijn wederom voor Nathan

Eens! Daarom zou de Mol nooit voor een joker gaan, wetende dat Loes, Jurre en Kim voor die kandidaat zullen kiezen. En Nathan benadrukt heel erg dat hij voor het geld gegaan is. Zo van: Mij moet je niet hebben, want ik ben écht voor het geld gegaan.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 25-11-2025, 12:57:38 »
De mol kan in principe ook voor n joker gaan. Als dit gewoon n losse opdracht zou zijn.

Alleen als we deze opdracht 3 in ons achterhoofd houden is het belangrijk nog ff extra te laten zien dat je betrouwbaar bent. Omdat je nog moet onderhandelen.

Dat maakt de worp van Nathan extra verdacht.

(En Merel en Sahil juist onverdacht)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #50 Gepost op: 25-11-2025, 13:21:32 »
Het is dan pure armoede van mol Nathan dat hij als eerste ging. Hij wist niet wat degenen na hem gingen doen. En het was essentieel dat er of een joker of een -250 of een zak naast het veld lag, voor de jokerdiscussie. AM ging als laatste die kon in 3 gooien in de wetenschap dat het spel voor de jokers al op de wagen gezet was door Merel en Sahil. Nathan wist dat niet.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 25-11-2025, 13:26:58 »
Het is totaal niet relevant wat anderen doen.

Het enige wat relevant is dat de mol vertrouwen wint voor de opdracht erna.

Of er nou wel of niet 500 in de pot komt doet r totaal niet toe in dit specifieke geval. Want de pot gaat leeg.

Vertrouwen winnen hier is de key. En dat deed hij net ff iets te overdreven

Wat echt armoede zou zijn is dat er in afl 8 bij de bespreking vd molacties gezegd gaat worden dat de mol niet mee heeft gedaan in de pot leegtrekken. Dat is pas armoedige tv .. vooral voor dit programma

Ongeacht of t sowieso was gebeurd

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 25-11-2025, 13:38:09 »
Het is totaal niet relevant wat anderen doen.

Het enige wat relevant is dat de mol vertrouwen wint voor de opdracht erna.

Of er nou wel of niet 500 in de pot komt doet r totaal niet toe in dit specifieke geval. Want de pot gaat leeg.

Vertrouwen winnen hier is de key. En dat deed hij net ff iets te overdreven

Wat echt armoede zou zijn is dat er in afl 8 bij de bespreking vd molacties gezegd gaat worden dat de mol niet mee heeft gedaan in de pot leegtrekken. Dat is pas armoedige tv .. vooral voor dit programma

Ongeacht of t sowieso was gebeurd

Exact. Als Mol waren er deze aflevering 3 dingen belangrijk:

1. Zorgen dat niemand een zin probeert te maken van die Portugese woorden
2. Geld verdienen bij opdracht twee om vertrouwen te kweken bij de groep
3. Aandringen op de eliminatie NIET door laten gaan, alleen zo kan de pot volledig leeg.

Nathan voldoet aan alle 3 de criteria.

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 25-11-2025, 20:00:40 »
Staat trambestuurder David daar nu ook al als ober in de vooruitblik?
Dan zouden ze hem nog een keer kunnen vragen naar de mol.   ::rofl::
Of het is zijn broer natuurlijk.

« Laatst bewerkt op: 25-11-2025, 21:30:35 door annebeestje »
..0DATIE

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 25-11-2025, 21:03:42 »
Ja, stel je voor dat het dezelfde man is!

Maar ik vrees dat hij niet gaat antwoorden op de vraag wie het is. David bekleedt hier de functie van ober, dus ik verwacht dat hij net als Manuel uit Fawlty Towers gaat antwoorden: “I know nothing! I’m from… Lisboa.”  ::rofl::

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #55 Gepost op: 25-11-2025, 21:46:48 »
Ja, stel je voor dat het dezelfde man is!

Maar ik vrees dat hij niet gaat antwoorden op de vraag wie het is. David bekleedt hier de functie van ober, dus ik verwacht dat hij net als Manuel uit Fawlty Towers gaat antwoorden: “I know nothing! I’m from… Lisboa.”  ::rofl::

On.. those.. trays!!!
Uno dos tres?

Hahah love fawlty towers
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline tumtum22

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 26-11-2025, 05:35:01 »
De enige manier waarop de 4 kandidaten dit hadden kunnen winnen is precies 1 keer groen en 3 keer rood. Dan kan de mol met zijn stem, zelfs met voorkennis over de rest, èn de meerderheid niet veranderen, èn geen unanimiteit forceren of doorbreken.

Ja, op zich is dat waar, zoals ik in het andere door jou gestarte topic schreef, maar het punt is dat je dus wel consensus moet zien te krijgen over wie die groenstemmer wordt. En als die consensus al komt. dan kan het zijn dat de Mol wordt aangewezen. Die dan dus toch groen stemt. Maar goed als je afspreekt dat alle kandidaten rood gaan stemmen zal de Mol ook rood stemmen. Echt 100% op safe spelen is dus niet mogelijk (tenzij iedereen heel zeker is over de Mol en ook iedereen op die zelfde Mol zit en iedereen dat van elkaar weet).
« Laatst bewerkt op: 26-11-2025, 05:39:52 door tumtum22 »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #57 Gepost op: 26-11-2025, 16:41:39 »
Omdat t een jubileunmseizoen is is het vooral leuk om oude bekenden weer te zien, en zulke gebeurtenissen als ‘de hele pot leeg’ krijgen dan ook een plek. Benieuwd of de topo’s en topito’s ook nog langs komen, de zwarte vrijstelling, ...

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 27-11-2025, 07:18:52 »
Omdat t een jubileunmseizoen is is het vooral leuk om oude bekenden weer te zien, en zulke gebeurtenissen als ‘de hele pot leeg’ krijgen dan ook een plek. Benieuwd of de topo’s en topito’s ook nog langs komen, de zwarte vrijstelling, ...

Dacht ik ook aan n.a.v. de preview voor komende aflevering... Rik heeft het over 'troeven', wat suggereert dat er meer dan alleen jokers te verdienen zijn...  (Al dan niet zwarte) vrijstellingen liggen dan best voor de hand.::vergroot::
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline MolHJ

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 30-11-2025, 07:25:51 »
Staat trambestuurder David daar nu ook al als ober in de vooruitblik?
Dan zouden ze hem nog een keer kunnen vragen naar de mol.   ::rofl::
Of het is zijn broer natuurlijk.

Ik zat nog te denken dat de titel "Een prettig weerzien?" misschien op deze David zou kunnen slaan.
Wellicht heeft David in afl.1 op de motor gereden met de mol achterop of liep hij de mol tegemoet met een koffer in de hand....