Auteur Topic: Videochat makers Wie is de Mol? - Stel je vragen!  (gelezen 5880 keer)

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Videochat makers Wie is de Mol? - Stel je vragen!
« Gepost op: 15-12-2025, 15:15:01 »
Het seizoen is bijna afgelopen en om dat te vieren hebben we binnenkort met regisseur Kristof De Wit, eindredacteur Charlotte Ravensbergen en uitvoerend producent Ebbie Visscher een (video)interview op de planning staan!

We zijn superblij dat Charlotte, Ebbie en Kristof alle fans op ons forum de kans geven om hun prangende vragen te stellen en zo het huidige team van WIDM beter te leren kennen! Vragen mogen zeker kritisch zijn, maar we zullen ze natuurlijk alleen stellen als ze passen binnen de positieve insteek van dit interview.

We horen graag voor 30 december wat jullie van het drietal willen weten over dit jubileumseizoen, de toekomst van het programma, de veranderingen sinds het vertrek van Rick McCullough, enzovoorts! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 16:43:19 door Hadewychisdemol »
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Barry21

• Forumlid
Re: Videochat makers Wie is de Mol?
« Reactie #1 Gepost op: 15-12-2025, 15:38:39 »
Ik heb een aanbeveling.

Stop alstublieft met die wie zit op wie biechten bij de finale test en beperk dit ook tot een minimum doorheen het seizoen.

Situatieschets: Ik zat op Loes het hele seizoen. Ik wil volgende week tijdens de ontknoping graag verrast worden als het een andere mol blijkt te zijn en ik wil niet gespoild worden door die biechten bij de finale test. Dat haalt de spanning er voor mij wel een beetje af. Ik ga er in deze nu ook vanuit dat Nathan de mol is, vanuit dat oogpunt vind ik het dan wel zeer jammer.

Maar dus in het algemeen, laat dat gewoon weg, zoals we in De Mol BE ook gewend zijn. Dat maakt het zoveel spannender.

Offline Speurmol

• Forumlid
Re: Videochat makers Wie is de Mol?
« Reactie #2 Gepost op: 15-12-2025, 16:19:09 »
Leuk dat jullie een interview gaan doen met de makers!

Heb nog een aanvulling op Barry21, namelijk niet meer het opzettelijk overdreven framen van bepaalde kandidaten als mol. Ervan uitgaande dat Nathan inderdaad de mol is, hebben we hem over het algemeen geld in de pot zien spelen, wat er dan met een pot-leeg opdracht weer uitgaat. Mijns inziens schaadt dit het programma enorm, omdat je dan allerlei opdrachten zit uit te pluizen en duidelijk een bepaalde kandidaat molacties ziet ondernemen (Loes in mijn geval), wat dan achteraf een een nep-molactie van een kandidaat blijkt te zijn of slim ge-edit door de productie (met het weg laten van Nathan's molacties).

Ook sommige opdrachten hadden eruit gelaten kunnen worden, zoals de hole-in-1 opdracht (iedereen gaat toch voor z'n eigen molboekje) en de geheime joker opdracht met Pieter-Jan Hagens (de mol zal nooit ervoor kiezen hier nutteloze jokers te gaan halen, omdat er toch niets met de pot gebeurd)

Maar over het algemeen ben ik blij met hoe het productie team dit seizoen vorm heeft gegeven. Heb erg genoten van de filmische beelden van Portugal en de mooie muziek eronder (vooral de verschillende versies van Pixies - Where is my Mind waren top!). Vond het ook leuk oude bekenden terug te zien, zoals de jury van oud-winnaars in de eerste aflevering en de oud-presentatoren.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Re: Videochat makers Wie is de Mol? - Stel je vragen!
« Reactie #3 Gepost op: 15-12-2025, 16:32:15 »
We gaan de makers vragen stellen, geen aanbevelingen doen ;) Voor dergelijke feedback verwijs ik jullie dus graag naar het Evaluatietopic.

We zijn superblij dat Charlotte, Ebbie en Kristof alle fans op ons forum de kans geven om hun prangende vragen te stellen en zo het huidige team van WIDM beter te leren kennen! Vragen mogen zeker kritisch zijn, maar we zullen ze natuurlijk alleen stellen als ze passen binnen de positieve insteek van dit interview.

We horen graag voor 30 december wat jullie van het drietal willen weten over dit jubileumseizoen, de toekomst van het programma, de veranderingen sinds het vertrek van Rick McCullough, enzovoorts! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 15-12-2025, 16:37:37 »
Als Nathan de mol is: Was er paniek, toen hij door de oud-winnaars werd aangewezen in de rechtbank? De pot ging leeg en in werkelijkheid was de stand -2000 euro.

De Höfdi-huis opdracht: Baalden jullie, dat AM bij de laatste twee hoorde na het maken van de test en de kans op een lege pot daarmee potentieel groter werd?

Biechten: Eerder heb ik gelezen dat de biechten na de wisseling van de wacht gewoon in het programma blijven, daar is best wat kritiek op. Is dat nog steeds zo, of begrijpen jullie de kritiek en denken jullie na over een alternatief? (Of een zinvollere invulling van de biechten, waarin nu vaak herhaald wordt wat we net hebben gezien).

Bezuinigingen NPO: Worden jullie hierdoor geraakt, of kunnen jullie het programma met hetzelfde budget blijven voortzetten?

Kandidaten: Er wordt door de kandidaten steeds minder voor de pot gespeeld en steeds meer voor langdurige deelname, dat gedrag wordt beloond d.m.v. troeven en dat gaat ten koste van de pot. Wordt er achter de schermen gesproken over manieren om kandidaten weer voor de pot te laten spelen, eventueel door onbekende Nederlanders te werven zoals in België?

Seizoen 2026: Kunnen jullie alvast een tipje van de sluier oplichten over het komende seizoen?

Twee mollen: Elk jaar gaan er geruchten over twee mollen, kunnen/willen jullie die voor eens en voor altijd naar het rijk der fabelen verwijzen?
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 16:47:54 door Eva. »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #5 Gepost op: 15-12-2025, 16:38:04 »
Fantastisch dat het jullie is gelukt drie mensen van de crew beschikbaar te krijgen hiervoor, hulde!  ::bravo::
Vraag: welke opdracht(en) was/waren geïmproviseerd omdat een geplande opdracht niet door kon gaan?

Succes!
« Laatst bewerkt op: 3-01-2026, 20:06:22 door Mollem »

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • What?!
« Reactie #6 Gepost op: 15-12-2025, 16:38:55 »
Welke mogelijkheden zien de makers om de kandidaten meer te motiveren om voor het geld te gaan en minder te nepmollen? Zijn ze zich bewust van de vele suggesties in deze richting die er (bijvoorbeeld) op dit forum door de jaren heen gegeven zijn, en wat vinden ze daarvan? Of zien ze zelf geen probleem op dit gebied?

Zijn er elementen die de makers in deze nieuwe samenstelling bewust van De Mol (of andere buitenlandse series) hebben overgenomen, of hebben meegenomen als inspiratie?

Welke andere keuzes maken ze nu Rick McCullough weg is?

Welke oudere Nederlandse seizoenen vinden ze goed en zouden ze willen evenaren? (Ik ben vooral benieuwd naar de periode 2005-2011)

Zijn er programma-onderdelen/spelelementen/montagetradities waar de makers van weg willen bewegen? Doen ze zoiets geleidelijk, over meerdere seizoenen heen, of kan dat ook plotseling?

Staan er ook nog nieuwe onderdelen/filmtechnieken etc op hun verlanglijstje die ze zouden willen introduceren?

Zijn er plannen voor een nieuwe presentator?

Komen er nog meer (streaming)seizoenen met onbekende Nederlanders?

En natuurlijk: wanneer wordt Roeland Fernhout ontmaskerd als de oorspronkelijke mol van 2005?  ::tandpastasmiley::

(En daarnaast natuurlijk allerlei complimenten die hierboven ook genoemd zijn!)

Offline Freak123

• Forumlid
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
« Reactie #7 Gepost op: 15-12-2025, 16:58:41 »
Hoi makers Arno hier:

- Lijkt het jullie leuk om eens een wedstrijd op te zetten voor fans dat ze een idee mogen opsturen voor een opdracht en dat het winnende idee een opdracht wordt in een nieuw seizoen?

- waren de verwijzingen met bijvoorbeeld de 10 tien yen en het strikje van IJsland nog iets van betekenis?

- is het toevallig dat jullie 2 keer in korte tijd hetzelfde land of een land in de buurt van "de mol" kiezen? Of sparren jullie soms ook over ideeën?

- Waarom was angela niet aanwezig in Portugal?

- wat was de moeilijkste opdracht om dit seizoen voor elkaar te krijgen?

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #8 Gepost op: 15-12-2025, 23:00:42 »
Ik ben vooral benieuwd of het oorspronkelijke plan was om 10 oud mollen te selecteren voor dit jubileumseizoenv ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #9 Gepost op: 16-12-2025, 10:13:02 »

Vraag die veel mensen willen weten: waarom 9 oud-winnaars en niet 10? Wie zou nr 10 zijn geweest?

Succes!

ik zat met die 9 oudwinnaars te kijken, het is uiteraard aan de crew om die vraag te beantwoorden. Maar de 10e oud-winnaar wás er toch bij?

Mijn vraag aan de crew is: waarom heeft Kim de finaletest gedaan, die met 40 vragen, maar waarom geldt ze dan niet als verliezend finalist?

(Iets vergelijkbaars zat in seizoen 7, en 20, en ook bij Kees was dat het geval).

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: 16-12-2025, 10:14:37 »
ik zat met die 9 oudwinnaars te kijken, het is uiteraard aan de crew om die vraag te beantwoorden. Maar de 10e oud-winnaar wás er toch bij?
Ja, officieel wel als je Rik meetelt.

Ik heb verder geen vragen aan hen, maar succes met het gesprek.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #11 Gepost op: 16-12-2025, 10:15:41 »
Is de proef met het pittige en zure eten/toetje door een enthousiaste productiemedewerker getest?  :D
You'll never walk alone

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #12 Gepost op: 16-12-2025, 11:32:24 »
Is de proef met het pittige en zure eten/toetje door een enthousiaste productiemedewerker getest?  :D
Smiecht.....

Hahaha.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #13 Gepost op: 16-12-2025, 12:46:06 »
Ach zo, dank, dan kunnen we deze vraag als beantwoord beschouwen.

Andere vraag dan: Wanneer wordt het verloop van de afleveringen bepaald, in een van tevoren vastgesteld script, of gaandeweg de opnameperiode als de actuele ontwikkelingen daarom vragen, zoals bijv. dubbele eliminatie, finale-met-vier, etc. ?

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 16-12-2025, 13:23:15 »
Zijn er contacten met de makers van de Belgische Mol en behoort een cross-over tot de mogelijkheden?
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 16-12-2025, 18:18:08 »
Hebben jullie afgelopen seizoen gebruik gemaakt van nep-hints, om ons naar de verkeerde mol te wijzen, en zo ja, waarom?

Offline milliemollie

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 16-12-2025, 21:23:33 »
Hoe komt het dat er van Merel al zoveel hints leken te zitten in de eerste afleveringen, terwijl jullie toen nog niet konden weten hoever ze zou komen en of ze de finale zou halen (als zij inderdaad niet de mol is  ;D )

Stoppen jullie van alle kandidaten evenveel hints in de afleveringen?
« Laatst bewerkt op: 16-12-2025, 21:25:07 door milliemollie »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #17 Gepost op: 17-12-2025, 12:07:25 »
Wanneer had Nathan echt een probleem met mollen, is er bijstand geweest?

En met de rode kaart trekken.... heel benieuwd hoe zich dit voltrok..... wie was het en trok de pot leeg?

Offline Chardo

• Forumlid
  • True Art
« Reactie #18 Gepost op: 17-12-2025, 15:27:13 »
1. Ik vraag me af waarom ze hebben besloten naar sommige seizoenen veel meer te verwijzen, zoals 2010 en 2012, terwijl er ook seizoenen waren die vrijwel compleet vergeten zijn: de eerste 4, 2009 en 2013. Ik begrijp dat je automatisch meer verwijst naar de seizoenen van de deelnemers, maar 25 jaar Wie is de Mol? betekent toch 25 en niet 10? Waren er bijvoorbeeld plannen voor verwijzingen die niet waargemaakt konden worden? Misschien bepaalde opdrachten die ook gepast waren om over te doen?

2. Waarom de 5/5 split tussen kandidaten en mollen? Was het originele plan dat er 10 oud-mollen mee zouden doen, maar konden die bijvoorbeeld niet allemaal?

3. Hou je van meloen?

Offline IkbenMollevi

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 17-12-2025, 22:37:03 »
Ik ben vooral benieuwd of het wellicht een idee is om voor in de toekomst voor een goed doel te spelen, zodat de deelnemers mogelijk weer wat meer voor het geld gaan.

Daarnaast vraag ik mij af welke overwegingen er worden gemaakt wanneer ze kiezen voor een opdracht met mingeld of zoals we dit seizoen zagen een opdracht waarbij er geld uit de pot gespeeld kan worden. En wordt er ook nagedacht hoe ze dit in de komende seizoenen anders zouden kunnen invullen n.a.v. de feedback en kritiek die toch vaak klinkt: Het zou zo mooi zijn wanneer er in de toekomst meer nadelige gevolgen voor de Mol aan kleven, of juist grotere voordelen voor de kandidaten te behalen zijn. Zelf vind ik het ook altijd leuk wanneer de Mol echt iets moet zien tegen te houden, bijvoorbeeld een opdracht die binnen een bepaalde tijd behaald moet worden, waarbij de Mol dit dan actief probeert te voorkomen zodat er geld uitgaat. Zo staat het op voorhand toch minder vast dat er ook daadwerkelijk geld wordt weggespeeld, en hebben de kandidaten hier ook echt zelf een hand in.

Nog één klein puntje, als feedback. Vroeger zagen we bij de lasergame opdrachten soms minigames in de opdracht zelf om geld te verdienen. Dat maakte de lasergame opdrachten vaak een stuk aantrekkelijker om naar te kijken. Mag dat alsjeblieft terugkomen?

O en de vraag der vragen natuurlijk: Komt er ook een keer een seizoen met alleen maar Molloten  ::tandpastasmiley::

En bestaat er een mogelijkheid dat wij als Molloten ideeeën voor opdrachten kunnen inzenden?