Auteur Topic: Videochat makers Wie is de Mol? - Lees het verslag terug!  (gelezen 8915 keer)

Offline hetoord

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Videochat makers Wie is de Mol? - Stel je vragen!
« Reactie #80 Gepost op: 29-12-2025, 19:22:26 »
Zijn er landen waar jullie graag een seizoen zouden willen opnemen?

Zijn er dit jubileumseizoen nog last minute opdrachten gewijzigd of bedacht? Hoe is Nathan daar mee om gegaan?

Is er overwogen om het seizoen een thema te geven zoals Renaissance (wat toentertijd terugkwam in het aspect 'een tweede kans' als de keuze van het land)?

Er zijn in 25 jaar tijd heel veel verschillende opdrachten geweest. Zijn er opdrachten geweest die jullie zelf graag hadden willen doen? En misschien ook opdrachten waar je blij was geen kandidaat te zijn?

Offline Sam_2211

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 29-12-2025, 19:41:43 »
Hoi makers!

Vraag:
Waarom is er gekozen voor een nieuwe leader en nieuwe lettertypes enzo?
Ik persoonlijk vond de vroegere namelijk mooier (voornamelijk de leader) dus ik zou graag willen weten wat de reden is voor een verandering.

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #82 Gepost op: 29-12-2025, 19:57:17 »
Uit jouw bericht is dit een goed voorbeeld:Dit is meer een commentaar met een vraagteken. Het is eerder een oordeel ('bijna alles is hysterisch tegenwoordig') dan een vraag.

Een goede nieuwsgierige vraag gaat over iets wat je echt te weten wil komen. En als je wilt mag je een complimentje meesturen ;) Bijvoorbeeld:
  • Nathan is zo'n perfecte goedzak dat hij voor jullie ook een perfecte Mol is. Hadden jullie bij het selecteren van de kandidatengroep (dus vóór de mollicitaties) al het idee dat hij de Mol moest worden?
  • Wilde Nathan bij zijn eerste seizoen ook al de Mol zijn? Waarom is hij toen niet gekozen?

Dank voor de toelichting maar wat als ik weinig complimenten heb over de huidige gang van zaken en meer nieuwsgierig ben naar waarom bepaalde dingen niét meer gedaan worden. Dat kan toch gewoon een vraag zijn? Ik ben niet nieuwsgierig naar Nathan als Mol of dingen achter de schermen.

Online Pac

• Global Moderator
« Reactie #83 Gepost op: 29-12-2025, 20:31:40 »
Probeer het in dat geval toch wat opbouwender te formuleren. Op een vraag als 'Waarom draait nu bijna alles om hysterie?' kun je als maker niet antwoorden zonder in de verdediging te schieten. Dat wordt geen leuk gesprek ;)

We zijn geen journalisten, we zijn fans. Een kritische vraag hier en daar kan vast, maar we houden het gesprek vooral uit liefde voor het programma.
...óf niet!

Offline Sam_2211

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 29-12-2025, 21:00:47 »
Nog een vraag die in me opkomt:
Waarom moeten kandidaten nu meteen weglopen als ze zijn afgevallen, eerst was het altijd nog afscheid nemen nu is het weglopen en de rest in shock achterlaten

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #85 Gepost op: 1-01-2026, 16:16:29 »
Bedankt allemaal voor jullie interessante vragen ::bravo::

Het gesprek vindt volgende week plaats, we proberen het daarna zo snel mogelijk beschikbaar te maken voor jullie!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mol-NL

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 8-01-2026, 19:50:49 »
Bedankt allemaal voor jullie interessante vragen ::bravo::

Het gesprek vindt volgende week plaats, we proberen het daarna zo snel mogelijk beschikbaar te maken voor jullie!

Is het gesprek inmiddels geweest? Hoe is het gegaan en wanneer denken jullie dat we het kunnen lezen?

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 16-01-2026, 18:19:29 »
Ik ben benieuwd naar het resultaat. Is er al bekend wanneer we iets kennen verwachten?

Offline Molekule

• Forumlid
Re: Videochat makers Wie is de Mol?
« Reactie #88 Gepost op: 17-01-2026, 23:33:11 »
Ik heb een aanbeveling.

Stop alstublieft met die wie zit op wie biechten bij de finale test en beperk dit ook tot een minimum doorheen het seizoen.

Situatieschets: Ik zat op Loes het hele seizoen. Ik wil volgende week tijdens de ontknoping graag verrast worden als het een andere mol blijkt te zijn en ik wil niet gespoild worden door die biechten bij de finale test. Dat haalt de spanning er voor mij wel een beetje af. Ik ga er in deze nu ook vanuit dat Nathan de mol is, vanuit dat oogpunt vind ik het dan wel zeer jammer.

Maar dus in het algemeen, laat dat gewoon weg, zoals we in De Mol BE ook gewend zijn. Dat maakt het zoveel spannender.

Ik ben het hier helemaal mee eens.
Was me dat een anticlimax van jewelste.
Een hele week een wrang gevoel door gehad.
Ik werd ook liever verrast in de finale.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #89 Gepost op: 18-01-2026, 11:06:25 »
Het ging toch over vrágen?

Online Pac

• Global Moderator
« Reactie #90 Gepost op: 22-01-2026, 11:29:00 »
Inmiddels twee weken geleden stelden we jullie vragen in aan de makers van Wie is de Mol?! Het werd een hybride gesprek, met een kennismaken op beeld en de meeste vragen via de chat. Er kwamen een aantal interessante ontdekkingen naar voren! En we kregen ook een teaser voor het komende seizoen in Tanzania ::vergroot::

HIER kun je het verslag van ons gesprek teruglezen ::bravo::
...óf niet!

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Videochat makers Wie is de Mol? - leest het verslag terug!
« Reactie #91 Gepost op: 22-01-2026, 12:59:42 »
Citaat
En verteren dat er een opdracht in een stadion niet door ging.

Noooo... dit had zo leuk geweest :( ben wel benieuwd wat voor opdracht dat geweest zou zijn. Voor Nathan had dat wel mooi geweest. En voor de molloten als het het Estadio da Luz (Loes) was ;D

Citaat
Ebbie> Iedereen die bij ons wilt werken mag altijd een sollicitatie sturen.
Met mijn 5 seizoenen Widmo hosten op dit forum, ga ik toch maar eens een gooi doen ;D

Citaat
De regisseur van het programma, Kristof De Wit, kan er helaas niet bij zijn omdat hij vanavond een overleg heeft met zijn Belgische collega-regisseur van De Mol. Aan het einde van het gesprek zullen we nog wel een vraag over zijn werk stellen.
Cross-over  ::vergroot:: of gewoon even afstemmen dat ze niet weer in hetzelfde land filmen? ;D

Leuk gesprek is het geworden, goed werk aan iedereen die heeft meegewerkt  ::bravo::

« Laatst bewerkt op: 22-01-2026, 13:01:29 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 22-01-2026, 14:12:43 »
“(…) een of andere rare Italiaan gevonden die had besloten om te emigreren naar Zanzibar. Die hebben we voor de voorbereiding van een opdracht wel zes keer bezocht. Hij had een themapark dat hij helemaal zelf had vormgegeven. Insane gewoon! Het was echt een creatieveling. Daar wilden wij zo graag filmen! En hij beloofde ons dat het echt goed kwam. hij ging licht creëren en noem maar op voor een opdracht die we al helemaal hadden uitgedokterd. Er zat al heel veel redactietijd in, maar op een gegeven moment moesten we toch zelf de stekker eruit halen. Hij leefde volgens mij in een zelfgemaakte droomwereld. Hij was heel gepassioneerd, maar hij hield ons aan het lijntje. (…)”

De Mol-makers in het ootje genomen door een externe ‘mol’, niet fijn, lijkt me.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #93 Gepost op: 22-01-2026, 15:07:31 »
Uit betrouwbare bron vernam ik dat de Italiaan die de crew in de maling nam Alfredo Mercurio heette.

Ze zijn nog steeds naar hem op zoek.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 22-01-2026, 21:23:22 »
Heel cool, leuk dat een paar van mijn vragen gesteld zijn, dankjewel!

Offline Liena

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2026, 21:45:21 »
Was leuk en interessant om te lezen!

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 22-01-2026, 21:52:58 »
Grappig dat mijn vraag (of er contact is tussen de Nederlandse en Belgische makers) beantwoord is zonder hem te stellen!

Ik begin een oog-thema voor het komende seizoen te merken. De iris-scanner uit het Molboekje, de doek over Charlottes oog, "oog in oog staan," etc.  ::vergroot::
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
Re: Videochat makers Wie is de Mol? - Lees het verslag terug!
« Reactie #97 Gepost op: 23-01-2026, 07:36:54 »
Mijn vraag ook beantwoord. Ik stel me zo voor dat de crew langsgaat bij een lokale toneelvereniging in Portugal en daar al die leuke acteurs vandaan haalt voor de opdracht in de klas en voor het moordspel. Complimenten aan de acteurs!

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #98 Gepost op: 25-01-2026, 18:40:12 »
Grappig dat mijn vraag (of er contact is tussen de Nederlandse en Belgische makers) beantwoord is zonder hem te stellen!

Ik begin een oog-thema voor het komende seizoen te merken. De iris-scanner uit het Molboekje, de doek over Charlottes oog, "oog in oog staan," etc.  ::vergroot::

Dan letten we daar met argusogen op.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?